X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 first impressions


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/12-05 10:52 
Nu er vi efterhånden mange med en 360'er under TV'et. Kan folk løsrive sig et par minutter og skrive, hvad de synes om den nye kraftkarl?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/12-05 19:18 
PalleJensen>
Chrono>
Der var også en forkælet 10-årig i butikken. Han ville ikke have maskinen af sine forældre fordi PS3 jo snart kom og den ville være meget bedre... tror 360 får det svært.

Ja, blandt 10-årige drenge, får 360 det meget svært... :-)



Jeg sagde til min onkel (som ikke er 10), at jeg kunne finde på at købe en Xbox360 og han svarede straks: "Hvorfor venter du ikke til PS3 kommer?". Det tror jeg "desværre" er den generelle opfattelse.
Home is where the hardware is..
dchangdchangSkrevet 03/12-05 19:25 
Mine kollegaer rynkede også næse da jeg skulle have maskinen igår. De har ingen forstand på det, men spurgte da også hvorfor jeg ikke skulle have en PS2 istedet. Suk! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HeroldHeroldSkrevet 03/12-05 19:31 
Mit svar er som regel "den skal jeg _også_ ha'" :P

Jeg tror ikke man skal undervurdere hvor godt Sony har fat i mainstream-markedet. De har virkeligt haft stor succes med deres markedsføring (og maskiner)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dchangdchangSkrevet 03/12-05 19:42 
Herold>

Jeg tror ikke man skal undervurdere hvor godt Sony har fat i mainstream-markedet. De har virkeligt haft stor succes med deres markedsføring (og maskiner)

Forstår nu egentlig heller ikke konkurrencen mellem konsollerne. Man burde vel egentlig være mest interesseret i at kunne vælge, men det kan tit irritere mig at folk bare tager PS2'en uden så meget som at skele til Xbox og Gamecube. Især når folk som er hjemme hos mig udtrykker stor begejstring for dem, selvom de aldrig har prøvet eller set dem før.

Men en eller anden dag når PS7 sidder alene på markedet, så vil folk måske huske tilbage på de gode gamle dage hvor man havde valgmuligheder. Kunne man håbe på.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PlaykidPlaykidSkrevet 03/12-05 20:02 
lightyear dk>
Synes at de nye er langt bedre end s controller og logitech p trådløs controller, analogerne er lidt bedre og præcise, de nye skulder knapper er geniale, overall feel er de imo super lækre og praktiske.

Efter at have spillet 6-7 timer PDZ i dag er jeg blevet så tilpas med controlleren at den ikke længere ødelægger spiloplevelsen. Dog kommer jeg nok til at foretrækken bedre analoger på højre sværhedsgrader og i MP.
Spiller nu: Halo 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 03/12-05 20:40 
dchang>
Men en eller anden dag når PS7 sidder alene på markedet, så vil folk måske huske tilbage på de gode gamle dage hvor man havde valgmuligheder. Kunne man håbe på.

Den dag kommer nok aldrig.
Home is where the hardware is..
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/12-05 22:13 
SøgAArd>
Jeg sagde til min onkel (som ikke er 10), at jeg kunne finde på at købe en Xbox360 og han svarede straks: "Hvorfor venter du ikke til PS3 kommer?". Det tror jeg "desværre" er den generelle opfattelse.

Jeg tror bestemt ikke den får det sværere end den første Xbox, som trods alt klarede sig fint, uden en installed userbase og som helt ny på markedet. Xbox 360 har trods alt et fundament at stå på.

Men om den "slår" PS3, er nok MEGET tvivlsomt - men så længe man skal have begge maskine og de komplimentere hinanden lige så godt som PS2 og Xbox gjorde, er det fint med mig... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/12-05 22:18 
Ih, hvor er det genialt, at man sidde op spionere på sine Friends... Nogle ser film, andre spiller Kameo - man kan endda se, hvor i spillet de befinder sig. Helt klart en fed (Om end lidt ligegyldig) feature, så man kan se, om man kan tillade sig at forstyrre med en chat.

Achievements er jeg også helt vild med! Fed ide! Man skal altid liiige have lidt flere point... Genialt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 04/12-05 05:16, rettet 04/12-05 05:17 
Mine indtryk indtil videre er meget positive.

Jeg er specielt helt vild med Live integrationen i maskinen og hvordan det bringer det sociale aspekt ved gaming i fokus.

Joypadded er lækkert, omend jeg havde fortrukket seks face knapper og to skulder knapper. Har aldrig brudt mig om fire skulder knapper og også her føles det som om de to af dem sidder lidt for højt. Ens pegefinger er bare ikke lavet til og bevæge sig særligt meget op og ned...

Kameo er nøjagtig som jeg forventede det og meget i samme stil som andre Rare spil. Det er næsten helt sikkert, at dem som ikke kunne lide Starfox Adventures, vil kunne finde samme kritik punkter i Kameo, men for mig personligt er det en fremragende oplevelse. Dog undrer det mig lidt, at man ikke kan spille alt co-op, før man har gennemført singleplayer. Det er et underligt design valg, særligt taget i betragtning af hvor sjovt co-op er.

Har ikke lige testet spillet over nettet endnu, men det virker ikke som om der er co-op over Live. Det ville være meget skuffende, hvis det var væk siden. Særligt når man tænker på, at Rare udtalte, at det var der for få måneder siden.

Quake 4 virker meget standard ud fra det korte tidsrum jeg så spillet. Ikke sådan og forstå at der er noget i vejen med det, for det virker helt ok. Ikke nyskabende, men kompetent underholdning.

PGR3 er ikke så meget mig, men det virker som et sublimt eksempel på genren.

Vigtigst af alt - for mig - er selvfølgelig at PDZ leverer. Det er måske ikke helt på højde med Bungies mesterværker, men det er stadig ekstremt godt. Har primært spillet - og gennemført - co-op. Noget af det bedste co-op jeg har oplevet i genren.

Multiplayer glæder jeg mig til og spille mere, men det kræver nok nogle ugers spil, før jeg vil udtale mig om det. En ting bed jeg dog mærke i. Ligesom Conker er der ikke nogen autoaim og aim assist i PDZ, hvilket kan gøre det ret svært og ramme. Visse Halo 2 kritikere har påstået, at sådanne ting burde afskaffes. De har fået deres ønske opfyldt.

Desværre kan det af den grund godt være ret svært for den gennemsnitlige spiller at ramme noget i PDZ. Personligt synes jeg det er synd, da spillet så appelerer til en smallere målgruppe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KilroyKilroySkrevet 04/12-05 09:08 
Da jeg endelig huskede hvilket telefonnummer jeg skulle bruge for at overføre mit Live til maskinen, så gik det strygende.
Jeg må sige, jeg er meget begejstret for maskinens dashboard. Jeg har brugt et par timer på bare at kigge i menuer og lignende, idet det er så lækkert at se og "arbejde" med. Man kan sige hvad man vil om MS, men jeg synes altså at de har lavet et kanonarbejde her. Begejstret er jeg også for hele Live-systemet. Jeg synes det er finurligt at man kan se hvilke spil andre har, og hvor langt de er noget.

Jeg var lidt chokeret over lydniveuaet fra blæser mv. men det vender man sig til.

Jeg forudser at jeg bliver mægtig glad for maskinen og dens mange muligheder. Live Arcade bliver helt sikkert også noget jeg vil benytte mig af.
Kilroy Was Here
JloweJloweSkrevet 04/12-05 11:33 
Ja, nu har jeg også kun haft maskinen i 12 timer, men det er et fantastisk stykke legetøj. Jeg har tilsluttet component til min DLP projektor og kører nu i 1080 opløsning. Det er så skarpt selv på et 100 tommer lærrede, at jeg næsten fældede en tåre. Jeg har ikke prøvet at være på Xbox Live før, men det er imponerende så godt det er intregeret i maskinen og nu satser jeg på at skulle opleve rigtig multiplayer. 5.1 DD lyd via optisk kabel er også en helt forrygende oplevelse, COD 2 får virkelig subben på arbejde.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
Bede-xBede-xSkrevet 04/12-05 12:34, rettet 04/12-05 12:41 
Må lige tilføje, at det headset som følger med maskinen er noget bras. Det ligner billigt plastik, og hvad værre er, at lydkvaliteten er elendig deri. Formen er heller ikke helt tilfredsstillende.

Skal med garanti skiftes ud her.

Prøvede også lige Prince of Persia SoT. Nu er det et stykke tid siden jeg sidst gennemførte originalen, så det er muligt jeg husker forkert, men det virker som om det hakker lidt (mere)på Xbox360.

Synes ikke og huske, at det hakkede på Xbox...

Er der i øvrigt andre som får hak i lyden i PDZ´s intro? Både mig og Zeroburst får 3-4 hak, når vi ser den intro som kommer, hvis man lader spillet stå på titelskærmen.

RJK>
Er der virkelig ingen der kan sige noget definitivt om den lovede FSAA i alle spillene?

Jo. Det er der helt sikkert ikke. Særligt PDZ har problemer på det område. Har dog ikke set nogen af spillene i high def.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 04/12-05 14:10 
Mine indtryk:
Jeg samlede i fredags en Premium pakke med PGR3 og en ekstra trådført kontroller. Jeg har downloadet demoer af Kameo, NFL ’something’ og NBA ’something’. I går aftes købte jeg den fulde version af Geometry Wars =)


Produkt-finish:
Flimsy, fisherprice agtigt overflade. Fik jeg nævnt at mine USB porte er holdt op med at virke?
Den trådløse kontroller er rar, og helt sikkert en forbedring i fhld. til det ledningsrod der normalt plejer at hærske omkring mine konsoller.
Larmen fra DVD drevet når det spinder op, vil helt sikkert forhindre mig i at spille når "andre i hustanden" prøver at sove.

Xbox-live:
Friends listen giver god mening, da det ellers ville være lidt "goldt" at være oppe imod et helt Internet af uvedkommende fremmede.
Achievements-systemet i spillene er også en rigtig god idé. Dels giver det én noget at spille efter udover high-score og gode tider, men beskrivelserne i af det man skal gøre for at opnå de enkelte achievements kan også hjælpe spilleren til at komme længere ud spillets "hjørner og afkroge". Lidt ligesom Super Mario 64 eller Sonic Adventure, hvor man opdagede hvor dybe spillene egentlig er ved at blive sat til at jagte stjerne/emblems. Her er det så bare blevet gjort til en generelt princip for alle spil af Microsoft.
Live marketplace er jeg også ret vild med, da det er en kæmpe mulighed for niché spil med simple og gode gameplay idéer. Spil som ikke ville blive udgivet på konsoller som vi hidtil har kendt dem, da udgiverne ville opfatte dem som havende en alt for lille potentiel målgruppe til at starte en egentlig produktion.
Med lidt held er det her en fuld cirkel tilbage til de gode gamle C64/Amiga dage hvor én mand med en god idé kunne sætte spil i verden.
Jeg har også nydt at hoppe online og køre bil mod komplet fremmede, men i det menneskelige, modstandere.

Det er selvfølgelig også alle tiders at man kan downloade demo’er af spil man kunne tænke sig at prøve, eller bare se grafikken fra.

Grafik:
Det eneste jeg vil tilføje til det jeg tidligere har skrevet ( http://playright.dk/forumemne.php?id=18873 ) er at jeg er ret glad for HDR i PGR3. Når man er i skyggen ser flader der er badet i sollys blændende ud og når man befinder sig i en solbeskinnet plet mørknes skyggerne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
psychomantispsychomantisSkrevet 04/12-05 15:32 
Jeg er blevet overaskende glad for media connect systemet og det at jeg kan streame musik fra min pc's harddisk direkte til 360'eren. Det tog en halv times tid at få det til at virke grundet noget firewall bøvl. Men nu har jeg i stuen adgang til de ca. 85 albums jeg har liggende på min pc i arbejdsværelset ved hjælp af 360'eren og den medfølgende fjernbetjening. Ikke så dårligt endda. Har ikke tjekket om jeg også kan bruge musikken på min pc i spillene, men det er da cool hvis man kan.

Mit håb er at det også på sigt bliver muligt at streame film på denne måde.

Alt i alt har jeg været meget tilfreds med mit køb. Spillene (PGR3 og COD 2) er gode og har den tekniske kvalitet jeg havde forventet, specielt efter jeg fik fat i VGA kablet.

Live er stabilt, omfattende og med masser af potentiale.
JAAJAASkrevet 04/12-05 15:40 
Jeg forstår ikke helt begejstringen over mediecentersystemet. Det virker voldsomt begrænset, nærmest forkrøblet, og kræver, at man har sin pc tændt samtidig. Det er helt vanvittigt, så meget det vil koste i strøm, hvis man bruger det flittigt. En moddet Xbox kan 10 gange mere og koster en brøkdel. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor Microsoft ikke har tilladt folk at lægge ting på harddisken, eller i det mindste at afspille MP3 og DivX/Mpeg4/etc fra en DVD, hvis de er bange for, at folk skal ødelægge maskinen ved et uheld.
psychomantispsychomantisSkrevet 04/12-05 15:46 
Du må forstå, at min begejstring er der fordi det er en sidegevinst for mig og ikke noget jeg har købt konsollen for. Jeg har en PC (ikke en media center pc), jeg har en 360, jeg har en router. Og vupti jeg kan bruge min fjernbetjening i stuen til at afspille musikken der ligger på min pc. Ganske givet ikke et mirakel i sig selv, men en meget rar sidegevinst for en der alligevel skulle have systemet. Og min pc står alligevel tændt hele dagen.
WehnerWehnerSkrevet 04/12-05 15:47 
psychomantis>
Alt i alt har jeg været meget tilfreds med mit køb. Spillene (PGR3 og COD 2) er gode og har den tekniske kvalitet jeg havde forventet, specielt efter jeg fik fat i VGA kablet.

En smule off-topic, men kan du ikke lige hurtigt skrive, hvor/hvordan du fik fat i kablet?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
psychomantispsychomantisSkrevet 04/12-05 16:03, rettet 04/12-05 16:03 
Jeg fik at vide torsdag (i EB falkoner allé), at de først fik dem tidligst mandag. Fredag lige inden de lukker ringer jeg så derned for at få dem til at lægge et til side, når de skulle få et hjem. Jeg får så den besked, at de netop har ét liggende og jeg kan komme og hente det lørdag.
BeanoBeanoSkrevet 04/12-05 16:37 
JAA>
Jeg forstår ikke helt begejstringen over mediecentersystemet. Det virker voldsomt begrænset, nærmest forkrøblet, og kræver, at man har sin pc tændt samtidig.

Jeg er helt enig. Selvfølgeligt fint nok at Xbox'en nu kan vise billeder og afspille musik fra ens PC eller andet tilsluttet tilbehør, men funktionalitenen er latterlig simpel og begræset i forhold til f.eks. XBMC. Jeg havde regnet med at MS havde leveret noget er var mere feature-komplet.
Måske åbnes der flere features op hvis man har en XP Media Center PC... men som standard er det overraskende mangelfuldt IMO.

En positiv ting er dog at man kan afspille MP3 musik fra sin PC mens man spiller (i f.eks. PGR3) - det er sku' cool nok :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/12-05 18:38 
PalleJensen>
Jeg tror bestemt ikke den får det sværere end den første Xbox, som trods alt klarede sig fint, uden en installed userbase og som helt ny på markedet. Xbox 360 har trods alt et fundament at stå på.

Men om den "slår" PS3, er nok MEGET tvivlsomt - men så længe man skal have begge maskine og de komplimentere hinanden lige så godt som PS2 og Xbox gjorde, er det fint med mig... :-)

Helt enig. HALO3! Desuden er jeg stadig meget usikker på PS3 joypad'et? ;-(
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SøgAArdSøgAArdSkrevet 04/12-05 18:45, rettet 04/12-05 18:45 
Om PS3 så kom med en controller, der var skrigende lyserød, ville det ikke ændre på det faktum, at Sony "ejer" markedet.

PalleJensen>
Jeg tror bestemt ikke den får det sværere end den første Xbox

Det sagde jeg heller ikke noget om.
Home is where the hardware is..
Danny SallingDanny SallingSkrevet 04/12-05 19:49 
Nogen der har RGB kabel sat til på et alm. tv og hvordan ser det ud(har kun set hvordan det ser ud med compos*it)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dRxLdRxLSkrevet 04/12-05 20:15 
Jeg glemte at nævne at loadetiderne er alt for lange. Jeg ville ønske at de brugte harddisken lidt mere hos os der har den (alle herinde?).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 04/12-05 20:15 
Bede-x>
Må lige tilføje, at det headset som følger med maskinen er noget bras. Det ligner billigt plastik, og hvad værre er, at lydkvaliteten er elendig deri. Formen er heller ikke helt tilfredsstillende.

Skal med garanti skiftes ud her.

Fuldstændig enig. Lydkvaliteten er elendig sammenlignet med den gamle Xbox. Jeg kan ikke forstå, hvordan de har kunnet udsende SÅ dårligt et headset. Mon ikke der kommer til at ske nogenlunde det sammen som skete med the duke?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
lightyear dklightyear dkSkrevet 04/12-05 21:31 
Jeg har fået anskaffet mig et Rgb adv scart, og jeg må sige at farverne og detaljerne bliver en del bedre.

F.eks synes jeg ikke at textures var specialt wow flotte, men i Cod2 og Pdz med rgb er de klart bedre uden tvivl.

I Pgr3 synes jeg det var meget bedre, kunnne simpelthen se længre fremme, hvor med composite havde jeg lidt besvær at se hvordan svinget nu var, især på de mørke baner.

Så imo er de 249 kr godt givet ud, hvis man kører med sdtv.

Det skal lige siges at jeg også har kørt det på componet i 720p og der er der rimelig stor forskel i forhold til Rgb i Cod2 og Pdz, hvorimod Pgr3 er der ikke den store forskel i imo.
are you CHICKEN?
RJKRJKSkrevet 04/12-05 21:50 
Bede-x>
RJK>
Er der virkelig ingen der kan sige noget definitivt om den lovede FSAA i alle spillene?

Jo. Det er der helt sikkert ikke.

En ting er så at Microsoft siger og lover noget, og derefter ikke overholder det. Det er måske svært at blive voldsomt overrasket over det ;) Omend jeg er ked af at få ret.

Men jeg forstår det altså ikke alligevel.

Når maskinen kan køre alle spil i 720p (=1280x720 progressive) og så vidt jeg forstår også altid 1080i (=1920x1080 interlaced), hvad i alverden er så problemet med at lave FSAA i standard opløsning (omtrent 640x480 interlaced)?

Det burde vel blot være et ekstremt simpelt spørgsmål om at nedskalere billedet, og så har man automatisk minimum 2x2 FSAA. Når maskinen alligevel renderer det højopløselige billede, hvor knækker filmen så? Maskinen skal jo alligevel fjerne 3/4 af pixelsne for at have noget der passer i opløsning til et normalt fjernsyn, så hvorfor smider disse væk i stedet for at bruge dem til AA?

Selv hvis der vitterligt skulle være en eller anden teknisk begrundelse for ikke at gøre dette, hvorfor i alverden har Microsoft så ikke løst dette, og dermed fået et langt flottere billede, for alle der ikke har HDTV (hvilket stadig må formodes at være langt, langt hovedparten af mainstream-markedet)?

Det eneste jeg kan komme på (udover at I alle tager fejl og at der dermed er FSAA i ikke-HDTV-mode) er, at man har lavet en eller anden underhåndsaftale med HDTV-fabrikanter om at pushe formatet, ved mere eller mindre bevidst at forringe SD-billedet for at sælge flere nye fjernsyn. Men det synes selv jeg er en paranoid teori ;)

Er der nogen, måske med en mere Microsoft-kompatibel tankegang, der kan fortælle hvad der egentligt foregår?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 04/12-05 22:33 
Jeg er ikke superstærk teknisk, men jeg synes da at have set FSAA i de titler jeg har set indtil videre (også PDZ). Det kan selvfølgelig bare være fordi jeg kører i HDTV, men jeg synes ikke umiddelbart at jeg har set mange jaggies. Jeg ved godt der er nogen, hvilket leder mig til næste spørgsmål - hvor god FSAA skulle spillene køre med? 2x?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 04/12-05 22:39 
Jeg vil godt bygge videre på konspirationsteorien ;-)

I Geometry Wars får os der spiller i 480p eller derunder ikke hele spillefladen at se, hvilket jeg ved vises i 720p og derover.
Hvor svært havde det lige været at lave en skalering af et så simpelt spil?
Nu er jeg tvunget til at købe den vga boks/projektor til 13.000 for at kunne være med på beatet i GW ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/12-05 22:55 
dRxL>
I Geometry Wars får os der spiller i 480p eller derunder ikke hele spillefladen at se, hvilket jeg ved vises i 720p og derover.

Nej. Jeg spiller i 720p og jeg ser heller ikke hele spillefladen i Geometry Wars...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 04/12-05 23:13 
Så husker jeg det forkert.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 04/12-05 23:13 
Heller ikke her... det er vist heller ikke meningen at man skal kunne det :)
BeanoBeanoSkrevet 04/12-05 23:20 
RJK>
Er der nogen, måske med en mere Microsoft-kompatibel tankegang, der kan fortælle hvad der egentligt foregår?

Jeg vil nødig klassificeres som MS-kompatibel, men tror at deadlinen har været vigtigere for MS end at alle spil med vold og magt skulle have FSAA... uanset deres store løfter :(

Kan bare håbe at der kommer mere forkus på det senere, for et spil som PGR3 lider under den manglende FSAA og lavere opløsning (ligner altså ikke 720p native).
RJKRJKSkrevet 04/12-05 23:31, rettet 04/12-05 23:34 
Ja, det er et fint nok forsvar mht. hvorvidt der er FSAA i HDTV-opløsning. Men læs lige det jeg skrev igen :) Det giver jo _ingen_ mening for SDTV. Det skulle jo bare have været en indbygget del af den hardware-skalering, der allerede foregår. På den måde ville man jo også have fået ekstra-FSAA på de eventuelle titler der får FSAA i HDTV-udgaverne. Det giver (for mig) ingen mening at gøre det på anden måde. Og så vidt jeg lige kan vurdere, står det ikke til at ændre senere, fordi det er et grundlæggende spørgsmål om hvordan videosignalet laves.

Det her ødelægger jo fuldstændig mit argument om at SDTV ville være næsten ligeså godt som HDTV på Xbox 360...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 04/12-05 23:31 
Det kunne tyde på at 360 render alle spil i 720p og så skalere til alle andre opløsninger.
RJKRJKSkrevet 04/12-05 23:35, rettet 04/12-05 23:36 
Det gør det jo netop ikke...

(med mindre man har opfundet verdens dårligste skaleringsrutine)

EDIT: Jeg ved godt det er blevet sagt, men det stemmer jo logisk set ikke overens med de fakta, der gives i denne tråd.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 05/12-05 00:26 
Jeg har prøvet den i Blockbuster og læst anmeldelser af XBOX 360, men jeg må indrømme, at jeg ikke er særlig imponeret. Man kan da se at grafikken er en tak bedre end man før har set, men da ikke noget særligt. Det var mit første indtryk, og som i andre skriver synes jeg også den larmer utroligt meget. Jeg tror først man vil komme til, at se hvad den dur til om et årstid eller mere. Jeg er ihvertfald ikke overbevist om, at det skulle være en sensations spillekonsol vi har med at gøre endnu.

Time will tell...!
Bashful Neophyte
RonaldoRonaldoSkrevet 05/12-05 01:02 
Det er vel de færreste spil som bliver rendered i 1080i.

Det lyder måske mere logisk at Xbox'en enten render 480 for SD eller 720 for HD. Det forklarer også hvorfor der ingen nedskalering og dermed ingen AA er.
JmogJmogSkrevet 05/12-05 01:36 
Jamen native 480p er jo mindre stressende for hardwaren end 720p, og så burde AA da være endnu mere oplagt.
RitesRitesSkrevet 05/12-05 02:49 
Umiddelbart er det bedste launch spil efter min mening Geometry Wars og den kan ikke afspille DVD'er ordentligt.

Så min first impression må siges, at være lidt skuffende :(
» a winner is you «
JmogJmogSkrevet 05/12-05 03:09 
Jeg fik COD2 i dag og det sparkede virkelig benene væk under mig. Det er utroligt atmosfærisk og man lever sig virkelig ind i det. Derudover så er grafikken lækker og kører stabilt på 60fps, hvilket ser hammergodt ud. Jeg prøvede det også i splitscreen, hvilket bestemt heller ikke var dårligt. Det burde blive et sikkert hit på Live.

Af de launchspil jeg har prøvet er det klart vinderen. Nåja, Geometry Wars ligger dog ikke langt bagefter :-)
BeanoBeanoSkrevet 05/12-05 09:02, rettet 05/12-05 11:29 
Vedr. støj under gameplay (fra DVD), så har jeg observeret at når man spiller downloadable demoer fra HDD'en (NFS:MW og NBA Live 06) så larmer maskinen slet ikke mere end normal (dvs. når man er i dashboard, Xbox Arcade, osv).

Så støjen relaterer åbenbart til DVD drevet og ikke blæserene. Men drevet støjer kun ved nogle DVD skiver - f.eks. var der ingen støj med Halo 2 og en DVD film.
Hører også at King Kong heller ikke skulle støje men har ikke prøvet den selv.

Nogen der har mulighed for at sammenligne King Kong med f.eks. PGR2/Kameo eller PDZ?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/12-05 09:59 
King Kong støjer lidt... mere end når man er i dashboard, men knap så meget som med f.eks. PGR3, som jeg synes er den der larmer mest...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RitesRitesSkrevet 05/12-05 11:16 
Nu har jeg ikke fået CoD2 endnu, men skal klart have det.

Er der andre der har problemer med at afspille dvd'er?

Mere om der er noget jeg kan gøre, eller om jeg er nødt til at smutte ned og bytte lortet : /
» a winner is you «
WehnerWehnerSkrevet 05/12-05 12:14 
Savings er åbenbart tilknyttet profiler. Da jeg skulle spille Quake lige før, så kunne jeg ikke finde noget savegame. Loggede så ind med min kærestes profil, og nu kunne jeg godt finde mit gemte spil - har altså uden at lægge mærke til det været logget ind med hendes profil, da jeg startede på spillet.

Det er lidt upraktisk - mon man kan komme omkring det på en eller anden måde?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 05/12-05 12:21 
Beano>
Kan bare håbe at der kommer mere forkus på det senere, for et spil som PGR3 lider under den manglende FSAA og lavere opløsning (ligner altså ikke 720p native).

På Gamereactor nævner to anmeldere (Thomas Nielsen og Thomas Tanggaard), at spillet ikke kører ægte 720p, men nærmere noget lignende 1024x600. Om der er hold i det, kan jeg ikke kommentere, da jeg ikke har et HDTV endnu.

PGR3 - 720p?
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 05/12-05 12:27 
Der er da ikke nogen opløsning der hedder 1024x600? Mon ikke det så bare er 720p med borders (masser af spil har borders).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 05/12-05 12:50 
De skriver i hvert fald den opløsning, men den rigtige burde vel egentligt være 1024x576, hvis altså 720p ikke er understøttet.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 05/12-05 12:53 
Hvilke displays skulle kunne køre den opløsning?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 05/12-05 13:34, rettet 05/12-05 13:53 
PGR3 skulle efter sigende (rygte som hverken er bekræftet eller afvist af Bizarre) renderes internt i 1024x600 og upscales til 720p til displayet.

Historien/rygtet stammer fra nogle anmeldere med debug-enheder der fik billeder (frame-grabs) ud i lavere opløsning end andre spil.
Om det passer ved jeg ikke men når man kigger på spillet i 720p ville det ikke overraske mig... og Bizarre har ikke afvist det.
enfenenfenSkrevet 05/12-05 13:36, rettet 05/12-05 13:38 
RJK>
Hvilke displays skulle kunne køre den opløsning?

Jeg ved det ikke :)

Jeg så som sagt bare nævnt på GR, at PGR3 muligvis ikke kører ægte 720p, som ellers skulle være tilfældet med alle X360 spil.

EDIT: Det passer fint til min opfattelse Bean, hvis det altså er tilfældet med PGR3.
What is the Matrix?
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig