X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke(n) film så du i dag?


Svar
QQSkrevet 15/10-05 00:07, rettet 16/10-05 20:24 
Såre simpelt, hvilke(n) film så du idag?

Idag fik jeg ferie, og det sku fejres med min egen lille marathon..:

For A Few Dollars More
Star Wars Episode IV
Blinkende Lygter (DR1)
Hannibal (DR1)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
61 emne(r).
1 2 > »

Svar
QQSkrevet 15/10-05 00:07, rettet 16/10-05 20:24 
Såre simpelt, hvilke(n) film så du idag?

Idag fik jeg ferie, og det sku fejres med min egen lille marathon..:

For A Few Dollars More
Star Wars Episode IV
Blinkende Lygter (DR1)
Hannibal (DR1)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 15/10-05 00:20 
Nintendo64>
Hannibal (TV2)

Lidt svært, da den kører på DR1 lige nu, og kun har været igang i 50 minutter...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 15/10-05 09:33 
Howl's Moving Castle blev det til i gåri biocity aalborg :)... De danske stemmer er udemærket men skal nu have den engelske dvd :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
KajikaKajikaSkrevet 15/10-05 10:32 
The Last Samurai, overraskende god film, ærgeligt at Tom Cruise er blevet så, tillad mig ordet, tæskeåndsvag efter han meldte sig ind i Scientology...
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/10-05 11:01 
Hvad har Tom Cruise's privat-religion med hans skuespilpræstation at gøre?

Jeg så 'Excalibur' (1981) i går aftes. Lige lovlig "teatralsk" til min smag.
NaieraNaieraSkrevet 15/10-05 11:03 
Med lige præcis Tom Cruise er det jo ikke rigtig privat-religion, når han konstant skal gøre reklame for vanvidden når han er på TV og missionere når han laver film :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 15/10-05 11:28 
Excalibur er da en dejlig film - især når man tænker på hvor gammel den egentlig er :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JloweJloweSkrevet 15/10-05 11:31 
Batman Begins - den bedste film jeg har set i år. Kom så med en deluxe dvd med dts.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/10-05 13:34 
Herold>
Excalibur er da en dejlig film - især når man tænker på hvor gammel den egentlig er :)

Blah! 8-P

'Raiders of the Lost Ark' er fra samme år, og den er da mange gange bedre hvad alt angår - skuespil, produktion, instruktion, effekter osv.
HeroldHeroldSkrevet 15/10-05 13:42 
Det er så måske heller ikke en helt fair sammenligning :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/10-05 15:04 
Hvorfor ikke? Du skrev det, som om årstallet havde noget at sige for filmens kvalitet, og jeg valgte at sammenligne med en eventyr-film (adventure) fra samme år. Hvilken film må jeg så sammenligne med? :-)
QQSkrevet 15/10-05 15:06, rettet 15/10-05 15:12 
Naiera>
Nintendo64>
Hannibal (TV2)

Lidt svært, da den kører på DR1 lige nu, og kun har været igang i 50 minutter...

Hovsa... ;oP
Blinkende Lygter var vist også på DR1 så... Og så tog jeg lige glæderne på forskud... Sad og var igang med Hannibal... Hehe...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KamekKamekSkrevet 15/10-05 15:10 
28 Days Later - dejlig pjattet film ;)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HeroldHeroldSkrevet 15/10-05 15:30 
Hyakotake: Ja, men der er forskel på en film, som har nogen kvaliteter, og så til en klassiker som Indiana Jones :)

Jeg skrev at jeg synes at filmen var god, når man tænker på at den er så gammel som den er. Men der er ingen tvivl om at Indiana Jones klart er bedre på mange af de samme punkter. Genremæssigt (Sword n' Sorcery) synes jeg ikke der er noget bedre fra starten af firserne, ikke hvad jeg kan komme på lige nu ihvertfald.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/10-05 15:54 
Så må jeg jo hjælpe dig lidt, Herold. :-)

Ægte Sword'n Sorcery - mange gange bedre end 'Excalibur'
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/10-05 16:03, rettet 15/10-05 16:10 
Idéer til nye emner:
- 'Hvilken is smagte du i dag?'
- 'Hvilke reklamer kom ind af døren?'
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 15/10-05 16:22 
Hyakotake>
Så må jeg jo hjælpe dig lidt, Herold. :-)

Hva' dælen? The Biscuit og The Emperor i en og samme film. Jeg er klar!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/10-05 16:28 
Hyakotake>
Så må jeg jo hjælpe dig lidt, Herold. :-)

Jeg husker dem nu som "lige gode" eller "lige dårlige". Begge film hørte til favorit video-baskerne i midten af firserne. Jeg har nu ikke set dem siden. Føler nu heller ingen speciel trang. De var sjove dengang.
HeroldHeroldSkrevet 15/10-05 16:37 
Hyakotake: Aha! Så vælger jeg laveste fællesnævner og lader IMDbs pointsystem tale.

Excalibur: 7,4
Dragonslayer: 6,4

:D

Jeg har aldrig set Dragonslayer, så jeg skal ikke umiddelbart kunne sige om jeg synes den var bedre - men det gjorde andre altså ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/10-05 18:25 
At ty til imdb's ratings er godt nok også langt ude! Se den dog! Den er omend ikke 'Lord of the Rings' flot-og-god så i hvert fald en fin lille eventyrfilm.

Og ja, Bisquit er med... han er en rigtig kryster langt hen ad vejen :-)
KeenKeenSkrevet 22/10-05 21:09 
Jeg fandt lige tid idag til at se Final Fantasy VII: Advent Children, genial film!
MarcusMarcusSkrevet 22/10-05 22:56 
Findes den ikke kun med japanske undertekster på nuværende tidspunkt?
NaieraNaieraSkrevet 22/10-05 22:59 
Den findes kun helt uden undertekster. Knight Keen har haft mindre lovlige midler i brug, med mindre han selvfølgelig sidder med en original japansk DVD, hvilket selvfølgelig i ånden gør det mindre ulovligt at ty til førnævnte midler...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CoreCoreSkrevet 22/10-05 23:02 
Jeg har set Chronicles Of Riddick (igen). Jeg elsker den film, Riddick er for hardcore, og universet er for fedt :D

Og nu vil jeg sænke kvalitetsniveauet en hel del, og se Body Count...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 22/10-05 23:10, rettet 22/10-05 23:12 
Jeg så forresten lige Sky Captain And The World Of Tomorrow. Bedre end så meget andet fis jeg kunne have brugt min tid på. Og så kostede den heldigvis ikke mere end 70,- ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
lightyear dklightyear dkSkrevet 23/10-05 09:36, rettet 23/10-05 09:37 
Nightmare before christmas = Lettere skuffet.
Big fish = okay sød film og flotte bileder.
Sleppy hollow = Super fed stil og stemning.
are you CHICKEN?
JoachimMAJoachimMASkrevet 23/10-05 09:55 
Kajika>
The Last Samurai, overraskende god film, ærgeligt at Tom Cruise er blevet så, tillad mig ordet, tæskeåndsvag efter han meldte sig ind i Scientology...

Nu har manden vist været medlem af Scientology de sidste 20 år eller noget deromkring... Så han har været tæskeåndssvag de sidste 20 år?
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/10-05 10:01 
Ja!
HankyHankySkrevet 23/10-05 10:06 
The Last Samurai er altså en _god_ film, uanset om man kan lide Tom Cruises rolle eller ej. Personligt synes jeg historien er rigtig smukt udført.

For lige at gå tilbage til, hvad jeg selv så igår, så var det en herlig klassiker i form af 'Home Alone'. Jeg griner stadigvæk den dag idag, over den film.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 23/10-05 11:48, rettet 23/10-05 11:48 
Hvilket minder mig om følgende quote fra Dogma, som jeg genså den anden dag ;p

Dogma>
Serendipity: I'm responsible for nineteen of the twenty top-grossing films of all time.
Bethany: Nineteen?
Serendipity: Yeah, the one about the kid, by himself in his house, burglars trying to get in and he fights them off? I had nothing to do with that one. Somebody sold their soul to Satan to get the grosses up on that piece of shit.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/10-05 12:00 
Pirates of the Caribbean.
Four Weddings and a Funeral.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
QQSkrevet 23/10-05 12:05, rettet 23/10-05 12:06 
Star Wars V: The Empire Strikes Back
Star Wars VI: Return of the Jedi
The Good, The Bad and The Ugly
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
RitesRitesSkrevet 23/10-05 13:58 
Clueless

og igår så jeg Batman Begins og det sidste af Scrubs Season 2.
» a winner is you «
CoreCoreSkrevet 23/10-05 17:29 
La Vita é Bella (Livet er smukt).

Så den for første gang idag. Sikke et humørskift man får sig i løbet af den film...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RaGeRaGeSkrevet 23/10-05 20:22 
Tolken - The Interpreter

En ok thriller, men havde nu håbet lidt mere af den.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
CoreCoreSkrevet 23/10-05 21:44 
Har også lige set: Happy Gilmore.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KamekKamekSkrevet 23/10-05 22:24 
The Godfather
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
ckruseckruseSkrevet 23/10-05 22:43 
The Living Daylights... (19 bond film tilbage at se :/)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-05 22:58 
I går så jeg Battle Royale. En af de mest sindssyge film jeg længe har set :)

Handler i korte træk om en kinesisk skoleklasse der bliver udvalgt til en kamp til døden. Konceptet er ret komisk, men filmen tager sig selv dybt seriøst.

En rigtig god film.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 23/10-05 23:04 
Japansk...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 23/10-05 23:07, rettet 23/10-05 23:08 
Toeren er lidt noget hø. Pas på med at give 200 dask for den nyudgivede Asian Vision udgave ;)

I øvrigt lidt slemt hvis man ikke fatter, at filmene er Japanske...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/10-05 23:52, rettet 23/10-05 23:55 
Men de skriver da Kinesiske tegn?

Næ... det gjorde de så ikke alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
MadsMadsSkrevet 24/10-05 00:01 
Op til flere tegn i det japanske alfabet er så vidt jeg ved kinesiske og resten japanske syllabiske tegn, er dog ikke helt sikker - 3of19?

Det er umiddelbart nemt at kende forskel på de to sprog verbalt, men selvfølgelig ikke hvis ikke man er vant til at se film eller omgåes folk derfra.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 24/10-05 00:21 
Japansk består rigtig nok af to stavelsestegnsæt (hiragana og katakana) og et ideografisk tegnsæt (kanji), hvor hovedparten af ideogrammerne stammer fra Kinesisk, og en stor del af disse er identiske med de tilsvarende kinesiske tegn.
元気ですか。
RJKRJKSkrevet 24/10-05 00:25 
Nu ville jeg så også mene, at man skulle kunne skelne mellem Japan og Kina på samfundsbeskrivelserne fremfor skrifttegnene ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 24/10-05 00:29 
Det er meget muligt, jeg har ikke set pågældende film.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
JAAJAASkrevet 24/10-05 00:49, rettet 24/10-05 01:06 
Mads>
Det er meget muligt, jeg har ikke set pågældende film.

Det behøver man ikke at have, for at kunne udtale sig som Rune gjorde. Man skal vide uendeligt lidt om Asien, for at kunne forveksle de to landes umiskendelige særpræg :P

Sidste film, jeg så, var vist The Shutter. En af de bedre asiatiske gysere, jeg har set.

P.S. Til de interesserede, er det ret let at kende forskel på kinesisk og japansk. Hiragana og katakana blandet med kinesiske tegn (kanji) i japansk gør det stilistisk væsentligt anderledes at se på.

あなたは、日本人じゃない。デンマ-ク人だ。 <-- japansk.
中後根子佐多田加恵 <--- kinesisk

At det kinesiske så ingen mening giver skyldes, at jeg intet kinesisk kan :P
MadsMadsSkrevet 24/10-05 01:02 
Ja nu mindes jeg ikke den sidste kinesiske film jeg har set, med mindre 2046 (og hans andre) regnes for kinesiske. Det kan godt være at lande har et særpræg som går igen i deres film, men det udelukker vel næppe alle film. Jeg har da set gysere (regner med det primært er den genre du tænker på) fra forskellige asiatiske lande der lige så godt kunne have været fra det ene som det andet land. Det afhænger vel i sidste ende af instruktøren.

Der er da også stor forskel på franske og italienske film, men det udelukker da ikke muligheden for at man ikke 100& er i stand til at bedømme hvor den er fra hvis ikke man er ekspert på området, eller kender sprogene.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
RJKRJKSkrevet 24/10-05 01:11, rettet 24/10-05 01:12 
Det jeg primært mente var, at Battle Royale jo er en samfundskritisk film, der tager nogle elementer op fra det virkelige samfund og udstiller dem ekstremt. Blandt andet mediernes svælgen i ødelæggelse og de "frigjorte" unge, der ikke respekterer deres forældre. Og det kunne måske lige så godt være Kina om ti år (udviklingen går jo hurtigt), men for nuværende kan det bare kun være Japan (af de to), fordi det kinesiske samfund endnu er grundlæggende anderledes. Ligesom vi ville kunne se forskel på en film der beskriver, og ikke mindst er lavet i, det amerikanske samfund og det newzealandske, selvom de begge snakker engelsk ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 24/10-05 01:12, rettet 24/10-05 01:13 
Jeg tænker ikke bare på gysere, og jeg er aldrig i tvivl om, hvor i Asien en film er fra. Jeg har også særligt stor interesse for området, så måske skal jeg erklære mig inhabil med hensyn til at bedømme den almindelige danskers indsigt.
61 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig