X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 Launchtitler i Europa


Svar
HeroldHeroldSkrevet 14/11-05 10:09 
Jeg har lige fået den her kylet ind af min virtuelle brevsprække.

***

Masser af spiltitler til Xbox 360 på lanceringsdagen

Hele 15 spiltitler står klar på hylderne, når Xbox 360 rammer de danske butikker 2. december.



HELLERUP, 14. november 2005 — Der er dømt sublim underholdning for enhver smag, når Xbox 360 lanceres i Europa 2. december. Ikke mindre end 15 Xbox 360 spil udgives selv samme dag som konsollen har premiere, og man vil samtidig kunne købe hele 13 forskellige typer Xbox 360.



Blandt dagens mest ventede spiltitler er Project Gotham Racing 3 (Microsoft Game Studios / Bizarre Creations), Perfect Dark Zero (Microsoft Game Studios / Rare Ltd.), FIFA 06: Road to FIFA World Cup (Electronic Arts), Need for Speed: Most Wanted (EA), Tiger Woods PGA TOUR 06 (EA), Kameo: Elements of Power (Microsoft Game Studios), Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie (Ubisoft) samt Amped 3 (2K Sports).



Således vil følgende spiltitler til Xbox 360 kunne købes over hele Europa før eller på selve lanceringsdagen 2. december:

· Amped 3 (2K Sports)

· Call of Duty 2 (Activision)

· Condemned: Criminal Origins (SEGA)

· FIFA 06: Road to FIFA World Cup (Electronic Arts)

· GUN (Activision)

· Kameo: Elements of Power (Microsoft Game Studios)

· Perfect Dark Zero (Microsoft Game Studios)

· Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie (Ubisoft)

· Madden NFL 06 (Electronic Arts)

· NBA Live 06 (Electronic Arts)

· Need for Speed: Most Wanted (Electronic Arts)

· Project Gotham Racing 3 (Microsoft Game Studios)

· Quake 4 (Activision, id software og Raven Software Corp.)

· Tiger Woods PGA TOUR 06 (Electronic Arts)

· Tony Hawk’s American Wasteland (Activision)



Men det stopper naturligvis ikke her; i den nærmeste tid efter lanceringen af Xbox 360 følger en lang række spiltitler af høj karat, blandt andet Dead or Alive 4 (Tecmo/Microsoft Game Studios), The Elder Scrolls: Oblivion (Bethesda) og Ridge Racer 6 (Namco).



Ekstraudstyr til Xbox 360

Allerede fra lanceringsdagen kan Xbox 360 tilpasses og udvides med følgende stykker ekstraudstyr, der sælges separat:

· Xbox 360 Hard Drive (20 GB)

· Xbox 360 Memory Unit (64 MB)

· Xbox 360 Faceplate

· Xbox 360 Wireless Controller

· Xbox 360 Controller

· Xbox 360 Play & Charge Kit

· Xbox 360 Rechargeable Battery Pack

· Xbox 360 Wireless Networking Adapter

· Xbox 360 Headset

· Xbox 360 Universal Media Remote

· Xbox 360 Component HD AV Cable

· Xbox 360 Advanced AV Cable

· Xbox 360 VGA HD AV Cable



Xbox Live Arcade på lanceringsdagen

Ud over de mange spændende spiltitler kan man allerede fra 2. december besøge Xbox Live Arcade for Xbox 360, der vil have 12 til 15 mindre spil klar til online-kamp. Heriblandt action-spil som “Geometry Wars Retro Evolved” (Bizarre Creations) og “Mutant Storm Reloaded” (PomPom Games), klassiske arkade-spil som “Joust” (Midway Home Entertainment) og “Gauntlet” (Midway Home Entertainment), puslespil som “Hexic HD” (Microsoft game Studios) og “Bejeweled 2” (Popcap Games), billard-udfordringer via “Bankshot Billiards 2” (pixelStorm Inc.), basale strategispil såsom “Outpost Kaloki” (Wahoo Studios) samt bræt- og kortspil som “Hardwood Backgammon” (Silver Creek Entertainment) og “Hardwood Hearts” (Silver Creek Entertainment). Det bliver muligt at hente gratis trialversioner af alle Xbox Live Arcade-titler, så man kan prøve titlerne af, inden man eventuelt beslutter sig for at købe dem.



Fordelagtige Xbox Live-tilbud

Eftersom der er mulighed for at spille flere sammen via Xbox Live på næsten tre ud af fire af de Xbox 360-spil, der lanceres 2. december, er det oplagt at tegne et abonnement på Xbox Live, så man kan få mest muligt ud af spiluniverset med det samme. Fra lanceringsdagen vil man kunne købe sig adgang til Xbox Live direkte i den butik, hvor man køber sin nye konsol (det er således ikke nødvendigt at have et kreditkort for at gå online fra dag ét). Man kan vælge mellem følgende tre medlemsmuligheder:



Abonnementskort til 12 måneders Xbox Live adgang for DKK 499,- (forventet udsalgspris)
Abonnementskort til 3 måneders Xbox Live adgang for DKK 199,- (forventet udsalgspris)
Marketplace Points Card til DKK 249,- (forventet udsalgspris) kan man købe sig til et antal point, hvormed man kan erhverve ekstra indhold på Xbox Live Marketplace; det være sig f.eks. ekstra våben, biler eller andre virtuelle genstande eller rettigheder – typisk spil- eller karakterrelaterede.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
lightyear dklightyear dkSkrevet 14/11-05 10:41 
Er det officielt?
are you CHICKEN?
HeroldHeroldSkrevet 14/11-05 10:52 
Det er fra Microsoft selv, så ja :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/11-05 10:54, rettet 14/11-05 14:30 
Nogen der ved om Gauntlet på Xbox Arcade er "den gode gamle" udgave eller et nyt/opdateret spil?

Edit: Ingen Ridge Racer til launch :( :(
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/11-05 11:23, rettet 14/11-05 11:24 
Jeg studsede også over Gauntlet, håber det er lidt a la de gamle spil, for så skal jeg helt sikkert have det.
Kameo, PD, GUN og Quake 4 skal jeg i hvert fald have med.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 14/11-05 11:52, rettet 14/11-05 11:53 
Quake 2 følger med som en bonus i Quake 4, så det er jo næsten to spil for éts pris.

Jeg starter nok kun med kameo til min maskine. Det næste spil bliver nok Call of Duty 2 eller GUN.
RaGeRaGeSkrevet 14/11-05 11:53, rettet 14/11-05 11:55 
Det bliver en dyr fornøjelse...

Premium system pack

2x wireless controller

2x Xbox 360 Play & Charge Kit og Xbox 360 Rechargeable Battery Pack

Spil: Condemned, Kameo, Perfect Dark Zero. Er ikke helt sikker med følgende spil, da anmeldelserne nok afgør hvad der skal købes i sidste ende.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
enfenenfenSkrevet 14/11-05 12:40, rettet 14/11-05 12:42 
Som det ser ud nu, skal jeg have:

Xbox360 premium
1 ekstra wireless controller
Play & charge kit

Amped 3
Call of Duty 2
Condemned: Criminal Origins
FIFA 06: Road to FIFA World Cup
Kameo: Elements of Power
Perfect Dark Zero
Project Gotham Racing 3
Tiger Woods PGA TOUR 06

Jeg skal dog lige se nogle anmeldelser, inden jeg køber spillene. Det er heller ikke sikkert, alle spil bliver købt på en gang. Amped 3, PGR3, COD2 og FIFA bliver købt med det samme - Det er der ingen tvivl om.
What is the Matrix?
SephirothSephirothSkrevet 14/11-05 13:59, rettet 14/11-05 14:41 
Øv, ingen RR6? Faktisk slet ingen japansk udviklede titler til lanceringen, selvom DOA4 og RR jo nok ikke kommer lang tid efter.

Jeg fik kort prøvet Kameo, Call of Duty 2 og King Kong på en demokiosk her i London. Ingen af spillene imponerede mig synderligt, da de alle havde denne-generations grafik, blot i højere opløsning - Call of Duty 2 havde dog nogle ekstremt flotte røgeffekter, men udover det måtte jeg gå skuffet derfra.
Gameplaymæssigt virkede King Kong ret spændende, men det kan jo også spilles på de nuværende konsoller.
Kameo havde det rette Rare-feel, men demoen virkede kedelig og jeg hader spillets art-diection, der får mig til at tænke på Sudeki - AD!
Det skal dog nævnes, at controlleren virker fantastisk at spille på, og konsollen ser jo smuk ud in real life.

Jeg ser stadig frem til PGR3, PDZ og førnævnte japanske titler i lanceringsperioden.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 14/11-05 14:19, rettet 14/11-05 14:29 
Jmog>
Quake 2 følger med som en bonus i Quake 4, så det er jo næsten to spil for éts pris.

Også med Xbox 360 udgaven?

Så ryger den lige ind på min liste ihvertfald ;)
lightyear dklightyear dkSkrevet 14/11-05 17:02 
Jeg skal ha en premium pakke med en xtra trådløs controller, et adv rgb scart (desværre ikke noget hdtv endnu) og 3 valgfrie spil, som nok bliver valgt til dels ud fra nogle anmeldelser.
are you CHICKEN?
enfenenfenSkrevet 14/11-05 18:51 
Scart kablet følger med i premium pakken. Der er både component og omformer til scart mener jeg.
What is the Matrix?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/11-05 18:54 
Han skriver jo også RGB?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
lightyear dklightyear dkSkrevet 14/11-05 20:24 
Nemlig!

Det kabel der medfølger med en premium pakke besidder desværre kun composite og component.
are you CHICKEN?
APHAPHSkrevet 14/11-05 20:39 
Premium system pack og Project Gotham Racing 3 er jeg 100% sikker på at købe til lanceringen. Derudover snupper jeg måske Quake 4, Kameo og PDZ men det afhænger af anmeldelser.

Skal nok også have et VGA HD AV Cable og et Play & charge kit.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BeanoBeanoSkrevet 14/11-05 22:29, rettet 14/11-05 22:58 
lightyear dk>
Det kabel der medfølger med en premium pakke besidder desværre kun composite og component.

Øv - kan vi så bruge vores gamle Xbox RGB SCART kabel eller skal der også købes nyt af dette?
RJKRJKSkrevet 14/11-05 22:48 
M$... Take a wild guess... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 15/11-05 02:29, rettet 15/11-05 02:30 
Beano>
Jmog>
Quake 2 følger med som en bonus i Quake 4, så det er jo næsten to spil for éts pris.

Også med Xbox 360 udgaven?

Faktisk tror jeg kun, det er med Xbox 360-udgaven. Udgiveren har i hvert fald selv bekræftet at Quake II følger med Xbox 360-udgaven. I modsætning til Doom III, så behøver man ikke købe en collector's edition. De udgiver udelukkende en special edition med ekstra DVD med dokumentar og den slags.

Mht. kabler og den slags, så er der ingen kontrollere, AV-kabler eller memorycards fra Xbox 1, der kan bruges til Xbox 360.
enfenenfenSkrevet 15/11-05 08:28, rettet 15/11-05 08:33 
DeluxScan>
Han skriver jo også RGB?

Det er jeg godt klar over...

Jeg mener bare at have læst at "Xbox 360™ Component HD AV-kabel med SCART-adapter" også inkluderer muligheden for RGB, når scart-adapteren benyttes.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 15/11-05 11:46 
Jmog>
Faktisk tror jeg kun, det er med Xbox 360-udgaven.

Ok, cool nok :)
RJKRJKSkrevet 15/11-05 11:51 
Enfen>
Jeg mener bare at have læst at "Xbox 360™ Component HD AV-kabel med SCART-adapter" også inkluderer muligheden for RGB, når scart-adapteren benyttes.

Der er seks phone-ledninger på HD-kablet:

3 x component
2 x audio
1 x composite

SCART-adaptoren sættes (som alle andre SCART-adaptorerer) til 2 x audio og 1 x composite. Summa summarum får man composite.

Alternativt skulle Microsoft have "opfundet" en RGB-SCART-adaptor med 6 indgange (R, G, B, sync, 2 x audio), og så skulle konsollen kunne have leveret valgfri RGB ud i de tre component-kabler. Det ville egentligt ikke have været noget problem at gøre, men det har de ikke - så ville de jo heller ikke have kunnet sælge RGB-kablerne...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 15/11-05 14:09 
Ja, så ser det ikke ud til at være inkluderet.

Tak for forklaringen :)

Det burde dog efter min mening være inkluderet, når der er tale om premium pakken. At det skal købes seperat til Core systemet, synes jeg er rigtigt nok.
What is the Matrix?
la0sla0sSkrevet 15/11-05 14:27 
jeg er ikke ude på at hidse jer op, tværtimod håber at I får stor fornøjelse af jeres maskiner når I får dem, men det undrer mig at så mange vil have Gun, CoD2, Q4, FIFA osv. det er jo PC spil. Forklaringen kunne selvfølgelig være, at I ikke har en PC og så er det oplagt, men jeg synes nu at de spil der nævnes, er der jo ikke mange af dem som folk har forventninger til, der ikke kan findes på PC. Er det ikke skuffende?
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 15/11-05 14:35 
Kan godt se din pointe og er delvis enig - men de fleste af de spil du nævner er ikke PC spil, men snarere multi-platform titler.
la0sla0sSkrevet 15/11-05 14:37 
Ja ok, det er rigtigt nok. Det skulle ikke undre mig at PS3'en kommer ud for det samme.
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 15/11-05 15:08 
Det kan vi vist roligt regne med.
HeroldHeroldSkrevet 15/11-05 15:13 
Beano>
Kan godt se din pointe og er delvis enig - men de fleste af de spil du nævner er ikke PC spil, men snarere multi-platform titler.


Har vi ikke snakket om definitionen af multiplatformstitler før? Jeg vil et eller andet sted mene at både Quake 4 og CoD2 er typiske pc-titler, som udgives til Xbox 360 i samme udgave, da den kan levere lige så meget juice. GUN er ganske rigtigt multiplatform, og det samme med FIFA.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 15/11-05 15:32 
Sikkert - pointen var bare at fordi at et spil er til PC, gør det ikke nødvendivis en PC-specifikt spil i mine øjne, specielt når flere og flere spil planlægges og udvikles som multi-platform.
Men det er der sikkert forskellige opfattelser af :)
la0sla0sSkrevet 15/11-05 16:03 
Det er desuden underordnet, ja nærmere mere problematisk eller irriterende, at de spil der releases jo faktisk er denne generationsspil.
Hvad sker der?
KilroyKilroySkrevet 15/11-05 17:27 
Hmm, jeg ville egentlig sige at computerne er undtaget det med generationer. Det er i hvert fald nemmere at skelne mellem generationer mht. konsoller. Hvordan skulle man måle det med PCere? Hver gang der udkommer et nyt og bedre grafikkort? En ny driver?

Jeg er egentlig ret tilfreds med de spil der kommer til konsollerne. Det betyder at jeg har en chance for at prøve dem. Half-Life 2 til Xbox? Godt, fordi ingen af mine computere kan klare det. Quake 4 til Xbox 236? Fint, for det har mine computerer INGEN chance for at spille.
Kilroy Was Here
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/11-05 22:14, rettet 15/11-05 22:16 
Condemned er efterhånden gået hen og blevet det launch-spil jeg ser mest frem til, nu hvor Oblivion er blevet udskudt. Jeg håber virkelig Monolith kan leve op til det høje niveau fra FEAR og hive endnu en succes op af hatten. Desuden kan jeg godt lide hvordan Condemned adskiller sig fra bl.a. førnævnte (og generelt de fleste FPS'er) med sit fokus på nærkamp og mere metodisk gameplay, hvor man skal undersøge omgivelserne (lidt a la Metroid Prime) og tage sig tid i det enkelte område. Jeg glæder mig til at se anmeldelser...
(...)
enfenenfenSkrevet 16/11-05 09:31, rettet 16/11-05 09:34 
la0s>
Det er desuden underordnet, ja nærmere mere problematisk eller irriterende, at de spil der releases jo faktisk er denne generationsspil.

Sådan synes jeg nu ikke, man kan stille det op. Spillene er lige blevet udgivet på pc - næsten på samme tid som udgivelsen af X360 - og derfor er det vel fair at kalde dem for nextgeneration. Samtidigt benytter i hvert fald COD2 sig af de nyeste teknologier på grafiksiden. FIFA: RTWC ser også ud til at benytte sig af en ny engine, når man kigger på de nyeste gameplay videoer.

Hvornår er spillene nextgeneration for dig?

Det kan være, at jeg misforstår dig og så må du selvfølgelig sige det.
What is the Matrix?
MaltheMaltheSkrevet 16/11-05 10:34 
For mig selv er spil nextgeneration, når de tilbyder noget som i alle henseender ikke kan lade sig gøre på den nuværende generation af konsoller.

På det punkt leverede den første Xbox varen til UG.
la0sla0sSkrevet 16/11-05 11:03 
Altså, selvfølgelig vil man gerne have noget tryk på grafikken, noget der ikke er set før, eller det går jeg ud fra, at man gerne vil. Så er det måske problematisk, at man får konverterede titler, da man jo jævnt væk oplever, at de sjældent udnytter en given maskine helt i top, fordi der kræves tid til at udvikle til flere maskiner samtidig.

Nu er det egentlig heller ikke det, jeg går mest efter, men det faktum at en ny maskine da skulle have nye spil med sig, noget man ikke kan få andre steder, og så er det jeg synes det må være irriterende, at de mest interessante spil kan spilles andetsteds. Så kan man sige hvad man vil, men der er jo også noget psykologisk over det at købe en helt ny konsol, der vil man jo netop gerne blære sig, og have det helt nye, men hvis det helt nye så egentlig spiller det alle de andre gør, er det måske problematisk?

Jeg ved det ikke, personligt er en konsol der launches med så mange multiplatforms- og pcspil ikke det der peger på, at her kommer noget brand spankin' new. Dermed ikke sagt at det ikke kommer til maskinen, det skal nok komme.
Hvad sker der?
MaltheMaltheSkrevet 16/11-05 11:18 
Altså, jeg er fuldstændig enig med dig i det du skriver der :-)

Du rammer det lige på sømmet.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig