X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nu er jeg officielt desperat...


Svar
dchangdchangSkrevet 11/10-05 11:57 
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. Kæresten og mig har ledt efter lejlighed i Århus i 3 mdr. nu, og hver gang vi er i nærheden af én så er den allerede udlejet eller solgt. Vi har prøvet alt (også Århus Onsdag).

Pt. pendler jeg mellem Aalborg og Århus, og kæresten er flyttet midlertidigt hjem til hendes forældre i Skive fordi hun har fået arbejde i Brande.

Det jeg appellerer til, det er om i måske kender nogen som kender nogen. Eller ved et sted som er ledigt. Kravene er ikke de vilde. Forholdsvist centralt (vi har bil), min. 50 kvm, til max. 5000 kr + forbrug. Det burde være til at få, vi har selv set en del (som bare er væk dog). :-(

Hvis man skulle være så heldig at i kendte til noget, så fyr mig en sms eller ring på tlf: 31 15 05 00.

Jeg kommer nok ikke på nettet det næste stykke tid, ingen lejlighed = intet internet.

Krydser fingre. Hygge! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KajikaKajikaSkrevet 11/10-05 12:52 
Hey, du får nok svært ved at finde en lejlighed i Århus C, men prøv nogle af forstaderne, Jeg bor selv i Lystrup (knap 1-2 km væk derfra) og har max 30 min transport @ offentlig transport, og max 15 min i bil. Og så er priserne i forstæderne betydeligt billigere ;)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
NaieraNaieraSkrevet 11/10-05 13:04 
Du kunne også sagtens tage lidt længere ud. Her fra Skødstrup har jeg 25 minutter i bus til universitetet. Toget tilbyder en yderst behagelig tur, hvis man skal ind til byen. (og Grenaabanen er nok den eneste jernbane i hele landet der kører til tiden ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
fumfumSkrevet 11/10-05 13:25, rettet 11/10-05 13:26 
Ja det eneste problem ved Skødstrup er, at både overtegnede og undertegnede bor der.
:-)
Vi, konen og jeg, var skrevet op i et ½ år ved statsbo, inden vi fik en lejlighed herude. Det er ikke så lang tid. Prøv dem.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 11/10-05 20:18 
Det er vist ret nemt at få en lejlighed der opfylder de krav i Bispehaven, som er 4 km fra centrum, igennem Boligselskabet Præsthaven (http://www.praestehaven.dk/). Det _er_ en ghetto, men er selv blevet positivt overrasket ved at bo her - det er hovedsagligt børnefamilier, der bor her.
元気ですか。
flottenheimerflottenheimerSkrevet 11/10-05 22:37, rettet 11/10-05 22:41 
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded".

Fantastisk tagline dchang.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 11/10-05 22:47, rettet 11/10-05 22:47 
Og så til lidt hjælp:

Med den nuværende rente, har du råd til at købe en lejlighed for ca. 1.000.000,-

Så gå ind på boligsiden http://www.boligsiden.dk/ , vælg [Århus] og indtast max.pris til 1000000 og tryk [søg].

Så vil du finde flere emner.

F.eks. denne: http://www.home.dk/sag/617-4981?fromSite=Boligsiden

Prisen er 768.000,-. Dvs. 5062,- Netto pr. md. (4% fastforrentet) - men vælger du et afdragsfrit lån er udgiften kun 3542,- pr. md.

Go' jagt.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
TLTLSkrevet 12/10-05 00:10 
Som de andre siger er det nok det bedste at kigge efter div. boligforeninger. Men du kan også være heldig at finde noget i avisen, se om du kan få fat i en Jyllandsposten, eller Århus Stiftidende, der skulle der være gode chancer for at finde noget i. Håber du finder noget :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 12/10-05 09:30 
Som tidligere (desperat) boligsøgende i Kbh, kan jeg blot give dig disse sad-but-true tips:
- Vogt dig for internet-sider med bolig-annoncer. De er fyldt med fusker-annnoncer på boliger der ikke eksisterer. (flere bekendte har mistænkt at webmasteren selv ligger disse annoncer på for at lokke nye betalingskunder til).
- Prøv evt. Den Blå Avis: sæt dig hele dagen foran computeren, og bliv ved med at opdater siden, således at du ser de nye annnoncer så snart de er indrykket. (én af mine venner havde held med dette). Det kræver naturligvis meget tid, held og tålmodighed.
- Vogt dig selvfølgelig også for 'dusører' som udlejeren/sælgeren kræver. I min boligsøgning var jeg ude for folk der skulle have op til 250.000,- under bordet, for en stor 2V'er.

Watch it. - It's a jungle out there.....
The medium is the message.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 12/10-05 09:43 
Jeg synes ikke så meget om aarhus længre der er blevet lavet meget om på den, siden dengang jeg bodede der.
dchangdchangSkrevet 13/10-05 09:38 
Denne tråd kan nu lukkes. Om aftenen efter at jeg havde lavet tråden fik vi et tilbud ud af den blå luft. En 2-værelses 200 meter væk fra banegården til 5450 inkl alt forbrug og kabeltv. Så man kan være heldig engang imellem. Jubii! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HeroldHeroldSkrevet 13/10-05 09:41 
Tillykke :) Der er ikke noget værre end ikke at have et sted at stille konsollerne :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 13/10-05 09:48 
dchang>
Denne tråd kan nu lukkes. Om aftenen efter at jeg havde lavet tråden fik vi et tilbud ud af den blå luft. En 2-værelses 200 meter væk fra banegården til 5450 inkl alt forbrug og kabeltv. Så man kan være heldig engang imellem. Jubii! :-)

Er det såen en stor "kasse" der ligger inde i en forholdsvist stor baggård? Med to etager med et værelse hver?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 14/10-05 09:37 
Nej det er en almindelig 2-værelses i ét plan. Glæder mig helt vildt, vi kan måske flytte ind allerede i næste uge. Savner bare internettet (skriver fra arbejde nu). :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
TLTLSkrevet 14/10-05 10:49 
Den person som har tilbudt dig det, har vel vidst at du søgte det?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig