X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er dette lovligt?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 10/11-05 10:17 
Fandt dette i newsgroups.
Et såkaldt kort man kan gemme en masse spil på, og så afvikle på sin GBA/SP og DS.
På siden står der at: "På nettet findes 10000-vis af Gameboy spil som man kan downloade helt lovligt."
Nu kan det jo være at det er såkaldt homebrew der er tale om, men hvad siger I? Ja jeg undrer mig bare...

Supercard
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 10/11-05 10:33 
Det kan umuligt være lovligt :)
Alf81Alf81Skrevet 10/11-05 10:42 
Selvfølgelig er det ulovligt. Hvis et enkelt spil er ulovligt at have et pirat kopi af, er tusindevis vel også ;P

Der findes dog nogle enkelte tilfælde af et spil er blevet 'freeware' feks. AnotherWorld. Og kan derfor hentes gratis.

FlashCard's har eksisteret i lang tid men tror næppe de skal ses som nogen trussel for markedet.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 10/11-05 10:59 
Og homebrew er selvfølgelig lovligt at hente. Men der findes vist ikke tusindvis af færdige homebrew spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 10/11-05 11:15 
Nej, det er mest demoer osv. men der er til gengæld mange fede. Der findes dog også spil.
GBAX har fx. flere gange afholdt homebrew kode konkurrencer. Mange af de entries jeg har set, var ret fede.
Der er også mange eBooks.

Men pas på med at snakke mere om den slags selvom det er homebrew, visse moderatore er ikke glade for det.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillgoreKillgoreSkrevet 10/11-05 11:21 
Jeg er HELT sikker på at Hr. Lucas har givet lov til at Boba Fett skal "brande" den der dims.
RuneSPRuneSPSkrevet 10/11-05 15:02 
Er det lovligt så længe man selv ejer originalerne? For det er altså lækkert at putte sine spil ned på ét kort så man ikke behøves at have flere spil cartridges med sig :) btw virker det også med NDS spil?!?
amigaforeveramigaforeverSkrevet 10/11-05 15:47 
Der er nu en hel del homebrew til GBA:

GBA homebrewspil
RJKRJKSkrevet 10/11-05 15:50 
Hvis man spiller sine originale spil fra sådan et kort, så mister man jo muligheden for at save. Så er der den memory-dump mulighed i stedet, men man kan vel forestille sig, at det giver visse problemer i forhold til at bruge en save-funktion (selvfølgelig også visse snydemæssige fordele).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 10/11-05 16:40 
Den virker også med (nogle) NDS spil. Men køb hellere en GBA Movie Player - den kan kun bruges til homebrew (dog kun NDS homebrew tror jeg) og er billigere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
bootsbootsSkrevet 12/11-05 23:43 
RuneSP>
Er det lovligt så længe man selv ejer originalerne? For det er altså lækkert at putte sine spil ned på ét kort så man ikke behøves at have flere spil cartridges med sig :) btw virker det også med NDS spil?!?

Nej, det er ikke lovligt, og så vidt jeg ved virker det ikke med NDS spil.
TweelTweelSkrevet 13/11-05 00:54 
RJK: Mon ikke der er mulighed for at save på almindelig vis ved siden af? Det virker underligt at lave det ene, men ikke det andet, og de fleste flash carts har da mulighed for almindelige saves.
boots: Hvis man selv dumper "rommen" fra sit eget spil, og derefter overfører den (og ikke en man har downloadet fra nettet) kan det vel ikke være andet end en lovlig backup..
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
WikzoWikzoSkrevet 13/11-05 14:32 
Synes heller ikke det lyder lovligt...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig