X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
ComradeComradeSkrevet 17/01-08 15:54 
Jeg har godt nok aldrig haft en Mac, men som jeg ser på det nu, ville jeg aldrig overveje at købe en PC igen - men en iMac.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 17/01-08 16:31 
Jeg skiftede til Mac her tidligere på ugen (Mac Mini) - og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
Zzap!Zzap!Skrevet 17/01-08 17:22 
Efterhånden som (nye) PC spil kommer til at betyde mindre og mindre, er der vel heller ingen grund til ikke at bare at tage springet.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 17/01-08 17:56 
Det skulle da være hvis Apple synker til Microsoft-niveau... Jeg har været rigtig glad for OS X, men må godt nok sige at Leopard har introduceret en lang række mangler, irritationsmomenter og fatale fejl, som jeg ikke fatter stadig ikke er rettet. Indtil videre føles det som et stort tilbageskrift i forhold til sidste udgave.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/01-08 19:06 
Jeg har hørt det samme RJK! Altså at Leopard ikke skulle være så god som Tiger etc. Det ved jeg intet om da jeg ikke er Mac user...(endnu).

Jeg har bare fået nok af Microsoft. Jeg har altid kigget på de folk der påstår at de boycotter 7/11, Coca-Cola, Microsoft og andre ånde amerikanske corporations der spiser børn til morgen, middag og aftensmad, for lidt skøre. Har aldrig forstået den slags meningsløse(?) korstog, men på den anden side har jeg virkelig fået nok af Microsoft og PC generelt.
Jeg er træt af at opgradere min computer. Jeg er træt af at skille den ad vær 3 måned fordi den er fuldt af støv som har gjort CPUen så varm at det hele er smeltet sammen. Jeg er træt af det dyre og kedelige mish-mash hardware der ikke passer sammen og ligner en freakish skrotbunke på mit skrivebord.
Jeg ville bare gerne have noget der var lækkert, enkelt og fungerede når jeg købte det, og at det så ville holde sin teknologiske tid ud med høj pande og rank ryk!

Jeg synes at den Aluminium Imac er lækker. 24,000 Kr,- er dog over mit budget. Det vil kræve noget af en bunke overarbejde at realisere det, men helt ærligt. Jeg overlever ikke mere PC.
Træt af Bios. Træt af Dell. Træt af at det hele køre på Windows. Så hellere bruge det som en slags side gaming applikation, også gøre alt andet på en mere venlig brugeroverflade.
Jeg ved ikke om Apple er onde eller gode, men efter det som Microsoft køre med Vista og Xbox Live, så har jeg fandme svært ved at tro, at uanset hvad Apple gør, så kan de ikke være ligeså slemme.
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 17/01-08 21:31, rettet 17/01-08 21:37 
Jeg kan kun anbefale dig at se nærmere på den efterhånden ganske omfattende litteratur om microsoft og hvad det præcist er der er galt med dem. Det er svært at gøre hurtigt, præcist og ikke mindst overbevisende i en forumpost, fordi emnet er så mangefaceteret og sammenvævet med andre.

Jeg er skuffet over Apple i den henseende, at de ikke ser ud til at at ville lave computere til alle, men stadig kun er interesseret i at lave hardware til en relativt smal (omend på det senest voksende) fanskare.
Deres priser er alt for høje, og det er det der holder det hele tilbage.
Jeg havde håbet lidt at Mini Macen og Shuffle var tegn på, at de var begyndt at fatte det. Jeg havde håbet på, at Airen ville være en slags 100 dollar laptop til "de rige lande".
Altså en maskine med relativt skrabet hardware, men som mere end "kom igen" på stærk netværksintegration (grid-computing, remotediscs, per to per services etc.) og lav pris.

Men nej, i stedet får vi en "executive maskine", som er giver alt alt for lidt værdi for pengene, hvis eneste specielle feature er at den er tynd og hvor den feature som skulle have været "killer", flash discen, nu koster næsten 10.000 ekstra fordi de insisterede på at den skulle være så kolosal, selvom en meget mindre fint havde kunne klare jobbet (man kunne så selv udvide den med SD kort efterhåden som priserne på flash falder).
Born to kill space
McBrainMcBrainSkrevet 17/01-08 21:52 
Valkyrie>


Jeg synes at den Aluminium Imac er lækker. 24,000 Kr,- er dog over mit budget.

Hvor i alverden får du det fra?

de kan fås for 13.500,- Og så er der endvidere mulighed for studierabat.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
CronossCronossSkrevet 17/01-08 22:29 
Helt enig med Zzap!, mener klart at Apple har skudt forbi målet med Macbook Air. Hvem skal købe den?
Den er for dyr for studerende, for crappy for folk der skal bruge en computer professionelt, og for stor til at være en subnotebook.

Det er egentlig bare en tynd og nedgraderet Macbook, der koster markant mere og mangler flere væsentlige features.
I min optik havde det været smartere hvis de enten havde lavet maskinen kraftigere og dyrere, eller billigere og langsommere.
Ellers skulle den have erstattet Macbooken. Som det ser ud nu tror jeg kun at folk med stort ønske om en designmæssigt lækker arbejdscomputer vil overveje den, og de fornuftige vil efterfølgende blive afskrækket af den vanvittige pris.
Hvis Macbook Air bliver en succes, har Apple virkelig formået at forblænde den brede befolkning. Hvis den flopper, er Apple muligvis på vej mod et kreativt kollaps, hvor nytænkning bliver erstattet af ønsket om at være de "smarte" - ikke de opfindsomme.
nerosnerosSkrevet 17/01-08 22:29 
Jeg vil give Zzap ret i at mac er for dyr og det er langt ude, at man skal betale så meget for en maskine som kan det samme som en alm PC til de omkring 8000kr, men Apple har valgt at kører den smarte og flotte design linje for at kunne være med på markedet mod Microsoft.

Smart og flot design, dyr maskine = attraktiv!

..men til det skal det siges, at Apple altid og jeg mener altid har været den computer med det mest brugervenlige styresystem, og derfor har jeg siden tidernes morgen altid haft mac i huset. Det kan godt være Apple fører sig frem på design siden iøjeblikket, men det som virkelig gør mac'en attraktiv for mig er det indre i maskinen.

Det er kun på grund af Steve Jobs som lavede en genistreg, at folk har fået øjnene op et i forvejen godt computermærke.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 17/01-08 22:56 
Min erfaring er, at Windows XP på mange punkter overgår de Macs, vi var tvunget til at bruge til værkstedsfagene på uni, rent brugervenlighedsmæssigt. Vi oplevede også crashes på de Macs.

Næh, en billig bambus-pc og et billigt XP, så er der ikke mange multinationale selskaber, der tjener for alvor på én, og man har pc til 3000,- der kan bruges til alt undtagen spil og high-end videoredigering (sådan ca.).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 17/01-08 23:01 
Det er vist ikke lige dét, de fleste oplever...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 17/01-08 23:12 
Nej, de fleste har jo aldrig prøvet en Mac :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 17/01-08 23:24 
Lad mig gætte Wehner: OS X brugerfladen var ikke præcis som du var vandt til fra Wintendo og derfor var det dårligt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 17/01-08 23:34 
Husk ikke at tilknytte dig et produkt emotionelt Daniel, det har du selv sagt, at man ikke må.

For mig - og flere medstuderende - føltes stifindersystemet svært at finde rundt og i sær det, at programmerne ikke har en massiv flade som baggrund, generede, når man sad med Macromedia Director, Dreamweaver og Photoshop. For slet ikke at tale om, at én museknap er for lidt som standard.

Og vi måtte have læreren til at åbne drevet første gang :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 17/01-08 23:36 
Hvem sagde noget om følelser? Jeg kører alle de 3 største styresystemer. Jeg gættede bare på hvad det var der kunne gøre at man ikke brød sig om OS X, og ramte tilsyneladende ganske plet :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 17/01-08 23:41 
Jeg synes også det lyder rigtig meget som om, at jeg ramte plet :)

Men altså noget af den slags er jo smag mens andet er objektivt. Mine erfaringer med Windows XP fra service pack 2 og frem er rigtig gode, mens de med 98-versionerne er rigtig ringe, Windows 2000 overvejende gode og Macs lidt under middel. De havde nok været lidt bedre, hvis jeg havde lært at hade Microsoft, men inden jeg rigtig kom ind i den kamp havde de jo lavet en Xbox, der kunne køre MAME og så var det løb ligesom kørt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 18/01-08 00:19 
neros>
men Apple har valgt at kører den smarte og flotte design linje for at kunne være med på markedet mod Microsoft.

Smart og flot design, dyr maskine = attraktiv!
Nej, flot design tvinger overhovedet ikke en højere pris. Det er nærmere den anden vej rundt, at de tror at de kan tillade sig at tage mere for skidtet hvis det ser godt ud.
Designprocessen er en forsvindende lille del af budgetet på et forbruger produkt. Det er kun de allermest discountede produkter hvor det er en faktor i prisen.
Dertil vil jeg mene, at Apples designs ikke så meget er godt design, som de er minimale designs. Men det er jo åbenbart det pøblen vil have...

Wehner>
Min erfaring er, at Windows XP på mange punkter overgår de Macs, vi var tvunget til at bruge til værkstedsfagene på uni, rent brugervenlighedsmæssigt. Vi oplevede også crashes på de Macs.

I brugervenlighed er tilvending en stor faktor. Hvis du giver tid til at nogen kan vende sig til et system, så vil næsten alle kunne blive nogenlunde dus, med selv det dårligst designede system.
Men det er så heldigvis en regel der gælder alle.
Spørgsmålet er så bare om man kan få folk overtalt til at bruge den samme tid som de originalt brugte på at sætte sig ind i et nyt system (hvor de med stor sandsynlighed har glemt hvor svært de egentlig havde det i starten, på det gamle).

Dét sagt så er Apple brugerflade kun lidt bedre end microsofts.
Det er skammeligt at se at to, så store firmaer, som Apple og microsoft ikke har formået i det væsentlige, at forbedre (og i visse tilfælde har de forplumret), det interface der blev opfundet på PARC i midt-70erne.
Et interface, som var lavet og optimeret til computere, der var var langt simplere og langsommmere (dog alligvel på mange måder mere intelligent designet) end vore dages.
Vi skulle være langt, langt forbi vinduer, ikoner og desktop metafor på nuværende tidspunkt.

Wehner>
Husk ikke at tilknytte dig et produkt emotionelt Daniel, det har du selv sagt, at man ikke må.

Det er lidt svært, eftersom følelser og tanker er een og samme ting. Vi har ikke andet at "knytte" med. :)
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 18/01-08 01:04 
Gad vide om dem der lever i lykkelig uvidenhed over at de bruger et elendigt styresystem/browser/mailprogram er mere eller mindre lykkelige end dem er lykkelig vidende over, at de ikke gør det?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 18/01-08 01:29 
Jeg orker ikke lige at skrive det lange vilde indlæg.

Vil bare lige sige og spørge om noget.

1. Rjk hvad er det som gør Leopard dårligere end Tiger? Jeg vil være enig i at visse valg er mystiske, men generelt synes jeg at Leoparden er en opgradering værdig, ikke mindst at hele systemet er skrevet om til 64bit er da lækkert (hvis man arbejder med tunge sager, som jeg gør).

2. Jeg synes da ikke mac er dyrt. Macbook'en er efter min mening til prisen yderst fremragende, en hurtig maskine og den kommer altså med rigtig meget software. Hvis man er PC mand så piratkopierer man måske?

3. I øvrigt synes jeg det er skræmmende gammeldags at man ikke vil medregne design som en del af prisen. Altså at man kan jo få en lige så hurtig maskine til lidt mindre. Ja, men så ser den ikke så lækker ud (windows baserede laptops er jo ofte tude grimme) OG er af en, efter min mening, lavere gennemtænkthed rent sammensætningsmæssigt. Designet som industrial design er gennemtænkt hos Apple, det sætter jeg stor pris på.

Nå det blev vist lidt længere end forventet... :D
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 18/01-08 08:40, rettet 18/01-08 08:43 
Zzap!>
]Nej, flot design tvinger overhovedet ikke en højere pris. Det er nærmere den anden vej rundt, at de tror at de kan tillade sig at tage mere for skidtet hvis det ser godt ud.
Designprocessen er en forsvindende lille del af budgetet på et forbruger produkt. Det er kun de allermest discountede produkter hvor det er en faktor i prisen.

Så B&O er noget være skidt men til høj pris ;-)

Jeg mener nu stadig at hvis et prudukt har et flot og attraktivt design og tilmed en dyr dreng så vil det på automatik blive noget folk vil have ligegyldigt prisen, og det er der reklame og design folk som sidder og udtænker, no dought!

Men i Apples tilfælde er det jo i virkeligheden også et utroligt dejligt produkt man får synes jeg :-)
Bashful Neophyte
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/01-08 09:02 
Jeg sidder nu på min mors mac, da min egen PC er gået i stykkker, og jeg kan godt være enig med Wherner om at OSX er svære at navigere.
Men jeg tror simpelthen det er fordi at min logiske tankegang er blevet fuldstændig ødelagt. Jeg er simpelthen vant til Windows i de sidste 10-13 år.
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 18/01-08 09:03, rettet 18/01-08 23:56 
RJK>
Gad vide om dem der lever i lykkelig uvidenhed over at de bruger et elendigt styresystem/browser/mailprogram er mere eller mindre lykkelige end dem er lykkelig vidende over, at de ikke gør det?

Mindre selvfølgelig. Det kan være fantastisk frustrerende at være tvunget til at have med et dårligt interface at gøre.
Hvis det er til daglig, kan det i værste fald ende i kronisk stress.

la0s>
3. I øvrigt synes jeg det er skræmmende gammeldags at man ikke vil medregne design som en del af prisen. Altså at man kan jo få en lige så hurtig maskine til lidt mindre. Ja, men så ser den ikke så lækker ud (windows baserede laptops er jo ofte tude grimme) OG er af en, efter min mening, lavere gennemtænkthed rent sammensætningsmæssigt. Designet som industrial design er gennemtænkt hos Apple, det sætter jeg stor pris på.

Der er helt klart tænkt *lidt* mere over tingene med en Apple computer end med den gennemsnitlige PC, men lad os nu ikke gå over gevind.
Du får en relativt langsom PC med et Intel integreret grafik chipset, en relativt lille HDD og ikke ret meget andet lir. Du ville kunne få den samme PC for 1500 - 3000 kr. mindre alt efter mærke.
Som sagt så meget koster det altså ikke så meget ekstra at få designerne til at tænke sig lidt ekstra om.
Alligevel skal jeg have en mac næste gang. Hvorfor?
Hovedsageligt fordi jeg godt vil støtte Apple som den eneste kommercielle modpart til microsoft og så fordi jeg godt kan lide tanken om en computer som er sammensat ud fra en overordnet sammenhængende plan fra hardware til software.
Born to kill space
nerosnerosSkrevet 18/01-08 09:13, rettet 18/01-08 11:52 
Jeg kan faktisk godt lide at bruge windows og har ikke de store problemer med det ligesom jeg kan lide at bruge OSX, men OSX har et mere simpelt design så det kan jeg bedst lide til min ikke så avancerede hjerne, og så er det godt nok også meget flottere at se på.
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 18/01-08 10:25 
zzap! personligt sidder jeg nu med en macbook pro, som jeg mener yder ganske fornuftigt. Når jeg snakker om sammensætning mener jeg også de ekstra features der følger med, lys i keyboardet (har set et horribelt HP eksempel på en 18.000kroners bærbar, hvor man over skærmen skulle trykke på en plastik-plastik knap der så fik et lille lys i et plastik hus til at hoppe ud og lyse ned. Det er superdårlige build qual.), men også en feature som den magnetiske lader er rar, og i macbookens tilfælde den magnetiske hatch. Den slags småting er der flere og det gør mig også glad.

Yderligere (og jeg var ellers pc-mand i over 10 år) er det rart at have en computer hvor system og hardware følges ad. Der er et finit antal konfigurationer, og det gør det jo nemmere for apples programmører drivermæssigt. Det synes jeg kan mærkes.
Hvad sker der?
RJKRJKSkrevet 18/01-08 11:42 
la0s>
1. Rjk hvad er det som gør Leopard dårligere end Tiger?

Jeg er da ikke i tvivl om at der er forbedringer, men der er simpelthen en række store og mindre fejl rundt omkring, som jeg oplever igen og igen. Jeg har googlet på dem, og der er mange andre der oplever det samme. Apple er klar over det og har været det i månedsvis, men alligevel er de ikke udbedret endnu.

Eksempel: Åbn et billede i Preview, vælg Adjust Color, stil på en af mulighederne, og gem billedet. Resultat: Preview crasher. Hver gang. Sådan har det været lige siden Leopard, før virkede det altid.

I de to år jeg har kørt Mac (og den kører 12 timer om dagen), tror jeg at maskinen har decideret gået ned to eller tre gange i alt. Siden Leopard går den hver anden dag. Pludselig fryser det hele og jeg får en besked på ti sprog om at jeg skal slukke computeren med det samme. Stort set uden varsel, midt i at man er ved at overføre en eller anden fil, som så bliver ødelagt. Et virkelig stort problem, og jeg kan se at mange andre oplever samme (det er noget med trådløse filoverførsler - bare når I siger I aldrig har oplevet det, virker også fint for mig, når jeg kører kablet).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 18/01-08 11:56, rettet 18/01-08 11:59 
Hvis din computer går ned hver anden dag så tyder det på du måske skulle prøve at kører en cocktail igennem dit system. Det plejer ihvertfald at hjælpe.

Jeg har ingen problemer med mit Leopard system andet end at jeg lige skal lærer det at kende. Fedt at det også kan kører på en gammel Macbook G4 :-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 18/01-08 12:10 
Som jeg lige har skrevet, så er det en "kendt" fejl i Leopard.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 18/01-08 12:20 
Ja den er kendt men der er måder at ordne det på. Hvor meget ram har du i maskinen? Min kærstes nye Macbook pro har haft det samme problem som du beskriver. Men mere ram og en cocktail ordnede problemet min ven.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 18/01-08 12:30 
RJK>
Gad vide om dem der lever i lykkelig uvidenhed over at de bruger et elendigt styresystem/browser/mailprogram er mere eller mindre lykkelige end dem er lykkelig vidende over, at de ikke gør det?

Dem der har prøvet begge dele og foretaget et valg efter personlig præference er nok gladest. Men ellers sælger du da virkelig Mac'ens overlegne styresystem godt i denne tråd ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 18/01-08 12:34 
Jeg tror nu du skal se Leopard i forhold til Vista, og Tiger i forhold til XP, Wehner.
Så ser 10.5 lige pludselig meget bedre ud :p
RJKRJKSkrevet 18/01-08 13:12 
Wehner>
Men ellers sælger du da virkelig Mac'ens overlegne styresystem godt i denne tråd ;)

Nu prøver jeg jo ikke at sælge noget - er i modsætning til de fleste Mac-freaks ikke opflasket med Mac og har dermed ikke nogen forkærlighed for eller problemer med at kritisere Apple. Forholder mig bare til hvad der er godt med visse problemer, og hvad der er elendigt med tonsvis af problemer ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/01-08 13:31 
Wehner>
RJK>
Gad vide om dem der lever i lykkelig uvidenhed over at de bruger et elendigt styresystem/browser/mailprogram er mere eller mindre lykkelige end dem er lykkelig vidende over, at de ikke gør det?

Dem der har prøvet begge dele og foretaget et valg efter personlig præference er nok gladest. Men ellers sælger du da virkelig Mac'ens overlegne styresystem godt i denne tråd ;)

Men det er også grunden til at jeg gerne vil have en Intel Mac! Begge dele på engang.
Så vidt jeg har forstået, så fungere Boot Camp således, at når Windows er installeret, så holder man bare Æble knappen inde under opstart også vælger man hvilket et styresystem man vil bruge.
Ligesom at have to computere i en.


Reklame om dette; http://youtube.com/watch?v=sQh5Cx-EuV8
Well crucify the insincere tonight...
HeroldHeroldSkrevet 18/01-08 13:51 
Er det ikke lidt omsonst at diskutere religion på denne måde? For det første er det et spørgsmål om tilvænning - jeg tror sgu at man kan vænne sig til det hele, bare man er åben nok over for det. Mht. problemer med styresystemerne, kommer det vel også an på hvordan man bruger det - jeg har næsten kun udelukkende gode oplevelser med fx. Windows, men det er udelukkende på relativt lavt brugerniveau. Jeg har ikke brugt det til andet end tekstbehandling, internet og spil, og det er fint til mine behov.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 18/01-08 16:02 
Hvordan ligger det egentlig med mulighederne for at tilpasse brugerfladen i OS X?

Noget af det jeg forbander langt væk i XP er, at uanset om man er til menuer, vinduer, skrivebordet eller en kombination af disse, så er det hele meget simpelt og uden mulighed for at tilpasse systemet særlig meget. Det kan gøre selv trivielle rutiner ret omstændige. Er OS X bedre på det punkt?
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/01-08 16:07 
Helt specifikt, hvad er det så du gerne vil have kontrol over?
Det lyder næsten som om du vil have hardcore control... Måske Linux?
Well crucify the insincere tonight...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/01-08 16:20, rettet 18/01-08 16:20 
Som Valkyrie vil jeg også klart foreslå Linux, hvis du er interesseret i mere kontrol. Den seneste Ubuntu installation er utroligt brugervenlig og kræver ikke særligt meget kendskab til terminalen osv. Du skal måske være forberedt på at nørkle og læse dig frem til lidt mere end hvad der er nødvendigt i OSX og XP, men det udbytte du får... WOW!

Det plus meget mere, uden et særligt spild af resourcer!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 18/01-08 16:44, rettet 18/01-08 16:46 
Mange ting, og ikke særligt hardcore, men for at nævne de vel to vigtigste for mig:

- Startmenuen er ikke så rar i praksis, da man i mange tilfælde skal foretage 4-5 klik eller bevægelser for at åbne et program/en fil. Så jeg vil gerne kunne lægge egne menuer direkte på Proceslinien.
- Mulighed for at tilpasse Sidemenuen i vinduerne meget mere. Som den er opbygget og udformet nu, kan den næsten ikke bruges til noget.

Det første er vist muligt i OS X, men da jeg som sagt bare gerne generelt vil kunne tilpasse systemet efter mine behov, var jeg bevidst ikke specifik, da jeg blot vil høre om der er flere muligheder samlet set. For tilpasning (eller en brugerflade, der er alsidig fra starten) handler nemlig overhovedet ikke om at være hardcore, men netop om behov. XP antager, at næsten alle mennesker bruger deres pc til de samme ting, og det er jo helt forkert. Man kan tydeligt mærke, at systemet er fra 2001, og samtidig bygger på nogle designkonventioner fra 1995 - totalt forældet til moderne, og dermed ikke mindst en alsidig, brug af computere.

EDIT: Skrevet før Echelons indlæg.

Til jer begge, Linux er ikke en mulighed pga. mit musikudsyr.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/01-08 10:15 
Den nye Macbook Air, er trods alt lige en slat bedre udstyret end Commodore 64.

Proof... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AmbyAmbySkrevet 28/01-08 12:15 
"Once flipped upside down, the MacBook Air's bottom cover is easily unscrewed and removed, providing immediate access to the battery cavity. From there, the battery can be unscrewed from the chassis with the same screwdriver and unplugged from the circuit board with a simple tug -- it's not soldered to the board."
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 16/02-08 10:29, rettet 16/02-08 10:37 
Vi har et problem med vores MacBook Pro. Hver gang man kører photoshop eller andre krævende programmer ser en film osv. begynder computeren at hyle med en meget højlydt tonefrekvens. Vi har nu efter utrolig meget vrøvl med Apple og Humac fået sat en ny blæser i som de åbenbart mente var problemet. Det har på ingen måde løst problemet. I de første ca 14 dage eller lidt mere var der ingen problemer, men nu er det som før igen. Nu skal vi så til at gå møllen igennme igen. Det første de sagde inde på Humac var at det var lidt lang tid efter vi begyndte at klage, men hvad fanden skal man også gøre? Hvis de ikke er med på at kikke på den igen uden betaling går jeg totalt amok. De har jo på ingen måde løst problemet what so ever!

Jeg har hørt at de første MacBook Pro havde en eller anden mærkelig fejl i deres skærme og forbrugerne mente på de div. forums at den hyle tone kom fra skærmen, men det har Humac eller Apple åbenbart aldrig hørt noget om......?

Er der ikke måske nogen som ved noget om dette problem eller måske kender til den hyletone og måske kan hjælpe os med hvad vi skal stille op?

Men vi prøver i første omgang at gå ind med den i Humac igen og se hvad de siger til det, men jeg vil simpelthen ikke betale igen da jeg med stor overbevisning kan sige at de ALDRIG har ordnet problemet....Suk!

Lige til sidst skal det lige understreges at Humac og Apple ikke kunne finde ud af at arbejde sammen så der gik mere end en måned før man fandt ud af hvad man skulle stille op med vores computer!!!
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/02-08 10:59 
Hvilken version af OS-X kører du? Jeg har oplevet, Leopard får Photoshop (i hvert fald CS3), til at opføre sig meget underligt. Prøv at hente og installere den opdating, der netop er kommet til Leopard, det skulle fixe problemet med Photoshop.

Men om det er det, som er galt med din, ved jeg ikke... Men det er vel forsøget værd...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 16/02-08 11:30, rettet 16/02-08 11:31 
Ok jeg hentede den nye leopard version igår, men har ikke prøvet photoshop efter dette. Måske kan det da hjælpe, takker :-)...men jeg tvivler.
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 16/02-08 12:56 
Sagen er at Photoshop ikke altid lukker ordentligt ned. Hvis I åbner aktivitetsovervågning i hjælpeprogrammer, kan man ofte se at der kører et eller andet subprogram-ting selvom man har lukket photoshop ned, den ligger så og trækker 90%+ på cpu'en. Måde man kan mærke de tpå er hvis computeren begynder at blæse højlydt selvom man har lukket programmet. Så skal man lige dræbe det derinde.

Anyway. Det løser måske ikke dit problem, som er en defekt. og Humac bør slet ikke reagere sådan som du gør. I virkeligheden skal du kontakte Apple først og klage. Det ville jeg gøre, og så bare presse videre på.

Faktisk har jeg oplevet større succes ved bare at gå ned i den lokale Humac forretning og stå med maskinen, så tager de den ind uden bøvl.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 16/02-08 17:57, rettet 16/02-08 18:00 
Det med Photoshop må jeg lige tjekke op på. Sagen er den at vi faktisk først ringede til Apple og snakkede med dem hvor efter vi blev henvist til humac! Nu har vi så været nede med den idag hvor efter de tog den ind igen og beklagede. Er der egentlig ikke en form for garanti efter en reparation? Just in case at de så ikke videre vil kræve penge for at kikke på den igen. Jeg må ærligt tilstå, at jeg efter denne her lange og strenge omgang med Apple har mistet en del for deres så velfungerende firma. De vil gerne sælge, men hjælpe når deres ting har fejl er de ikke meget for :-(

Det er også fordi vi har købt computeren over nettet, (hvilket vi aldrig gør igen) at de ikke mener det er humacs sag og ikke har lyst til at hjælpe...!? Jeg spørger bare hvad skal man så stille op?
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 16/02-08 18:43 
Ikke for at være den store appleforsvarer men meget af det dårlige indtryk folk får af Apple gennem reparationer er Humacs skyld. De står for reparationer her i DK (sammen med infocare svjv). Personligt har jeg aldrig haft bøvl de få gange jeg har haft noget sendt afsted eller har hjulpet andre, i hvert fald ikke fra Apple, men har hørt skidt fra andre omkring Humac.

Jeg ved desværre ikke hvordan tingene ser ud med at sende den tilbage osv., jeg tror ikke du skal frygte for noget. Ikke når de har taget den ind igen. Så længe den er inden for garantien og den er gal, så er du safe. Yderligere fødes den nye del jo med ekstra to års "garanti" når den sættes i/repareres.

Håber det går. :)
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 16/02-08 21:38 
Ja jeg ved godt det var lidt nogle sure indlæg ;-), og det er ikke fordi jeg nu hader Mac. Det vil aldrig ske ;-)

Nåh det med garantien lyder da rigtig godt så er jeg mere rolig. Nu må vi se hvad der sker det skal jo nok gå..håber jeg! Har bare været ret sur på Humac synes ikke de formår at yde en god service det må jeg tilstå.

Glad igen, oven på...!
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 06/03-08 20:32 
Så er iPhone SDK ude, og Apple er lige hoppet ind i holdholdt gamning, og lanceret Spore og Super Monkey Ball blandt andet.

iPhone SDK muligheder.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 17/07-08 18:26 
Nogen som har et godt råd om et gratis program til at kunne downloade youtube filmklip til en Mac? Jeg har et program men det bliver noget mærkeligt mpeg4 halløjsa, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af at spille. Jeg har endda prøvet med en converter til AVI men det virkede ikke. Skulle det egentlig ikke være en ret nem sag at få sine youtube klip ned?
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 17/07-08 22:44 
Der findes masser af Firefox plugins, der kan gøre det.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
McBrainMcBrainSkrevet 17/07-08 23:32 
miro er svaret :)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig