X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xboxs levetid?


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 26/10-05 00:48 
Eftersom Xbox360 er lige på trapperne, så kom jeg til at tænke på noget. Hvor lang tid tror I, at Xboxen vil leve endnu? Det er jo stadig en fed konsol og der er flere gode spil på vej til den. Ved ikke om jeg skal sælge den, eller hvad? Hvor lang tid lever den endnu?
MadsMadsSkrevet 26/10-05 00:58 
Går udfra du med levetid mener hvor længe der vil blive udviklet spil til den, jeg er ikke lige så meget inde i det, men det bliver vel højst sandsynligt ikke så længe når de nu sender en ny maskine på gaden.

Men det er vel op til hver enkelt, du behøver jo ikke at sælge den selvom spilproduktionen stopper. Hvis du kan lide at spille de spil der er til den, så kan levetiden jo være så længe du ønsker. Dem der elskede deres Dreamcast solgte jo heller ikke den.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
JAAJAASkrevet 26/10-05 00:59 
Skal du have noget fornuftigt for den, skal du sælge den i morgen.
DommergaardDommergaardSkrevet 26/10-05 01:11 
Tjah, måske man bare skulle beholde den... (;
PapandPapandSkrevet 26/10-05 01:24 
Vi er nede i at en Xbox kan erhverves med Fifa 06, Halo 2 Limited Ed og Halo 2 guide for 1199,-. Så en brugt Xbox kan efterhånden ikke være meget værd. Så jeg vil sige sælg i en fart, eller behold den som minde.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DommergaardDommergaardSkrevet 26/10-05 01:26 
Et minde? Hah... ;) Jeg ender nok bare med at beholde den!
JmogJmogSkrevet 26/10-05 02:14 
Der vil sikkert blive lavet spil til den i hvert fald i to år endnu - måske længere. Vi vil dog ret hurtigt se at de fleste titler vil være nedroslede udgaver af 360-titler. Efterhånden vil alle titlerne komme til 360, mens færre og færre bliver konverteret til Xbox.

Du vil sikkert også ret hurtigt blive træt af at se anmeldelser, hvor der står, at 360-udgaven er bedre. Jeg ved, at jeg ikke selv vil kunne holde til det ret længe, før jeg køber en 360'er. Sandsynligvis har jeg en, længe inden det sker.
JAAJAASkrevet 26/10-05 07:29 
Du kan da i hvert fald lige spille Call of Cthulhu, inden du sælger den :)
BeanoBeanoSkrevet 26/10-05 08:48 
Tror meget hurtigt at Xbox vil forsvinde fra markedet og nye spil lynhurtigt vil tørre ud. Giver platformen 1-1½ år, endnu mindre for hardwaren.
Tydeligt at MS ikke gide markedføre den (trods deres udtalelser) og vil "pushe" 360 alt det de kan nu.
HeroldHeroldSkrevet 26/10-05 10:27 
JAA>
Du kan da i hvert fald lige spille Call of Cthulhu, inden du sælger den :)

Mmmmh, insanity...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Zzap!Zzap!Skrevet 26/10-05 11:45 
Der er svjv. omkring 20 spil lagt til udgivelse efter 360 launch. Jeg kan ikke hvorfor nogen skulle gide at lave spil til den derefter, ensige købe dem.

Sure, der er en installeret base, men ejere af gamle konsoller er genrelt meget ligeglade med deres gamle hardware og udviklere er også mennesker (de fleste i hvert fald), som kræver en hvis form for følelse af friskhed og fremskridt engang imellem.
Se bare på hvor mange gode nye spil, der kom til den første Playstation - den bedst sælgende konsol nogensinde - efter PS2s launch.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 26/10-05 12:32 
Der var da nogle stykker. Final Fantasy IX fx.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 26/10-05 13:06, rettet 26/10-05 13:07 
Der var stadig liv i PSone langt efter PS2'ens lancering.
Sony markedførte stadig konsollen og udviklede spil til den, for slet ikke at tale om 3. parts spil.
En forskel var dog at der blev gjort meget for at gøre makinen mere attraktiv for en yngre målgruppe (læs: børnekonsol :) ).
De tjente jo fortsat masser af penge på maskinen hvilket var motivationen for dem.

Det omvendte er tilfældet for Xbox - der har MS altid tabt penge, så motivationen for at udfase Xbox'en hurtigst muligt er nok til stede :)
DommergaardDommergaardSkrevet 26/10-05 14:12 
Zzap!>
Der er svjv. omkring 20 spil lagt til udgivelse efter 360 launch. Jeg kan ikke hvorfor nogen skulle gide at lave spil til den derefter, ensige købe dem.

Det har du nok ret i, men på den anden side så tager det lang tid at udvikle spil, og der er sikkert mange spilproducenter som er langt med udviklingen af et spil (eller flere), så dem vil de selvfølgelig have på markedet. 1-1½ år synes jeg er et kvalificeret bud! :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/10-05 15:19 
Beano>
Tydeligt at MS ikke gide markedføre den (trods deres udtalelser) og vil "pushe" 360 alt det de kan nu.

Enig. Bare se, hvordan Xbox.com er blevet til xbox360.com - over en måned før launch.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 26/10-05 16:25 
Beano>
Sony tjente jo fortsat masser af penge på maskinen hvilket var motivationen for dem.

Det omvendte er tilfældet for Xbox - der har MS altid tabt penge

Men her taler vi vel kun om deres luksus-hardware? Microsoft har vel tjent ligeså meget på spil som de andre producenter?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/10-05 18:17, rettet 26/10-05 18:18 
Jeg taler om deres spil Xbox forretning som helhed, hvilket konstant har givet underskud (bortset fra et kvartal eller to).
Men selvfølgeligt tjener de penge på spillene som Nintendo og Sony... faktisk burde de her tjene flere penge da deres licenspris er en smule højere end konkurrenternes ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/10-05 19:12 
RJK>
Der var da nogle stykker. Final Fantasy IX fx.

Han sagde gode spil;o
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 26/10-05 19:36 
FFIX er et godt spil. Det er også et af de bedste til maskinen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Zzap!Zzap!Skrevet 26/10-05 22:36, rettet 26/10-05 22:38 
RJK>
Der var da nogle stykker. Final Fantasy IX fx.

Okay, det er rigtigt, men var det ikke lige omkring launch (før faktisk) i EU, så det må have været ude i Japan noget tid før.
Men udover FFIX var der vist ikke andre prominente eller bare gode spil efter PS2 launch.

Playstation er den bedst sælgende konsol nogensinde og havde på daværende tidspunkt (PS2 launch) solgt +60millioner eksemplarer, dertil kommer at Sony tjente på hardwaren og derfor var ivrig efter at vride citronen til det sidste.
Det taget i betragtning, og stadig blev der ikke udgivet nogen spil der var over middel (udover FFIX).

Hvis man holder sig det eksempel for øje, tror jeg ikke at der vil være nogen seriøs aktivitet omkring xbox om seks måneder.
Sonic.dk>Det har du nok ret i, men på den anden side så tager det lang tid at udvikle spil, og der er sikkert mange spilproducenter som er langt med udviklingen af et spil (eller flere), så dem vil de selvfølgelig have på markedet. 1-1½ år synes jeg er et kvalificeret bud! :)

Udviklerne har længe vist/haft kraftigt på fornemmelsen at 360 var under vejs, så de få spil der ikke er næsten færdige kan formentlig portes til 360 relativt let.
Born to kill space
ValkyrieValkyrieSkrevet 26/10-05 22:41 
Subjektiv FTW. Tænkte på alle de mennesker der syntes det var et clichee outdated fantasy rehash. Ikke fordi vi skal komme ind på det. Det var også bare ment for sjov. Derfor jeg tilføjede ";o".


Btw, her er en release liste over alle Xbox spil frem til 2007; http://xbox.ign.com/release/
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 26/10-05 22:57 
Sheesh! Not a single looker among them.
Jeg tvivler stærkt på hvor mange af de titler der rent faktisk får lov til at udkomme.
Om et halvt år når Rev og PS3 er kommet, vil der være meget dårlig økonomi i at udgive xbox spil.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 26/10-05 23:24 
FFIX udkom flere måneder efter PS2 i Japan. Det var en udbredt "joke", at japanerne udelukkende købte PS2 for at (se dvd-film og) spille FFIX med hurtigere load, for salget begyndte først at boome, da det spil kom - der var ingen andre spil værd at spille. Ja, det er længe siden, men sådan var det.

Det sagt tror jeg du har ret omkring Xbox - sådan var det bare ikke helt med PS1 (serier som FIFA og PES kører vist ikke stadig, så indtil for nyligt på PS1).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 26/10-05 23:36, rettet 26/10-05 23:37 
Zzap!>
Det taget i betragtning, og stadig blev der ikke udgivet nogen spil der var over middel (udover FFIX).

Det er sjovt som du bliver ved med at påstå det. Bevis det, eller hold lidt inde med postulaterne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 26/10-05 23:36, rettet 26/10-05 23:37 
Til Runes indlæg:

Man er jo også for nylig kommet frem til at PS2ens launch killer app var SSX, så det giver da 100% mening :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 27/10-05 00:10 
Og det eneste Xbox-spil japanerne nogensinde har gidet at røre er så DOAXVB... Så, tjaeh... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 27/10-05 08:07 
Zzap!>
Not a single looker among them.

Det syntes jeg nu der er, Stracraft: Ghost, Marvel RPG, Reservoir Dogs, Star Wars Battlefront II og King Kong bl.a.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig