X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 indtryk


Svar
dRxLdRxLSkrevet 22/10-05 14:55, rettet 22/10-05 15:08 
Her er mine umiddelbare indtryk, spørg hvis der er noget.

- Hardwaren:

Maskinen:
Hvis man kigger på et billede som det her:
Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
138 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/10-05 16:43 
RJK>
Såsom dårligt programmerede pc-ports...? ;p

Bingo(hvis du altså hentydede til Morrowind):)

Jeg kan ikke begynde at forklare HVILKEN forskel der er på Morrowind på PC og Xbox. De patches som der er kommet såvel som de mods og...
På Xbox er Morrowind bare så øv. En jaggies fest med lav framerate og dårlig draw distance. Jeg håber VIRKELIGT at Oblivion gør det godt fordi det er simpelthen ikke fair. Morrowind solgte faktisk ligeså meget på Xbox som på PC, og det er en katestrofe at så mange mennesker blev shafted. Specielt når Morrowind er et så langt spil.:(


Jeg er enig i at der er en total forskel mellem Xbox 1 og 360.

Eksempel: Jeg sad og læste Gamereactor bladet hvor der var en artikel med Kameo. George Andreas sad og forklarede spillet(dette var vist ligefør 0X5 i Amsterdam).

Han sagde at på Xbox 1, kunne de have 15-18 Orcer på skærmen på engang. Det var alt hvad Xboxs prossesor kunne klare. 15-18 Orcer med unik AI der kunne kæmpe på en slagmark på engang.

På Xbox 360 har de nu over 5000 Orcer(og det inkludere slet ikke deres elvere og andet godt). 5000 unikke figure. Det synes jeg er værd at skrive hjem om.
Vi snakker jo ikke om Dynasty Warriors med 100 mand hvor halvdelen står og ikke røre sig og opføre sig som idioter. 5000. Det er virkelig noget som "imponere" mig. Når kameo ridder på Hest igennem så mange. Det er gameplay revolution. Jeg har ihvert fald ikke set sådan noget ligende nogensinde før.

Halo kunne vist også kun klare 20 fjender/allies på engang. Forstil jer hvad Bungie vil kunne gøre den her gang.
Well crucify the insincere tonight...
BeanoBeanoSkrevet 23/10-05 16:47, rettet 23/10-05 16:48 
Sonic.dk>
Tror I, at dette vil blive et problem for maskinen (X360)?

Hvis vi taler om spillene alene, så tror jeg ikke; 9GB bør være tilstrækkeligt til de fleste spil hvis man bruger real-time grafik.
Men hvis nogen har tænkt sig at benytte masser af prerendered cut-scenes, får de et problem hvis disse skal ligge i 720p opløsning på skiven. Dette fylder trods alt langt mere end det vi ser i denne generation.

Men en anden vigtig ting er værdien af Blu-Ray rent markedsføringsmæssing; der får Sony en stor fordel at forbrugeren får en HD film afspiller med i købet. Men det er jo en lidt anden sag :)
WehnerWehnerSkrevet 23/10-05 16:51 
Valkyrie>
Jeg kan ikke begynde at forklare HVILKEN forskel der er på Morrowind på PC og Xbox.

Hvad var specs kravene til en PC så? Kunne PC-versionen køre som du skriver det på en Pentium 3 733 med 64 RAM? Jeg spørger af nysgerrighed, for min PC-viden er stærkt begrænset, når det kommer til spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/10-05 17:02 
From Softwares JRPG, Enchant-arm kommer ud på 2 DVDer!

Jay Allard har sagt i det nyeste interview på IGN(og indrømmet) at de har nogen "compression" problemer og de værktøjer ikke helt er udnyttet korrekt.

COD2 f.eks. har over 20,000 linjer dialog(Allieds og Axis stemmer, råb, skrig etc) som fylder 2 hele CDer. Bare til dialog.


Sonic - Du lyder ikke som om at du egentlig gerne vil have en 360:) Måske skulle du bare vente til du selv prøver den. Jeg tror at om man bliver "wowet" har noget at gøre med de forventninger man har til maskinen.

Jeg står selv i en position hvor jeg skal vælge.

Hvis Perfect Dark Zero er godt nok til at retfærdigøre et køb af maskinen + Live, så køber jeg den på Launch dag. Hvis ikke, så køber jeg et nyt grafikkort og spiller Condemned, Oblivion, King Kong og COD2 på PC. PDZ kommer det til afhænge af for mig.

Single Player har jeg dog mistet håb ved. Dog har jeg bogstavlig talt brugt 1000vis af timer med PD i multiplayer og jeg synes det er lovende at de har store planer for at udvide PDZ med patches(50 player maps senere hen og observer/spectator mode) så jeg vil vente og se om PDZ multiplayer bliver så god som forgængeren. For hvis det gør, så... Så er det MERE end grund nok til at købe en 360 bare for PDZs multiplayer:)


Inde på Bungie.net har Frankie også sagt at de vil afsløre mere om hvordan Halo 1 og Halo 2 vil fungere på 360. Der går rygter om at de begge vil få AAx4 og 1280x1024 resolution support og bedre framerate. Der går selv nogen crazy rygter om online co-op og halo 1 online multiplayer, men det lyder for godt til at være sandt!
Man kunne jo håbe... Hvis vi skal vente 3 år på Halo 3(*suk*:( ) så må vi hellere få noget guf mens vi venter:P
Well crucify the insincere tonight...
BeanoBeanoSkrevet 23/10-05 17:12 
Valkyrie>
Man kunne jo håbe... Hvis vi skal vente 3 år på Halo 3(*suk*:( ) så må vi hellere få noget guf mens vi venter:P

Til den tid sidder folk alligevel og sukker over de leakede Xbox 720 specs og rygter :)
SumezSumezSkrevet 23/10-05 17:33, rettet 23/10-05 17:33 
Gaku>
Lidt som da man spillede Mario64 først gang. Faktisk præcis lige som da man spillede Mario64 først gang.

Øj, jeg mindes stadig dengang (så længe siden er det jo ikke engang) jeg så de første klip fra spillet og nærmest drømte om hvor fantastisk det måtte være at spille i sådan en fri 3D-verden. Mario 64 er også helt klart det bedste eksempel på et generationsskift, jeg kan komme i tanker om. Men skiftet fra NES til SNES (hvis vi springer over MegaDrive, der må siges at ligge imellem de to), eller fra PS1 til PS2 bød også på helt nye muligheder både i kraft at spiloplevelser, grafik og indlevelse.

Indtil videre synes jeg at alt hvad man har set fra den næste generation bare virker præcis som de spil, vi har i forvejen, bare med lidt pænere grafik.
Undtagelsen må være Killzone 2-videoen. Den var godt nok en render, men hvis de kan lave hele spillet på den måde, tager jeg hatten af.

Jeg føler, at jeg gentager mig selv. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 23/10-05 17:52, rettet 23/10-05 17:53 
Problemet var vel nærmest at de spil vi så alle var tænkt ud fra koncepter der fint kunne lade sig gøre i tidligere generationer.

Kameo var specielt slem hvad dette angår, da strukturen med meget små afgrænsede områder, som man klarer for at komme videre til næste afgrænsede område, er sammenlignelig med Rayman 2 på N64 (omend rayman 2 var mere frit).

PGR3 er selvfølgelig mere af det, løftet vil vel her bestå i bedre stemning, fordi byerne bliver levende med tilskuere og lignende.

PDZ er igen et eksempel på et gameplay koncept der sagtens kunne være udført på PS2 eller xbox.

DoA4 var bare det samme som på dreamcast, eller i hvert fald meget identisk med 3'eren til xbox1.

Det er måske også svært at forestille sig hvordan man kan udnytte de nye grafiske muligheder til at lave bedre gameplay. Man kan jo alligevel ikke interagere med 5000 detaljerede modstandere på én gang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 23/10-05 18:10 
Wehner>
en af jer, der har fået sådan en, der kan poste et billede? Jeg vil gerne se den.

Ikke min egen...

- men sådan her ser den ud!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/10-05 19:16 
Sonic.dk>
Jeg var nemlig i tvivl om man skulle have HDTV for at få fuldt udbytte af den næste generation. Det kan jeg så se, at det _skal_ man!

Så tror jeg du misforstår i hvert fald nogen af tilkendegivelserne.

Jeg har det lige omvendt.
Da jeg hørte om specs på 360 var jeg klar til at investere i et HD TV.
Nu hvor jeg rent faktisk har set hvor lille en forskel det giver, er jeg ikke så sikker.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DommergaardDommergaardSkrevet 23/10-05 19:49 
Beano>

Hvis vi taler om spillene alene, så tror jeg ikke; 9GB bør være tilstrækkeligt til de fleste spil hvis man bruger real-time grafik.
Men hvis nogen har tænkt sig at benytte masser af prerendered cut-scenes, får de et problem hvis disse skal ligge i 720p opløsning på skiven. Dette fylder trods alt langt mere end det vi ser i denne generation.

Men en anden vigtig ting er værdien af Blu-Ray rent markedsføringsmæssing; der får Sony en stor fordel at forbrugeren får en HD film afspiller med i købet. Men det er jo en lidt anden sag :)

9 GB på en DVD? Mener da, at der kun kan være 4,6 GB på en DVD-R. Så skal det da være dual-layer DVD'er du snakker om? Det kunne måske være en god løsning for MS!? Blu-ray teknologien gør det muligt at have op til 25 GB på en DVD og hvis det er dual-layer så er det 50 GB, så det er rigeligt plads! Er spændt på hvordan alt dette bliver taklet i fremtiden.

Valkyrie >

Jeg tror, at du har ret. Kan være, at jeg skulle prøve maskinen inden jeg køber den... så bliver jeg heller ikke skuffet. ;)

SeventhSun >

Hvis det, som du siger, giver en _så_ lille forskel, så har jeg heller ikke tænkt mig at inverstere i et High-Def TV! På den anden side ville det også være en skam hvis der ikke er den store forskel. Der er næsten ingen tv-stationer der sender HDTV ud, men i stedet bare Standard-definition signal. Et almindeligt billedrørs tv er klart at foretrække, hvis man bare vil se tv på det, i hvert fald lige p.t. :)

På den anden side, så vil jeg gerne have fuld udnyttelse af min spiloplevelse. Jeg har et 29" Sony Trinitron TV og det er rigtig godt, så det ville nok være spild at udskifte det. Nu ser vi hvad der sker, jeg vil først og fremmest se maskinen i aktion, så tager jeg den der fra! :D
BeanoBeanoSkrevet 23/10-05 19:52, rettet 23/10-05 19:53 
Sonic.dk>
9 GB på en DVD? Mener da, at der kun kan være 4,6 GB på en DVD-R. Så skal det da være dual-layer DVD'er du snakker om?

Både PS2, Xbox og Xbox 360 understøtter DVD5/single layer (4.6 GB) og DVD9/dual layer (9 GB)... ikke noget nyt her :)
RaGeRaGeSkrevet 23/10-05 20:16, rettet 23/10-05 20:19 
Jeg ved snart ikke hvad man skal tror på med HD, da folk har vidt forskellige meninger om forskellen fra et standard tv og HD. Tror generelt også folk er alt for skeptiske og fordomsfulde specielt overfor PDZ, da det ikke var specielt optimeret og finpudset til fremvisningen, men det er jo også deres egen skyld, at vise et spil fyldt med fejl.

Jeg er dog optimisk angående spillene og glæder mig til de første reviews kommer frem.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 24/10-05 00:57 
Sonic.dk>
9 GB på en DVD? Mener da, at der kun kan være 4,6 GB på en DVD-R. Så skal det da være dual-layer DVD'er du snakker om?

DVD-R er hjemmebrændte DVD'er. Fabriksbrændte DVD'er til spil og film har en ubetydelig meromkostning i dobbeltlagsudgaven. De bliver selvfølgelig allerede brugt og er i langt de fleste spil rigeligt store. Se bare på hvor få spil i den nuværende generation, der ligger på to skiver.

På den anden side, så vil jeg gerne have fuld udnyttelse af min spiloplevelse. Jeg har et 29" Sony Trinitron TV og det er rigtig godt, så det ville nok være spild at udskifte det. Nu ser vi hvad der sker, jeg vil først og fremmest se maskinen i aktion, så tager jeg den der fra! :D

Køb en widescreenprojektor med HD-opløsning og behold dit gamle TV til almindelig TV-brug. Så vil du virkelig føle, at du får en enorm oplevelse i spil og film, når du bruger dem. I den størrelse vil forskellen mellem HD og standard definition også være enorm.
JmogJmogSkrevet 24/10-05 01:00 
RaGe>
Jeg ved snart ikke hvad man skal tror på med HD, da folk har vidt forskellige meninger om forskellen fra et standard tv og HD.

Det skyldes ofte, at folk der udtaler sig om det ikke har set en side-by-side sammenligning. Hvis MS havde stilt et almindeligt TV op ved siden af HD-skærmene, ville alle kunne have set en kæmpe forskel.
BeanoBeanoSkrevet 24/10-05 09:27 
Jmog>
Køb en widescreenprojektor med HD-opløsning og behold dit gamle TV til almindelig TV-brug.

Eller vent bare en 6-9 måneder; priserne på LCD skærme med fornuftige specs falder meget lige nu.

Allerede nu syntes jeg priserne begynder at ligne noget - se f.eks. denne Samsung :) :
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158311
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/10-05 12:30 
Jmog>
Hvis MS havde stilt et almindeligt TV op ved siden af HD-skærmene, ville alle kunne have set en kæmpe forskel.

Det er muligt, men min indstilling er mere:

Hvis ikke spil på en helt ny konsol, der er x antal gange bedre end de eksisterende, i en opløsning der er mindst dobbelt så høj som det man er vant til, ved første øjekast opfattes som væsentligt pænere - så er det lidt spild af penge, at købe et HD TV (til at spille på).

Jeg havde forventet en synlig forskel ala VHS kontra DVD.

Det er for mig lidt ligegyldigt, hvad den tekniske forbedring er, hvis ikke det er noget jeg lægger mærke til.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RonaldoRonaldoSkrevet 24/10-05 14:16 
Hvordan kan du basere det på noget så skrøbeligt som "ved første øjekast"?

Hvis du en dag for mulighed for at se en transmission i 1080p/i så vil du lægge mærke til forskelen. Den burde være meget mærkant på et ordentligt tv.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/10-05 17:00 
Det burde den måske, men spørgsmålet er om den er markant bedre?

I øvrigt snakker jeg ikke om film eller TV udsendelser her - udelukkende hvordan min opfattelse af Xbox 360 på 4 forskellige Samsung HD TV var i de to timer eller noget jeg var der.

Det nytter jo ikke noget, at man VED HD giver en bedre opløsning, og dermed et bedre billede, hvis den højere opløsning i virkeligheden bare afslører de fejl, der er i en digitalt genereret billede.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/10-05 17:16, rettet 24/10-05 17:17 
SeventhSun>
Det nytter jo ikke noget, at man VED HD giver en bedre opløsning, og dermed et bedre billede, hvis den højere opløsning i virkeligheden bare afslører de fejl, der er i en digitalt genereret billede.

Præcis. Jeg har lidt 'noia over, hvad den højere opløsning vil betyde i praksis.
Vil frameraten egentlig forbedres, hvis man kører i standard-opløsning fremfor en af HD'erne (Ligesom på PC)??
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
lightyear dklightyear dkSkrevet 24/10-05 18:08 
SeventhSun>
Det nytter jo ikke noget, at man VED HD giver en bedre opløsning, og dermed et bedre billede, hvis den højere opløsning i virkeligheden bare afslører de fejl, der er i en digitalt genereret billede.

Der ramte du hovedet på sømmet imo.
are you CHICKEN?
dRxLdRxLSkrevet 24/10-05 19:05 
Og jeg synes I tager fejl mht. HD kan være en dårlig ting.

Husk ogås på at 360'eren efter sigende skulle have let ved at lave anti-aliasing i den færdige hardware. Jeg tror nok Kameo kørte med AA, og jeg syntes det så rigtig fint ud.

Jeg glæder til et spil hvor det grafiske design fra starten er tænkt med udgangspunkt i hvad de nye maskiner kan.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 24/10-05 19:11 
Forresten en ting som jeg helt har glemt at nævne er det som irriterede/skuffede mig mest ved 360'eren.

Den udbredte brug af 2D sprites til effekter og til at lave træer med. Eksplosioner, ild og den slags var tydeligvis sammensat af en masse 2D sprites lagt oveni hinanden og det skreg ikke ligefrem af "next-gen" for mig.

Kunne godt have tænkt mig effekter med mere "dybde" hvis i forstår hvad jeg mener.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/10-05 19:41 
Den dag sprites elimineres i 3D-verdener, bliver jeg en glad mand.
Jeg vil se selv græsstrå af polygoner på next-gen, og hvis det virkelig forholder sig om dRxL skriver, så er jeg da lidt skuffet...?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/10-05 19:44, rettet 24/10-05 19:47 
Så vidt jeg har forstået så bruger COD2 mange flere af directx 9 effekterne end f.eks. Kameo!? F.eks. de smoke effekter i COD2... Er bare "WOW".

Men hvad gør det... Når directx 10 kommer til sommer så vil alt andet sikkert blive forældet.

Dog imodsætningen til PS3ens grafikkort som ikke kan bruge pixel shader 3,0 optimalt, så ser ATI ud til at have ramt jackpot. Hvad er der egentlig sket for Nvidia i de sidste par år? De er blevet helt til grin!

Curse mit 6600GT...>:( Føj... /spit


EDIT: I den demo af kameo i så. Brute de HDR?:o
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 24/10-05 19:47 
Faktisk så græsset i Kameo rigtig rigtig godt ud. Når man fløj henover det i sin elver form så bøjede stråene blidt ud til siderne. Græsset er sandsynligvis også lavet med sprites, men det virkede "helt rigtigt" for mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/10-05 20:04 
Hmm, ok. Nu jeg tænker over det, så er græs nok lige præcist noget, der laves bedst med spites - det er jo fladt og tyndt :)
Men jeg havde da håbet på, at sprites ville være nær-uddøde i næste generation.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/10-05 20:08 
Valkyrie>
Hvad er der egentlig sket for Nvidia i de sidste par år? De er blevet helt til grin!

Ligesom 3Dfx... Efter Voodoo og Voodoo 2, så var der ikke mere for den 25-øre... Og så sagde Nvidia HAPS!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 24/10-05 20:38 
Valkyrie>
EDIT: I den demo af kameo i så. Brute de HDR?:o

Sjovt du spørger for det er noget jeg selv har tænkt over:

Se først dette eksempel fra nvidias side:
http://nvidia.com/docs/IO/24708/hdr_full.jpg

Se så ryggene på orkerne i det her billede:
http://rareware.com/games/upcoming/kameo/shots/kameo_05hi.jpg

Tydelig mangel på HDR i billedet, men det var ikke noget jeg lagde mærke til i spillet, vil snarere sige at billedet virkede godt afstemt i farverne.

Så mit svar må være at det kan jeg ikke svare på, men jeg oplevede ikke mangel på HDR.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RaGeRaGeSkrevet 24/10-05 21:12, rettet 24/10-05 21:16 
Valkyrie>
Dog imodsætningen til PS3ens grafikkort som ikke kan bruge pixel shader 3,0 optimalt, så ser ATI ud til at have ramt jackpot. Hvad er der egentlig sket for Nvidia i de sidste par år? De er blevet helt til grin!

Curse mit 6600GT...>:( Føj... /spit

Hvor nævner de at PS3 ikke benytter sig af pixelshader 3.0? Så vidt jeg har forstået, så er PS3's grafikkort et tunet 7800GTX og det understøtter ligeledes pixelshader 3 vil jeg mene, når det er det aktuelle highend kort på markedet.

Og desuden, så er Geforce 6600GT det mest solgte midrange kort pt. og det kort der gives mest ydelse pr. krone, og ATI har stadigvæk ikke rigtigt præsteret at overgå dem, selv med deres X800GT, som først lige er udkommet. Faktisk har de mistet en del kunder efterhånden til Nvidia... Alt tyder på, at nvidia snart kommer med deres nye powerkort mod 1800XT, som både pris/ydelses mæssigt udkonkurrerer ATI's nuværende highend kort.

For mig set, så er Nvidia helt klart i front for tiden selvom jeg er ATI mand, så har man vel lov til at være realist ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RonaldoRonaldoSkrevet 24/10-05 21:30 
SeventhSun>
Det nytter jo ikke noget, at man VED HD giver en bedre opløsning, og dermed et bedre billede, hvis den højere opløsning i virkeligheden bare afslører de fejl, der er i en digitalt genereret billede.

Så er din kritik vel også malplaceret? Du klager i virkeligheden over at indholdet ikke er godt nok til at blive præsnteret i high-definition. Hvis man føler det sådan, så er det da også dumt at gå ud og købe et nyt fjernsyn.

Valkyrie>
Dog imodsætningen til PS3ens grafikkort som ikke kan bruge pixel shader 3,0 optimalt, så ser ATI ud til at have ramt jackpot.

En shader er et program som fortæller processoreren hvordan den skal behandle grafiske egenskaber (effekter). Hvorfor er det så skide smart? En normal processor behandler data ved at trække fra, lægge til, gange og dividere, men en programmerbar gpu behandler specifikt grafiske egenskaber. Det vil sige i steddet for at du skal skrive mange tusinde af linier kode for at opnå f.eks. en lyseffekt, så kan du bare skrive lyseffekt, og så får du den.

Playstation 3 understøtter ikke Shader Model 3.0, men den har noget tilsvarende, som er lige så effektivt.
dRxLdRxLSkrevet 24/10-05 22:12, rettet 25/10-05 00:11 
Jeg vil også sige at den standard som Shader Model 3.0 udgør, kun er vigtig for grafikkort til PC hvor standarder sikrer at software kan regne med at hardware fra forskellige producenter kan udføre bestemte kommandoer. For PS3 er alle chips éns alligevel, så der gælder det bare om at optimere til det den chip kan (forhåbentlig endnu mere end SH3.0).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/10-05 22:49 
Ronaldo>
Du klager i virkeligheden over at indholdet ikke er godt nok til at blive præsnteret i high-definition.

Det kan man jo godt sige.
Jeg forholder mig også udelukkende til, at jeg nu ikke er sikker på at jeg vil købe et HD TV pga. Xbox 360.

Jeg har svært ved at se hvorfor det er malplaceret.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 24/10-05 23:49, rettet 24/10-05 23:51 
SeventhSun>
Hvis ikke spil på en helt ny konsol, der er x antal gange bedre end de eksisterende, i en opløsning der er mindst dobbelt så høj som det man er vant til, ved første øjekast opfattes som væsentligt pænere - så er det lidt spild af penge, at købe et HD TV (til at spille på).

Dobbelt så høj? Ikke engang 1080i er dobbelt så høj som almindelig PAL. De titler du så kørte i 720p (PDZ muligvis lavere), hvilket kun er 240 linier mere end 480p/480i (NTSC/PAL60) og 144 linier mere end 576i/576p (PAL). Dine forventninger er nok sat lidt højt.

Jeg havde forventet en synlig forskel ala VHS kontra DVD.

Ahh, det er der koen er begravet. Grunden til at DVD ser så meget bedre ud end VHS er ikke kun opløsningen, men snarere at der er ordentlig farveseparation. VHS indspilles i composite, hvilket vil sige at farverne er plasket sammen. På DVD indspilles de i YPbPr, hvor grundfarverne adskilles. Det giver bedre farver og skarphed.

På konsol er det jo noget ganske andet.
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/10-05 00:13 
dRxL>
Sjovt du spørger for det er noget jeg selv har tænkt over:

Se først dette eksempel fra nvidias side:
http://nvidia.com/docs/IO/24708/hdr_full.jpg

Se så ryggene på orkerne i det her billede:
http://rareware.com/games/upcoming/kameo/shots/kameo_05hi.jpg

Tydelig mangel på HDR i billedet, men det var ikke noget jeg lagde mærke til i spillet, vil snarere sige at billedet virkede godt afstemt i farverne.

Så mit svar må være at det kan jeg ikke svare på, men jeg oplevede ikke mangel på HDR.

Ok!:)

Jeg har brugt meget tid på Day of Defeat: Source, som jeg købte på steam der har været det første Source produkt der brugte HDR og jeg må sige at det er fantastisk! Jeg fortrækker det over Counter-Strike: Source, bare alene af den grund.

Det giver de ellers så triste og grå og mørke nordeuropæiske ruiner, farve og en følelse af liv. Noget lidt ligesom Halo.
Jeg er ikke god til at udtrykke mig, men jeg mener bare at Halo også gjorde mange ting intressant på grund af de ekstreme farvepaletter.


Og det er det, som jeg elskede ved Banjo-Kazooie og også kan lide ved Kameo. Det er derfor jeg undre mig over dXrL...

Syntes du virkelig at PDZ var så dårligt /halvfærdigt at det ikke var værd at nævne?

For det lignede da ellers et meget effektivt co-op pick up' and play spil som ville være sjovt at spille sammen med den gode gaming ven eller kæresten!?
Og jeg har hørt at PDZ har nogen meget imponerende tiltag.

Jeg tror at F.E.A.R vidste os hvor sindssygt fede partikeleffekter i skydespil kan være. Darknon havde ihvert fald ret i det! De var jo bogstavlig talt "off the wall" når et shotgun skud ramte en bunke fliser i en væg.

Og jeg har bare hørt at PDZ skulle gøre dette fantastisk. Eksplosionerne skulle være helt vilde imponerende. Det er bare svært at bedømme personligt ud fra shaky low rez videoer fra bestemte events.
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 25/10-05 00:24, rettet 25/10-05 00:26 
PDZ sagde mig intet. Jeg tror ikke at det bliver et ret godt spil. Kan jo være at jeg tager fejl eller ikke er i stand til at værdsætte det som blev vist frem. Det vil tiden (og gamerankings.com ;-)) jo vise :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GatmanGatmanSkrevet 25/10-05 01:01 
Jeg fandt nu heller ikke PDZ særligt ophidsende. Som fan af forgængeren var det, hvis ikke skuffende, så i hvert fald uimponerende i mine øjne. modellerne var ikke specielt pæne og selv Joanna lignede en lidt tarvelig Barbie-dukke. Lidt slowdown oveni og mit pis forblev lunkent. Ydermere fandt jeg kontrollen træg i forhold til spiltempoet - hvilket faktisk minder mig om mit forhold til Halo, som jeg da heller ikke kunne lade være med at sammenligne PDZ med på flere punkter. Måske er jeg bare en sur gammel(?) mand, der kun kan håndtere end N64-controller. Forhåbentlig bliver der også en del flere spionelementer, og lidt ekstra Rare-charme, i den færdige udgave for ellers ligner det bare et run-off-the-mill-FPS. Men ok, der kan vel ske mirakler.

Det eneste af de fire spil, jeg fik lyst til at eje, var (overraskende) Kameo. Ærgerligt man bliver nødt til at have en XBox 360 for at spille det. :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/10-05 23:25, rettet 26/10-05 23:27 
Jmog>
Ahh, det er der koen er begravet. Grunden til at DVD ser så meget bedre ud end VHS er ikke kun opløsningen, men snarere at der er ordentlig farveseparation....

For ikke at nævne alt det støj der er på VHS ;-)
VHS vs DVD -> en verden til forskel, bl.a. bedre linjeopløsning og MEGET bedre båndbredde = bedre lys-/farve-dybde.
Når man allerede kører RGB på et billedrørs tv, så har man omtrent det bedst mulige billedsignal der pt. er tilgængeligt på alm tv.

Så burde man også godt kunne se forskel på et interlaced 50/60Hz RGB signal, og et progressivt 720 linjers signal.
Det plejer de fleste hjemmebiograf-nørder i hvert fald med deres HD-projektorer og dvd-maksiner med HD-udgang.

Ellers så tag et smut i Hifi-klubben på Åboulevarden (KBH) og tag et kig ind i deres allermest blærede fremvisningsrum. Wauw siger jeg bare :-p

Ved godt at film/dvd og xbox360 ikke er det samme, men når man snakker om forbedringen af billedopløsning etc. så er materialet der vises vel ikke afgørende.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
3of193of19Skrevet 27/10-05 00:53 
Prøv evt bare at se noget HD video materiale og sammenlign det med hvordan en almindelig dvd ser ud på dit tv.
F.eks:

Madagascar trailer i 720p
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/10-05 18:21 
Uuhha, ser lækkert ud, gad godt ha en ordentligt HD skærm hængene i stuen :-p

Man må heller ikke glemme at Apple har en del trailere i HD nu også. Så må man bare håbe på computeren kan køre det:
http://www.apple.com/trailers/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 02/11-05 21:10 
Vi jyder fik lov at lege med Xbox 360 i starten af denne uge, så jeg vil også skrive lidt om hvad jeg oplevede, som undskyldning til Microsoft for at jeg kom til at snyde mig lidt med til (forhandler-)arrangementet ;) Jeg har ikke 100% gennemlæst det tidligere, så nogle ting er sikkert gentagelser - vil fokusere på de småting, jeg lagde mærke til.

En udelukkende positiv ting var skulderknapperne på controlleren. Der er de fire der skal være, de ligger godt, og triggerne er blevet meget mere menneskelige (for os uden muskler). De øvrige elementer på controlleren virkede for små, men når man vænner sig til det, så tror jeg det er en fordel. Bortset fra selve overfladen på controlleren, så virkede den til at kunne være rigtig god.

Selve konsollen er der ikke så meet at sige til, det er en smagssag. Ja, det er positivt at den er mindre end den gamle, men det er ikke en præstation der skyldes at Microsoft er blevet bedre til at pakke hardware. For den eksterne strømforsyning er enorm - det er den største strømforsyning jeg nogensinde har set. Microsoft havde ellers forsøgt godt at gemme dem, men på mit spørgsmål i salen måtte de vise den frem og konstatere "Det her er så det eneste, vi ikke er stolte over!" Senere gravede KTC og jeg en levende frem, og kunne også konstatere at den er meget tung og bliver voldsomt varm. Jeg mener KTC læste den leverede godt 300W (!). Kan det virkelig passe? Har man én konsol og kan pakke den væk i hjørnet, er det lige meget, men når man har mange konsoller er eksterne strømforsyninger irriterende, og den her tager virkeligt prisen...

Dashboardet er en kæmpe forbedring - desværre fik vi ikke lov at lege med det. Til gengæld fik jeg debug-maskinen for mig selv, og kunne lege rundt med. Der er nogle gode features, blandt andet muligheden for at sætte konsollen til præcis hvilken region man vil, samt skærmformat. Der var dog, så vidt jeg husker, kun 480i, 480p og 1080i - i hvert fald kun tre muligheder. Virkede lidt mystisk. Der var også en 50/60hz option, heldigvis.

Omkring displayet herskede der ret meget forvirring. Der var otte standere med nogle Samsung 16:9 fladskærme, og den ene Microsoft-mand sagde, da jeg stillede spørgsmål til opløsningen på Kameo, at det spil kørte i en specielt lav opløsning. Så begyndte folk at sige at alle maskinerne kørte composite (!), jeg skal nok lade være med at nævne navne ;p Jeg fik fat i Samsung-manden, der garanterede at alt skam kørte HDTV i den absolut højeste opløsning. Det var han dog ikke i stand til at forklare hvad var, udover "noget i retning af 3500 x 2500" eller sådan noget. Aha ;) Jeg skal ikke kloge mig på opløsningen, omend det var højere end normal PAL - men alene at folk kom i tvivl var noget ildevarslende. Jeg er ikke så stor fan af fladskærme til spil, og jeg synes heller ikke det så så godt ud. Der var også nogle farveskygger på overalt, som så lidt for analogt ud. Ville gerne have set den køre på et helt normalt fjernsyn.

Eftersom der er tre uger til launch, så var det ret skuffende at se så ufærdige spil, som vi så. DOA4 og især PDZ så meget ufærdigt ud. Grafik der kom og forsvandt, håbløse teksturer, lav framerate, ting der gik i stå og andre tekniske mangler. Med mindre det var meget gamle demoer (og så er dét vel for dårligt), så tvivler jeg på PDZ til launch. Microsoft-manden jeg snakkede med ville ikke engang bekræfte det. Kameo så mest færdigt ud, men desværre var det låst i en dungeon-bane, som jeg synes var rimeligt trist. Ja, selvfølgelig ville Xbox ikke kunne trække nogle af de effekter der var, men for mig var der intet der råbte "next gen". Ikke at det er første gang en ny konsol ikke overbeviser i første hug.

En ting jeg var meget skuffet over, var manglende anti-aliasing. Der så ud til at være "noget" i DOA4, men intet i PGR3, Kameo eller PDZ. Eftersom Microsoft tidligere har fremsagt krav om, at alle X360-spil skal have FSAA, så virker det helt galt, at de ikke engang gør det selv. Når det var svært at se, så er det fordi billedet på en måde var lidt uskarpt. Min teori er at skærmene opskalerede til en højere opløsning end konsollerne kørte, men måske er det en (crappy) hardware-fake-AA-blur. I hvert fald var der lige så meget grimt flicker i baggrundene, som vi er vant til fra denne generation. Mit håb er så, at konsollen AA-nedskalerer HDTV-billedet til os med et normalt fjernsyn, så vi bare får AA i stedet for høj opløsning. Det vil være næsten lige så godt. Men så er det stadig skuffende for HDTV-ejere.

Det var min opfattelse at der var en ret negativ stemning fra de besøgende til arrangementet, og at folk generelt ikke var imponerede. Det kom specielt til udtryk til en Q&A med Microsoft, der mildt sagt ikke var præget af positive spørgsmål. Der blev veget udenom en del, men ellers synes jeg nu at repræsentanterne klarede det ret godt. Jeg fik snakket en del med flere af Microsoft- (og Samsung-) folkene da stemningen havde lagt sig, og de var virkeligt flinke og åbne. Det klædede meget firmaet at være så nede på jorden, som de var, så fuld ros for det. Desværre var de ikke alle lige velinformerede, så jeg fik en del modstridende oplysninger ;) Jeg tror dog det meste allerede er kendt af alle herinde, så jeg vil ikke fortælle mere herfra.

For lige at opsummere, så virkede konsollen en del som jeg havde forventet, men skuffede alligevel på en række punkter. Nu bliver jeg sjældent hype-overvældet af ny hardware, og dette var heller ikke et af de tilfælde. Jeg tror Microsoft gør mange ting rigtigt denne gang, men jeg tror altså omvendt ikke, at de sendte ret mange spilkendere imponeret hjem den tirsdag aften. Det eneste der virkede imponerende var de klip fra Gears Of War, Ghost Recon og Oblivion, som vi så i (håbløs, hakkende, composite, fejlbeskåret) video. Cronoss lover mig at alt det viste fra Oblivion var ingame, og i så fald lignede det "nextgen", som jeg forestiller mig det. Det meste andet lignede mere oppumpet Xbox-grafik med højere opløsning og ubegrænset bumpmapping. Hvilket vel er hvad man kan forvente af launchtitler.

På sin vis var det også lidt en befrielse, at det ikke så ud til at konsollen går rent op i "teknik-og-briller". Så kan der måske fokuseres lidt mere på de gode spil :) Med tiden skal maskinens kraft så nok komme frem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 02/11-05 21:34 
RJK>
...det er den største strømforsyning jeg nogensinde har set. Microsoft havde ellers forsøgt godt at gemme dem, men på mit spørgsmål i salen måtte de vise den frem og konstatere "Det her er så det eneste, vi ikke er stolte over!" Senere gravede KTC og jeg en levende frem, og kunne også konstatere at den er meget tung og bliver voldsomt varm. Jeg mener KTC læste den leverede godt 300W (!). Kan det virkelig passe?

Der er lækket billeder fra forskellige Xbox 360 demo-pods i USA hvor nogle strømforsyninger er betydelige mindre mens andre er af den voldsomme størrelse som du så.
Så der er håb for at produktions modellen er den lille :)
RJKRJKSkrevet 02/11-05 21:36 
Microsoft-marketingsmanden sagde, at det var sådan de blev. Om han var fejlinformeret skal jeg selvfølgelig ikke sige ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 02/11-05 21:39, rettet 02/11-05 21:40 
Når selv du synes at Ghost Recon ser lovende ud, så må det blive en killer-titel for mig, der elsker serien :)

Men ellers lader det vist til, at det er de titler, de har udskudt, der kommer til at imponere mest rent visuelt. Ikke nogen større overraskelse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-05 21:43 
Rune>

Hvis TVet opskalerer fra en lav opløsning, så vil selv et billede med FSAA vel blive kantet og grimt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 02/11-05 22:20 
Mht. Kameo så har I snydt jer selv. Så vidt jeg kunne se var det det færdige spil der lå på maskinerne og jeg har i hvert fald spillet noget længere end første bane.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 02/11-05 22:24, rettet 02/11-05 22:25 
Konsolkongen>
Hvis TVet opskalerer fra en lav opløsning, så vil selv et billede med FSAA vel blive kantet og grimt?

Tjah, men man ville stadig nemt kunne se, at det var FSAA'et. Og det var det ikke. Fx højhusene i PGR3 havde tydeligvis kun to farver - mur og vinduer. Ingen udblødning mellem kanterne.

KTC og Cronoss suckede åbenbart til Kameo, da de ikke kunne gennemføre den bane, der var default ;) Så desværre... Det var der hvor man i starten skulle rulle som en kugle op over nogle kanter (Metroid Prime-ripoff).

Hvis det var det færdige Kameo, så er der i øvrigt stadig gammeldags sprite-effekter - fx faklerne er helt falde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 02/11-05 22:56 
Til dem der kan læse tyske vil jeg anbefale at checke www.dreisechzig.net en gang imellem. Det er Boris Schneiders (Marketing Chef for MS Tyskland) blog. Han skriver en masse interessant info.

Ang. opløsningerne, så kommer det an på hvilket kabel der sidder i maskinen. Med et component kabel kan man kun vælge 480i/p 720p og 1080i. Med et VGA kabel kan man vælge 640*480, 848*480, 1024*768, 1280*720, 1280*768, 1280*1024 og 1360*768.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/11-05 22:56 
Jeg er også lidt overrasket over at ingen har bemærket det skamløse Metroid Prime rip-off, den "pigkugle" var :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-05 23:02 
RJK>
...der hvor man i starten skulle rulle som en kugle op over nogle kanter (Metroid Prime-ripoff).

;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 02/11-05 23:04 
Til Kenneth og Johannes' forsvar skal det siges, at det i det mindste lykkedes dem at rulle over den første forhindring, haha ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
138 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig