X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/02-16 11:52 
Helt enig. Det er sådan noget der godt kunne få mig til at skifte til iPhone igen. Især hvis de formår at lave en pænere telefon uden de grimme plastik-streger på bagsiden, og gerne med indbygget kamera næste gang ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 29/02-16 14:11 
Kan Apple ikke bare købe FBI...? :-D
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-16 19:59, rettet 17/03-16 20:19 
Jeg har lige pludselig, fra det ene sekund til det næste, fået et super mærkeligt problem med min Martinbook Pro.

UserEventAgent bruger efter hver genstart 100% CPU, og bliver ved med dette i meget lang tid. Jeg gættede på at det havde noget med den Time Capsule jeg lige har fået at gøre, så jeg slog Time Machine fra, men det hjalp intet.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet og kan se at der er mange der har fundet forskellige løsninger til samme problem, heriblandt Wacom-drivere og Chrome der prøvede at opdatere sig selv.
I tilfældet med Wacom-driverne så har jeg allerede nyeste version, og Chrome bruger jeg aldrig, og det hjalp heller ikke at slette det.

Nogen der har oplevet noget lignende? Det er sådan helt Windows/Xbox agtigt at ting pludselig bare ikke virker uden at fortælle hvorfor :(

EDIT: Nevermind, det var sgu Wacom-driveren der var synderen og det hjalp at overskrive med samme version. Der er ingen undskyldning, når jeg selv har givet løsningen på mit eget problem. /idiot :)

Anyway, idle clockspeed gik fra 3-3.5GHz til 0.8-1.1. Glad for at jeg fik det løst, ellers havde batteriet ikke holdt ret længe i morgen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 17/03-16 21:24 
Det er så ikke første gang jeg har hørt om en driver der tapper Mac CPU, fordi den ikke bruger Macs framework ordentligt.
Jeg havde en HP driver installeret som fik min MacBook til at syde og hvæse af raseri. Fandme utroligt de PC dedikerede virksomheder ikke kan lave en reel Mac driver.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-16 21:28 
Ja, jeg læste også om en der oplevede det pga. driveren til hans mus. Skulle det ske igen ved jeg i hvert fald hvad jeg skal kigge efter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 21/03-16 16:31, rettet 21/03-16 16:39 
Jeg har en Macbook fra ultimo 2008, som jeg nu har renset og reinstalleret så den kører fint igen, men den har vitterligt brug for et nyt batteri.

Det er fra generationen som havde battery packs man selv kunne skifte, men det ser næsten ud som om, at jeg ikke kan bestille et nyt til denne generation fra Apple selv. Har i hvert fald ikke kunnet finde det i deres online shop.

Så nu er jeg lidt på udkig i ebay, selvom jeg ville foretrække Apples original.

Nogen som har erfaringer med at bruge third party batterier i MacBook. Godt nok? Skrammel? Eller er jeg bare paranoid?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 21/03-16 16:36 
Er det eventuelt en af dem her?
https://www.dustinhome.dk/search/macbook%20batteri
millenniummillenniumSkrevet 21/03-16 16:38, rettet 21/03-16 16:40 
Ser ikke sådan ud. Det er model A1278.

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/specs/macbook-core-2-duo-2.0-aluminum-13-late-2008-unibody-specs.html

Jeg tænker bare, hvis en ebay sælger har solgt +150 batterier og har en 99% positiv rating, så kan produktet da ikke være helt af H.. til.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 21/03-16 21:54 
ADVARSEL:
Har man planer om at opdatere sin iOS enhed til 9.3, så vent lige... mange som pt. har problemer med enhedsaktivering efter opdatering. Crap!
WehnerWehnerSkrevet 21/03-16 22:11 
Check. Det lyder som om, de berørte inkluderer dig :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 21/03-16 22:42, rettet 21/03-16 22:43 
Ja :(

Faktisk vildt at en alm opdatering kræver gen-aktivering - kan jo kun gå galt.

Bricked.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-16 22:45, rettet 21/03-16 22:51 
iPhone SE ser ud til at opfylde alle de ting jeg efterlyste i en ny iphone. 5S-designet var nu engang meget pænere end 6'erens og så er kameratet bygget ind i telefonen igen :)
Det bliver med stor sandsynlighed sådan en jeg udskifter min Xperia Z2 med.

EDIT: Ærgerligt med din telefon Beano :( Men tusind tak for advarslen. Har lige ringet til min mor og fortalt at hun ikke skal opdatere foreløbig. Jeg havde sjovt nok tidligere på aftenen vist hende hvor man gjorde det henne, og det var kun strømmen på telefonen der forhindrede at hun kunne gøre det på dét tidspunkt. Heldigt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 21/03-16 22:51 
Surt, Beano :( Og tak for advarsel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 21/03-16 22:53 
Hvor finder man indstillingerne til det der rødlige natbaggrundsbelysningshalløj?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 21/03-16 22:53, rettet 21/03-16 22:55 
Konsolkongen>
iPhone SE ser ud til at opfylde alle de ting jeg efterlyste i en ny iphone. 5S-designet var nu engang meget pænere end 6'erens og så er kameratet bygget ind i telefonen igen :)
Det bliver med stor sandsynlighed sådan en jeg udskifter min Xperia Z2 med.

Nu er det jo ikke svært at bygge kameraet ind i telefonen, når designet er gammelt - og hvor kameraet allerede var inde i telefonen :)

Jeg var også glad for designet på 5s, da den kom ud i sin tid. Men må ærlig talt sige, at jeg er skuffet over, at designet ikke har ændret sig på Apples 4" udgave.

Og hvad skete der egentligt med annonceringen er af nye MacBooks. Den havde jeg set frem til.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/03-16 22:57 
Jeg gik egentlig ud fra at kameraet på 6 og 6S stak ud fordi der var tale om et nyt ét af slagsen, og at det tog mere plads? Uanset synes jeg det er dårligt design hvadenten der står Apple, LG eller Samsung på telefonen :)

Jeg er som sagt glad for at de beholdt designet fra de gamle 4" telefoner. Det ligner en fandens karl af metal, og noget der gør ondt, hvor de nye ser alt for plastikagtige ud til min smag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 21/03-16 23:02 
Beano>
ADVARSEL:
Har man planer om at opdatere sin iOS enhed til 9.3, så vent lige... mange som pt. har problemer med enhedsaktivering efter opdatering. Crap!

Hvad betyder det i praksis?
BeanoBeanoSkrevet 21/03-16 23:12 
At jeg sidder med en iPad der ikke kan bruges pt.
PlaykidPlaykidSkrevet 21/03-16 23:18 
Naiera>
Hvor finder man indstillingerne til det der rødlige natbaggrundsbelysningshalløj?

Ser ud til man skal have minimum iPhone 5S, mærkeligt nok.
Har man det skulle den være at finde under "skærm og lysstyrke".
Spiller nu: Halo 3
NaieraNaieraSkrevet 22/03-16 00:02 
Fååårk hvor dumt. Jeg sidder med en iPad mini. Det betyder selvfølgelig ikke rigtig noget på min iPod Touch...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 22/03-16 00:04 
Er din også bricked?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 22/03-16 00:09, rettet 22/03-16 00:09 
Nej, men jeg skal åbenbart opgradere hardware for flere tusinde kroner, for at få en feature f.lux ellers bragte til samtlige iOS-dimser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 22/03-16 00:18 
Ah, nu er jeg med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 00:30 
Apple's support er ganske horribel :(
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 01:21 
Den er vist gået helt gal den update. Enheden genkendes ikke engang i iTunes eller Windows via recovery mode på to forskellige PC'er, i nogen USB stik.
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 08:46 
PYHA!

Apple har fixet problemet på deres deres aktiveringers servers, så det virkede nu :D :D

Men mine PCer (eller iTunes) kan stadig ikke se iPad'en via USB efter opdatering :P
KTCKTCSkrevet 22/03-16 20:46 
Jeg fandt dette link, som måske kan hjælpe. Lad mig høre om det funker for dig :)

Muligt fix til problemet med iOS 9.3
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 21:38 
Tak, men min iPad kunne pludseligt aktiveres normalt via wifi i morges - så kan igen anvende den ;)

Men kan dog stadig ikke forbinde til PC og iTunes via USB (fra to forskellige Windows maskiner). Har prøvet ALT som Apple har foreslået. Jeg mistænker det for at være et driver problem.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-16 21:49, rettet 22/03-16 21:49 
Er en iPad ret anvendelig som reel PC erstatning? Jeg synes det lød som det vildeste bullshit da de foreslog at mange af dem med PC'ere over 5år udskiftede til en iPad :O

Jeg kan se en Surface tablet som reel PC erstatning, da den faktisk kan alt dét en PC kan. Men er ipads ikke stadig enormt begrænsede, eller er her også kommet fuld mulighed for file management osv?

http://www.apple.com/dk/ipad-pro/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 21:53 
Konsolkongen>Er en iPad ret anvendelig som reel PC erstatning? Jeg synes det lød som det vildeste bullshit da de foreslog at mange af dem med PC'ere over 5år udskiftede til en iPad :O

Bullshit i min bog - undskyldning for en højere pris imo.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-16 21:56, rettet 22/03-16 21:56 
Ja det var også dét jeg tænkte. Så længe alt kører uden et desktop og file management, og kun med selvstændige apps kan jeg faktisk slet ikke forstå sammenligningen.
Dermed ikke sagt at en ipad ikke er anvendelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 22:05 
Næh nej... jeg har været super glad for mine iPads, men til de "seriøse" arbejdsopgaver bruger jeg en PC :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-16 22:07 
Det ville jeg jo også mene, men hvad ved jeg om hvordan resten af verden benytter deres elektroniske udstyr. Spil på mobiltelefoner er åbenbart stadig en ting, det var også gået mig fuldstændig forbi :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/03-16 22:17 
Ja... og f.eks. folk der gladeligt spiller mobilspil med touch buttons/joystick - det fatter jeg ikke. Men er også en gammel prut ;)
WehnerWehnerSkrevet 22/03-16 22:33 
Det må være en anden type bruge end vi, der virkelig bruger vores computere til noget. Jeg elsker min iPad, men jeg ville klart undvære den, før jeg undværer min pc.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 08:41 
Apple er godt nok blevet friske med tilbehørspriserne også.

Ingen Smart Case til den nye 9.7" iPad Pro ... kun Smart Cover (skærmbeskyttelse) til kr 399 og Silikone-etui (bagsiden) til kr. 579... så vil man have noget officielt der svarer til Smart Case løsningen, koster det nu kr 978,- ... og så er det blot i plastic og silikone!
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 09:47 
Så kom historien op...

http://appleinsider.com/articles/16/03/22/some-users-difficulty-installing-ios-93-on-older-ipad-models
DunwichDunwichSkrevet 23/03-16 15:53 
Beano>
Apple er godt nok blevet friske med tilbehørspriserne også.

Ingen Smart Case til den nye 9.7" iPad Pro ... kun Smart Cover (skærmbeskyttelse) til kr 399 og Silikone-etui (bagsiden) til kr. 579... så vil man have noget officielt der svarer til Smart Case løsningen, koster det nu kr 978,- ... og så er det blot i plastic og silikone!

Der var heller ikke Smart Case til Air 2 lige da den kom. Da var det osse kun Smart Cover som var ude, men Case kom relativt hurtigt senere. Så selvfølgelig kommer den osse til Pro.
DunwichDunwichSkrevet 23/03-16 15:55 
enfen>
Og hvad skete der egentligt med annonceringen er af nye MacBooks. Den havde jeg set frem til.

Den sidste MacBook kom for under et år siden.
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 16:07, rettet 23/03-16 16:12 
Dunwich>
Der var heller ikke Smart Case til Air 2 lige da den kom. Da var det osse kun Smart Cover som var ude, men Case kom relativt hurtigt senere. Så selvfølgelig kommer den osse til Pro.

Var der silikone beskytter (beskyttelse af bagside) fra dag 1 som til iPad Pro 9.7"? Jeg kan ikke finde nogen listet nu så tvivler på der kommer 3 options mht. officielle beskyttere.

Air 1 havde desuden Smart Case og Smart Cover fra dag 1.
enfenenfenSkrevet 23/03-16 20:06 
iPad mini 4 havde/har også kun smart cover og silikoneetui.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 25/03-16 07:46 
Så ruller Apple et fix ud...

http://9to5mac.com/2016/03/24/apple-releases-new-build-of-ios-9-3-for-users-of-older-ios-devices-affected-by-bricking-bug/
millenniummillenniumSkrevet 03/04-16 08:43 
Nu vil min 7årige datter så gerne spille The Sims, og jeg tænkte på at tilbyde hende den første version med isometrisk perspektiv. Synes det er det mest simpleste og overskuelige at spille.

Har det faktisk stadig på CD-rom til Mac, for det var det første spil jeg købte da jeg fik OSX iMac

Men, ser umiddelbart ud til at jeg er shit-out-of-luck mht. patches der kan kører The Sims på nyeste OS. (Det burde næsten være abandomware)

Men vil lige give P:R panelet ét skud: Er det umuligt at spille old school The Sims på en helt ny Mac?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 09/04-16 16:44 
Jeg har taget det optiske drev helt ud af min Mac Mini; hvorfor kører blæseren herefter på fuld tryk hele tiden?

Konsolkongen, red mig! :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/04-16 17:52 
Måske der sidder en temperatur sensor på drevet som nu mangler og får maskinen til at panikke? Har du taget drevet ud for at få plads til endnu en harddisk?
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 09/04-16 19:37 
Har du forsøgt....

Reset SMC
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 09/04-16 20:12 
Konsolkongen>
Måske der sidder en temperatur sensor på drevet som nu mangler og får maskinen til at panikke? Har du taget drevet ud for at få plads til endnu en harddisk?

Nej, jeg skulle skifte harddisk forleden og kom til at hive drevets temperaturfornemmer helt af motherboardet :p Jeg håbede at det ville hjælpe at fjerne drevet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-16 03:05 
Ah. Prøv at installere sådan noget som ssdfancontrol eller et lignende program der kan regulere blæseren og sæt til at styre den ud fra CPU temperatur. Det burde løse dit problem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/04-16 03:57, rettet 10/04-16 08:43 
Det må jeg prøve i morgen :)

Jeg har en helt ny A1347 med 4GB ram og den mindste i5. Den er VILDT LANGSOM. Det tog hundrede år at åbne Systemindstillinger da jeg kort prøvede den af før tidskapsel-genoprettelse. Den genoprettelse har nu taget TRE FUCKING DAGE. Den gamle, med Core 2 Duo (sidste model med optisk drev) brugte 10-15 timer. Begge har gammeldags harddiske med 5400 rpm og genopretter samme diskbillede på cirka 250GB.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-16 11:35, rettet 10/04-16 11:39 
Ah den er langsom ovenikøbet. Det oplevede jeg også med den iMac jeg byggede ind i et PowerMac G5 kabinet, fordi temperatur sensoren fra LCD-driverboardet mangler. Så er du desværre på skideren, hvis du ikke kan få sensoren monteret igen :(

Jeg fandt ud af at ved at slette AppleIntelCPUPowerManagement.kext i /System/Library/Extentions/ så får du noget af hastigheden igen. Men i mit tilfælde clockes CPU'en til 1.6Ghz, som stadig kun er ca. halvdelen af hvad den burde.
Det er funktionelt til alm. desktop-brug, men den går i knæ hver gang der skal ydes lidt. Derudover så er dette en procedure du skal gøre hver gang du opdaterer OS'et, og ja det tager stadigvæk vanvittig lang tid (i mit tilfælde ca. 7-9 timer per gang).
Desuden er der lidt glitches med video outputtet, som resulterer i flimmer på mine LG monitors, eller vanskelige farver under opstart på mit tv. Det er dog ikke sikkert at du vil opleve dette, da min bruger Nvidia GPU.

Sorry, det lyder ikke så ligetil som først antaget. Jeg har søgt hjælp på div. Mac fora, men har ikke fundet noget :(
Har overvejet at lege med Clover eller anden custom bootloader for at se om jeg kan "overclocke" CPU'en til stock speed på den måde, men det har jeg ikke den store forstand på, så det bliver gætterier fra min side, og det har jeg ikke lige haft tid til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
2'159 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig