X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye EDGE scores


Svar
OkottaOkottaSkrevet 15/05-03 21:59 
Soul Calibur II - 9/10
Amplitude - 8/10
Silent Hill 3 - 7/10
P.N.03 - 7/10
Eve Online: The Second Genesis - 8/10
Breath Of Fire: Dragon Quarter - 7/10
Dodonpachi: Dai-Ou-Jou - 8/10
MotoGP: URT2 - 8/10
Clock Tower 3 - 3/10
Vietcong - 5/10
Golden Sun: The Lost Age - 6/10
Made In Wario - 7/10
World War II: Frontline Command - 5/... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
823 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/07-07 12:31 
Da rart at se at Edge også har set SS kvaliteter ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/08-07 20:57 
Zelda: Phantom Hourglass (NDS, Nintendo): 9
Blue Dragon (Xbox 360, Microsoft): 6
Transformers (Xbox 360/PS3/Wii/PS2, Activision): 2
Odin Sphere (PS2, Atlus): 6
Ouendan 2 (NDS, Nintendo): 8
Monster Madness (Xbox 360, Southpeak): 5
Exit 2 (PSP, Taito): 7
Hour of Victory (Xbox 360, Midway): 2
Tenchu Z (Xbox 360, From Software): 6
Calling all cars (PS3, Sony): 6
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (PS3, Ubisoft): 6
More Brain Training (NDS, Nintendo): 7
Anno 1701 (NDS, Disney): 8
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
VersaceVersaceSkrevet 01/08-07 21:03 
Tenchu Z scorer det samme som Blue Dragon?

Haha, synes nu mere Tenchu Z ligger til et 4 tal.
This is the remix, and i'm the prefix!
WehnerWehnerSkrevet 01/08-07 21:23 
To totaller! Det er alligevel sjældent.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 01/08-07 22:13 
De har ramt rigtigt med Anno 1701 - køb køb :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-07 09:59 
Heavenly Sword - 6
Bioshock - 8
Warhawk - 8
MOH Airborne - 7
Stuntman Ignition - 6
Fatal Interia - 6
MotoGP 07 - 7
Heroes of Mana - 6
Space Giraffe - 8
Glory Days 2 - 4
Wing Commander Arena - 4
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/08-07 10:10 
Ingen overraskelser her... Det skulle da lige være 8-tallet til Warhawk, som jeg synes kun har set værre og værre ud som udviklingen skred frem...

Edge mener altså, at det er på niveau med Bioshock - hvis det er sandt, så skulle man måske lige tage et kig på det alligevel... :o)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 24/08-07 10:49, rettet 24/08-07 10:50 
Syntes nu Warhawk ser meget flot ud i betragtning af at det er et multiplayer spil (op til 32 spillere og med stor drawdistance) hvor man altid er tvunget til at skære ned i grafikken for at sikre at der kører smooth. Single player spil og campaign modes er normalt flottere, se bare Halo 3.
Buzz'en omkring Warhawk betaen har også været ret god så jeg glæder mig ;)
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-07 11:09 
Jeg synes, det er ærgeligt, at de har lavet det til et multiplayer spil. Det virker ikke til, at det har særligt meget med det gamle at gøre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/08-07 11:11 
Enig - ville faktisk også have foretrukket et singleplayer spil.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/08-07 12:44 
Ouch! Det kommer da til at være den laveste seriøse BioShock karakter.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 24/08-07 12:54 
Det er fordi Edge bruger hele scalaen og ikke kun rater 70-100 :)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/08-07 14:22 
Ja klart.

Hvilket er grunden til at Edge er stortset det eneste gaming medie jeg følger med i. Måske lidt EuroGamer.

Men ift. de andre rapporter er 8/10 da rimelig lavt.
Jeg havde regnet med et 9 tal.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 24/08-07 14:25 
Det blev nok trukket et point fra i "over-hype-straf" ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/08-07 19:34 
SeventhSun>
Ouch! Det kommer da til at være den laveste seriøse BioShock karakter.

Uden at vide hvad de gav System Shock 2, kunne jeg godt tro at de ville have nogen unikke forventninger i sammenligning. Jeg tror ikke de fleste andre(IGN, Gamespot etc...) har spillet SS2.
Well crucify the insincere tonight...
HeroldHeroldSkrevet 24/08-07 19:43 
8 er stadig ret godt. Jeg kan forestille mig at de brokker sig over hacking-systemet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 24/08-07 21:26, rettet 24/08-07 21:27 
På P:R-skalaen er otte en 'eksemplarisk demonstration af genren', og den skala er, med hensyn til at fem f.eks. er MIDDEL, ret kraftigt inspireret af Edges. I hvert fald i forhold til sådan de gav karakterer på det tidspunkt vi lavede vores skala.

Otte har jeg f.eks. givet flere spil i Final Fantasy-serien, og de fleste her ved jo nok, hvor meget jeg holder af den serie ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 27/08-07 08:11 
Tjaa, jeg synes Edge's scores kan være svære at blive klog på.
Men uden at have spillet Bioshock endnu, kan jeg godt forestille mig at det også ender på et 8-tal her. Altså, et fantastisk spil, men måske ikke helt på højde med topspil som visse Zelda-spil. System Shock 2 har jeg også vurderet til et 8-tal, og det er et af de bedste spil, jeg har spillet.

I et magasin gives scores dog efter et nutidigt sammenligningsgrundlag, og så er det vel forsvarligt hvis scoren er en lille tand højere, i forhold til en tidsløs karakter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/08-07 14:07 
Jeg kan næsten garantere, at de fleste også giver karakterer her på P:R efter nutidigt sammenligningsgrundlag. Der er står endda i FAQ'en, at karakterer skal gives efter "nutidig målestok".

Der var godt nok en diskussion for længe siden om Vurder-systemet, hvor det blev fremlagt, at i Vurder skal karakterer gives tidløst, men langt fra alle har jo set den diskussion.

Jeg synes personligt heller ikke, det giver mening at tale om en tidløs karakter, for nogle spiltyper er åbenlyst på kravlegårdsstadiet, og vil blive bedre i fremtiden (fx spiltyper hvor AI er vigtig). Dog er der andre hensyn at tage i en anmeldelse, hvorfor karakteren for et givent spil i sidste ende ofte bør være lavere på jeres skala.

Ok, off-topic, find den gamle tråd frem, hvis det skal diskuteres videre, det er bare blevet en slags kæphest ;)
SumezSumezSkrevet 27/08-07 14:19 
jaes>
Jeg kan næsten garantere, at de fleste også giver karakterer her på P:R efter nutidigt sammenligningsgrundlag. Der er står endda i FAQ'en, at karakterer skal gives efter "nutidig målestok".

Lad os komme hurtigt henover det her, da det som sagt allerede har været diskuteret, så jeg vil nøjes med at gøre rede for hvad jeg mente:
Når der står at karakterer skal gives efter nutidig målestok, tænkes der selvfølgelig på at man ikke kan undskylde et dårligt spil med standarden var lavere dengang. Når jeg skrev nutidig målestok i mit foregående indlæg, mener jeg at man i en blad-anmeldelse af Bioshock normalt vil se på hvad der er kommet af FPS'er indenfor det sidste års tid og se hvordan det står i forhold til disse. Altså sammenligne med den nuværende standard, ikke udviklingen af genren.

Jeg synes personligt heller ikke, det giver mening at tale om en tidløs karakter, for nogle spiltyper er åbenlyst på kravlegårdsstadiet, og vil blive bedre i fremtiden.
Jeg synes at hvis det er tydeligt at et spil er på kravlegårdsstadiet burde man netop i kraft af "en tidsløs karakter" være lidt kritisk og erkende at det simpelthen ikke fortjener en bedre karakter, hvis det er afhængig af en teknologi, der kan gøres bedre i fremtiden. (hvorimod man nok ikke ville tage hensyn til dette i et magasin, hvor nyt = godt)
F.eks. er Mario 64 teknisk underlegent nutidens spil, men ikke på nogen måder der ville gøre spillet bedre, hvis det var blevet lavet i går. Derfor fortjener det en tidsløs høj karakter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/08-07 14:33 
Sumez>
Når der står at karakterer skal gives efter nutidig målestok, tænkes der selvfølgelig på at man ikke kan undskylde et dårligt spil med standarden var lavere dengang.

Enig, og det var også udgangspunktet for diskussionen dengang: For mange vurderede efter samtid i stedet for nutid.

Når jeg skrev nutidig målestok i mit foregående indlæg, mener jeg at man i en blad-anmeldelse af Bioshock normalt vil se på hvad der er kommet af FPS'er indenfor det sidste års tid og se hvordan det står i forhold til disse. Altså sammenligne med den nuværende standard, ikke udviklingen af genren.

Jeg vil nok udvide til mere end et år, men enig i, at man kigger mindre på udviklingen end i jeres system.

Jeg synes at hvis det er tydeligt at et spil er på kravlegårdsstadiet burde man netop i kraft af "en tidsløs karakter" være lidt kritisk og erkende at det simpelthen ikke fortjener en bedre karakter [klip]

Det er nok så det primære punkt vi er uenig i. Jeg mener ikke, man kan og bør give karakterer efter, hvordan fremtiden vil se ud. Det er for meget gætteri.
RJKRJKSkrevet 27/08-07 14:35 
Jep, FIFA 2001 vil aldrig blive overgået ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 27/08-07 14:38 
Næsten alt bliver jo bedre, men man ved jo ikke hvor meget eller hvor lidt.
PapandPapandSkrevet 27/08-07 19:08 
Så må man jo gå tilbage og revurdere. Vurderer man eksempelvis FIFA 2007 til 10/10, og så får FIFA 2008 i hænderne og føler at det er endnu bedre, må man jo gå tilbage og rette sin FIFA 2007 vurdering.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
enfenenfenSkrevet 27/08-07 19:32 
Det handler vel om, hvad man synes om spillet i det øjeblik, at man spiller det.

Jeg kan dog godt se, hvor du vil hen med dit indlæg.
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 27/08-07 22:09 
jaes>
Næsten alt bliver jo bedre, men man ved jo ikke hvor meget eller hvor lidt.

I så fald er det jo ikke tydeligt at det er på kravlegårdsstadiet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/08-07 01:01 
Det var ikke pointen :)

Nogle spiltyper kan man med ret stor sikkerhed fornemme vil se betydelig anderledes ud om 10, 20, 30 år, mens andre kan være sværere at spå om. Men uanset, er der en del spiltyper, man ikke kan sige noget med sikkerhed om. Andre spiltyper er selvfølgelig så udviklede, at de ikke kan gøres på ret mange nye punkter, der vel at mærke vil forbedre oplevelsen.
jaesjaesSkrevet 28/08-07 01:06, rettet 28/08-07 01:07 
Papand>
Så må man jo gå tilbage og revurdere. Vurderer man eksempelvis FIFA 2007 til 10/10, og så får FIFA 2008 i hænderne og føler at det er endnu bedre, må man jo gå tilbage og rette sin FIFA 2007 vurdering.

Det er netop også sådan, jeg synes det bør foregå, men hvis en vurdering skal være tidløs, er det vel meningen, at det skal høre til sjældenhederne, at man revurderer. I hvert fald synes jeg det er det, der er hidtil er lagt op til.
SumezSumezSkrevet 28/08-07 08:26 
Så er det jo der, man må lægge lidt indsats i at se spillet og genren i et bredere perspektiv. :) Hvis man føler at noget centralt i spillet kan gøres bedre, bør det nok ikke have et 10-tal.
Der er jo ingen der har sagt at det skal være ligetil, der er trodsalt tusindvis af spil i alle genrer, der bliver lagt op til direkte sammenligning via en enkelt, endimensional 10-points skala.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/08-07 11:35, rettet 28/08-07 11:36 
Jeg synes bare det er underligt, at man skal spå om fremtiden.

Alle de 9- og 10-taller der er givet for fx FPS'er viser vel også, at mange enten har misforstået Vurder-systemet eller bevidst nedtoner retningslinierne. Bare sådan noget som at AI vil blive meget bedre om 10-20 år gør vel, at en pæn andel af spil i den genre ikke kan opnå mere end 7-8-stykker i dag.

Men som sagt, det er diskuteret før. Dit indlæg gav bare lige anledning til en kommentar.
RJKRJKSkrevet 28/08-07 11:41 
jaes>
Alle de 9- og 10-taller der er givet for fx FPS'er viser vel også, at mange enten har misforstået Vurder-systemet

Det synes jeg bestemt også.

Men på den anden side har det været en rigeligt stor kamp, at ophæve 5 til middelkarakter fremfor 7, så det er vel et område man kun kan tage ét sejt skridt af gangen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/08-07 11:52, rettet 28/08-07 12:21 
Ja helt sikkert. Og det er da prisværdigt, at I er gået nye veje med et system til bruger-vurderinger. For uanset hvilket system man vælger, er brugervurderinger i sidste ende problemfyldte. Her er de dog væsentlig bedre end på de store sites, da kommunikationen mellem stab og brugere er tættere, og da brugerne vel generelt er mere fornuftige.

Jeg synes dog, som jeg allerede nævnte i den gamle tråd, at I skal ændre FAQ'en lidt. Jeg synes næsten den fortæller det modsatte af essen i forbindelse med nutid/tidløshed :)
SumezSumezSkrevet 28/08-07 11:57 
Altså nu findes der jo mange FPS'er, der ikke er særlig afhængig af AI'en (SS2 er et godt eksempel). Eller hvor gameplayet simpelthen bare er tilpasset den respektive AI. Jeg synes det er vigtigt at tænke i gameplay over teknologisk udvikling. At man udvikler langt mere realistisk AI i fremtiden betyder jo ikke nødvendigvis bedre spil, selvom det sikkert også kan bruges til at skabe nye, unikke oplevelser, der i sig selv måske fortjener en høj score.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/08-07 12:02, rettet 28/08-07 12:22 
Nu nævner du jo også et af de FPS'er, der fornemtlig er *mindst* afhængig af god AI. Det er jo mere et FPS-RPG-adventure ;)

Og du siger gameplay. Faktum er jo at i de mere rendyrkede FPS'er, hvor det mest handler om at nedkæmpe fjender, der er AI'en uhyggelig vigtig for gameplayet (og dermed den samlede oplevelse).

EDIT: Bær lige over med, at jeg retter de fleste af mine indlæg i dag. Det er bare trætheds-korrektur ;)
WehnerWehnerSkrevet 28/08-07 12:27 
jaes>
Alle de 9- og 10-taller der er givet for fx FPS'er viser vel også, at mange enten har misforstået Vurder-systemet eller bevidst nedtoner retningslinierne. Bare sådan noget som at AI vil blive meget bedre om 10-20 år gør vel, at en pæn andel af spil i den genre ikke kan opnå mere end 7-8-stykker i dag.

Bestemt ikke. Stort set alle genrer kan forbedres i løbet af årene. Det ville være helt misvisende, hvis jeg gav de bedste fps'er lavere, end rpg-fansene giver de bedste rollespil, for jeg mener, at nutidige fps'er er det bedste, vi kan få i dag - og dermed bedre end de bedste rpg'er. Skalaen går til ti, det må man forholde sig til. Jeg går heller ikke ind får kun at bruge 7-10, men jeg går ligeså lidt ind for kun at bruge 5-8.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 28/08-07 12:43 
jaes>
Nu nævner du jo også et af de FPS'er, der fornemtlig er *mindst* afhængig af god AI.
Det er så derfor, det er et godt eksempel. :P Men for at nævne et mere rendyrket FPS, så er Jedi Knight stadig et af mine favoritter, og der er det geniale primært placeret i level designet. Hvilket også er grunden til at det spil stadig holder i dag, for AI'en er godt nok ikke noget at råbe hurra for. :)

jaes>
Og du siger gameplay. Faktum er jo at i de mere rendyrkede FPS'er, hvor det mest handler om at nedkæmpe fjender, der er AI'en uhyggelig vigtig for gameplayet (og dermed den samlede oplevelse).
Det er fair nok, men jeg mener alligevel ikke det er ensbetydende med at en "bedre" AI giver bedre gameplay. Jeg mener, hvordan definerer du en bedre AI? Som regel er det er spørgsmål om at fjenderne er gode til at gemme sig, overraske dig, og tvinge dig til at tænke hurtigt, taktisk og kreativt. Men i bund og grund er det jo et spørgsmål om at tilpasse den det pågældende spil, så det kan ikke måles så endimensionalt.
For at vende tilbage til Bioshock (selvom det godt nok heller ikke er et rendyrket FPS), er det jo et ret godt eksempel, da kampene handler meget om fjendernes AI. Mit indtryk er ikke at deres AI er vildt avanceret, men den er meget fremtrædende, og styrer fuldstændig hvordan det er smartest at bruge de egenskaber, du får i løbet af spillet. Så kan man nogle andre programmører sidde et sted i fremtiden og udvikle komplicerede soldater-AI'er, der er i stand til at benytte avancerede taktikker, og få dig til at tro du spiller mod rigtige mennesker, men sådan noget ville jo ikke hjælpe Bioshock til at blive et bedre spil.
Ligeledes kan vi tage Quake 1, der er et fremragende actionspil - alle fjenderne er dumme amøber der render tilfældigt rundt og skyder dig hvis de får øje på dig, men du ved præcis hvordan de reagerer, og spillet er sjovt som det er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/08-07 13:06, rettet 28/08-07 13:08 
Wehner>
Bestemt ikke. Stort set alle genrer kan forbedres i løbet af årene. Det ville være helt misvisende, hvis jeg gav de bedste fps'er lavere, end rpg-fansene giver de bedste rollespil, for jeg mener, at nutidige fps'er er det bedste, vi kan få i dag - og dermed bedre end de bedste rpg'er.

Ja, det samme kan naturligvis siges for andre genrer. Jeg synes bare, at mange FPS'er er åbenlyse eksempler på, at forbedret AI/teknik vil give bedre spil.

Skalaen går til ti, det må man forholde sig til.

Ja, men du overser tilsyneladende essensen i diskussionen - at karakterer ifølge P:R's Vurder-system skal være tidløse. Dermed er det så godt som ingen spil, man kan give 10/10 her på P:R.

Sumez:
Ja, tilpasning af AI'en kan gøre meget for oplevelsen. Men der er IMO alligevel mange FPS'er, hvor en mere menneskelignende AI ville forbedre oplevelsen markant. For AI i dag handler jo meget om et begrænset antal mønstre, der gentages. Et system som, udover at være mere naturtro, giver hver eneste fjende sine egne karakteristika vil uden tvivl gøre meget for kampoplevelsen. Jeg ved godt, at enkelte spil, fx Bioshock, reklamerer med dette, men det er stadig på et tidligt niveau.
WehnerWehnerSkrevet 28/08-07 13:09 
jaes>
Wehner>
Skalaen går til ti, det må man forholde sig til.

Ja, men du overser tilsyneladende essensen i diskussionen - at karakterer ifølge P:R's Vurder-system skal være tidløse. Dermed er det så godt som ingen spil, man kan give 10/10 her på P:R.

Nej jeg er skam med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 28/08-07 13:48 
Der er selvfølgelig grænser, for nogle spil skal jo have 10/10. Og et eller andet sted ER det jo altid muligt at overgå noget eksisterende. Men det er jo også bløde værdier vi arbejder med her, det må man huske at tænke på her. :)

Hvis et spil tydeligvis kan blive forbedret i og med at AI'en kan forbedres, ja, så mener jeg da godt nok heller ikke at det er til et 10-tal. Men hvis spillet er absolut genialt trods AI'en, kan det da sagtens være til et 10-tal.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/08-07 15:24, rettet 28/08-07 15:25 
Alt andet lige må pointen med det tidsløse jo også komme ind i de omvendte tilfælde.

Altså spritnye spil, kan man jo af gode grunde ikke anmelde/vurdere tidsløst. De må vurderes ift. nutiden og andre spil.
Der er forskel på dårlig AI, og så AI der kan blive bedre.
Halo har måske den bedste fjende AI i noget FPS (eller én af de bedste), men de er jo ikke i nærheden af at være realistiske intelligenser alligevel.

Men netop fordi P:R lægger meget vægt på ældre titler og hele historien indenfor computerspil, er det vel vigtigt, at folk ikke nedgør de gamle titler af uvidenhed.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 28/08-07 16:12, rettet 28/08-07 17:59 
jaes>
Jeg synes bare, at mange FPS'er er åbenlyse eksempler på, at forbedret AI/teknik vil give bedre spil.

Der er vel heller ikke ret mange FPS'er, hvis nogen overhovedet, som vurderes til 10/10 herinde alene på baggrund af AI'en.

Det kan være en del af det, men det kan ligeså vel skyldes fx multiplayer moden, som i princippet aldrig bliver gammel, selv om opsætningsmulighederne kan forældes.

Samtidigt bør det pointeres, at AI'en kan laves godt nok til at være tidsløs i dag. Ikke forstået på den måde, at den ikke kan forbedres, men mere sådan, at de mønstre den præsenterer spilleren for er passende til spildesignet i sammenhængen. Den vil ikke nødvendigvis vinde noget i alle tilfælde, ved at blive mere menneskelig.

Et system som, udover at være mere naturtro, giver hver eneste fjende sine egne karakteristika vil uden tvivl gøre meget for kampoplevelsen.

Halo 2 gør det sidste, omend selvfølgelig på en ret begrænset måde ;)

SeventhSun>Ouch! Det kommer da til at være den laveste seriøse BioShock karakter.

Der er vel ikke noget problem i, at de giver lavere karakter til gode spil end andre. Problemet opstår, når spil der tydeligvis er af lavere kvalitet får det samme. Fx Prey eller Tomb Raider Legend som også vurderes til 8/10. Så virker det mere som om, Edge lige skal demonstrere hvor hårde de kan være ved de store spil, end et egentlig forsøg på at være retfærdig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 28/08-07 17:12 
Bede-x>
Så virker det mere som om, Edge lige skal demonstrere hvor hårde de kan være ved de store spil

Ja, dér har vi vist været før! :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/08-07 17:32 
Nogle af jer lægger lidt for meget i AI-eksemplet, synes jeg ;)

Det var bare ment som noget, der tydeligvis kan forbedres i mange spil, fx en del FPS'er. Det er jo ikke det samme, som hvis jeg havde sagt, at AI er vigtigere end så meget andet i spil.

Og dermed mener jeg heller ikke, at middelmådigt spil ligepludselig vil blive fantastisk, hvis man teleporterede det 20 år frem i tiden og indbyggede en super-AI. Men i en del spiltyper kan en god AI i min bog let hive karakteren en pind op.

I øvrigt kan venne-AI'en næsten oftere end fjende-AI'en nedtone den gode oplevelse, nu jeg tænker over det. I en del af de taktiske FPS'er jeg har prøvet, har mine holdkammerater i hvert fald jævnligt været døve eller blinde, når jeg havde brug for dem :)
Bede-xBede-xSkrevet 27/09-07 11:55, rettet 27/09-07 12:06 
Snuppet fra Rllmuk.

Halo 3 - 10
Metroid prime 3 - 7
pgr4 9
quake wars - 8
sega rally - 7
lair - 3
stranglehold - 7
skate - 8
persona 3 - 7
singstar - 8
two worlds - 4
grigrimoire - 7
jam sessions - 6
final fantasy tactics:twotl - 9
world in conflict - 8
eternal sonata - 7
phoenix wright AA t&t - 6
sonic rush adventure - 5

Halo bliver så den første serie gennem tiderne, som får to Edge ti taller.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 27/09-07 11:58, rettet 27/09-07 11:59 
wow!

...og 9 til PGR4 :)
ChronoChronoSkrevet 27/09-07 12:01 
Hvilken tosse har anmeldt Metroid Prime 3? Han må tage fejl. Han skal have taget fejl :!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HulleHulleSkrevet 27/09-07 13:02 
Ja han skal så, det er da en skuffende karakter :(
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/09-07 13:05 
Halo 3 - 10 W00T!!??!!

Er Edge endelig hoppet med på hypen.
Det var da alligevel utroligt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 27/09-07 13:07 
Og på tide :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/09-07 13:13 
hmm - jeg er absolut enig i 10 til Halo, men 10 til Halo 3 synes jeg er voldsomt overvurderet.

Men lad os diskutere det i den dertil indrettede tråd :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
823 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig