X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kameo anmeldt!


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 15/11-05 09:25 
Så kom den første anmeldelse af et Xbox 360-spil, nemlig Kameo. Som GameSpot selv udtrykker det: "Xbox 360 starts strong".

Gameplay: 9
Graphics: 9
Sound: 9
Value: 7
Tilt: 9

Total: 8,7

Det er da en flot karakter, synes jeg! - Hvad siger I til det? :)
72 emne(r).
1 2 > »

Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 15/11-05 09:25 
Så kom den første anmeldelse af et Xbox 360-spil, nemlig Kameo. Som GameSpot selv udtrykker det: "Xbox 360 starts strong".

Gameplay: 9
Graphics: 9
Sound: 9
Value: 7
Tilt: 9

Total: 8,7

Det er da en flot karakter, synes jeg! - Hvad siger I til det? :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/11-05 10:14 
7 fra 1up; http://xbox360.1up.com/do/reviewPage?cId=3145712&did=1


og 8,4 fra IGN; http://xbox360.ign.com/articles/666/666667p3.html
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 15/11-05 10:45 
8,4 på IGN er mindre end jeg havde både håbet og forventet :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 15/11-05 10:58 
Det er bedre end det Rare har leveret i lang tid, så det passer mig fint :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 15/11-05 11:13 
Det er selvfølgelig rigtigt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 15/11-05 11:44 
Jeg synes karaktererne passer svarer meget godt til mit indtryk af spillet.

Det er et super-solidt spil, der bare ikke formår at gøre noget nyt eller spændende. Derfor skal det heller ikke have en højere karakter IMO.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/11-05 13:31 
8-10 timer "langt" :/
Home is where the hardware is..
ChronoChronoSkrevet 15/11-05 13:34 
Hmm, gamespot skriver at co-op bare er singleplayer-delen med to spillere, og uden nogen form for tilpasning af noget som helst. Den del af spillet lyder da ikke fed så :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 15/11-05 14:06, rettet 15/11-05 14:28 
Nu er det jo også 'bare' sådan Halos co-op fungerer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-05 14:16 
SøgAArd>
8-10 timer "langt" :/

Får lige flashback til de "gode" gamle PS2-launch dage... "der kommer kun korte spil til PS2" :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/11-05 14:33, rettet 15/11-05 14:35 
Ja, for jeg talte selvfølgelig om ALLE Xbox 360 launch-titler.

Chrono>
Hmm, gamespot skriver at co-op bare er singleplayer-delen med to spillere, og uden nogen form for tilpasning af noget som helst. Den del af spillet lyder da ikke fed så :/

Jeg forstod det sådan, at det kun er action-sekvenserne, der er spilbare i co-op. Jeg hørte måske forkert.
Home is where the hardware is..
BeanoBeanoSkrevet 15/11-05 14:43 
SøgAArd>
Ja, for jeg talte selvfølgelig om ALLE Xbox 360 launch-titler.

Nu var det ikke en kritik af din udtalelse - forstod skam godt din kommentar :)
la0sla0sSkrevet 15/11-05 14:47 
Hvor lang tid var det Kameo var under udvikling?
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 15/11-05 15:01 
SøgAArd>
Jeg forstod det sådan, at det kun er action-sekvenserne, der er spilbare i co-op. Jeg hørte måske forkert.

Det passer meget godt. Mit indtryk er dog at det er det meste af spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/11-05 15:35 
la0s>
Hvor lang tid var det Kameo var under udvikling?

Var spillet ikke oprindeligt til N64?
Home is where the hardware is..
MaltheMaltheSkrevet 15/11-05 15:51 
Kameo har man arbejdet på i omkring 3-4 år.

Efter anmeldelserne at dømme har det ikke været helt lang tid nok.

Hvis man skal ha' et godt spil til sin 360, så køb Half-Life 2 i Xbox versionen. Den er lige kommet, og hvis man putter det i 360'eren, så får man flottere textures m.m. - det er ihvertfald hvad jeg har kunnet opsnuse rundt omkring om dette.
la0sla0sSkrevet 15/11-05 16:10, rettet 15/11-05 16:12 
Så er det selvfølgelig nemt at sige at 10 timer er for lidt for 3-4 års udvikling. Det er det måske også, men den slags spil er på den anden side aldrig interessante hvis de tager længere tid end 20 timer. I hvert fald sjældent. Gamle platformere var jo sjældent lange, men med masser af replay-value, men ja der er selvfølgelig forskelle mellem dengang og nu.

Til gengæld kan man sige, at det er flot at spillet er blevet til noget. At få sendt noget bare middelmådigt ud efter så mange problemer er ret godt, og det må man ikke glemme (meget andet forsvinder jo stille eller bliver utter crap). Nu har jeg så ikke spillet det overhovedet, men det ligner meget Starfox Adventures, og det er vel også en fin øvelse at have gjort.

På den anden side, så har spillet heller ikke den omph effekt på mig når jeg ser på det. Det ser ud som et overmiddel spil der er ganske underholdende, men som også bliver glemt hurtigt. Det er der jo så mange spil der er, og langt flere der aldrig når selv det niveau, men måske skuffende hvis spillet skulle være en AAA titel i release line-up'en. Men et underholdende spil er jo også godt at have til sin release.
Hvad sker der?
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/11-05 16:48 
Jeg har stadig Kameo videoer liggende fra et ret færdig build af Kameo fra Spaceworld i 2000. På det tidspunkt var Kameo allerede ret langt(ikke spilbart). Hvis man tager det i betragtningen at de måske kunne have været begyndt på Kameo tilbage i 98 eller 99, og vi nu står i slutningen af 2005, så er det meget lang tid. Det kunne meget let have været en ny Daitakana.

Jeg kan dog ikke se hvordan længden på et spil har noget med next gen at gøre. Der må være et eller andet jeg har overset her, fordi det virker som om gamere overalt har alle mulige lister med standarder der åbenbart skal være mødt for den kommende generation!?´


Hvad angår Kameo, så har det altid virket som et fint spil, men aldrig noget specielt. Det havde bare aldrig den klassiske og skæve satire som vi så i Conker's Bad Fur Day og Banjo-Kazooie eller den følelse af et stort eventyr, ala det vi så i Donkey Kong 64(det var bare ENORMT).:)
Well crucify the insincere tonight...
la0sla0sSkrevet 15/11-05 16:58 
Jeg håber sandelig ikke at det er ud af min post du læser noget vedr. next-gen og længde på spil.
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 15/11-05 17:09 
Beyond Good & Evil er ikke længere end 10 timer. Det er en fin længde til den type spil - især hvis andre faktorer kan forlænge dets levetid.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
lightyear dklightyear dkSkrevet 15/11-05 17:46 
Synes Gamespot fik det til at lyde ret godt og spændene, men de 8 til 10 timer afgjorde at jeg nok venter til spillet kan fåes billigere.
are you CHICKEN?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/11-05 18:10, rettet 15/11-05 18:16 
Jeg er egentlig positivt overrasket over at GameSpot tildeler spillet så høj en karakter. Jeg troede bestemt at spillets lange udviklingsperiode og dets skift af platform ville skinne igennem i det færdige produkt.

Til gengæld er længden også et problem for mig. Med de forhøjede spilpriser der er en realitet i den kommende generation af konsoller, så forventer jeg altså mere "bang for my buck", uanset hvor pænt eller underholdende det er.
(...)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/11-05 18:17 
Jeg er ked af at være en jerk, men det hele virker lidt half-assed! Måske maskinen er lidt for tidligt ude?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ComradeComradeSkrevet 15/11-05 18:45 
Hvorfor ? Med anmeldelserne indtil nu har det da klart været den bedste launch ever?

Kameo med 8,7

PGR 3 med 10/10

De andre titler har også fået fine anmeldelser, bl.a. Madden 2006 som har fået 8.

Forklar mig hvorfor det er half assed!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/11-05 19:25 
Comrade>
Med anmeldelserne indtil nu har det da klart været den bedste launch ever?

Lol!
Home is where the hardware is..
lightyear dklightyear dkSkrevet 15/11-05 19:26, rettet 15/11-05 19:33 
Tror desværre at nogle folk har en stor forventning til navnet next-gen, det vil sige minimum 9 ud af 10 i hvert enkelt spil og så må det helst ikke ligne noget fra en high end pc, der skal helst skydes langt over i første skud!

Jeg glæder mig bare til se hvad de kan formå med Grafik, AI, Physics, og gameplay når de lærer at tøjle kræfterne fra xbox 360 som de også lærte efter et stykke tid med ps2 og xbox.
are you CHICKEN?
RJKRJKSkrevet 15/11-05 19:32, rettet 15/11-05 19:33 
Comrade>
Hvorfor ? Med anmeldelserne indtil nu har det da klart været den bedste launch ever?

"Klart bedste launch ever" baseret på tre udvalgte scores fra i alt 14 anmeldelser, hvoraf omkring halvdelen af karaktererne ligger i 7/70-vor-tids-middel-området...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BaggyBaggySkrevet 15/11-05 19:51 
Prøvede spillet til MS eventet, på fiskertovet forrige mandag.. og må ´sige, at den første video, virkelig fangede mig, mens selve spillet, da jeg fik det prøvet, ikke var så fantastisk igen.. Omgivelserne var da heller ikke optimale, til sådan et spil, men prøvede også PGR3 og Perfect dark, og dead or alive, hvor af især de 2 første fangede mig godt..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
ComradeComradeSkrevet 16/11-05 00:13 
Ja okay, overdrevet .. Men kan langt fra kaldes half assed!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/11-05 00:33 
Malthe>
Hvis man skal ha' et godt spil til sin 360, så køb Half-Life 2....

Er det ikke lidt fjollet, at skrive det i en tråd om Kameo?
De to spil har jo intet med hinanden at gøre.


Det virker som om folk har nogle sære urealistiske forventninger til Xbox 360 og "next-gen".
Bedre hardware er jo på ingen måde det samme som bedre spil.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
MaltheMaltheSkrevet 16/11-05 10:26 
Du misser pointen :-)

Der var snak om grafikken og det tekniske, og så hiver jeg HL2 frem, fordi spillet - og mange andre - efter sigende skulle indeholde kode der gør dem flottere på 360.

Folk, mig selv inkluderet, har høje forventninger til 360, fordi maskinens specs allerede har været genstand for megen omtale. Dens specs er meget høje. Forventningerne er meget høje. Kan den levere eller kan den ikke levere.
lightyear dklightyear dkSkrevet 16/11-05 11:05, rettet 16/11-05 11:06 
Det er jo ikke nogen hemmelighed at et fuldstændig nyt hardware kræver lidt tid før de vilde grafiske kræfter kommer til syne, så selvfølgelig kommer den til at levere, handler bare om tid.

Tænk også på da xbox 1 kom ud med sin pentium 3 733 mhz og et geforce 3 grafikkort, var der allerede udkommet pentiums med 1.2 ghz hastigheder og gforce 4 grafik kort, hvorimod xbox 360 hardware er noget fuldstændigt nyt især grafik kortet som kører med unified shader som først kommer til at køre på windows longhorn i år 2006.
are you CHICKEN?
BeanoBeanoSkrevet 16/11-05 11:07 
Malthe>
Der var snak om grafikken og det tekniske, og så hiver jeg HL2 frem, fordi spillet - og mange andre - efter sigende skulle indeholde kode der gør dem flottere på 360.

Hvor har du de informationer fra ?

Alle Xbox spil bliver (i teorien) flottere på Xbox 360 pga. mere/bedre AA og højere opløsning. Er det ikke bare det du tænker på ?
MaltheMaltheSkrevet 16/11-05 11:23, rettet 16/11-05 11:30 
Jo, det er netop det jeg tænker på og har læst flere steder.

Men jeg læste også at nogle Xbox titler specifikt, skulle indeholde kode som gjorde lidt endnu mere extra ud af de spil, hvis man spillede dem på 360.

Jeg ser lige om jeg kan finde den artikel!

...og jeg er ked af det, men jeg kan ikke støve den artikel op - har ryddet op i min cache - men den så ellers underligt officiel ud, så det kan være det er noget der bliver offentliggjort senere.
RJKRJKSkrevet 16/11-05 12:21 
Beano>
Alle Xbox spil bliver (i teorien) flottere på Xbox 360 pga. mere/bedre AA

Nåh, men så bliver de jo nærmest flottere end Xbox 360-spillene, som ikke har AA . . .
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 16/11-05 12:30 
Troede at FSAA var mere udbredt (hvis ikke standard) på Xbox 360 ?
RJKRJKSkrevet 16/11-05 12:31 
Som jeg skrev i mine indtryk fra Xbox 360-eventen, så var der ikke FSAA på nogen af spillene. Hvilket jeg har tænkt mig at brokke over hver gang chancen er der, fordi jeg er meget glad for FSAA ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 16/11-05 12:38 
He he he :)

Men mon ikke de endelige udgaver af spillene er forbedret på dette punkt ?
RJKRJKSkrevet 16/11-05 12:49 
Jeg tvivler, da de her næsten-færdige spil i forvejen havde en del hastighedsproblemer, og FSAA traditionelt tager en del performance. Men lad os da håbe. I det mindste at der er FSAA, når man ikke køre en HD-opløsning. Det bør der være.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 16/11-05 13:31 
Christian fra Microsoft nævnte, at de spil vi fik vist i København, blandt andet, manglede anti-aliasing, så der er heldigvis håb. Disse spil skulle være 80% henne i udviklingsstadiet.
RJKRJKSkrevet 16/11-05 13:37 
Vi håber :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 16/11-05 18:59 
Beano>
Malthe>
Der var snak om grafikken og det tekniske, og så hiver jeg HL2 frem, fordi spillet - og mange andre - efter sigende skulle indeholde kode der gør dem flottere på 360.

Hvor har du de informationer fra ?

Alle Xbox spil bliver (i teorien) flottere på Xbox 360 pga. mere/bedre AA og højere opløsning. Er det ikke bare det du tænker på ?

Siden Half-Life 2 er blevet udviklet til Xbox mens Xbox 360-specifikationerne har været fastlagt, er det ikke utænkeligt, at spillet har et native 720p mode, som slås til, når det køres på Xbox 360. Alle de andre Xbox 1-spil kører jo kun i 480p opskaleret til 720p.

Det kunne passe med "kode der gør det flottere på Xbox 360". Det ville bestemt være et genialt træk, hvis det stemmer.
BeanoBeanoSkrevet 16/11-05 19:04 
Jeps - i teorien muligt, men det jeg leder efter er noget mere konkret om det og ikke bare spekulationer eller misforståelser.
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 19:09 
Beano>
Alle Xbox spil bliver (i teorien) flottere på Xbox 360 pga. mere/bedre AA og højere opløsning. Er det ikke bare det du tænker på ?

Det er jo også en halv sandhed :) Opløsningen på spillet bliver reelt ikke højere, med mindre det er kodet i spillet i forvejen, hvilket jeg tvivler på. AA'en er dog god nok.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 16/11-05 19:28, rettet 16/11-05 19:29 
Alle Xbox spil der kører på Xbox 360 (dvs. dem som er understøttet og kan køre) opscaleres til 720p og 1080i.

Todd Holmdahl :
"Every original Xbox game will be upscaled to 720p and 1080i, and will take advantage of Xbox 360’s anti-aliasing capabilities, delivering a picture that is clearer and crisper than anything available on Xbox."

Dette er officielt og ingen "halv sandhed".

FAQ
HeroldHeroldSkrevet 16/11-05 19:51, rettet 16/11-05 19:52 
Ja, de opskaleres nemlig - derfor den halve sandhed. Du får jo ikke bedre kvalitet af at puste ballonen op. :) Spillet har vel samme opløsning, men sendes ud i 720p med flere linier? Med mindre spillet selvfølgelig er kodet til mere end 480p/i/whatever fra starten af.

Jeg går ud fra at det reelt kun er udvalgte NTSC-spil, der er leveret med 720p fra fødslen af - men jeg er ikke sikker.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 16/11-05 20:22 
Præcis. Opskaleringen vil faktisk kun gavne folk, der har et display med en scaler, der er dårligere end den i Xbox 360'en.

AA vil dog komme alle til gode.
dRxLdRxLSkrevet 16/11-05 20:57 
Det lyder som det rene sludder. I får det lyde som om de "tegner" i 480p i framebufferen og så ganger billedet med 720/480. Er der ikke snarere tale om at de ganger matrisen med 720/480 (sjuskematematik, men i forstår hvor jeg vil hen). Resultatet bliver at alle linier (som normalt er skyld i aliasing) tegnes i en højere opløsning, eller i en mere finkornet trappestige. Derudover smider de så X * FSAA.

Det er jo ikke 2D grafik vi snakker om. Selvfølgelig kan man med lidt snilde tegne det i højere opløsning.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 16/11-05 21:02 
Jeg har samme opfattelse som Daniel, i hvert fald. Andet giver da ikke mening.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 16/11-05 21:03, rettet 16/11-05 21:05 
Udtalelser fra div. udviklere tyder på at AA faktisk er ret dyrt.
Grunden er at de 10Mb VRAM kun er nok til en 1024x600x32bit med 2x AA buffer.
Hvis man skal op i rigtig HDTV 720p med AA så bliver man nødt til at dele bufferen op i flere tiles, som så bliver renderet i flere omgange.
Alt afhængigt af opløsning og hvor meget AA man ønsker, skal der tiles 2 til 6 gange.
Det betyder at al geometri og textures, der krydser rammerne skal gentages og klipning skal beregnes.
Den rendertid der bliver spildt på den måde kan, alt afhængigt af scenen, ligge på 5 til 40 procent.
Ikke småting, hvis udvikleren i forvejen forsøger at presse hardwaren til det yderste.
Born to kill space
72 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig