X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Congratulations! You have just won a ...


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 02/11-05 20:51, rettet 02/11-05 20:56 
"Congratulations! You have just won a cruise to the Caribbean sea... blah blah"

Sådanne såkaldte vundne konkurrencer, bliver vi bombarderet med på mailen næsten hver dag. Det er ingen nyhed, og alle ved jo efterhånden, at man ikke skal stole på sådanne meddelelser.
Det der fik mig til at skrive dette indlæg var, at jeg lige fik sådan en meddelelse på telefonen! - det har jeg sku aldrig prøvet før!

Efter den sædvanlige klade over, hvad det var jeg havde vundet, blev jeg bedt om at trykke på "9" - Hvis det havde været et menneske der leverede beskeden, havde jeg måske været mere positiv overfor dette, men præmien blev sku leveret via en telefonsvarer-ting. Jeg lagde derfor straks på, da jeg kender den slags humbug. Men helt ærligt på telefonen? - Skal normale borgere, som ikke engang tilmelder sig nyhedsbreve på nettet, nu også spammes af hustlere der bare prøver at fravriste os penge?

Efter denne skræmmende begivenhed tænkte jeg på, om nogen af jer andre, har oplevet noget lignende? Om det slet ingen nyhed er for jer? Eller om i synes det er ligeså groteskt som mig?

*Undskyld stavefejl og rodede sætninger, men blev sku så chokeret! :)
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
seebergseebergSkrevet 02/11-05 21:20, rettet 02/11-05 21:21 
Min far hoppede i med begge ben! Hvis der trykkes 9, kommer man i kontakt med en telefonpasser fra hulla-bulla-land, der på gebrockend engelsk forklarer een, at man har "vundet" rettighederne til at købe billetter til cruiset (som selvf. ikke eksisterer) :P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
BobbeBobbeSkrevet 02/11-05 21:21, rettet 02/11-05 21:21 
Det har hærget her i Vestjylland et stykke tid. Dette er dog ved at være lang tid siden det var på sit højeste.
Mener at man fandt ud af at, det egentligt ikke var humbug men derimod 'kreativ markedsføring'.
Det vil altså sige at folk fik rejsen, de betalte bare selv for den.
Spiller nu: Wii
LessCDTLessCDTSkrevet 02/11-05 23:28 
I danmark er det, ifølge dørsalgsloven,ulovligt at ringe til folk for at sælge et produkt (en rejse i dette tilfælde). Jeg føler også, at det overskrider folks privatliv, hvis folk ringer for at sælge. Tænk, hvis alle firmaer, store som små, begyndte at ringe rundt for at sælge deres varer? - det ville være slemt..
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
HeroldHeroldSkrevet 03/11-05 00:38 
seeberg>
Min far hoppede i med begge ben!

Hehe, hvornår rejser I så? ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 03/11-05 01:55 
LessCDT>
I danmark er det, ifølge dørsalgsloven,ulovligt at ringe til folk for at sælge et produkt

Skiller aviser og forsikringer sig ud her? Vi får tit opkald fra en eller anden sælger, selvfølgelig altid midt i aftensmaden, som vil sælge nogle abbonomenter, eller tilbyde en eller anden forsikring.
RJKRJKSkrevet 03/11-05 02:00 
Aviser gør i hvert fald.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 03/11-05 08:54 
Jeg tror mine forældrer har fået det opkald min. 2 gange nu. Første gang da jeg tog den, og lagde på, og anden gang lagde min mor på :p.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/11-05 09:15 
Nøj, mand, I er gået glip at en masse fede gratis ferier! Jeg er lige kommet hjem fra 2 uger på Tenerife med alt betalt (4-stjernet hotel med luksusværelser og 500 euro i lommepenge hver dag). I skulle virkelig have trykket 9, da I havde chancen!

(Nej, faktisk er fænomenet også kommet til Nordjylland. Og jeg blev først forbavset, derefter edderrasende over den f...ing humbug-forretningsmetode, som spildte 5 sekunder af mit liv, og sikkert bringer en masse godtroende folk i en vældig knibe).
ElgenElgenSkrevet 03/11-05 09:16 
LessCDT>
I danmark er det, ifølge dørsalgsloven,ulovligt at ringe til folk for at sælge et produkt (en rejse i dette tilfælde).

Det er fuldstændig korrekt, men problemet med disse opkald er, at de kommer direkte from United Bluff, hvor man ikke har samme lovgivning på området.

Har også fået et opkald, og jeg snakkede længe med sælgeren, der ikke kunne forstå at jeg ikke ville tage imod det fordelagtige tilbud: Hvis du selv køber et krydstogt til Karibien, kan du for kun $9 tage en ledsager med. Skibet afgik fra en havn i USA, og man skulle naturligvis selv selv sørge for transport fra Danmark og dertil og retur.

Kom så senere til en familiefest i snak med en dame der virkelig bed på krogen og havde givet dem sit VISA kortnummer. Lige efter samtalen var forbi, fik hun kolde fødder og ville spærre sit kort. Men i banken kunne de oplyse hende at der netop var blevet trukket 6500kr på hendes konto. De trak altså pengene mens de talte med hende.
Hun kontaktede dansk politi og fik af vide, at når hun fik velkomstmaterialet tilsendt, skulle hun blot returnere det indenfor fortrydelsesperioden med besked om at hun havde fortrudt. Som sagt så gjort, og de 6500kr blev faktisk indsat på hendes konto igen.

Ja, det var en gyser fra det virkelige liv!

Men det viser faktisk at det IKKE er fup; blot aggresiv makedsføring. Det er dog stadig forbudt, da det er forbudt i Danmark, og så vidt jeg har hørt, er dansk politi ved at førsøge at sætte en stopper for det. Det er hvert fald hvad min uheldige borddame fik af vide da hun snakkede med dem }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig