X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP-tråden


Svar
ComradeComradeSkrevet 03/09-05 12:39 
Nu hvor PSP'en endelig er udkommet i DK (for et par dage siden..) Synes jeg godt vi kan have en tråd, hvor folk kan poste deres erfaringer med det lille vidunder, spillene osv i stedet for, at der bliver oprettet utallige af slagsen :-).

Jeg var i Fona i Esbjerg i dag, og de har gjort rigtig meget ud af PSP releasen. Der var tre maskiner, som man kunne spille på, så jeg fik prøvet Wi... Se hele indlægget
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
190 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/05-08 11:56 
Der har været memory stick der blev solgt med film på (bl.a. Spider-Man), så kan være en af dem der menes.
solid snakesolid snakeSkrevet 14/05-08 11:56 
Ahh okay :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 14/05-08 23:50 
solid snake>
Da jeg ikke har nogen ide om hvad en Psp må koste?
Spørg jeg lige her på forumet.
Det er en Psp Black Slim købt den 31-12-07 med kvittering og manual og oplader, men uden kasse rigtigt flot.
Daxter komplet
Fifa 07 kun spil
Tekken Dark Resurrection komplet
Memory 4 Gb + Spider ( jeg ved ikke hvad spider er) nogen hjælp
Film Robots komplet
Teenage Mutant Hero Turtles kun film.


Ingen pris bud?? Jeg ved intet om overvejer at købe den..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 15/05-08 08:34 
Hvis den ikke har ridser eller døde pixels og ellers er flot, så ville jeg sige sige ca. 1300-1400.
solid snakesolid snakeSkrevet 15/05-08 22:41 
Okay mange tak.. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 19/05-08 23:11 
Benytter lige denne tråd til et enkelt spøgsmål da jeg ikke magter at oprette en ny.

Hvor meget kan man mon få for en PSP Slim i bytte i EB Games? Jeg vil gerne have solgt min og har prøvet at sælge den diverse steder (bl.a. herinde) men der er åbenbart ikke så meget efterspørgsel. Men det kan vel næppe betale sig at sælge den i EB? Så vidt jeg husker giver de fornærmende lidt for både spil og hardware...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
solid snakesolid snakeSkrevet 19/05-08 23:41 
Hvad følger med af original emballage, manualer, spil og film osv? Og hvor ligger du prismæssigt?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
happyEDhappyEDSkrevet 20/05-08 06:44 
jeg kunne også være intereseret. vil også gerne høre pris og sådan
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 20/05-08 08:29, rettet 20/05-08 12:32 
Maskinen er købt februar 2008 og er i super god stand. Org. emballage, alle manualer og kabler osv. medfølger, 1gb Memory Stick.

Spil:
Grand Theft Auto: Vice City Stories
Daxter
Killzone: Liberation
Everybody's Golf
Lumines II
Tales of the World: Radiant Mythology

samt 5 UMD film.

Byttes også meget gerne til Nintendo DS Lite. I kan byde i min handelsannonce herinde eller sende mig en PM :)

Annonce
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-08 18:14 
Hvad er det for en grim grynet effekt PSP'en benytter i næsten alle spil? Er det pga. at PSP'en ikke kan vise ret mange farver på en gang? Eller er der tale om en smart effekt som i virkeligheden bare ser ud ad H til, ligsom PS2'ens motionblur halløj?

Det er ret tydeligt at se på billedet her:
PSP-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 26/10-08 18:41 
Det er farverne ja, og for at simulere flere farver, laver den disse "dither-mønstre". Jeg synes nu ikke det gør så meget, og de tydelige trails ved specielt sorte pixels i bevægelse, generer mig noget mere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-08 19:43 
Er det ikke bare fordi PSP'ens skærm har en opdateringshastighed på et par sekunder? 2D spil er næsten uspillelige på den, især de hurtige som f.eks. Sonic i MegaDrive Collection.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-08 00:38, rettet 09/12-08 00:40 
Er PSP'en ved at være færdig herhjemme? I GameStop modtager vi så godt som aldrig nogen nye spil og på listen over spil der kommer snart er der kun 5-6 stykker for hele det næste halve år. Alligevel har vi masser af PSP-3000 (den der reklameres i tv for tiden), så måske det bare er kæden der ikke gider den mere?

EDIT: Chefen havde vidst ikke fået noget at vide om det da jeg spurgte ham om det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 09/12-08 11:48, rettet 09/12-08 11:56 
Det virker som om at den langsomt er ved at dø hen, dette set ud fra et personligt perspektiv i forhold til hvad jeg har surfet mig rundt til.

Overvejede for et stykke tid siden endnu engang at investere i en, og har i den forbindelse kigget på diverse sites efter spil på vej, og generelt hvad der er udkommet af gode titler til maskinen. Udbudet var dog, efter min spilsmag og mangel på gode anmeldelser, utroligt sparsomt.. Det endte med at jeg spurgte ekspedienten i EB Games om hans ærlige mening, han sagde at de hvert halve år modtog en 4-6 titler, men at der ellers var meget stille i PSP land, så det var måske ikke den bedste maskine at investere i. Så sprang jeg fra..

Udbudet i diverse butikker er også sparsomt, men billige er spillene, og det billige er jo en positivt faktor.. Jeg syntes dog at maskinen er for dyr, i forhold til udbud.

EDIT: Svaret på spørgsmålet om PSP'en er ved at dø i Danmark, umiddelbare vurdering er ja. Men det skal nok ses i et større perspektiv, den er højst sandsynligt ved langsomt at dø helt ud. Udviklerne lader ikke til at støtte op omkring den (eller umd som filmmedie), hvilket kan tolkes som en dødsdom.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 09/12-08 12:18, rettet 09/12-08 12:20 
Om PSP er ved at dø i DK er et godt spørgsmål - jeg har dog ikke set produktet fjernet i de butikker hvor jeg handler. Mens 360 på det mystiske er helt forsvundet fra Bilka?

Ser dog ikke at PSP er ved at dø globalt eller i Europa når den har så pæn markedsandel og sælger flot. Der annonceres jævnligt nye titler og der er da en pænt udvalg på vej eller lige landet (LocoRoco 2, Patapon 2, Resistance Retribution, Valhalla Knights 2, Star Ocean, Final Fantasy Dissidia, Phantasy Star, Tenchu 4, Super Stardust, Everyday Shooter, osv.) og der vil uden tvivl blive annonceret flere i 2009 som altid.

Kan ikke helt nikke genkendende til påstanden om at udviklerne ikke støtter op om platformen :)

Måske er grunden også at flere og flere 1st party titler bliver solgt som downloads (LocoRoco 2, Super Stardust, Everyday Shooter) og bare ikke tages ind i butikkerne eller droppes af en danske distributør (NFI)?
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 12:19 
Men bliver de solgt til det danske publikum? Det tvivler jeg nemlig på kan være årsagen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 09/12-08 12:21 
Dunno - det må "butiks-nørderne" herinde kunne svare på ;)
HeroldHeroldSkrevet 09/12-08 12:27 
Jeg kan bare ikke forestille mig at danskerne har taget download til sig i sådan en grad allerede - især ikke på PSP, som vel typisk er solgt til det yngre publikum.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 09/12-08 12:45, rettet 09/12-08 13:28 
Det er da netop også det yngre publikum downloads for alvor appellerer til; du ved, dem der aldrig har købt en CD, men altid stjålet eller måske, hvis de er artige, købt musikken på iTunes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 09/12-08 13:12, rettet 09/12-08 13:23 
Herold>
Jeg kan bare ikke forestille mig at danskerne har taget download til sig i sådan en grad allerede - især ikke på PSP, som vel typisk er solgt til det yngre publikum.

Nu tænker jeg ikke på salgstal men butikkernes og distributørens holdning - ikke altid logik som præger NFI's beslutninger :!
Men det er jo nemt at finde ud af - om DL spillene udkommer på UMD i DK... Super Stardust, Everyday Shooter, LocoRoco 2, etc.?
BeanoBeanoSkrevet 29/04-09 09:06, rettet 29/04-09 09:08 
Så er der igen friske rygter om den næste revision af PSP.

Skulle blive kaldt PSP Go!, være uden UMD drev (kun DL spil), komme i to udgaver med henholdsvis 8GB og 16GB intern storage og være i helt nyt "slide" design.

Er lidt skeptisk pga. den manglende UMD men bliver da spændende at se :)

Tekken 6 og et nyt Soul Calibur spil og også lige annonceret til PSP.

1UP: "New PSP Named And Coming This Fall"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/04-09 13:15, rettet 29/04-09 13:15 
Det bliver spændende at følge udviklingen hvis Sony rent faktisk vælger at gå ren DLC med den næste PSP-model, hvilket meget tyder på. At jeg så højst sandsynligt kun kommer til at købe absolutte top-titler til min PSP fremover, er lidt ærgerligt - jeg har svært ved at komme overens med tanken om nye spil som ren DLC :s
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/04-09 14:14 
Ja enig. Tror/håber nu nok de bliver ved med at udgive på UMD samtidig i et godt stykke tid (ihvertfald indtil PSP2 kommer). Patapon 2 udgives kun som DL i USA - håber næsten den flopper totalt så de ikke helt dropper UMD i den nærmeste fremtid ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/04-09 14:31 
Jeg deler dine forhåbninger. Nu ved jeg ikke hvor godt det første Patapon solgte i US, men jeg synes det er en mærkværdig titel at forsøge sig med.

Der vil selvfølgelig stadig blive udgivet i hvertfald nogle spil på UMD, men Sony kan vel uden videre stoppe hvis de ville, når de tilsyneladende mener at 8GB er nok i en af de nye modeller - dette er så vidt jeg husker den maximale understøttelse, i de gamle modeller!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/04-09 14:39, rettet 29/04-09 14:40 
Mener 16GB er fuld supporteret af alle modeller hvis man bare opgraderer firmwaren.
Er også tilladt at udskifte memory stick ;)
CoreCoreSkrevet 16/06-09 19:57, rettet 16/06-09 19:59 
Er der nogen der kender nogle fede PSP-sites, hvor der kan hentes PSP-godter i form af temaer, wallpapers, billeder (måske endda tegneserier), videoer, musik og andre sjove sager?

Selvfølgelig kun lovlige downloads.

Jeg selv er kun kommet frem til PSN Store og PSPube, hvoraf sidstnævnte kun er videofiler (fra Google og Youtube), men i de rigtige filformater. Den kræver lidt brug af sund fornuft, men så kan man også sagtens finde mange sjove lovlige ting der.

Der er rigtig mange sites, der bryster sig af at indeholde PSP-downloads, men 99% af dem jeg finder når jeg selv søger, viser sig at være crap. Så det må gerne være gode sites, der henvises til.

F.eks. havde den officielle hjemmeside for skodspillet Death Jr. i sin tid en tegneserie fra spillets univers liggende til download. Mere af den slags spilrelateret lir, kunne jeg godt tænke mig.

Det ville være ekstra lækkert, hvis sites'ne kunne besøges og downloades fra direkte i PSP'ens egen browser.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
millenniummillenniumSkrevet 19/05-10 15:59 
Nyt om PSP2 - lyder som om den bliver ond...

PSP2
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/10-10 16:41 
Jeg kan se at Jeanne d'Arc er kommet som digital download i US PSN-store - et spil jeg gerne vil have, men som har vist sig besværligt at få fat på.

Spørgsmålet er så, om jeg kan købe PSP-spillet på US Store på min PS3, og installere det på min EU-PSP/EU-PSP-konto. Vil det spille?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 07/06-11 15:59 
Hvordan er billedkvaliteten ved tv-out (henholdsvis med og uden zoom)?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-11 16:21, rettet 07/06-11 16:22 
Den er rigtig god og skarp. Men som du selv siger skal der zoomes en del før det fylder hele skærmen. Her kommer det så meget an på scaleren i dit TV hvordan billedet bliver og hvor meget det kan fyldes ud.

Her er Valkyria Chronicles II opskaleret til 1080p igennem min XRGB-3. IRL er det en smule skarpere end screengrabbet.
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/val2.jpg

Billedet er blevet skaleret en lille smule af photobucket.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 07/06-11 16:39 
Havde totalt glemt at der er tv-out på PSP! Nu skal jeg da helt sikkert i gang med VCII :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 07/06-11 17:53 
Konsolkongen: Tak. Ser fornuftigt ud.
SumezSumezSkrevet 08/11-12 00:16 
Så døde min PSP helt. Eller det vil sige, den gik i kage midt i en firmware-opdatering. Nu kan den slet ikke tænde fordi firmwaren er død.

Er der ikke nogen her på P:R der ligger inde med sådan et af de dersens pandora batterier? Det lader til at være det eneste, der kan reparerer en PSP med ødelagt firmware?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-18 01:48 
Det var måske et meget godt tidspunkt at kigge på jeres PSP batterier efterhånden. De kan ligge og være helt svulmet op eller begyndt at lække.
solid snakesolid snakeSkrevet 23/09-20 14:08, rettet 23/09-20 14:10 
Mit batteri er svulmet op, jeg havde desværre ikke brugt den i længe. heldigvis har det ikke lækket væske.

Hvor finder man et godt batteri til psp henne, til en rimelig pris?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/09-20 14:21 
Det er lige sket for mig i sidste uge.

Købte på eBay
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 24/09-20 07:19 
Ha ha, det skete også for mig mens PSP’en bare lå uden at blive brugt. :D Der burde være en datomærkning på batteriet - det lignede næsten en lille ballon.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/09-20 07:27, rettet 24/09-20 07:28 
Årsagen er netop at batteriet ligger ubrugt, de kan ikke tåle at ligge uden strøm på i længere tid. Jeg tjekkede begge mine PSP'er for nyligt, og de er begge synligt fine.

Jeg har efterfølgende opladt dem helt, men jeg ved ikke om det hjælper med at give dem længere levetid, eller om det bare udskyder "katastrofen" ind til den nuværende ladning er udløbet.

Nok en god idé at gøre det med andre håndholdte også. Vita, GBA SP, DS, 3DS osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/09-20 11:33 
Jeg har også to PSP'er som havde lagt ubrugt i flere år og hvor batterrierne var hævet op - den ene så slemt at batteri-coveret var hoppet helt af PSP'en. Heldigvis ingen batterilækager. Jeg anbefaler at pille batterierne helt ud hvis man har dem liggende over længere tid.

Købte et par nye batterier fra Kina via eBay.
millenniummillenniumSkrevet 24/09-20 17:45 
Åhhh hvorfor skal den undertrykkende kommunistregering altid lige ramme os hvor behovet er størst? :P
The medium is the message.
190 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig