X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad gik der galt for SSX?


Svar
CoreCoreSkrevet 28/11-05 19:23, rettet 28/11-05 21:20 
Nu har jeg endelig fået set nærmere på SSX On Tour til PS2, og er simpelthen nødt til at oprette en meget bitter tråd, fra en meget mavesur mand.

Èn ting er det ufatteligt grimme design i menuer og HUD'et, det kan jeg med tiden lære at leve med, men hvorfor skal menuerne og tilgangen til de enkelte ting, være så latterligt skruet sammen, at det tager et kvarters loading-tid at ændre indstillinger (hvilket man ikke får mulighed for fra start af, man SKAL starte et spil op, og gå ud af det igen, før man får den mulighed). Men OK det kan jeg nok også lære at leve med.

Den helt store skuffelse er, at man ikke længere kan bruge analog-sticket til at lave spins!

Jeg har trofast spillet de tre forgængere til hudløshed, alle tre med analog-sticket. Så det er en ufattelig stor skuffelse at jeg ikke længere kan bruge det, og nu er en af mine favorit-serier gået hen og blevet til et crap-spil, der på trods af lækker grafik og rimeligt fede nye tiltag, bare er ligegyldigt og fuldstændig utiltalende (for mit vedkommende).

Er det kun mig der føler mig så generet af dette? Og er det kun mig der mener at det midterste "S" i titlen burde være et "U" efter denne ændring?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/11-05 19:30 
Tak for advarslen! Var ellers overbevist om, at denne titel var noget for mig, da jeg var glad for både 1'eren og Tricky.
Home is where the hardware is..
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/11-05 20:05 
Jeg synes menulooket er fænomenalt! Tricksystemet synes jeg ganske godt om, men jeg har heller ikke rigtig spillet de tidligere spil så meget.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DommergaardDommergaardSkrevet 28/11-05 21:00 
Jeg har spillet serien siden 'SSX Tricky' og synes, at hele serien er utrolig fed! Forstår ikke helt, at du er utilfreds med det nyeste spil i stammen! :/ Jeg synes, at det er ritig fedt! Det minder meget om SSX 3, men du har jo også mulighed for at stå på ski i denne version!

Var du vild med SSX 3 så er dette her mindst lige så godt, men der er måske ikke så meget nyt at komme efter, det har du ret i.
CoreCoreSkrevet 28/11-05 21:23, rettet 28/11-05 21:49 
Det er jo som sådan heller ikke fordi at jeg syntes at der er for lidt nyt i On Tour. Skiene syntes jeg dog er ret ligegyldige.

Mit problem er at, efter tre spil med en rigtig fed kontrol, så ændrer man indstillingerne, med det til følge at du ikke længere kan bruge analog-sticks'ne til at lave spins.

Det svarer lidt til at spille Halo 2 med "A" som "skydeknap"...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
quadquadSkrevet 28/11-05 23:48 
Jeg spillede SSX: Tricky til bevidstløshed, klart det bedste spil i serien. SSX: On Tour er jo en åbenlys joke, det MÅ være selvironi.

Spøg til side; On Tour virker slet ikke som en fortsættelse af SSX-serien; tricksystemet er blevet fordærvet af for mange knapfunktioner og uoverskue pister som er crappet op med ligegyldigt fyld som træer. Hellere små og få baner, end dette virvar af ligegyldige træbedyngede nedkørsler.
millenniummillenniumSkrevet 01/05-21 21:47 
Ni år efter SSX (ny) udkom til PS3, må jeg bare sige, at det spil fejlede på så mange parametre i forhold til den oprindelige franchise. Jeg ØNSKEDE virkelig et godt SSX spil igen, men måtte erkende, at det ramte langt forbi måltavlen hvad angår fun-faktor.

Well, Gamingbolt spekulerer i genudgivelser af SSX-franchisen fra PS2. Det er på højre tid. Navnlig efter den tydelige succes med Tony Hawk Pro Skater 1+2 Remaster, så virker det oplagt (!!) at give SSX-franchisen samme behandling.

Jeg kan nærmest ikke krydse fingre nok.

https://gamingbolt.com/ssx-needs-to-make-a-comeback
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 02/05-21 20:33 
Ja da! :)

Jeg fik aldrig spillet andet end det første og lidt af 3'eren, og selvom jeg normalt er mest til nye udgivelser, så er jeg så godt som sikker på, at en ny-udgivelse ikke ville kunne fange ånden fra de gamle, med EA ved roret.

Både noget nyt og gammelt ville selvfølgelig være det bedste, hvis de nu kunne lave en Doom 2016.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-21 22:54 
Jeg spillede kun SSX Tricky. Det gad jeg sgu godt fik THPS-remake turen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 03/05-21 09:36, rettet 03/05-21 09:37 
SSX Tricky med sin adaptive musik og vanvittige arcade-level var helt enormt fedt. SSX 3 brugte jeg sygt meget tid på, fordi det opbyggede et sammenhængende miljø og livsstil omkring snowboarding.

Og imens der absolut INGEN andre arcade-snowboarding spil på markedet. Det vil være rent monopol for EA at genudgive SSX.
The medium is the message.
ExceptionExceptionSkrevet 03/05-21 19:05 
Har også kun dejlige minder fra SSX Tricky. Spillede altid som Brodi.
Lidt underligt, og meget cool at tænke på, at det er Billy Zane som lagde stemme til ham. :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/05-21 11:53 
SSX Tricky var virkelig nice! Mega fed blanding af arcade-feeling og snowboarding! Jeg savner sgu den slags spil. Muligvis er jeg bare hardcore nostalGEEKer :)
Home is where the hardware is..
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/05-21 11:55 
"It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time
It's Tricky... it's Tricky (Tricky) Tricky (Tricky)"
Home is where the hardware is..
millenniummillenniumSkrevet 10/05-21 13:10, rettet 12/05-21 12:14 
Inderst inde holder spillet stadig 110% - jeg spiller Gamecube-versionen på Wii. Jeg kan kun forestille mig hvor fed oplevelsen bliver, hvis de kører en Tony Hawk Pro Skater på det.

Hustruen var lidt jaloux over, at jeg altid valgte Elise. X-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 12/05-21 09:11 
Jeg fandt mit PAL PS2 eksemplar frem i går og spillede ca. 2 timer - stadig et fedt spil! En remake/remaster ville være helt fantastisk :D

Hvilken version er den bedste - PS2, GC eller Xbox?

PS2 PAL versionen virker lidt juddery (og ingen 60hz mode).
slk486slk486Skrevet 12/05-21 10:04 
Jeg tror, lige med undtagelse af NFS HP2, at Xbox udgaven er bedst i alle tilfælde af multiplat :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/05-21 11:28, rettet 12/05-21 12:00 
Spørgsmålet er så om det er andet end marginal forskel.

Edit: Jeg fandt nedenstående artikel som konkluderer Xbox>PS2>GC :D

https://www.ign.com/articles/2002/04/02/ssx-tricky-head-to-head
millenniummillenniumSkrevet 12/05-21 12:15, rettet 12/05-21 12:16 
Det er kun fordi jeg har en HDMI-converter til Wii, at jeg stadig kan spille SSX Tricky (GC)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig