X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Revolutions controller afsløret


Svar
WikzoWikzoSkrevet 16/09-05 06:28 
Den er blevet vist frem... Til Tokyo Game Show! :D

Læs alt om den her
330 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
WikzoWikzoSkrevet 16/09-05 06:28 
Den er blevet vist frem... Til Tokyo Game Show! :D

Læs alt om den her
dRxLdRxLSkrevet 16/09-05 08:22 
Jeg vil anbefale at læse om controlleren på en side af lidt højere kvalitet ;-)

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KilroyKilroySkrevet 16/09-05 08:31 
Når jeg ser sådan noget, så tror jeg altid jeg er den eneste der griner højt og støjende.
Kilroy Was Here
ZøvnigZøvnigSkrevet 16/09-05 08:36, rettet 16/09-05 08:37 
Nu har jeg selv siddet og skrevet nyheder omkring den hele denne morgen. Jeg er spændt på at se hvad den reelt kan præstere i spil. Den kan virkelig bringe nogle helt ny ting med sig ind i næste generation. En konsol generation der ellers ikke kan byde på noget som helst nyt.

Den er let at grine af i første omgang pga udseendet. Men jeg tror virkelg dette her kan blive stort.

En lille ekstra ting.. Hvor er den dog fed i hvid istedet for den originale sorte :P

Læs mere her
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/09-05 08:37 
Hold da k...!!!

De underdrev ikke, da de valgte at kalde den "Revolution". Den controller er godt nok funky!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-05 08:57, rettet 16/09-05 08:58 
Damn! Det virker da for sindsygt. Det er da møg nice at den kan vendes og så bruges som en NES controller.

En skam at de vælger at bruge samme analog stick som Gamecuben :/

Men hold da k... alligevel... :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JimPPJimPPSkrevet 16/09-05 09:24 
Nej Nej Nej... Hvor er alle mine knapper :(

Kommer jo til at tage fejl af controlleren og de 30 andre remotes jeg har liggende.

Attack = Eject på DVD'en
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
ElgenElgenSkrevet 16/09-05 09:45 
Den er den bare supersej. Som gammel Nintendofan må jeg sige at de igen formår at overraske mig positivt.
Lad mig dog få fat en dem, og det lige nu! }:-)
Pure innovation, der!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SonicSonicSkrevet 16/09-05 09:46 
Jeg er ret spændt på hvordan den fjernbetjening bliver at spille med da :) Men, mon ikke det nok bliver ganske sjovt? :D Det ser ihvertfald ret interessant ud :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/09-05 09:46 
Jeg må indrømme at jeg er meget skeptisk. Jeg er ikke i tvivl om at den "virker" og man skal selvfølgelig prøve før man kan afsige en endelig dom. MEN hele ideen med at man skal bevæge controlleren er mig i mod. En ting er at man formodentlig er nødt til at løfte armen og ikke kan hvile controlleren i skødet eller på bordet. Det kommer til at virke som når man spiller gun-games og selvom det er sjovt, så bliver jeg træt af at skulle bære pistolen (jeg ved selvfølgelig godt at Revolution controllen bliver meget meget lettere, men prøv selv: Tag en tændstiks-æske og peg den mod fjernsynet og se hvor længe du gider det.) Dette er dog ikke det værste. Et af de eksempler som IGN (eller Gamespot) har, er at hvis du skal styre et fly, skal du sidde og dreje/vippe controlleren. Jamen, jeg vil ikke styre mit fly på den måde! Jeg vil sidde med controllen og leve mig ind i illusionen om at jeg er pilot... og jeg har godt nok aldrig set en pilot styre som Nintendo vil have os til nu.

Jeg er sikkert bare en gammel sur mand, men hvis jeg skulle få lyst til at bruge min krop aktivt er det ikke med spil. Jeg synes Eyetoy, danse-måtter, fishin' rods osv. er geniale opfindelser. Men når jeg bliver tvunget til at styre alle mine spil på den måde bliver jeg lidt træt... bare ved tanken.

Dem af jer, som kender mig, ved at jeg er kæmpe Nintendo-fan, og jeg håber absolut det bedste for deres nye maskine, men lige nu er jeg godt nok ikke optimistisk.
WehnerWehnerSkrevet 16/09-05 09:51 
Også et lidt irriterende designvalg at controlleren bliver tættere på et NES-pad end den meget mere alsidige SNES-controller. Man tænker allerede lidt på GameCube og dens mangel på knapper sammenlignet med Xbox og PS2.

Med lad os da se, hvad den kan - selvom jeg gør mig nøjagtig de samme tanker som King Chaos.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RonaldoRonaldoSkrevet 16/09-05 10:22 
Læs impressions.

"At first, I was standing up and swinging my hand all around to aim - and my arms got really tired really quick. But once I sat down and relaxed, resting my hands on my legs as I would with a normal controller, everything clicked."

Normal controller til de gamle spil.

"Another device which will connect to the expansion port is a more traditionally designed controller, which will allow players to control the Nintendo back catalogue titles which the Revolution can play."

Jeg tænkte først at Nintendo skulle fyre den idiot der har designet det skrammel, men efter noget tid er det større billede gået op for mig. Det er på tide at Nintendo gør hvad Nintendo er bedst til, og det er at lave spil som er sjove at spille.

Jeg tror personligt at Nintendo vil finde deres helt eget publikum næste generation, og de vil gøre det med succes.

Hvem glæder sig ikke til at se det næste Mario spil?
KalicolaKalicolaSkrevet 16/09-05 10:35 
Ser mit liv passere revy....
For The Love Of The Game
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 16/09-05 11:08 
Jeg er umiddelbart meget skuffet. Den ser jo fuldstændig vanvittig ud.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
NaieraNaieraSkrevet 16/09-05 11:14 
King Chaos>
Jeg er sikkert bare en gammel sur mand (...)

Nej, ikke i det her tilfælde ;) Jeg er enig med dig i, at det ser totalt vanvittigt ud.

Ronaldo>
Det er på tide at Nintendo gør hvad Nintendo er bedst til, og det er at lave spil som er sjove at spille.

Kan man de ikke gøre det, til en maskine med en lidt mere normal controller?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KamekKamekSkrevet 16/09-05 11:22 
Den ser ret interessant ud. Men det bliver da svært at porte spil fra Xbox 360 og PS3.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
RonaldoRonaldoSkrevet 16/09-05 11:29 
Naiera>
Kan man de ikke gøre det, til en maskine med en lidt mere normal controller?

Hvorfor ikke når det er muligt at skabe helt nye spil? Hvorfor skal alt nytænkning skydes ned?

Alle impressions har være positive, og vi har endnu ikke set et eneste spil benytte det. Der var vel også pessimister for 10 år siden, som troede at analog ville blive en gimmick.
WehnerWehnerSkrevet 16/09-05 11:46 
Jeg vil først anerkende det som nytænkning, når jeg f.eks. ser en fps, som grundet den nye controller giver mig enten

a) en bedre oplevelse end to analoge sticks kan
eller
b) en ligeså god oplevelse, der er anderledes

Jeg håber selvfølgelig på, at jeg får dette. Omvendt tillader jeg mig også at tvivle.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-05 11:46, rettet 16/09-05 11:47 
Lad os håbe, at der ikke bliver dømt gimmick i for mange spil...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 16/09-05 11:56 
Naiera>

Ronaldo>
Det er på tide at Nintendo gør hvad Nintendo er bedst til, og det er at lave spil som er sjove at spille.

Kan man de ikke gøre det, til en maskine med en lidt mere normal controller?

Men så ville Revolution jo bare være i præcis den samme situation som Gamecube er idag. Nummer tre i samme markeds segment.
DS success i Japan og USA har vist at innovativt og intuitivt gameplay kan tiltrække nye kunder og for at være ærlig, så tror jeg DC/Xbox/PS2/GCN generationen har nået det punkt hvor man ikke kan komme videre med traditionelle controllere. Jeg tvivler stærkt at Xbox 360 og PS3 vil kunne tiltrække nye spillere. Ud over bedre grafik og lyd har de ikke noget virkelig nyt at byde på.
Revolution har som den eneste af de tre nye maskiner potentiale at hive nye kunder ind i spilmarkedet. Ved at udskille sig markant fra PS3 og Xbox 360 positionerer de sig i en anden kunde niche og overlader det til MS og Sony at kæmpe om de eksisterende kunder.

Hvad der angår kompatibilitet med ældre Nintendo spil, så er det jo nemt nok bare at tilslutte en Gamecube Controller til maskinen (eller SNES style GC paddet til (S)NES spil).
KilroyKilroySkrevet 16/09-05 12:06 
Jeg er negativ overfor idéen over at man skal købe ekstra controllere ved siden af. Det virker som unødige penge op af lommen, når Nintendo sikkert kunne have lavet en controller der havde alle de nødvendige knapper, mindre lignede en fjernbetjening, og som kunne det der gyro.

Jeg tillader mig også at forholde mig kritisk overfor at de forventer at man bevæger joysticket mens man spiller. Skal jeg føle mig dum, så spiller jeg Eyetoy. Dog kunne jeg godt forestille mig at maskinen for masser af eksklusive FPS og adventure-spil. For den control må være et helved at porte til...
Kilroy Was Here
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/09-05 12:10, rettet 16/09-05 12:11 
Spændende! Jeg kan ikke vente med at prøve den - selvom jeg sikkert vil foretrække en 'almindelig' controller.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RonaldoRonaldoSkrevet 16/09-05 12:31 
Wehner>
Jeg vil først anerkende det som nytænkning, når jeg f.eks. ser en fps, som grundet den nye controller giver mig enten...

Det er da logisk at nytænkning skal defineres udfra hvor god en oplevelse Wehner har.
WehnerWehnerSkrevet 16/09-05 12:45 
Nu adskiller jeg mig ikke specielt fra andre gamers. Jeg er ked af, at jeg ikke skrev mit indlæg så tydeligt, at også du kunne forstå, at det, jeg mener, er, at jeg giver ikke noget for nytænkning, med mindre det har et reelt formål.

Virtual Boy var jo også 'nytænkning'.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 16/09-05 12:46 
King Chaos>
Jamen, jeg vil ikke styre mit fly på den måde! Jeg vil sidde med controllen og leve mig ind i illusionen om at jeg er pilot... og jeg har godt nok aldrig set en pilot styre som Nintendo vil have os til nu.

Det er jo også muligt at bruge controlleren som det "joystick" et rigtigt fly styres med - så tæt kommer du ikke på virkeligheden med et joypad. Og så kan du sagtens hvile albuerne på dine lår.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RuneSPRuneSPSkrevet 16/09-05 12:47, rettet 16/09-05 12:50 
Den er kommet ud sådan ca. som jeg forventede... så jeg er indtil videre meget tilfreds, men det er svært at sige da jeg endnu ikke har set den i "aktion"... det er jo svært at sige hvor hurtig opdateringshastigheden osv er, for hvis den skal være optimal i specielt FPS spil så skal den være rimelig hurtig, det dutter ikke hvis at personens "view" først flytter sig 1 sek eller 0,1 sek efter man har flyttet controlleren... Men nu har ham der dimsen jo også udtalt at de ville afsløre endnu mere en gang i oktober... kunne være nice hvis de sendte nogle trailers ud hvor man så den blive brugt i et reelt spil :)

Personligt er jeg heller ikke meget for at skulle ekstra udstyr til controlleren da det bestemt godt kan løbe op i en del penge hvis man skal købe tilbehør til 4 controllere for at kunne spille multiplayer... (offline i hvert fald)
RonaldoRonaldoSkrevet 16/09-05 12:50, rettet 16/09-05 12:58 
Wehner>
Nu adskiller jeg mig ikke specielt fra andre gamers. Jeg er ked af, at jeg ikke skrev mit indlæg så tydeligt, at også du kunne forstå, at det, jeg mener, er, at jeg giver ikke noget for nytænkning, med mindre det har et reelt formål.

Du lagde det ud på en anden måde til at starte med. Men hvad end vi skriver nu, så vil spillene i sidste ende afgøre hvad der skal afgøres.
WehnerWehnerSkrevet 16/09-05 12:58 
Det er klart, og guderne skal vide, at jeg håber, at Nintendo leverer næste generation.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RuneSPRuneSPSkrevet 16/09-05 13:00 
Om ikke andet så glæder jeg mig til næste generation. Xbox 360 til at spille "tradionelle" spil på for mit vedkommende, og så leverer Revolution forhåbentlig nogle nye spændende oplevelser :)
RJKRJKSkrevet 16/09-05 13:01 
3of19>
Revolution har som den eneste af de tre nye maskiner potentiale at hive nye kunder ind i spilmarkedet.

Så er spørgsmålet bare hvor mange de mister på samme... :)

Jeg synes det ser spændende ud. Det tyder også på at vi får flere eksklusive spil og mindre ports i næste generation. Det er også spændende. I det hele taget kan controlleren vel kun opfattes som værende positiv for næste generations spil generelt af disse grunde.

Om konceptet bliver positivt for Nintendos markedsposition tvivler jeg dog særdeles voldsomt på. Det er svært at forestille sig de forbrugere, som hidtil kun har haft en Nintendo-konsol, vil holde fast i dette.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 16/09-05 13:02, rettet 16/09-05 13:19 
Revolution version as Osu! Tatakae! Ouendan! ville virkelig være lækkert, eller Samba de Amigo :)

@Rune:
Færre ports til Revolution ser jeg heller ikke som noget negativt. Maskinen vil klart være den svageste teknisk set i næste generation, så der ville ikke være nogen grund til at købe Rev versionerne alligevel medmindre de virkelig gør brug af controlleren.
Om de mister nogle af deres kerne marked bliver spændende at se. Personligt ser jeg mig som ahrdcore spiller og jeg er allerede solgt. Familier med børn ser jeg også som en god målgruppe for Rev, da det hele virker meget nemt og intuitivt, noget som alle kan forstå og spille med det samme. Vi har allesammen være børn engang og vendt og drejet controlleren i racerspil og hevet op i controlleren når man skulle hoppe i jump'n runs. Bare nu virker det faktisk :)
JmogJmogSkrevet 16/09-05 13:10 
Hvad jeg er bekymret for er, hvor kompatibel den vil være med diverse displays. Jeg har svært ved at forestille mid, at de spil, hvor man sigter på displayet, vil virke med en projektor.

Det ser dog meget spændende ud, og jeg ser da frem til nogle nye spiltyper.
RJKRJKSkrevet 16/09-05 13:17, rettet 16/09-05 13:18 
Sigtesystemet virker vel (formoder jeg) via noget internt gyro-positions-agtigt halløj i controlleren. Det har intet med displayet at gøre. Så man skal sikkert kalibrere controllerens retning ved at udpege hjørnerne, hver gang man starter op (hvis noget er flyttet).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 16/09-05 13:18 
Der skulle følge nogle sensorer med som man sætter op ved skærmen. Det er noget helt andet end lyspistoler.
RJKRJKSkrevet 16/09-05 13:27 
3of19>
Personligt ser jeg mig som ahrdcore spiller og jeg er allerede solgt. Familier med børn ser jeg også som en god målgruppe for Rev, da det hele virker meget nemt og intuitivt, noget som alle kan forstå og spille med det samme.

Det er svært at spå om, men jeg tror det bliver svært. Den kommer formentligt ikke til at have nogen coolness-faktor overhovedet. Den går udenom mainstream-markedet. Jeg tror ikke det er den børnene (tror de vil) have, og de bestemmer vel meget indkøbet af den slags. Man kan vel begrundet frygte, at maskinen mest kommer til at fungere som supplement til folk med PS3/X360, når de engang i mellem vil spille noget anderledes. Og det sælger man næppe 25 millioner eksemplarer på... Men vi herinde har grund til at se optimistiske på fremtiden for flere og mere anderledes spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
fumfumSkrevet 16/09-05 13:39, rettet 16/09-05 13:40 
Og disse spændende og anderledes spil, vil så igen aldrig se dagens lys i europa, da dem der har rev. er "the tiny dot in a dot".
Ihvertfald hvis det er med sædvanlig nintendo arrogance på.

:-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RJKRJKSkrevet 16/09-05 13:42 
fum>
Og disse spændende og anderledes spil, vil så igen aldrig se dagens lys i europa

Så er alt jo som det plejer ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 16/09-05 13:42 
RJK>
Det er svært at spå om, men jeg tror det bliver svært. Den kommer formentligt ikke til at have nogen coolness-faktor overhovedet. Den går udenom mainstream-markedet.

Ikke at jeg ikke synes, du har en pointe, men med lidt held bliver den en ny iPod :)

- Lille, hvid, cool designet.
- Mindre nørd-faktor end de øvrige konsoller (der var jo også lidt nørd-faktor over MP3-afspiller pre iPod).
- Skiller sig ud (mange iPod-brugeres oprindelige encitament til at købe iPod var også at skille sig ud).
- (Sandsynligvis) simpel og ukompliceret at spille med (iPod og iTunes er/(var) betydeligt lettere at bruge end ditto "pc-udstyr").
WehnerWehnerSkrevet 16/09-05 13:48 
Jeg prøvede i sidste uge at skifte WinAmp ud med iTunes. Efter en times frustration gav jeg op.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 16/09-05 13:50 
Uden at læse for mange af de andres mening, så er min holdning:

Super fedt, men lugter rimelig meget af gimmick, ligesom DS'ens touch screen. Spørgsmålet er hvor mange fede spil vi får ud af det, som ikke er arkade-prægede gimmick-spil som f.eks. fiskesimulatoren.
I det mindste er det sejt at der er dybdemåling, så det ikke bare kommer til at minde om en computermus.

Men reelt set kan man jo sagtens lave en tilsvarende controller på hver af de andre konsoller, så helt unikt er det ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/09-05 13:52, rettet 16/09-05 13:53 
Nu kan vi ikke bruge en enkelt brugers problemer til noget i den her sammenhæng :) Der er problemet med alt software i en eller anden udstrækning.

Iøvrigt var det jo heller ikke essen - bemærk, at jeg delvis omtalte iTunes i datid. Programmet blev rost til skyerne i begyndelsen, men derfor kan det jo godt være overgået sidenhen. Den primære målgruppe er sikkert også en anden end en som dig ;)

EDIT: @Wehner.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 16/09-05 13:54 
Hvordan mon den vil fungere for en venstrehåndet? Normalt bruger jeg venstre hånd til fjernbetjeninger, og prøver jeg med højre går det ikke lige så godt. Virker den med venstre får jeg nok et problem, da analogen er lavet til netop venstre.

Nå, ellers er jeg da fortrøstningsfuld, selvom jeg er lidt skeptisk overfor ideen. Men er man ikke til det nyskabende er der jo stadig en del at se frem til i PS3 og X360.
3of193of19Skrevet 16/09-05 14:00 
Pieyanthikos>
Hvordan mon den vil fungere for en venstrehåndet? Normalt bruger jeg venstre hånd til fjernbetjeninger, og prøver jeg med højre går det ikke lige så godt. Virker den med venstre får jeg nok et problem, da analogen er lavet til netop venstre.

Begge controllere er symetriske i y-aksen, så det er ikke noget problem at bruge hovedkontrolleren med ventre og analogen med højre.
Sandsynligvis vil der også være mulighed for at vende hovedenheden vandret begge veje, så man kan have d paddet til ventre eller højre som man nu vil.
SumezSumezSkrevet 16/09-05 14:05 
Ja, venstrehåndede som os har altid D-paddet til højre. Det er et helvede at spille Xbox. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 16/09-05 14:06, rettet 16/09-05 14:27 
Jeg tænkte på det samme, fordi jeg ikke kan se her:

http://www.1up.com/do/imageDisplay?id=2308865

Om den er symmetrisk eller kurver sig lidt efter hånden. Har du et billede 3of19?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 16/09-05 14:09, rettet 16/09-05 14:09 
3of19>
Begge controllere er symetriske i y-aksen, så det er ikke noget problem at bruge hovedkontrolleren med ventre og analogen med højre.

Så vist lige forkert, troede analogen bøjede lidt, så den var formet til venstre. Så er der jo ingen problemer :)
3of193of19Skrevet 16/09-05 14:10, rettet 16/09-05 14:12 
Tjeck trailervideoen, der er et sted hvor analog delen bliver vist og man kan tydeligt se at den er symetrisk. (Lige efter "lommelygte")

Link...
DommergaardDommergaardSkrevet 16/09-05 14:22 
Du smidder vel bare din "controller" over i den anden hånd? Det er da i hvert fald en af fordelene ved denne, såkaldte, controller!
JAAJAASkrevet 16/09-05 14:51 
PS3 og Revolution til mig. Der kommer med garanti mindst 5 spil til Revolution, der udnytter interfacet på en så fed måde, at det mere end retfærdiggør investeringen. Jeg synes, det lyder ekstremt spændende. Efter TGS er 360 blevet ret ligegyldig i mine øjne.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/09-05 15:23 
RJK>
Sigtesystemet virker vel (formoder jeg) via noget internt gyro-positions-agtigt halløj i controlleren. Det har intet med displayet at gøre. Så man skal sikkert kalibrere controllerens retning ved at udpege hjørnerne, hver gang man starter op (hvis noget er flyttet).

Så hvis man sidder og ser på sin ven spille, kan man få ham til at eksplodere af vrede og frustrationer ved blot at puffe lidt til konsollen så kalibreringen går fløjten? Det skal prøves, heehee!
330 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig