X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Revolutions controller afsløret


Svar
WikzoWikzoSkrevet 16/09-05 06:28 
Den er blevet vist frem... Til Tokyo Game Show! :D

Læs alt om den her
330 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 18/09-05 12:22 
Hvad vil du med en "REVO" uden spil (du synes om)?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 18/09-05 12:26 
Han omtalte PS3 og Xbox 360, ikke Revolution.
NaieraNaieraSkrevet 18/09-05 12:28 
Han omtaler "REVO" som en maskine hvor han bare ser frem til maskinen. Det giver dog ikke så meget mening, hvis der kun er software til den der er så dårligt, at man skulle tro det var løgn, eller hvis der slet ingen software var.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MarcusMarcusSkrevet 18/09-05 12:30, rettet 18/09-05 12:36 
Så vidt jeg har forstået så omtaler han Revolution inkl. spil som noget han glæder sig til. Hvor PS3 og Xbox 360 som konsoller ikke er noget han ser frem til, men hvis der kommer nogle gode spil til dem "er det fint".

Jeg er også blevet ret spændt på den nye konsol efter at have set disse billeder.
RJKRJKSkrevet 18/09-05 13:09, rettet 18/09-05 13:09 
kobsie>
Men her kommer der for en gangs skyld en ren revolution inden for konsol markedet

Er Nintendos konsol en "ren revolution", fordi controlleren virker noget anderledes, end vi er vant til? Det må man vist kalde en forfladigelse af ordet "revolution"...

Vi kan snakke om det når der kommer en masse nye spil, som for alvor vender alle tidligere spil på hovedet og sender mediet i en helt ny retning, som andre vil følge.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
happyEDhappyEDSkrevet 18/09-05 13:10 
Er spændt på den , fordi det er noget nyt spændende hardware med muligheder , der ikke har været før. Det kan jeg godt lide.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SonicSonicSkrevet 18/09-05 14:08 
Sikke folk dog kan bashe hinanden herinde, det er jo en ren skolegård her! ;)
Skal vi ikke alle sammen vente på at den engang bliver released, og til der kommer nogle spil at lege med, så kan i bashe videre derfra ;)
Nintendo har smidt noget nyt på bordet, vi ved ikke om det holder, men som det ser ud til er folk meget bange for forandring. Jeg syntes personligt ideen er meget fed, og håber virkeligt på at udviklerne FATTER at udnytte denne nye form for kontroller. Såh, på min fremtidige indkøbsliste (som det ser ud lige nu) står der Nintendo og Sony... selvom Sony nok må vente til de blivere lidt billigere med deres PS3 :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
WikzoWikzoSkrevet 18/09-05 14:29 
Har det på samme måde som RuneSP. GameCube-controlleren er klart den bedste!
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 14:35 
GameCube-controlleren ligger perfekt i hånden, men den er altså ikke nær så alsidig som konkurrenternes - primært af tre grunde:

1. Der mangler knapper i de analoge sticks.

2. X, Y, A, B sidder dårligt til fighterspil, hvor man er vant til 2+2 eller 3+3 konfiguration. På en GC-controller sidder de jo nærmest 1+3. Det samme gør sig gældende for visse andre multiplatformstitler.

3. Den højre analoge stick er lige det mindste, hvis man skal spille fps i længere tid.

Det gør det ikke til en dårlig controller, men der er altså plads til forbedring.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RuneSPRuneSPSkrevet 18/09-05 14:58 
yea, det var også nogle punkter jeg glemte at nævne... :)
Zzap!Zzap!Skrevet 18/09-05 16:09 
RJK>Er Nintendos konsol en "ren revolution", fordi controlleren virker noget anderledes, end vi er vant til? Det må man vist kalde en forfladigelse af ordet "revolution"...

Vi kan snakke om det når der kommer en masse nye spil, som for alvor vender alle tidligere spil på hovedet og sender mediet i en helt ny retning, som andre vil følge.

Det er en revolution i kraft af at den er et forsøg på at gøre det acceptabelt og let for alle at spille videospil.
Det er dét der revolutionen.

Og ja det *er* en revolution i mine øjne. Film, musik, bøger og analoge spil har stor og bred accept i offentligheden, mens videospils altovervejende er domineret af drenge/mænd fra 15 til 30 år.

Wehner>
GameCube-controlleren ligger perfekt i hånden, men den er altså ikke nær så alsidig som konkurrenternes - primært af tre grunde:

1. Der mangler knapper i de analoge sticks.

Jeg har aldrig været den store fan af "click sticks", de er aldrig så behagelige som en rigtig knap at trykke på og det går også ud over præcisionen hvis man skal sidde og mase ned på sticket. Det eneste spil jeg kan komme på, der virkelig brugte funktionen godt var Ape Escape, hvor man kravlede når man trykkede.
Måske en analog trykmåler under sticket ville være en meget bedre funktion?

2. X, Y, A, B sidder dårligt til fighterspil, hvor man er vant til 2+2 eller 3+3 konfiguration. På en GC-controller sidder de jo nærmest 1+3. Det samme gør sig gældende for visse andre multiplatformstitler.

Det er sjovt nok altid beatthemups der bliver hevet frem i denne diskussion. For GC paddet er jo netop perfekt til alt andet end beatthemups *som de bliver lavet i dag*.
Hvorfor skal hele controller evolutionen hægtes op på een enkelt forældet genre med underlige krav?!
Så køb da et arkade stick specielt til formålet, hvis genren betyder så meget. Det er på alle måden en overlegen måde spille beatthemups på.

3. Den højre analoge stick er lige det mindste, hvis man skal spille fps i længere tid.
Der er vi helt enige. Jeg har aldrig fattet rationalet bag at "straffe" det højre analog stick på den måde.

Det gør det ikke til en dårlig controller, men der er altså plads til forbedring.
Som med de andre controllere. Forskellen er blot *hvor* mange forbedringer der er brug for.
Born to kill space
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 16:14 
Zzap!>
Jeg har aldrig været den store fan af "click sticks",

Det har ikke noget at gøre med hvad du er eller ikke er fan af. De to knapper mangler. Specielt hvis man vil spille fps'er. GC-controlleren har ganske enkelt for få knapper i forhold til konkurrenternes.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 18/09-05 16:15 
Ja, jeg er heller ikke vildt med GC'ens controller, men jeg synes ikke man kan klandre den for at være dårlig til fighterspil. Så længe vi kun skal bruge to spark- og to slagknapper, synes jeg da det er til at finde ud af, da knapperne sidder i sæt af to. Og at Soul Caliburs tre primære knapper skulle være dumme at finde rundt i kan jeg overhovedet ikke forholde mig til. Jeg må dog nok erkende at jeg ikke ville bryde mig om at spille 6-knappede Street Fighter på en GC-controller. Men der er GC'en jo heller ikke alene om at være bagud.

Til gengæld synes jeg at controlleren er for lille og ikke ergonomisk nok. Og D-paddet er det rene mareridt!
N64'ens controller sad perfekt i hånden, selvom man altid brugte analog+knapper-positionen, som ser lidt fjollet ud. Hvis Nintendo dengang havde taget højde for at analog stick'en ville være den mest brugte styremulighed, kunne de have lavet den endnu bedre. Så ville den bare mangle en analog stick, der er mere venlig overfor tommelfingeren, før den er perfekt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/09-05 16:16 
Zzap!>
Det er en revolution i kraft af at den er et forsøg på at gøre det acceptabelt og let for alle at spille videospil.
Det er dét der revolutionen.

revolu'tion: pludselig kvalitativ forandring; omvæltning; statsomvæltning

Et "forsøg" kan per defintion ikke være en revolution. Hvis alle havde købt Virtual Boy, og alle spil fremover var lavet på samme måde, så havde Virtual Boy været en revolution. Det skete ikke, og derfor var Virtual Boy ikke en revolution. Ligesom Nintendos nye konsol selvfølgelig ikke er det, for den kan umuligt være en revolution, før den overhovedet er udkommet. Den har intet omvæltet endnu, og den kommer ikke til at omvælte noget, før den er en succes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 16:21 
Sumez>
Og at Soul Caliburs tre primære knapper skulle være dumme at finde rundt i kan jeg overhovedet ikke forholde mig til.

Det skriver jeg så heller ikke noget om vel. Der er naturligvis undtagelser til alle eksempler, og Soul Calibur er klart en undtagelse i dette tilfælde. Det har vi jo også haft tråde om før.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 18/09-05 16:46, rettet 18/09-05 16:49 
Wehner>Det har ikke noget at gøre med hvad du er eller ikke er fan af. De to knapper mangler. Specielt hvis man vil spille fps'er. GC-controlleren har ganske enkelt for få knapper i forhold til konkurrenternes.
Jeg forklarer jo netop *hvorfor* jeg ikke mener at det er nogen ulempe.
Nævn fem spil som virkelig brugte klik funktionen godt, og som ville være umulige at lave på GC grundet det.

Sumez>Til gengæld synes jeg at controlleren er for lille

Den er større end DS2, den hører jeg dig aldrig klage over.
og ikke ergonomisk nok.
Hvis der er én ting GC paddet er blevet rost for fra alle sider så er det den uovertrufne ergonomi. Det er vist bare dig der underlig på det punkt.
Og D-paddet er det rene mareridt!

Enig i at det kunne være bedre, men hvis du kan bruge det på en GBA kan du vel også bruge det på en konsol. På konsollen bliver det jo sjældent brugt til direkte styring.
N64'ens controller sad perfekt i hånden

Prøv lige at tage fat om et N64 pad og derefter om et GC pad og sig det igen. Enten har du meget små hænder (men så forstår jeg ikke den kommentar om at være for lille), eller også er det et psykologisk puds.

RJK>
revolu'tion: pludselig kvalitativ forandring; omvæltning; statsomvæltning

Et "forsøg" kan per defintion ikke være en revolution. Hvis alle havde købt Virtual Boy, og alle spil fremover var lavet på samme måde, så havde Virtual Boy været en revolution. Det skete ikke, og derfor var Virtual Boy ikke en revolution. Ligesom Nintendos nye konsol selvfølgelig ikke er det, for den kan umuligt være en revolution, før den overhovedet er udkommet. Den har intet omvæltet endnu, og den kommer ikke til at omvælte noget, før den er en succes.
Okay, men det er så oplægget til en potentiel revolution, eller med andre ord revolutionær (Jeg tror dog ikke, at Revolutionary ville være et specielt mundret navn). Lidt ligesom at folk kalder ting klassikere, selvom de bare mener at de har potentialet til at blive det.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 18/09-05 16:50, rettet 18/09-05 16:52 
Zzap!>
Sumez>Til gengæld synes jeg at controlleren er for lille

Den er større end DS2, den hører jeg dig aldrig klage over.

Ok, nu var jeg heller ikke særlig præcis. Sådan samlet set synes jeg ikke det burde være større. Men jeg synes ikke der er ordenligt plads til fingrene og sådan. Små detaljer rundt omkring, og controlleren er da også "forholdsvist" ergonomisk, og jeg mener heller ikke den er værre end DS2.
Jeg mente bare at den er et tilbageskridt sammenlignet med N64.

Jeg har iøvrigt ingen problemer med GBA'ens D-pad. Det kan godt være, det er lille, men det virker fint. På GC'en er det svært at ramme præcis den retning man vil. Jeg har tit givet forkerte kommandoer i Rogue Leader.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 17:02 
Zzap!>
Wehner>Det har ikke noget at gøre med hvad du er eller ikke er fan af. De to knapper mangler. Specielt hvis man vil spille fps'er. GC-controlleren har ganske enkelt for få knapper i forhold til konkurrenternes.

Jeg forklarer jo netop *hvorfor* jeg ikke mener at det er nogen ulempe.
Nævn fem spil som virkelig brugte klik funktionen godt, og som ville være umulige at lave på GC grundet det.

Det er naturligvis at sætte sagen på spidsen at sige, at de er umulige at lave, men jeg kan giver dig masser af titler, der vil have dårligere styring. Det er næsten bare at begynde at remse fps'er, der benytter den højre analoge stick til xoom, op. Halo 1+ 2, Ghost Recon-serien og Rainbow Six-serien eksempelvis. Man bruger også mange knapper i Splinter Cell: Chaos Theory, men jeg har endnu ikke prøvet GC-versionen.

Men for lige at summere op, så er det, jeg siger, at GC-controlleren har for få knapper. I forhold til PS2- og Xbox-controlleren, er der fire knapper mindre. Det ser jeg ingen grund til, at der også skal være i næste generation, for jeg mener, at det indiskutabelt er en ulempe.

Som sagt kan spillene sagtens konverteres - hvis man er villig til at højes med mindre end optimal kontrol. Det er jeg ikke. I hvert fald ikke så længe, jeg har et valg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 18/09-05 17:09, rettet 18/09-05 17:11 
"ikke ordentlig plads til fingrende"?!! :D Okay, så siger vi det.
Hvis du har svært ved at ramme retningerne på d-paddet så flyt dit greb to centimeter længere ned.

Der er nogle detaljer ved GC paddet der kunne forbedres (Den gule stub skulle have været identisk med den venstre analog, Der er skulle have været to z-triggere og de skulle have været hængslet omvendt, B knappen skulle have være nyreformet, startknappen større og d-paddet bedre eller være helt udeladt), men det overordnede layout er meget velgennemtænkt.
Jeg synes stadig at Nintendo skulle have haft bollerne til at bruge det her pad: http://img.photobucket.com/albums/v282/Frisenette/gc.jpg
Born to kill space
RuneSPRuneSPSkrevet 18/09-05 17:14, rettet 18/09-05 18:02 
Meget kan man sige, men det er satme grimt :D

Anyway, hvad med et rat til Revolution kontrolleren?

Revolutions controller afsløret

Selvom det nok ville være at foretrække at det sad "fast" i noget...

eller et sværd, rofl

Revolutions controller afsløret
JAAJAASkrevet 18/09-05 17:16, rettet 18/09-05 17:20 
Zzap!>
Nævn fem spil som virkelig brugte klik funktionen godt, og som ville være umulige at lave på GC grundet det.

Øj, der er altså rigtigt mange, der bruger det virkeligt godt. Stort set alle FPS'er bruger dem godt - bare for at starte et sted. Det eneste, stick knapperne virkelig ikke er gode til, er når spildesignere laver det sådan, at man skal holde knappen nede i stedet for bare at klikke på den en enkelt gang. Det har jo bare kun set i ét spil (løb i Killzone. Møgirriterende). Ellers er stick knapperne perfekte som f.eks. zoom knap eller smart bomb knap.

Det betyder selvfølgelig ikke, at det er umuligt at spille disse spil på GC controlleren, men det er da også et lidt dumt kriterie at sætte op. Så længe det bare er bedre, er det da en fordel.

P.S. Er det nu også stort nok det billede, du fik sat ind der, RuneSP? :P
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/09-05 17:42 
RuneSP>


Selvom det nok ville være at foretrække at det sad "fast" i noget...


Nej, nej da...
Zzap!Zzap!Skrevet 18/09-05 18:01 
Lidt mere lovprisning fra en, har jeg ladet mig fortælle, meget troværdig kilde: http://forums.3drealms.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Board=othergames&Number=949214&page=0&fpart=2
(Anden post fra oven)
Born to kill space
RuneSPRuneSPSkrevet 18/09-05 18:08 
wtf?

Let's take a first-person shooter as an example. With a flick of the wrist, you can completely change your aim point from one corner of the screen to the other. Changing your aim point that way would require you to move a mouse all the way across a gamepad and could potentially take up to several seconds of pushing on a thumbstick with a standard console game controller.

Det giver da ikke nogen mening. Man kan sgu da bare skrue op for følsomheden (på musen i hvert fald) hvis det er et problem. Men er en højere følsomhed nødvendigvis lig med mere præcision? selvfølgelig ikke. Men måske er det han vil frem til bare at den er lidt at aime med, som jeg selvfølgelig ikke kan udtale mig om.
JAAJAASkrevet 18/09-05 18:32, rettet 18/09-05 18:36 
Der synes jeg godt nok også, at "problemet" bliver stærkt overdrevet, men det er samtidig selvsagt, at det at pege med Revolution controlleren er meget tættere på det at pege med en pistol end både mus og analog stick er. Jeg tror, at det bliver kanonfedt at spille FPS med Revolution controlleren. Man kunne også forestille sig et horror spil, hvor den blev brugt som lommelygte i passager. Sværdet ser muligvis lidt spøjst ud, men har man prøvet at spille Mazan arcademaskinen, kan man dårligt andet end at glæde sig til nogle kampspil med sværd, der gør brug af controlleren. Rattet er måske mere tvivlsomt.
RuneSPRuneSPSkrevet 18/09-05 18:49, rettet 18/09-05 18:57 
Evt prøv at tage en fjernbetjening og sæt dig foran en skærm og forestil dig at man "styrer" med den... tror faktisk det vil virke rimelig godt :) og med den pistol addon kan det kun blive bedre tror jeg :) btw, der er noget jeg ikke helt har foestået, den der analog pind add-on, er der også indbygget de der gyroskoper i den?

btw tak til den som nedskalerede billederne i min tidligere post ^^ (hvordan man end gør det)

btw fiskespil anyone? :)

Revolutions controller afsløret
3of193of19Skrevet 18/09-05 19:11 
Ang. stick clicks, så er der spil jeg har prøvet der bruger dem besdt nok Gun Valkyrie, hvor det bruges til at booste i forskellige retninger, samt hurtigt vende 90 grader.
RJKRJKSkrevet 18/09-05 20:19 
Zzap!>
Lidt ligesom at folk kalder ting klassikere, selvom de bare mener at de har potentialet til at blive det.

At andre misbruger sproget er en dårlig undskyldning for selv at gøre samme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 18/09-05 21:28 
Jeg må indrømme at jeg har svært ved at være skeptisk, når det gælder Nintendo. Selvfølgelig har jeg mistro til lanceringen af en maskine, der er så anderledes, når det gælder ports og den slags - især fordi at regnekraften i forhold til de to andre angiveligt er så lille. Jeg tror at Revolution er maskinen der reelt melder Nintendo ud af konsolkapløbet. De kommer ikke til at konkurrere med Sony og Microsoft længere, men vil i stedet udmærke sig om "den anden maskine" som folk anskaffer sig. En position, de nok ikke er helt utilfredse med.

Indtil videre holder det jeg har set fra den ihvertfald. Jeg skal have en. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 18/09-05 23:27 
Edge har bestemt ikke noget imod controlleren :)

"The new controller also happens to make the Xbox 360 pad and the 'boomerang' DualShock3 look outdated before they've even gone on sale.


Edge
Zzap!Zzap!Skrevet 18/09-05 23:36, rettet 18/09-05 23:53 
RJK>At andre misbruger sproget er en dårlig undskyldning for selv at gøre samme.
Man behøver jo ikke at være pedant hvis man godt ved hvad folk mener. Der findes jo dagligdags "forstærkninger" af sproget som man ikke studser over, som for eksempel "jeg er ved at dø af sult" eller "øresønderrivende støj".
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 18/09-05 23:48 
Herold>
Jeg må indrømme at jeg har svært ved at være skeptisk, når det gælder Nintendo.

De har jo altid være svære at have med at gøre. På den ene side kan man være sikker på at det er kvalitetshardware. Netop fordi det er Nintendo, stoler jeg på at den virker som den skal (hvor Sony nærmest er berømte for mere eller mindre defekt hardware).
Til gengæld er Nintendo også mestre i designmæssige bøffer. Især på det sidste har de gentaget sig gang på gang med hhv. GBA, GBA SP og DS'en. Det skulle ikke overraske mig hvis de kludrer i den på en eller anden måde, men man kan jo altid håbe på at de ikke gør.


Ang. sammenligningen med andre controllers, så håber jeg virkelig på at Sony dropper deres boomerang. Men det tror jeg også det gør, det ville ikke ligne dem at putte sådan et stykke kikset design på markedet. Godt nok er jeg heller ikke vild med PSP'ens design, men i det mindste har den designmæssige kvaliteter som alligevel tiltaler en bred masser. Boomerangen har så vidt jeg kan gennemskue kun været til grin...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/09-05 23:55 
3of19>
Ang. stick clicks, så er der spil jeg har prøvet der bruger dem besdt nok Gun Valkyrie, hvor det bruges til at booste i forskellige retninger, samt hurtigt vende 90 grader.

..og når man ved hvor slem kontrollen er i Gun Valkyrie, siger det jo også lidt om hvor slemme "stick clicks" er. :)

Rattet er måske mere tvivlsomt.

Hvis man virkelig skulle lave et ret til Revolution, ville man nok også lave en stang i midten som det sad fast på, ingen problemer der?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 23:59 
Læste lige Edge-artiklen, hvor der nævnes, at Nintendo viste en fps i Metroid-stil styret med den nye controller.

Ligger det på nettet på video? Gider en venlig sjæl poste et link?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 19/09-05 00:05 
Sumez>
3of19>
Ang. stick clicks, så er der spil jeg har prøvet der bruger dem besdt nok Gun Valkyrie, hvor det bruges til at booste i forskellige retninger, samt hurtigt vende 90 grader.

..og når man ved hvor slem kontrollen er i Gun Valkyrie, siger det jo også lidt om hvor slemme "stick clicks" er. :)


Gun Valkyries kontrol er perfekt. Når man først har fundet ud af hvordan det skal spilles går alt helt naturligt.
RuneSPRuneSPSkrevet 19/09-05 00:15 
Wehner>
Læste lige Edge-artiklen, hvor der nævnes, at Nintendo viste en fps i Metroid-stil styret med den nye controller.

Ligger det på nettet på video? Gider en venlig sjæl poste et link?

såvidt jeg ved nej, det var kun vist for IGN osv... men fælles for alle som prøvede demo'en, var at de var stærkt imponereret over den meget præcise kontrol...
WehnerWehnerSkrevet 19/09-05 00:23 
Jeg håber det er sandt, men jeg vil meget gerne se det selv. Du siger vel til, hvis du falder over det på et tidspunkt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 19/09-05 00:32 
Sumez>
..og når man ved hvor slem kontrollen er i Gun Valkyrie, siger det jo også lidt om hvor slemme "stick clicks" er. :)

Nu er der jo forskel på, hvordan man benytter stick knapperne. Gun Valkyrie ligger hele sit design omkring dem og er så anderledes, samt hårdt for fingrene, at det sikkert ikke er komfortabelt for alle.

Ikke dermed at forstå, at jeg ikke holder af GVs styring. Ligesom 3of19 finder jeg den perfekt. Kan dog godt forstå, hvis andre har problemer med den.

Det kan så bare ikke bruges som argument mod stick knapper, når det burde være oplagt for enhver der spiller FPS, at de med rette kan udnyttes fordelagtigt i genren.

En anden ting der altid har irriteret mig ved GC controlleren, er de otte indhak, der er omkring stickene. De gør, at de otte steder oftere bliver ramt end andre retninger, hvilket kan være ret frustrende, når man har behov for ligelig præcision.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/09-05 08:22 
Bede-x>
En anden ting der altid har irriteret mig ved GC controlleren, er de otte indhak, der er omkring stickene.

Det er, sjovt nok, det jeg bedst kan lide ved GC controlleren.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/09-05 08:51 
Okay, helt ærligt, hvor mange af de tossede controller-addon-billeder, der er blevet vist i denne tråd er ægte? Jeg har på fornemmelsen at mellem 95% og 100% er fake fanboy-stuff lavet for sjov.
3of193of19Skrevet 19/09-05 10:12 
Det eneste Nintendo selv har vist er "Nunchak Controlleren" (analog stick med to triggers).
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 19/09-05 10:22, rettet 19/09-05 10:25 
De er selvfølgelig alle sammen fake, med undtagelse af nunchuck controlleren. De er bare lavet af nogle der gerne vil vise nogle potentielle muligheder, og indtil videre lader det da til at de alle kunne lade sig gøre.
RuneSPRuneSPSkrevet 19/09-05 13:04, rettet 19/09-05 13:05 
Nogle fan-made reklamer :)

Revolutions controller afsløret
Revolutions controller afsløret
Revolutions controller afsløret

Meget godt lavet tbh, men ligger nok for tæt på at blive sagsøgt :P
SumezSumezSkrevet 19/09-05 15:34 
Hyakotake>
Okay, helt ærligt, hvor mange af de tossede controller-addon-billeder, der er blevet vist i denne tråd er ægte? Jeg har på fornemmelsen at mellem 95% og 100% er fake fanboy-stuff lavet for sjov.

Som der vist også er blevet gjort rede for, er det mockups, folk (spilsites, fans) har lavet ud fra de informationer, Nintendo har givet. Ingen af dem er officielle, men de illustrerer mulighederne og de ting, der formentlig allerede er i produktion.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/09-05 15:36 
RuneSP>
Nogle fan-made reklamer :)




Fede!
DommergaardDommergaardSkrevet 19/09-05 15:50 
Efter at have set de forskellige ting ting controlleren. De eventuelle add-ons (rat, fiskestang osv - selvom det sikkert er homebrew), så er jeg blevet mere positiv overfor controlleren. Jeg glæder mig til at se hvad det vil gøre ved gaming, og jeg håber virkelig at Nintendo får succes med det her! De er sgu de mest nyskabende på markedet!
KilroyKilroySkrevet 19/09-05 17:00 
Sonic.dk>
De er sgu de mest nyskabende på markedet!

Selvom de groft kopierede Sonys mikrofoner i et konsolspil til Mario Party?
Jeg elsker Nintendo som den næste, men det er en meget svær kamel at skulle sluge, hver gang nogen udråber Nintendo til innovationens store mester. I denne generation ville jeg da faktisk mene at Sony står for fornyelsen med Eyetoy og Singstar. De to serier har nemlig formået at nå Nintendos målsætning med "at nå ud til det segment der normalt ikke beskæftiger sig med spil".
Kilroy Was Here
happyEDhappyEDSkrevet 19/09-05 17:47 
Singstar!??

Altså Nintendo har :

Solsensor
Tiltsensor
DS !!
REVO

ikke at de andre ikke gør noget , men syntes nu nintendo føre på den front. Også med spil , der er nye og anderledes.

Nintendogs
Electroplankton
wariware
boktai
kirby's tilt and trouble
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
RJKRJKSkrevet 19/09-05 18:00 
Lad os nu lige give kredit, hvor kredit hører til... Boktai = Konami.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KilroyKilroySkrevet 19/09-05 18:46, rettet 19/09-05 18:47 
Tiltsensor fandt man i (og sikkert i andre andre sammenhænge) Joytechs joypad kaldet Airpad. En hurtig googlesøgning fandt en anmeldelse på www.gameon.dk, der beskriver at joypaddet registrerer hældninger. Det var måske ikke meget værd, men her har vi allerede teknologien. Er man grov er Revolution ikke andet et forfinet Airpad der virker i flere dimensioner...

Airpad anmeldelse
Kilroy Was Here
330 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig