X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 10/04-16 13:17, rettet 10/04-16 13:22 
Den helt nyindkøbte og langsomme Mac er ikke den der mistede sin temperaturfornemmer.

Den gamle med Core 2 Duo, som jeg fejlopererede forleden, ser ud til at virke fint med SSD Fan Control. Når den nye, dumme i5'er er færdig med tidskapslen i aften, så skal jeg til at lege med den gamle igen. Jeg har kun ét sæt trådløst keyboard og mus, og de er lige nu parret med den nye.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-16 13:47 
Ah på den måde. Så har jeg desværre ikke noget bud.
Havde du prøvet at resette SMC?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/04-16 19:14 
Det virker ikke nødvendigt på den gamle og den nye har lavet tidskapsel siden jeg fik den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-16 19:42 
Uden at vide det med sikkerhed tror jeg ikke at SMC bliver påvirket af at du overfører en backup. Prøv at resette. Der kan vel ikke ske noget negativt ved at prøve?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/04-16 21:28 
Jeg kan sgu da ikke resette midt i en tidskapselsgenoprettelse :p Det har taget fire dage, nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/04-16 21:32 
Har du mulighed for at tilslutte dig tidskapslen med et netværkskabel? 4 dage for små 250G lyder helt forrykt i min verden (det er ca. 0.7Mb i sekundet).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-16 21:33 
Jeg læste det som om at den havde lavet den :)

Afbryd, løs fejlen og start forfra. Det er vel næsten hurtigere? Eller kan du se at den snart er færdig?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/04-16 21:48 
dRxL>
Har du mulighed for at tilslutte dig tidskapslen med et netværkskabel? 4 dage for små 250G lyder helt forrykt i min verden (det er ca. 0.7Mb i sekundet).

Det er helt sikkert forrykt. Som nævnt ordnede den gamle det på 10-15 timer. Men når den nye er færdig senere i aften/nat, så skal jeg se om ikke den gamle stadig kan bruges. Det burde der ikke være noget i vejen for. Den har jo også en fin ny 750GB harddisk nu. Jeg har et eksternt optisk drev på vej, så jeg stadig kan rippe de CDer der jo er kernen i det hele, eftersom det er min musik-server der er tale om her.

Og alt det her pis for at løse et problem, som slet ikke kan løses. Dét er en længere historie...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/04-16 21:50 
Konsolkongen>
Afbryd, løs fejlen og start forfra. Det er vel næsten hurtigere? Eller kan du se at den snart er færdig?

Med mindre det går fuldstændig latterligt galt er den færdig om nogle timer. I mellemtiden ser jeg film, Nashville, Archer, etc. ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/04-16 23:52, rettet 11/04-16 00:32 
Hvordan kan jeg tilgå filerne på min officielle Time Capsule uden at genoprette hele systemet fra starten?

EDIT: Jeg fandt ud af det; der gik bare mega lang tid før mapperne dukkede op ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 11/04-16 15:33 
Fejlen synes at ligge hos min Time Capsule, altså med hensyn til at det tager 100 timer at genoprette. Jeg har sat den gamle i gang med en genoprettelse, fordi den kun overførte cirka 4000 tilsyneladende tilfældige sange af de over 7000 jeg har, da jeg kopierede fra mappen på Time Capsule.

Men nu er den gamle altså også vildt langsom. Samme computer der forleden klarede det på 10-15 timer. Hvad kan jeg gøre? Altså nu, hvor der ingenting er installeret, da hele harddisken selvfølgelig slettes før en genoprettelse fra Time Capsule.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-16 16:39, rettet 06/05-16 16:42 
Lidt om hvordan Apple Music virker hvis man har musik liggende i forvejen:

https://blog.vellumatlanta.com/2016/05/04/apple-stole-my-music-no-seriously/

Shit siger jeg bare. Jeg køber heldigvis stadig musik på CD, og jeg vil hånden på hjertet hellere stjæle musikken over nettet end at støtte sådan noget som Spotify og Apple Music. Kvaliteten er lige dårlig og så har jeg stadig den fordel at jeg kan høre musikken selv når internettet er nede, til prisen af gratis. Det er jo for latterligt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/05-16 17:46 
Forskellen er så, at Spotify i stedet kan tilføje dine lokale filer til dine playlists (og ja, det foregår uden at slette dem eller lignede) :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/05-16 17:09 
Og til forskel for Groove music.
Så kan man både havde musik fra groove music store og ens eget musik mappe fra OneDrive på samme playliste.
oftes vil den genkende nummeret og så streamer den fra store.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/05-16 17:57 
Jeg er ikke sikker på jeg forstår. Hvorfor overhovedet streame hvis man har musikken allerede?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 08/05-16 21:13, rettet 08/05-16 21:19 
Apple Music abonnementet tillader at streame alt fra iTunes kataloget, samt lagring af ens egen musik på deres server.
Problemet er så bare at iTunes er så "smart" at de synes at når man nu kan streame musik, behøver man ikke spilde plads på sin lokale computer med filerne, og simpelthen SLETTER de lokale filer når de er kopieret til skyen.
Derudover mener Apple heller ikke det er nødvendig at der er 100.000 forskellige udgaver af samme sang, så istedet for får man bare serveret hvad der ligger i iTunes kataloget, selvom det man havde måske var en sjælden demo udgave, eller en live optagelse osv.
Nåja, og hvis man så stopper med abonnementet mister man så tilgang til filerne i skyen, og hvis man ikke har en lokal backup som iTunes ikke har slettet, er det bare ærgerligt.
Og mange er så kommet i klemme med det her fordi Apple gav tre måneder Apple Music gratis ud ved lanceringen, og folk ikke læste betingelserne.
Og nåja, hvis man selv laver musik og evt har haft sine kompositioner liggende i WAV, er de blevet krøllet i komprimeret format ved upload inden iTunes slettede der fra computeren.
Det er en af de mest skandaløse bommerter nogensinde indenfor IT.

Edit:
Havde lige overlæst at det var dig KK, der postede linket, så du ved jo hvad det drejer sig om. :)
3of193of19Skrevet 08/05-16 21:17 
Konsolkongen>
Jeg er ikke sikker på jeg forstår. Hvorfor overhovedet streame hvis man har musikken allerede?

Men som seriøst svar er det jo ganske praktisk at man kan have en backup af sin musik liggende på OneDrive så man kan have tilgang til den fra enhver kompatibel enhed blot der er netforbindelse og ikke behøver slæbe en ekstern harddisk med sig overalt.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/05-16 22:24 
Konsolkongen>Jeg er ikke sikker på jeg forstår. Hvorfor overhovedet streame hvis man har musikken allerede?

Jeg ved faktisk ikke engang om Spotify kan afspille lokale filer i bedre kvalitet end versionerne der streames - hvis man nu f.eks. har et album man har rippet fra sin skive i høj kvalitet, eller købt i digital HD udgave.

Men når nu en kunstner som Taylor Swift f.eks. har set sig sur på Spotify, og de 0,02 Cent færre de giver pr. afspilning (fra gratis Spotify medlemmer) ift. Apple Music*, så er det da alligevel meget rart at kunne høre hendes stads i sin Spotify klient via sine rippede CD'er (hvis man nu af underlige grunde skulle have lyst til at skære sig lidt i øregangene), frem for at skulle have adskillige tjenester hvor indholdet ellers er rimelig ens.



* Baseret på de sidste tal jeg så, som var fra starten af 2015.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
enfenenfenSkrevet 09/05-16 13:24 
Jeg har godt nok ikke selv været ude for, at min musik blev slettet (så har jeg ikke lagt mærke til det), men jeg har flere numre, der ikke passer sammen. Et eksempel er 'Agnes Obel - Riverside'. Den har jeg original liggende fra cd i mit iTunes library. Når jeg lytter til nummeret på iPhone/iPad, har Apple Music valgt at matche det med 'Agnes Obel - Riverside (piano session)', selvom det ikke er det nummer, jeg har liggende. Meget irriterende.

Jeg har læst mig frem til, at hvor iTunes Match bruger en bedre algoritme til at matche numre (som dog også kan fejle), så bruger Apple Music en mere simpel en af slagsen. Der findes ikke rigtig nogen løsning på problemet. Der er ingen problemer, hvis du har tilføjet et nummer fra Apple Music. Så passer det sammen på alle enheder. Det er altså kun, hvis du i forvejen havde nummeret liggende i dit library, at problemet opstår.

Jeg har en supportsag liggende hos Apple Support lige nu.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-16 21:30 
Hvordan flytter man billeder fra album til et andet i Photos, uden at billedet optræder begge steder? Jeg kan slet ikke finde ud af programmet, men har helt ærligt aldrig brugt sådan noget software før, så jeg ved ikke hvad standarden er. Forstår bare ikke, at det ikke er drag and drop :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 19/06-16 22:58 
Så vidt jeg ved, kan du ikke flytte et billede fra ét album til et andet. Men du kan markere de billeder, du ønsker at flytte, og vælge at tilføje dem til et nyt album, og efterfølgende trykker du backspace, mens billederne er markeret, for at slette dem fra det nuværende album.

Jeg savner bl.a. muligheden for at se, hvilke album et billede optræder i, hvis man har dem liggende flere steder (bevidst eller ubevidst).
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 00:57, rettet 11/07-16 00:58 
Jeg havde ikke set at du havde svaret mig. Mange tak for det :) Jeg prøver at lege lidt med det her en af de nærmeste dage.

I øvrigt en advarsel i forhold til iOS10. Unlock med Touch ID fungerer rigtig dårligt nu, og kun ca. halvdelen af gangene fungerer det som jeg gerne vil have det, altså tryk på home-knappen, hold fingeren på, og så går den ind i menuen.
Men nu bliver den ofte hængende på lock-skærmen med teksten "press home to open", hvor man så skal trykke knappen igen for at komme ind i menuen. Tanken er at man skal kunne tilgå widgets på lock-skærmen, men det har jeg ingen interesse i. Jeg tror at problemet er at jeg kommer til at røre lidt ved skærmen, og derved tror den at jeg vil blive på lock-skærmen, men jeg synes ikke jeg kunne finde noget mønster der med sikkerhed triggerede det.

Det lyder måske ikke som det store problem, men når man har vænnet sig til det andet er det irriterende at man nu skal trykke to gange. Og naturligvis endnu mere irriterende at det ikke altid sker :/

Heldigvis kan man (kræver nok 5-6 forsøg før den gider) downgrade til iOS 9.3 forholdsvis nemt mens 10 stadig er i beta.

Jeg håber det bliver noget man kan vælge fra i den færdige version :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 11/07-16 02:10 
iPhone SE bruger en ældre version af Touch ID, end iPhone 6, så det kan være det du oplever, særligt når iOS 10 stadig kun er i beta.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 02:37 
Det er faktisk en meget god pointe, måske du har ret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/07-16 09:24 
@KK: Installeret en beta af iOS? I betragtning af hvor pinligt buggy Apple's release versioner er, er du en modig herre!! :D
AmbyAmbySkrevet 11/07-16 09:27 
Det synes jeg nu ikke. Jeg brugte beta i hele 9 perioden uden de store problemer.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 11/07-16 09:41, rettet 11/07-16 09:42 
Sidst jeg installerede en større iOS updatering, var min (og mange andre) iPad bricked i 12+ timer. Seneste version er stadig fyldt med fejl.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 11:13 
Jeg har kun haft telefonen i lidt over en uge. Så har ikke nået at opleve nogen bugs i iOS 9 endnu :)

På plus siden så har jeg intet negativt mærket ved macOS Sierra endnu. Andet end at storage i "about this Mac" er lidt busted og ubrugelig, men trods alt stadig regner korrekt så vidt jeg kan se :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 19:11, rettet 11/07-16 19:12 
Nå Beano fik ret alligevel, Sierra er så buggy at jeg nu er ved at restore en backup fra i lørdags :D

Så kom den Time Capsule alligevel til sin ret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/07-16 19:46 
Det er vel kun en data backup?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 19:53 
Hvad betyder det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/07-16 19:56, rettet 11/07-16 19:57 
At OSet ikke rulles tilbage ved at restore en backup.

Edit: åh... MacOS... ikke iOS :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 19:58 
;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 20:51, rettet 11/07-16 20:51 
Sikkert min egen dumhed da jeg har pillet kraftigt ved hvad der backes up, men burde den som standard ikke have backed up og restored samtlige programmer jeg havde?

En stor del af dem mangler nu :D

EDIT: Det er 100% min egen dumhed, for satan da... :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 12/07-16 09:44 
Du kender nok allerede svaret, men jo, med Time Machine får du som standard taget backup af alt på disken.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-16 14:03, rettet 12/07-16 14:05 
Jeg ved heller ikke hvad jeg tænkte på. Det var nok dengang den lavede allerførste backup som tog en krig og jeg ikke vidste at den fremover kun ville lave backup, af nye og redigerede filer. Jeg troede den ville lave en komplet backup hver gang :)

Så de der skrabede 2TB rækker faktisk rigtig langt. Jeg har back-ups fra to computere for det sidste halve år, men har kun brugt halvdelen af pladsen endnu. Det er smart :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 02/08-16 20:41 
Planlægger at udskifte harddisken i min fars iMac (ultimo 2009 svj. husker). Er svj. kan se en forholdsvist fredelig process, men som dog kræver en form for fitting til 2,5" SSD. Synes derudover at er en del usikkerhed på nettet om det er nok at installere SmcFanControl til regulering af blæsere.
Er der nogen der har erfaring med opgradering af harddisk i iMac, og evt. kan anbefale et KIT til udskiftning? :-)
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-16 20:45 
Du skal bruge noget fan control, ellers går blæseren amok når den opdager at harddisken mangler. Derudover bør du nok køre Trim Enabler for at sikre sig at SSD'en ikke slides unødvendigt meget (ikke sikker på hvor nødvendigt dette er med nye SSD'er der understøtter auto garbage removal).

Hvis din far ikke bruger disc-drevet kan du også få et kit der erstatter dette med en harddisk, så du kan have SSD til system + alm harddisk til filer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 02/08-16 21:13 
Det eneste jeg er lidt bekymret for med SMC er at der er nogen der skriver at blæserne alligevel kører for fulde gardiner. På ebay bliver der solgt nogle specielle kit med en føler til montering på den SSD man isætter, men de virker lidt pebret.
Jeg havde selv tænkt på at købe noget i denne stil:
https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/Pro-HDD-Mounting-Frame-25-35/2192661?b=raidsonic~pro~logilink~startechcom~corsair~sandberg~deltaco

Han bruger ikke disc-drevet synderligt, men jeg tror ikke umiddelbart han vil af med det :-) Er det nemmere at få til at virke ifht. at montere en harddisk unden temperatur føler?
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-16 21:28, rettet 02/08-16 21:30 
SMC virker helt sikkert. Ellers kan du også bruge SSDfanctrl som jeg selv bruger i min skraldemac:
http://exirion.net/ssdfanctrl/

Jeg tror den adapter-plade du linker til vil virke fint, bare vær opmærksom på at der ikke medfølger skruer, dem skal du have i forvejen :)

EDIT: Nevermind der følger skruer med. Det gjorde der ikke til dem jeg har, som ellers ligner på en prik :p

Hvis du lader den gamel harddisk sidde i og erstatter disc-drevet med en SSD tror jeg ikke at du skal bekymre dig om køling, da temperatur-sensoren på den originale harddisk jo ikke fjernes. Fordelen ved dette kit er at du udskifter disc-drevet med en ramme der passer perfekt til en SSD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 02/08-16 23:47 
Konsolkongen>
Derudover bør du nok køre Trim Enabler for at sikre sig at SSD'en ikke slides unødvendigt meget (ikke sikker på hvor nødvendigt dette er med nye SSD'er der understøtter auto garbage removal).

Trim Enabler behøves ikke, hvis man kører med El Capitan (10.11).
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/08-16 00:33, rettet 03/08-16 00:34 
Hmm det er ikke min erfaring :/

Min skraldemac sagde nej til trim på en SSD jeg havde smidt i. Der skulle Trim Enabler på før det virkede.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 03/08-16 09:24, rettet 03/08-16 09:24 
Jeg mener, Trim blev aktiveret automatisk på min Macbook Pro (mid 2012) - Samsung Evo 8xx.

Men anyways, så skulle man også kunne gøre det - ved ikke, om det fortsat virker - på denne måde:

http://www.macrumors.com/2015/06/12/os-x-el-capitan-trim-support/
What is the Matrix?
PlaykidPlaykidSkrevet 03/08-16 23:24 
Konsolkongen>
SMC virker helt sikkert. Ellers kan du også bruge SSDfanctrl som jeg selv bruger i min skraldemac:
http://exirion.net/ssdfanctrl/

Jeg tror den adapter-plade du linker til vil virke fint, bare vær opmærksom på at der ikke medfølger skruer, dem skal du have i forvejen :)

EDIT: Nevermind der følger skruer med. Det gjorde der ikke til dem jeg har, som ellers ligner på en prik :p

Hvis du lader den gamel harddisk sidde i og erstatter disc-drevet med en SSD tror jeg ikke at du skal bekymre dig om køling, da temperatur-sensoren på den originale harddisk jo ikke fjernes. Fordelen ved dette kit er at du udskifter disc-drevet med en ramme der passer perfekt til en SSD.

Tak, det vil jeg prøve :-)

Har du et link til et kit der udskifter disk-drevet?
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/08-16 23:36 
Det er noget i stil med det her:
http://www.ebay.ie/itm/SATA-2nd-HDD-SSD-Hard-Drive-Caddy-Adapter-for-Apple-iMac-A1311-A1312-Swap-GA32N-/261699241376?hash=item3cee7d85a0:g:VV0AAOSwIwhWTILX

Ved ikke hvor stor forskel der er på disc-drevene i de forskellige iMacs så det er nok smart at søge på modelnummeret efterfulgt af "Hard Drive Caddy Adapter".
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 06/08-16 10:54 
Tak :-) Det virker bestemt som den smarteste løsning at udskifte CD drevet, jeg kan ikke huske hvornår jeg selv har brugt en cd, heller ikke min far.
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/08-16 03:23, rettet 07/08-16 03:26 
Selvom jeg er fortaler for fysiske medier, så kan jeg heller ikke få et disc-drev til at give mening hvis vi bare snakker alm. computer-brug. Bruger udelukkende mit drev til at rippe CD'er disse dage.
Skulle han alligevel få brug for et drev, så findes der fine USB-løsninger.

Jeg vil tro at i skal installere OSX på ny, på den nye harddisk (hold cmd + r ved boot) og følg anvisningerne for at installere på den nye disk. Vil også tro at den her kan vælges som default startup disk, men hvis ikke kan dette gøres fra indstillinger inde i OSX.

Når i så kører systemet fra den nye harddisk kan i vælge at hans filer og home folder skal ligge på den gamle harddisk. Her kan i med fordel linke til de filer han allerede har, så han fortsat kan bruge disse.
Programmer og system-filer på den gamle harddisk burde i nu kunne slette for at rydde pladsen hvis i ønsker :)

Jeg mener bestemt at jeg gjorde sådan da jeg tilføjede en harddisk til min Mac. Jeg kan ikke se noget problematisk i at gøre som beskrevet i hvert fald :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/08-16 03:35, rettet 07/08-16 03:37 
"I" skal være med stort når du henvender dig til en eller flere personer :)

Min næste Mac skal være en mini, når de en dag, måske, får fingeren ud og laver nogle nye, og så kommer jeg også til at klare mig fint med mit eksterne Blu-ray-drev. Min brug af drev er selvfølgelig også lidt atypisk, med alle de disc ID'er der skal læses til My Movies, og japanske blårejer uden undertekster der skal have en på hatten med MakeMKV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/08-16 03:43, rettet 07/08-16 03:47 
Du har ret, det er dog nogle gange lidt for besværligt at skrive med stort når man sidder med en mobiltelefon. Håber I overlever :)

Edit: Er alle mini-modellerne ikke kun dual core i5'ere? Havde også overvejet en mini på et tidspunkt, men er lidt nervøs for at det er lidt for stort et step down når man er vandt til quad... :/

Der findes muligvis upgrade muligheder på Apples egen hjemmeside. Men jeg kunne aldrig finde på at købe til deres hjernedøde priser når Elgiganten kan sælge standard-modeller til langt billigere priser :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 07/08-16 03:51, rettet 07/08-16 03:53 
Jeg har ikke så godt styr på det med processorerne. Bare den er væsentligt hurtigere end min ældgamle MacBook Pro (medio 2009, FFS!), så er det fint med mig. Den skal også opgradres til SSD og 16GB RAM, så jeg får ikke noget andet valg end at købe hos Æble.

Det bliver verdenshistoriens dyreste Mac mini, men alligevel 5k billigere end en MacBook Pro...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig