X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vurdering: N64 Banjo Tooie PAL


Svar Sortering
silverstarsilverstarSkrevet 04/10-05 12:00 
Jeg har fået tilbudt at købe Banjo Tooie PAL inkl æske og manual til N64 i næsten mint stand.
Jeg kunne godt tænke mig at få et par forslag på hvad en typisk pris vil være på dette spil. Jeg har en idé om det, men det er sjældent man ser det til salg herhjemme, så sammenligningsgrundlaget mht priser er lidt spinkelt.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
fumfumSkrevet 04/10-05 12:01 
Jeg har solgt et herinde til 275, såvidt jeg husker.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
WehnerWehnerSkrevet 04/10-05 12:04 
Jeg har spillet, og ville selv sætte det til salg til 300,- tror jeg. Det er det i øvrigt ikke utænkeligt, at jeg snart gør.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/10-05 16:00 
250-300 alt efter, om det nu også er 'mint' ;-)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 04/10-05 21:20 
Har for et par år siden solgt et eksemplar for 350,- der stadig var pakket ind i plast :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
bootsbootsSkrevet 05/10-05 22:41 
Da det er sjældent du ser spillet i PAL herhjemme, vil det - hvis man er heldig - kunne indbringe en del på auktion. Ved dog ikke hvor meget. Spørgsmålet er: Hvor meget synes du selv det er værd for dig? Køber du det til dig selv eller fordi du vil sælge det videre med fortjeneste?

Jeg har set spillet blive solgt til beløb mellem 50,- (uden æske/manual) til 575,- (alt inklusiv - næsten mint). Og det er indenfor de sidste 6 måneder på diverse auktioner herhjemme. Det er jo egentlig bare et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Hvis man virkelig gerne vil have spillet - og det er i god stand - så er man vel ligeglad, ikke? Jeg mener, spillet kostede vel 5-600,- dengang det kom på gaden, ikke? Jeg har det selv i US udgave, og hvis jeg får chancen for at købe det i PAL til en 50,- (jeg kom desværre for sent til ovennævnte eksemplar til 50,-) så sælger jeg min US udgave; men ikke til det første det bedste bud - og det vil være med en mindstepris på 300,- eller mere - selvom det er US udgaven.
silverstarsilverstarSkrevet 05/10-05 23:16, rettet 05/10-05 23:21 
Tak for responsen.
Jeg har sagt nej tak til det tilbud jeg fik, prisen var et stykke over hvad både jeg selv og i herinde vurderer spillets værdi til.

Tilføjet:
Argh, 50 kr for Banjo Tooie! Sådan noget må du ikke sige, jeg bliver dårlig :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
bootsbootsSkrevet 06/10-05 00:22 
Det blev jeg også..... Jeg så først auktionen da den lige var afsluttet....
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/10-05 12:18 
Lige nu bliver Banjo-Tooie solgt for min. 350 kr. i markedssektionen - og det er ikke engang i perfekt stand.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/10-05 18:06 
Det er jo også helt absurd at give så meget.
Home is where the hardware is..
BobbeBobbeSkrevet 23/10-05 18:29, rettet 23/10-05 18:30 
Den er vurderet til den pris i 'Samler'.

...
Spiller nu: Wii
MadsMadsSkrevet 23/10-05 18:57 
Hvilket jo ikke nødvendigvis gør det mindre absurd.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
BobbeBobbeSkrevet 23/10-05 19:10 
Personligt synes jeg nu at titlen er det værd.
P:Rs vurdering af tingene plejer også at være fair, plus at titlen er forholdsvis svær at få fat i.
Spiller nu: Wii
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/10-05 19:32 
Bobbe>
P:Rs vurdering af tingene plejer også at være fair


Den skal du længere ud på landet med..
Home is where the hardware is..
QQSkrevet 23/10-05 19:59, rettet 23/10-05 20:02 
Nu fungerer P:R's "værdi-system" jo sådan rimelig automatisk på de fleste titler, _gætter_ jeg på, og tager hverken hensyn til udbud og efterspørgsel eller titlernes sjældenhed (i hvert fald ikke alle...).

Så at købe/sælge nøjagtigt ud fra de angivne værdier ville være en smule dumt... Dog i Banjo-Tooie eksemplet synes jeg personligt vurderingen er okay, hvorimod Sin and Punishment er noget ved siden af...

Det ville også være en noget stor opgave at gå ind og vurdere hver enkelt titel nøjagtigt, så måden hvorpå P:R har løst deres værdivurderingensmekanisme, må siges at være tilstrækkelig IMO... ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/10-05 20:04, rettet 23/10-05 20:06 
SøgAArd >
Du har vist overset det lille "~", som står foran prisen? Det betyder, at prisen ikke er fastsat for det aktuelle spil endnu.

Nærmere forklaring
AV Intelligent Terminal
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/10-05 23:20 
Nintendo64>
...hvorimod Sin and Punishment er noget ved siden af...

Det var i hvert fald ikke, hvad jeg gav for det i sin tid her på P:R :-)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 24/10-05 00:21, rettet 24/10-05 00:23 
Man kan jo ikke angive en anslået værdi på noget som helst, som til hver en tid vil være den gældende pris. Det er absurdt at tro. Selv med det in mente er der da sikkert masser af eksempler på nogle vurderinger der er ved siden af - blandt andet fordi tiden jo går, og vi ikke ligefrem sidder 100 mand og opdaterer de data hele tiden ;)

Jeg er ikke meget inde i N64-priser, men kan se at vi har sat Sun & Punishment til 450,- (det tal vurderes så i forhold til stand per automatik). Det er ingen hemmelighed at vores vurderinger generelt er baseret på VGI's priser, og at disse ligger i den høje ende. Jeg kan se at de sælger spillet til 660,- i en stand der er dårligere end den DeluxScan har angivet. Så jeg kan nu ikke se, at vores vurderinger er "flere hundrede kroner for høj".

Vores værdivurderinger er ikke ment som et udtryk for, hvad man kan finde tingene til på eBay. Hvis man tror det, jamen, så er det altså dér fejlen ligger. Eller fordi man ikke forstår hvad "mint" betyder...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/10-05 08:13 
Jeg ændrede Sin & Punishment i går. Uden at kigge på eBay, VGI eller andre steder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 24/10-05 13:09, rettet 24/10-05 13:10 
RJK>
Vores værdivurderinger er ikke ment som et udtryk for, hvad man kan finde tingene til på eBay. Hvis man tror det, jamen, så er det altså dér fejlen ligger. Eller fordi man ikke forstår hvad "mint" betyder...

Jeg påpegede skam også bare, at Bobbe's indlæg var vildlende. Folk kunne læse den påstand og TRO, at fordi prisen på P:R var "fair", så var den ligeledes reel, hvilket jeg ikke synes den er.

Det er skam ikke ment som en kritik, nærmere som en "advarsel".
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 24/10-05 14:30 
Naiera>
Jeg ændrede Sin & Punishment i går.

Så var det jo fordi den slet ikke var vurderet før... Så havde Killer Bean 2 selvfølgelig helt ret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 24/10-05 15:13 
SøgAArd>
Det er jo også helt absurd at give så meget.

Det synes jeg egentlig ikke det er. Helt uanfægtet af P:Rs vurderinger, som jo blot er pejlemærker, tror jeg spillet indeholder mere underholdningsværdi end en del nyere spil som folk gerne giver op til kr. 500.- for i butikkerne.
Husk også på, at N64 spil i Danmark undertiden kostede op til kr. 599.- (eller endda kr. 649.-)som nye.
NaieraNaieraSkrevet 24/10-05 15:40 
De kunne snildt koste 700,- eller 800,- hvis man shoppede de forkerte steder. Legetøj Er Os har i hvert fald engang haft enkelte spil til SNES der kostede 800 dask...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/10-05 15:41, rettet 24/10-05 15:49 
Palmer Eldritch>
Husk også på, at N64 spil i Danmark undertiden kostede op til kr. 599.- (eller endda kr. 649.-)som nye.

Det koster de stadig i Læsehesten...

EDIT: Naiera har ret. Jeg så engang Blast Corps til 799,- i omtalte butik. Galt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Michael_Michael_Skrevet 24/10-05 16:12 
Blast Corps er da et fedt spil;) Første RARE-udgivelse til den generation.

Mht Banjo-Tooie er det vel heller ikke ikke et af de N64 spil der blev solgt særligt mange af i Danmark, og er derfor relativt "sjældent" på disse kanter.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/01-06 19:57, rettet 10/01-06 19:59 
Så er Banjo-Tooie til salg igen. Mon vi kommer lige så højt op som sidst?
Exitebike 64 er også til salg. Hvis min økonomi ikke var så slatten i øjeblikket, så var det mit!

Banjo-Tooie auktion
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/05-07 00:53 
Jeg gjorde en fed handel i dag. Jeg havde haft en ret bedaget Banjo-Tooie med ovre hos en ven, og på vejen hjem ville jeg lige kigge ind i Fona for at se på spil. Derinde møder jeg en gut, der også kigger spil. Han kan åbenbart se gennem min pose, at jeg har Banjo-Tooie - og pludselig spørger han, om han må købe det. Jeg var ret paf, men spurgte så, hvad han ville give. Han svarede promte - og uden at have set spillet uden for posen - 800 kr!
Undrer det nogen, at jeg sagde ja? :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
silverstarsilverstarSkrevet 15/05-07 01:02 
Hehe, nice one.

Angående min mission med at anskaffe mig Banjo Tooie så endte den lykkeligt, jeg fik til sidst fundet et eksemplar til 160 kr (uden æske/manual) som jeg gaflede, så der var jeg vist ret heldig.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig