X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 FAQ


Svar
JmogJmogSkrevet 23/11-05 01:33, rettet 25/10-10 19:07 
Xbox 360 er på vej, og rækken af spørgsmål, som folk stiller i den forbindelse, er lang. Hvad er HD, som Microsoft hele tiden snakker om? Er den bagudkompatibel, og er der nogen grund til at købe Premium-pakken? Hvad skal et TV kunne for at udnytte Xbox 360 fuldt ud? I det følgende forsøger jeg at besvare de mest typiske spørgsmål.

-------------------------------
HVAD ER "... Se hele indlægget
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 22/12-05 22:05 
Man skulle efter sigende godt kunne bruge "gammel spilletid", så nu har jeg købt et år, og skal nok selv smide svaret på mit spørgsmål, når jeg har fået det testet.

I mellemtiden har jeg et nyt:

Er der nogen der har hørt om der er udsigt til at man kan afspille m4a-filer (iTunes musikfiler) via Windows Media Connect, eller har Microsoft været konsekvente og udtalt at vi godt kan glemme det ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 22/12-05 23:11, rettet 22/12-05 23:12 
Core>
Er der nogen der har hørt om der er udsigt til at man kan afspille m4a-filer (iTunes musikfiler) via Windows Media Connect, eller har Microsoft været konsekvente og udtalt at vi godt kan glemme det ?

Det eneste måde at kunne afspille Apples licenseret musik filer er gennem deres egne produkter..
apple sidder tungt på nøglen til 3parts programmer... desværre..
min løsning er indtil vidre ved at rippe sangene på en CDRW og rip dem ind på xbox360 harddisk igen..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KilroyKilroySkrevet 23/12-05 09:17 
Er der nogen der har prøvet amerikanske spil for at se om der er regionslås på maskinen?
Kilroy Was Here
ZaarinZaarinSkrevet 23/12-05 19:44 
Bra FAQ.

Er hastighetene på spillene fremdeles koblet opp mot bildeoppdateringen? På tidligere konsoller så var ofte PAL-versjonene tregere fordi PAL er i 50Hz og NTSC i 60Hz. PAL-versjonen av Final Fantasy X er et godt eksempel på det.
Sumez sa jeg kunne skrive på norsk her inne så jeg håper det går greit...
JmogJmogSkrevet 24/12-05 01:57 
Zaarin>
Er hastighetene på spillene fremdeles koblet opp mot bildeoppdateringen? På tidligere konsoller så var ofte PAL-versjonene tregere fordi PAL er i 50Hz og NTSC i 60Hz.

Ja, der er stadig 50hz og 60hz. Det er dog kun, når man kører i 576i, at det er 50hz. Alle spillene kan køre i 60hz i alle opløsninger (bortset fra 576i). Hvis du har et almindeligt TV skal du bare vælge PAL60 ligesom på den gamle Xbox. Det kræver selvfølgelig, at dit TV er 60hz-kompatibelt.
JmogJmogSkrevet 24/12-05 14:19 
Og så lige lidt skamløs selvpromovering :-)

Geekcultures X360-artikel
rapsacrapsacSkrevet 24/12-05 16:19 
sædvanen tro, s**** godt skrivearbejde fra din side.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
JmogJmogSkrevet 26/12-05 03:07 
Takker :-)
CoreCoreSkrevet 26/12-05 20:57 
Core>
Er det lavet så man stadig kan bruge de "gamle pakker" til at forlænge med et år yderligere, eller skulle jeg have gjort det før jeg ændrede kontoen til en gold-account?

Så er den tastet og registreret. Det virker uden skyggen af et problem, så man kan trygt kaste sig ud i en eftersøgning af billige "starter kits"...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
fumfumSkrevet 11/01-06 10:58, rettet 11/01-06 10:59 
Glimrende. Jeg fandt lige en pakke til 199,- i Merlin. Den sidste. Er der nogen der mangler et xbox headset?
:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-06 13:38 
Hanky mangler et. Hvis han da ikke har solgt 360eren, syntes det er længe siden han har været på ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 11/01-06 14:05 
Hvis jeg allerede har brugt min gratis måned på xboxlive som kom med 360'eren, kan jeg så stadig bruge tricket med et starterkit?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 11/01-06 15:15, rettet 11/01-06 15:16 
Ja, jeg mangler ét stks. headset :)

Har den skam stadig. Live er bare ikke så meget ved, uden Headset, Gold abonnement og ingen HDD ;-P

EDIT:
Ville gerne vide det samme som dRxL foroven :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CoreCoreSkrevet 11/01-06 15:25, rettet 11/01-06 15:26 
dRxL>
kan jeg så stadig bruge tricket med et starterkit?

Det var noget i den stil jeg gjorde.

Jeg oprettede en Live-konto på den almindelige Xbox i midten af November, ved hjælp af 2 måneders prøvetid (disse kan ikke bruges til 360'eren, ifølge hvad der står på selve kortet).

I midten af December fik jeg 360'eren online, og aktiverede derved den ene måneds Gold-abonnement. En uge senere aktiverede jeg endnu et år ved brug af en "startpakke".

Nu har jeg Live indtil Februar måned 2007, så i princippet burde du også godt kunne bruge et starter kit.

Ved godt at det ikke er helt det samme, men alligevel er det tæt nok på til at jeg selv ville turde at satse. Jeg er i hvert fald ikke selv færdig med at støve gamle og billige starter kits op.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
IqonIqonSkrevet 11/01-06 15:41 
Jeg modtog et starterkit i går, koden virkede fint til 12 måneders nyt Xbox Live Gold. Koden, der fulgte med PES5 (som var i starterkitet), virkede dog ikke, så hvis nogen med en gammel Xbox har brug for 2 måneders Live, må de lige sige til. Headsetet til en Xbox kan ikke bruges til Xbox 360, vel?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 11/01-06 15:49, rettet 11/01-06 15:51 
Hvor købte du det kit?

Så vidt jeg har forstået virker headsettet til Xbox fint med Xbox 360 og skulle være det nye overlegent.
(...)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-06 15:49 
Under Audio options kan man vælge "Dolby Digital with WMA pro". Hvad er dette?

Jeg vil tro at det har noget at gøre med musik afspilningen at gøre, men umildbart kan jeg ikke høre forskel, så min forstærker understøtter det nok ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
IqonIqonSkrevet 11/01-06 19:33, rettet 11/01-06 19:34 
Jeg købte kitet med PES5 på shop.game.net. Og ja, headsetet kan bruges til Xbox 360, men ikke via "modulet", hvor man kan mute og skrue op/ned, så vidt jeg lige kan se :/

PES5 + 12 måneders Live - £39.98
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HankyHankySkrevet 11/01-06 20:08 
Så har jeg et andet spørgsmål.

Jeg vil fandens gerne have ordentlig surroundlyd fra min X360, men da jeg købte Core-pakken, var det et std. composite-kabel der medfulgte. Kan det passe, at de har valgt, ikke at muliggøre optisk overførsel, med mindre jeg køber mig et nyt kabel?

!§#€@=#€!!*
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-06 20:13 
Ja. Men du skulle jo alligevel have fat i et RGB kabel...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 11/01-06 20:14 
Røv!
Nå ja, det var jo det jeg skulle :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 12/01-06 00:00 
Er der ikke nogen optisk udgang i roden af composite-kablet?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-06 00:17 
På core pakken er det composite only. Uden optisk udgang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/01-06 00:58 
Lusket. Nåja, men hvis man rent faktisk har s-video eller RGB-indgang på TV'et, så synes jeg det er helt fint at man får yderligere motivering til at få et ordentligt billede. Composite på en Xbox 360 er mord.
CoreCoreSkrevet 02/02-06 13:16, rettet 02/02-06 13:17 
Findes der virkelig slet ingen mulighed for at overføre save-games fra den originale Xbox til 360'eren ?

Memory cards'ne er jo forskellige, så de kan ikke arbejde sammen, men er der et trick så man evt. kan lave noget netværkshalløj imellem dem ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HankyHankySkrevet 02/02-06 13:34 
Niks :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 02/02-06 13:40 
Andre siger at man kan:

I've found a way to transfer saves from your old xbox to the xbox 360 (you need a lot of patience though). 1. Buy a 64MB memory card for the original xbox. 2. Get action replay (Only use the cable that comes in the pack.) 3. transfer as many game saves to the memory card on your xbox as you can. 4.take the action replay cable (with the original xbox memory with your saves) and plug it into the usb port on the back of the xbox 360. 5. wait for it.........wait for it ........bam! its recognized! then transfer the data to the xbox 360 hard drive.

Kilde:
http://www.hackaday.com/entry/1234000583069802/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 02/02-06 13:45 
Hmmm altså endnu et knap så gennemtænkt træk fra Microsofts side...

Hvorfor har de ikke bare meldt ud fra start af, at den slet ikke er bagudkompatibel. Det må da i den sidste ende alligevel have forårsaget færre sure miner, end alt det her mangelfulde bøvl med de gamle titler...

Det er meget få gode spil den kan tage, det er meget få af de få spil den kan køre ordentligt, og selv hvis den kan, kan man ikke få sine save-games med sig :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HankyHankySkrevet 02/02-06 14:10 
Så tror jeg nu nok jeg overlevede, at komme ligeså langt i et Xbox spil på min X360, som mit gamle savegame på Xboxen. Det andet er en noget dyr løsning.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 02/02-06 15:06 
Jeg har et konverter kabel så jeg kan teste det. Har prøvet med min telefon som mem-kort. Men den kunne xbox'en ikke lige magte at skrive til (kun formatere).
Jeg prøver igen med min kærestes USB-musikdims når hun kommer hjem.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/02-06 17:16 
Xbox 1 formaterer usb stiks man sætter i den (helt automatisk og uden at spørge) til et specielt xbox format.

Det sjove er dog at xbox 360, som ellers kan læse alt fra windows til OS X formaterede diske, kan ikke læse dette xbox 1 format. En løsning kunne så være at kopiere filerne fra det xbox formaterede USB stik på pc'en, formatere den til fat32, lægge filerne tilbage og så se om man kan få adgang til sine saves. Det vil jeg prøve lidt senere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-06 18:15 
Nogen ide om hvordan du vil få PCen til at genkende USB sticken når den er formateret til Fatx?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 02/02-06 18:23, rettet 02/02-06 18:40 
Jeg vil bruge en af de fatx drivere der findes derude.

Jeg kan se at det er lykkedes for nogen:
http://www.xboxhacker.net/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=2
Men den metode indebærer desværre at skille xbox 360 harddisken ad :-/
Det er ikke noget jeg umiddelbart har behov for.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-06 18:40 
Ok, men hvordan vil du få 360eren til at tro at din USB stik er en memory unit? Jeg har lige for sjov prøvet at downloade en save file fra nettet. Denne lagde jeg så over på min USB stik (fat32), men 360eren ville ikke godtage den som memory unit.
Spiller nu: Phantasy Star IV
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/08-06 23:34 
Jeg er kommet lidt i tvivl om, hvad der vil give det bedste billede. Mit TV har komponent indgang, men kan kun klare 480p, hvilket lige pt er det jeg bruger. Så vidt jeg kan forstå, vil opløsningen med et RGB scart være højere, men alle er vist mere eller mindre enige om, at komponent er bedre..

Skal jeg holde mig til komponent nu jeg har muligheden for det, eller vil jeg kunne opnå et bedre billede ved at skifte til RGB scart?

Det skal lige siges, at jeg ser billedet som rigtig godt som det er nu. Det eneste der af og til ser mindre skarpt ud, er tekst i visse situationer. Men kan man få det bedre, vil man selvfølgelig det :)
RJKRJKSkrevet 25/08-06 23:42 
(SCART) RGB kan ikke køre progressive. Du får det ikke bedre, end du har nu.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 25/08-06 23:44 
Tak for det hurtige svar..

Det var egentlig også det jeg håbede på at høre :) Selvom det altid er fedt, når man får sig et bedre billede, har jeg ikke særlig meget lyst til at rende ud og købe mere udstyr lige med det samme.
JmogJmogSkrevet 26/08-06 08:32 
Siden jeg nu engang elsker at quote mig selv - især i egne tråde ;-)

---
"På et almindeligt fjernsyn vil du få mest ud af billedet, hvis du køber et RGB-scartkabel til Xbox 360'eren. Dit TV skal dog have en RGB-kompatibel scartindgang. Tjek eventuelt din manual eller menuerne, hvis du er i tvivl. RGB giver dog kun gode farver og skarphed - opløsningen bliver ikke højere end 576i."
---
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 26/08-06 10:28 
Modsiger du så ikke Rune der?
RJKRJKSkrevet 26/08-06 10:37 
i=interlace, dårligere end p=progressive. Når dit fjernsyn kan køre 480p, er det ikke at betragte som et "almindeligt fjernsyn".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 26/08-06 11:08 
Ah, endnu en gang tak :)
JmogJmogSkrevet 27/08-06 21:07 
Jep. Bare for at slå det fast med syvtommersøm, så der ingen tvivl er: 480p (progressive NTSC) ser bedre ud end 576i (interlaced PAL).

Via scart-RGB er det højeste man kan køre 480i (NTSC) og 576i (PAL).
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/10-06 23:58 
Jeg spørger lige forsigtigt her, da jeg ikke kan hitte rede i de cirka 50 tråde om kabler, der efterhånden er.

Bede-x gjorde et ihærdigt forsøg på at Xboxificere mig ved at fremvise "Just Cause" og "Dead Rising" på mit Mirai LCD TV. Vi så det med component-tilslutning. Bede fortalte at billedet var noget mørkere end når han spillede via composite (snyde-scart) tilslutning på hans CRT-TV.

Nu er mine spørgsmål:
Hvis (når) jeg forvilder mig til at købe en X360, hvad er så bedst: Component eller VGA-tilslutning? Er der en forskel på billedet ved de to former (forskel i billedkvalitet/lyshed)?

Jeg synes selv at component-tilslutningen var rigtig skarp og pæn, men hvis det skulle være helt optimalt skulle jeg indstille tv'et til en højere lysstyrke og kontrast. Og da jeg også bruger det til DVD-kigning med user-settings vil jeg selvfølgelig ikke kunne acceptere at skulle indstille mellem de to user-settings hver gang jeg skifter mellem DVD og X360.
3of193of19Skrevet 06/10-06 00:50 
Jeg prøvede for et stykke tid siden min bofælles VGA kabel og der synes jeg billedet var en anelse lysere.
En anden fordel er at du så kan indstille Xboxen til 1280x768 opløsning så du slipper for at skulle skalere billedet med dit tv. Og så får du også opskalering af DVD film oveni købet.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/10-06 08:59 
Tak, 3of19! Så må jeg lige teste et VGA på et tidspunkt og se forskellen.

Jeg skulle måske have skrevet lidt mere specifikt, at X360'en ikke skal bruges til DVD-afspilning; dertil bruger jeg en dedikeret afspiller (og jeg gider ikke rode med regions-oplåsning, da jeg næsten kun har R1- og R3-titler). Så det skal bare være en ren gamer-maskine med det bedst mulige billede - component eller VGA.
JmogJmogSkrevet 06/10-06 09:24 
Du mener 1366*768.

VGA er generelt lysere fra Xbox 360 end component er. Alt afhængigt af det enkelte display ser det enten fremragende eller forfærdeligt ud. Mirai er en af "de heldige", hvor det blot resulterer i en smule lysere billede.
NaieraNaieraSkrevet 06/10-06 11:56 
Hyakotake>
Hvis (når) jeg forvilder mig til at købe en X360, hvad er så bedst: Component eller VGA-tilslutning? Er der en forskel på billedet ved de to former (forskel i billedkvalitet/lyshed)?

VGA er helt sikkert bedst. Jeg forstår ikke hvorfor nogen mener, at farverne er fuldstændig vanvittigt dårlige med VGA. Ja, de er lysere end med component, men med component er de dælme også for mørke, og der er absolut intet i vejen for at skrue lidt mere farve på VGA-indgangen.

Husk at dit TV husker indstillinger for de forskellige inputs. Du skal altså ikke indstille mellem DVD og VGA, da fjernsynet husker én indstilling til HDMI og en anden til VGA.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 06/10-06 12:00 
Naiera>


VGA er helt sikkert bedst...

Dette er og blir en personlig holdning! hvilken jeg er lisså meget imod som du er for :)

Jeg vil anbefale dig at prøve begge kabler og tager stilling selv!. Da du er fra Aalborg egnen, vil jeg med glæde stille et component kabel til rådighed hvis det er nødvendigt :), bede har jo nok for travlt med Doom :D
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
NaieraNaieraSkrevet 06/10-06 12:10 
Palsgaard>
Dette er og blir en personlig holdning!

Måske, men at matche skærmens opløsning med 1360*768 i stedet for en generisk HD-opløsning vil faktuelt give et bedre billede. Du så i øvrigt Bleach på dit eget TV med VGA fra X360'eren. Det var da ikke så slemt? ;)

Jeg spillede i øvrigt også en del X360 med VGA på Palsgaards TV til træffet, og jeg forstår altså ikke hvad der skulle være så slemt ved farverne når man bruger VGA. Hvis de er for lyse, så er det jo meget, meget nemt lige at skrue på farverne, så de bliver lidt mørkere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/10-06 12:22 
Naiera>
Husk at dit TV husker indstillinger for de forskellige inputs. Du skal altså ikke indstille mellem DVD og VGA, da fjernsynet husker én indstilling til HDMI og en anden til VGA.

Jamen, wow, nå! Det vidste jeg slet ikke! Fedt, så er der måske slet ikke noget problem ved at bruge component... og dog - min GC sidder jo dér :-) Så det optimale er at VGA ser bedst ud til X360, så kan jeg have HDMI Oppo, GC component og X360 VGA sat til. God udnyttelse af Mirai's porte :-)
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig