X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 20/05-11 18:33, rettet 20/05-11 18:39 
Det har jeg selvfølgeligt prøvet og accelerationen er minimal sammenlignet med OSX.

Jeg er langt fra den eneste der har gjort den observation, f.eks.:
http://osxdaily.com/2010/08/25/mouse-acceleration/
RJKRJKSkrevet 20/05-11 19:45, rettet 20/05-11 19:46 
Zzap!: Jeg kunne godt tænke mig at vide om de fakta du kommer med er noget du har nogen begrundelse og dokumentation for, eller om det bare er noget du slynger ud.

Du skriver fx:

Zzap!>
Alle mus bruger acceleration og har altid gjort det.

Nu går jeg så ud fra at det første er en fejl, da accelerationen vel kommer fra styresystemet og ikke selve musen, ja?

Så det du siger er at alle styresystemer der har haft en mus, har acceleration som standard, ja? Vil du opremse disse styresystemer og bekræfte/dokumentere?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SonicSonicSkrevet 20/05-11 23:17 
Her Bønne. Har skrevet et blog indlæg om det, inkluderende fiks.

Musefiks
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Zzap!Zzap!Skrevet 21/05-11 10:19, rettet 21/05-11 10:20 
RJK>
Zzap!: Jeg kunne godt tænke mig at vide om de fakta du kommer med er noget du har nogen begrundelse og dokumentation for, eller om det bare er noget du slynger ud.

Du skriver fx:

Zzap!>
Alle mus bruger acceleration og har altid gjort det.

Nu går jeg så ud fra at det første er en fejl, da accelerationen vel kommer fra styresystemet og ikke selve musen, ja?

Så det du siger er at alle styresystemer der har haft en mus, har acceleration som standard, ja? Vil du opremse disse styresystemer og bekræfte/dokumentere?

Jeg ved ikke lige præcis hvad det er du mener jeg skal bevise, men hvis det var et krav at man skulle kommer med kildeangivelser i et forum hver gang man kommer med et udsagn, tror jeg ikke der ville blive skrevet særlig mange posts.
Det er jo ikke tekst på et akademisk plan vi skriver her, vel?
Jeg tror der må være tale om negativ bevisførelse her. Hvis du kan finde noget der modbeviser det jeg skriver, så go ahead.
Hvis det er det med keyboard tilt du tænker på, så prøv at søge på "negative tilt tray".

Det er ligesom implicit at det er den software der aflæser musen der tilføjer accelerationen. Hvordan skulle det ellers gå for sig?
Jeg tror at selv Engelbarts NLS, hvor musen blev brugt første gang i midten af 60erne, havde acceleration. Det er en fundamental del af hvordan en mus fungerer.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 21/05-11 11:05, rettet 21/05-11 11:06 
Jeg spørger dig såmænd blot om det er noget du tror, eller noget du ved. Hvis det kun er noget du tror, så synes jeg du udtaler dig meget bombastisk, og så drager det nogle af dine andre "sikre" udtalelser i tvivl. Derfor vil jeg godt vide hvad grundlag du udtaler dig på.

Så vidt jeg ved tager du fejl, men da du jo lyder som om du ved en masse om det, bad jeg dig blot bekræfte eller dokumentere at/om du havde ret.

Negativ bevisførelse OK: Muligheden for at vælge acceleration på musen blev svjv indført i AmigaOS i v2.0 i 1991. Indtil da (1985-1991) var der ikke acceleration, og derefter var det ikke standard, men noget man skulle tilvælge i opsætningen. Jeg checkede det efter i går, for at være sikker - så vidt jeg kan bedømme er der ingen acceleration før man slår accelerationen til. Logisk nok, vel.

Museindstilling AmigaOS1.3, kun mulighed for at vælge hastighed og dobbeltklik-hastighed:
Den store Apple-tråd

Museindstilling AmigaOS2.0, nu også mulighed for at vælge acceleration:
Den store Apple-tråd

Så vidt jeg husker det fra samtidige systemer som Atari ST og GEOS så havde de heller ikke acceleration, men det er på et totalt tyndt grundlag jeg udtaler mig her, for det er ikke noget jeg har berørt ret meget. Jeg havde ikke Mac dengang, så det kan jeg ikke udtale mig om. Det er for den periode AmigaOS jeg ved noget om, så det er kun dét jeg udtaler mig definitivt om.

Vil du dermed bekræfte at din udtalelse kun var baseret på noget du troede, eller mener du jeg tager fejl i ovenstående?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 21/05-11 11:38 
Prøv at teste efter på en Amiga (du må da næsten have en gammel 1.3 Workbench liggende).
Det er måske ikke helt umuligt at få det til at fungere uden acceleration, med den lave opløsning Amigaen kører i, men jeg tvivler nu stadig.
Problemet er grundlæggende, at hvis du skal kunne nå fra den ene ende af skærmen til den anden, uden at padle som en gal og samtidig have nok præcision til at ramme enkelte pixels sikkert (som jeg er helt sikker på at jeg kunne i Deluxe Paint), så er du nødt til at have noget acceleration.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 21/05-11 11:42 
Læste du hvad jeg skrev, eller er du så overbevist om at du har ret, at alt preller af?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 21/05-11 11:51, rettet 21/05-11 11:55 
Desuden kørte Amigaen ikke en lav opløsning ift. sin tid (320x256 - 640x512, OS'et normalt 640x256), og du snakker jo om "al tid". Selv op i 90'erne kørte Mac (som de ældre Apple-modeller) i lavere opløsning (512x342) og fx GEOS endnu lavere (320x200). Ergo var der ikke nødvendigvis brug for acceleration. Og, ja, man skulle flytte musen meget mere, men det er jo ikke dét vi diskuterer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 21/05-11 12:12, rettet 21/05-11 12:13 
Jeg opfattede det bare ikke, da jeg læste det, som at du havde testet det, men blot havde læst det.
Men ok, jeg stoler på at du har lavet en test.
Jeg husker det bare ikke som om jeg flyttede musen så frygteligt meget.
Det ændrer dog ikke ved, at når vi når op i seriøse opløsninger, som er brugbare til CAD eller DTP, så er acceleration uundværligt. Og, maskiner med højere opløsning var jo det der egentlig indstigerede diskussionen.

BTW. så er 512x342 en sjat højere end 640x256 og meget mere brugbart til f. eks. simpel DTP fordi pixelene er firkantede.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 21/05-11 12:32 
Så vil du være så venlig at bekræfte at din påstand om at alle mus altid har kørt med acceleration blot var noget du gættede på, og ikke var baseret på noget du vidste, og tilmed forkert?

Jeg har overhovedet ikke diskuteret berettigelsen af acceleration. Du kan ikke bare dreje tingene til at handle om noget andet. Jeg diskuterer din tendens til at slynge ting ud som faste fakta, for at lukke munden på folk der ikke ved så meget om den slags. Hvilket var fint, hvis du havde ret. Men hvilket er rigtig dårlig stil, når du ikke har ret - især når du ikke kan indrømme det.

Og, ja, 320x256 er endnu lavere end 640x256 men hvad har det med sagen at gøre? Derudover er der for det første intet grundlæggende galt i at lave DtP med halvkvadratiske pixels og for det andet kørte AmigaOS i den periode altså op til 640x512 (altså højere end Mac'ens opløsning, som jeg nævnte), hvilket normalt var den opløsning man arbejdede i når man fx arbejdede med DtP i den periode. Hvilket jeg i øvrigt gjorde. Jeg bemærkede blot at OS'et som standard kørte i 640x256.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 21/05-11 13:40, rettet 21/05-11 13:52 
Nu du selv nævnte skjulte agendaer tidligere, kan jeg ikke undgå at få en fornemmelse af noget lignende i den måde du så ihærdigt og prosaisk forsøger at pille mig ned...

Der vil altid være undtagelser til alle regler. Når jeg skriver "altid" på et relativt afslappet forum som dette, er det for mig underforstået at det ikke er noget jeg har lavet en fuldstændig udtømmende og videnskabelig undersøgelse af.
At hive Amigaen frem er jo fint nok, når nu du er fan, men den er jo en meget lille forholdsvis ubetydelig platform (jeg leger med ild nu ved jeg godt ;-) set i det store perspektiv.
Jeg skrev "altid" ud fra hvad jeg har læst i diverse bøger og sites og ud fra den logiske slutning jeg nævnte ovenover.
Mere ville jeg ikke forvente af nogen poster herinde.

RJK>Jeg har overhovedet ikke diskuteret berettigelsen af acceleration. Du kan ikke bare dreje tingene til at handle om noget andet.

Det startede med at handle om netop dét og så blev diskussionen drejet hen på noget andet. Det kan jeg ikke se noget galt i. Vi snakker om hvad vi har lyst til, i en åben tråd som denne og lader diskussionen løbe ud af relaterede tangenter.
Og, ja, 320x256 er endnu lavere end 640x256 men hvad har det med sagen at gøre? Derudover er der for det første intet grundlæggende galt i at lave DtP med halvkvadratiske pixels og for det andet kørte AmigaOS i den periode altså op til 640x512 (altså højere end Mac'ens opløsning, som jeg nævnte), hvilket normalt var den opløsning man arbejdede i når man fx arbejdede med DtP i den periode. Hvilket jeg i øvrigt gjorde. Jeg bemærkede blot at OS'et som standard kørte i 640x256.

Hvis man var seriøs omkring DTP eller lignende i den periode, så købte man en Mac II. Til hjemme DTP var Macen overlegen i kraft af den opløsning den kunne køre uden problemer. Amigaens 640x512 var med hiv og sving og først senere.
Aflange pixels er et problem i forbindelse med konvertering til andre formater og i forbindelse med laserprint fra den tid.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 21/05-11 14:20, rettet 21/05-11 14:21 
Lad mig konstatere at jeg nu har fået svar ift. det spørgsmål jeg havde: er de fakta du kommer med noget du har nogen begrundelse og dokumentation for, eller om det bare er noget du slynger ud. Det var bare dét jeg ville vide. Jeg skal ikke afgøre hvad du forventer, men jeg forventede rent faktisk af dine mangeårige tekniske og faktuelle udtalelser, at de var baseret på at du virkelig vidste hvad du talte om. Det kan jeg så af flere omgange nu forstå, i hvert fald ikke altid er tilfældet. Jeg bemærker desuden for egen regning at du også tager fejl i det meste af det andet du skriver ovenfor, og efter min mening også andre pseudo-faktuelle udtalelser du kom med tidligere i tråden. Men jeg har ikke behov for at diskutere det yderligere, for pointen er vist trængt igennem til dem den kunne :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 21/05-11 14:58, rettet 21/05-11 14:59 
:) indeed.
Jeg ved ikke rigtig hvad det er du så triumferende hentyder til? Men det lader til at jeg har irriteret dig på een eller anden måde?
Indtil du kommer med nogle konkrete eksempler vil jeg tillader mig at sige at det er noget vrøvl, og muligvis bevist.
Ovenstående er jo bare eet eksempel, hvor man hvis man griber efter strå, kan sige at jeg muligvis har sagt noget galt, i henhold til specialtilfælde.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 21/05-11 15:08, rettet 21/05-11 15:09 
Du bad om et bevis på at du tog fejl, og du fik dit bevis. Jeg gav dig chance til at ændre din bombastiske og forkerte udtalelse før, og jeg gav dig chance til at indrømme efter. Du ville ingen af delene - dig om det.

Hvis nogen andre vil have uddybet eller tror du har ret, svarer jeg gerne dem. Ellers ser jeg intet formål i at bruge min tid på det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 20/07-11 15:00 
Og så er Lion ude.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 20/07-11 15:03 
Og det samme er nye Macbook Air og Mini
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 20/07-11 15:16 
kr 180,- for en upgrade... MS burde være flove!
CronossCronossSkrevet 20/07-11 15:23 
Jeg overvejer at hente Lion når jeg har fri. Hvordan ser det ud med installationen - jeg plejer at formatere helt når jeg opgraderer, men når man nu henter den fra App Store, gemmer den så ens filer? Jeg tænker primært på om man skal til at tage backup osv. før installation.
BeanoBeanoSkrevet 20/07-11 15:27 
Ja du beholder alle filer osv. når du opgraderer ... men en backup er altid en god ide :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/07-11 15:30 
Beano>
kr 180,- for en upgrade... MS burde være flove!

Mig bekendt er service pack 1 og 2 gratis :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 20/07-11 15:41 
Lion er også mere end en MS SP ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/07-11 15:45 
Måske, men det er lige så misvisende at sammenligne Snowleopard -> Lion med Vista -> Win7.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 20/07-11 15:47 
Ikke spor - specielt ikke når man ser på hvor meget Vista floppede og de selv indrømmede det.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/07-11 16:03 
Det har da ikke noget med at floppe at gøre.

Hvis man laver et nyt styresystem fra bunden, så er det en ting.
Hvis man retter fejl og evt. laver nye ting i et eksisterende styresystem, så er det en anden ting.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 20/07-11 16:18, rettet 20/07-11 16:19 
Jo for når det så åbenlyst floppe ville den rette ting være at tilbyde en betydeligt billigere upgrade til Vista ejere som undskyldning - ellers er det tomme ord.

"Vores smarte og hypede OS levede ikke op til løfterne og var noget skrammel, men HER er udgaven som retter op på problemerne som i kan betale fuld pris for - og i Danmark kan I glemme alt om rabat-pakker. Fuck jer."

Windows 7 var reelt også en Vista service pakke - dog større end deres normale service packs.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/07-11 16:29 
Hvad er det for nogle tomme ord du snakker om?

Og hvordan er det åbenlyst at Vista floppede???
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 20/07-11 16:35, rettet 20/07-11 16:35 
SeventhSun>
Hvad er det for nogle tomme ord du snakker om?

Undskyldning/indrømmelse uden at følge op med et "plaster på såret".


SeventhSun>
Og hvordan er det åbenlyst at Vista floppede???

Langsomt, inkompatibelt, ustablit, osv. - så meget at MS selv måtte indrømme at det ikke var så heldigt. Kender mange kunder som helt hoppede den over og blev på XP i længere tid.
enfenenfenSkrevet 20/07-11 16:53, rettet 20/07-11 16:54 
Det er da almindelig kendt, at Vista er et af de dårligste operativsystemer, Microsoft har udgivet. At jeg så ikke er enig i, at det bare var SÅ dårligt, er noget andet. Men Windows 7 er lige en klasse bedre en Vista.

Angående Lion, så er det mere end en SP til Windows. Men hvis der var smækket en pris på, der lå omkring de 1000,-, så var det røveri.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 20/07-11 16:58 
Helt enig. Deres pris er garanteret også fastsat med den tanke at de vil have opbygget deres iCloud marked og tjene kassen på services og mersalg.
PlaykidPlaykidSkrevet 21/07-11 15:56 
Efter at have opdateret til Lion er der gået nogle praktisk funktioner tabt.
Det jeg savner mest er at kunne "3 finger swipe venstre/højre" eks. i Firefox, for at kunne gå frem og tilbage mellem besøgte sider.
Jeg har det samme problem med finderen.
Findes der en mulighed for at få det aktiveret igen?
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 21/07-11 16:10 
Jeg har ikke opgraderet endnu eller bruger gestures på min mac, men troede at touch var noget de pusher meget med Lion - du skal ikke bare slå det til i Settings?
CronossCronossSkrevet 21/07-11 16:15 
Nej, swipes på Mighty Mouse kontrollerer nu de enkelte desktops. Jeg har ikke løst problemet endnu, men det virker dog som standard i Safari - men ikke i Chrome :)
Mit store problem er dog Finder...
BeanoBeanoSkrevet 21/07-11 16:21, rettet 21/07-11 16:22 
Men kan du ikke sætte det op inde under Mission Control (eller hvad det nu hedder) som man kunne i Spaces før med keyboard shortcuts?
Lyder vandvittigt hvis man ikke kan ændre det ...
JmogJmogSkrevet 21/07-11 19:18 
SeventhSun>
Hvad er det for nogle tomme ord du snakker om?

Og hvordan er det åbenlyst at Vista floppede???

Udover de ting Enfen nævner, så er det også værd at tage med at pga alle de problemer der var med Vista, så valgte mange firmaer at lade være med at opgradere deres Windows-versioner i maskinparken og vente til der kom noget bedre. Windows 7 er primært udviklet, fordi Vista var for ringe. Hvis man kigger under hjelmen, så er Windows 7 reelt ikke et helt nyt OS - det er blot en Vista med en masse rettelser og ændringer. Det understøttes i øvrigt også meget godt af hvor hurtigt 7 blev udgivet efter Vista. En fire-fem år ville have været mere normalt.
enfenenfenSkrevet 21/07-11 20:15, rettet 21/07-11 20:16 
Cronoss>
Nej, swipes på Mighty Mouse kontrollerer nu de enkelte desktops. Jeg har ikke løst problemet endnu, men det virker dog som standard i Safari - men ikke i Chrome :)
Mit store problem er dog Finder...

Hvis man ikke længere kan bladre i Finder, så venter jeg med at opgradere. Jeg ved ikke, om jeg misforstår dig, men kan man heller ikke bladre med 3-finger i Chrome? For hvis det også er rigtigt, så skal jeg helt sikkert ikke opgradere.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 21/07-11 20:38 
Forventer at få min firma MacBook Pro opgraderet i starten af næste uge (ferie lag FTW) - så kan jeg godt kigge på det for det lyder undeligt at det ikke kan indstilles. Omvendt... iPad orientation switch *host* :P
PlaykidPlaykidSkrevet 22/07-11 00:46 
enfen>
Cronoss>
Nej, swipes på Mighty Mouse kontrollerer nu de enkelte desktops. Jeg har ikke løst problemet endnu, men det virker dog som standard i Safari - men ikke i Chrome :)
Mit store problem er dog Finder...

Hvis man ikke længere kan bladre i Finder, så venter jeg med at opgradere. Jeg ved ikke, om jeg misforstår dig, men kan man heller ikke bladre med 3-finger i Chrome? For hvis det også er rigtigt, så skal jeg helt sikkert ikke opgradere.

Jeg har skiftet til Safari, udelukket fordi jeg ikke kan bladre med swipes, og det er ikke med god vilje :)
Spiller nu: Halo 3
enfenenfenSkrevet 22/07-11 01:47, rettet 22/07-11 01:48 
Så der er ingen måde hvorpå man kan bruge 2 eller 3 fingre til at bladrer med i Chrome?
What is the Matrix?
AmbyAmbySkrevet 22/07-11 09:14 
Nej. Men mon ikke det kommer. Indtil nu er det højreklik gestures, og har man levet med det så længe, så kan man vel også lidt endnu :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 22/07-11 09:22, rettet 22/07-11 09:23 
Mange 3. parts Time Machine kompatible enheder (f.eks. NAS) skulle have problemer efter Lion. Synology har efter sigende en software update i beta til deres enheder.
Så bruger man en NAS til backup skal man nok lige checke kompatibiliteten inden man opgraderer.
AmbyAmbySkrevet 22/07-11 10:00 


Yes, Google Chrome Built For OS X Lion Is Coming — But It Will Take Time
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 22/07-11 16:37, rettet 22/07-11 16:37 
Som de også er inde på, så kan man åbenbart i indstillinger sætte 3-fingre op til at bladre mellem sider. Så helt fortabt er man ikke.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 26/07-11 18:11 
Min MacBook Pro er begyndt at larme meget kraftigt faktisk så meget at jeg ikke kan holde ud at sidde ved siden af den! Jeg tror det er galt med blæseren så jeg tænker der må være noget man kunne gøre.

Kan man selv åbne den og rense blæseren eller kan man downloade et eller andet program som måske kunne deaktivere blæseren på en eller anden måde?
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/07-11 18:16 
Hvad med at få den repareret?

At deaktivere blæseren er en ret skidt idé, medmindre hensigten er at brænde computeren af.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 26/07-11 18:22 
Jeg nægter at betale for at få den lavet sådan er det bare ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 26/07-11 19:03 
Hvilken model er det du har og hvornår er den fra?

Jeg har 17" 2011 modellen med 2.3ghz i7 CPU og den kan nemt begynde at larme hvis man f.eks. arbejder i et Parallels miljø. Det er vist rent normalt - desværre :(
nerosnerosSkrevet 26/07-11 19:42 
Den er mange år gammel og den larmer altid når der er flere programmer igang, men den har aldrig gjort det som nu. Den larmer lige meget hvad jeg laver med den?!
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/07-11 19:50 
Lyder nok som om at blæseren er slidt ned. Kan du finde ud af hvilken model det er, så kan jeg måske hjælpe.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 26/07-11 20:43 
Altså jeg tror faktisk at den er helt tilbage fra 2006..! Vildt nok ;-) Det er en MacBook Pro 2.16 CHz Intel Core Duo. Meget fint hvis du kan hjælpe men hvad havde du så tænkt dig at gøre?
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 26/07-11 21:30 
Har du prøvet at støvsuge den ved dens blæser udgang?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig