X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kur for AIDS? (must read)


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/08-05 21:50 
Nyhederne har i det sidste stykke tid bare været fuld af negativt crap. Her er en rigtig positiv nyhed:-)

Jeg mener at det er i Syd Afrika at de har omkring en halv million mennesker med AIDS. Det er stort IMO:-)

weeeeeeee...
Well crucify the insincere tonight...
JAAJAASkrevet 13/08-05 22:06 
Scientists caution patients that it is much too early to consider using Valproic acid to treat AIDS, based on this study alone.

The drug has serious side effects, including liver damage, birth defects and anemia.

Men jo, det er da altid rart, når der sker fremskridt af en eller anden art.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 13/08-05 22:47, rettet 13/08-05 23:26 
Har man ikke hørt dette 20 gange før? Ikke for at lyde for pessimistisk, men hvad før dette til at være mere "BreaktroughISH" end andre gennemrud de sidste 10 år. Og hvorfor ikke starte med at skyde eller kuppe bestyrelserne i medicinal firmerne der uden dårlig samvittighed siger nej til at kopiere billig AIDS medicin, til Afrika. For selv at kunne køre rundt i bmw'er, og bo på strandvej.
soon the world will be one big computer
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/08-05 00:06 
HIV betragtes ikke engang som en alvorlig eller dødelig sygdom længere. En HIV-ramt kan overleve 20-25 år (selvfølgelig på medicin), hvilket er langt mere end folk, som rammes af så mange andre sygdomme. (Dette gælder se'fø'li' kun de rige lande, og der er tydeligvis et problem med tredje-verden-landene, som ikke har råd til de fine sager).

Men det er da godt, at der sker noget på den front.
SumezSumezSkrevet 14/08-05 01:28 
HIV er jo ekstra alvorlig i den forstand at den er meget smitsom. Det er de fleste andre dødelige sygdomme ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/08-05 02:53 
Næ, HIV er faktisk ikke særligt smitsomt. Risikoen afhænger af bærerens sygdomsfremskred (så en "nyligt" HIV-syg er ikke så "farlig" som en, der er ved at krepere af det).

Der er større risiko for at få f.eks. hepatitis eller andre (mindre farlige) kønssygdomme end HIV.

Så det er en stor og udbredt fejlopfattelse, at man er "dooooomed", hvis man har haft nærkontakt af tredje grad med en HIV-inficeret. Personligt vil jeg pålægge medierne en god del af den skyld. De har de jo med at blæse alting ud af proportioner. :-)
SumezSumezSkrevet 14/08-05 05:41 
Risikoen for at få HIV er ikke vildt stor, men jeg synes ikke der er nogen tvivl om at det er den vigtigste kønssygdom at få udryddet, men helt generelt er kønssygdomme et stort problem. Jeg kan godt forestille mig et par personer som bare skulle smittes, før der ville udbryde panik i en stor del af min omgangskreds.

Og af dødelige sygdomme, synes jeg heller ikke der er meget, der er vigtigere at få bugt med, men kræft topper selvfølgelig listen, det er en af de ting jeg selv er meget bange for, især jf. hyppigheden indenfor min egen familie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/08-05 12:56 
Nu er kræft ikke bare "kræft". Der er helt bogstaveligt hundredevis af forskellige former for skidtet, og at finde ÉN kilde til total helbredelse har en smule ringere odds end at du vinder 50 milliarder i Lotto på onsdag.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 14/08-05 12:59 
Kræft dækker over alle former for cellemutation ikke?
soon the world will be one big computer
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/08-05 14:54 
Nah, ikke helt. Celler kan sagtens mutere, uden at være "farlige kræftceller". En mere direkte samlet definition af kræft er "celler, som deler sig hastigt og/eller ukontrollabelt".
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/08-05 19:31, rettet 15/08-05 19:34 
Hyakotake>
Nah, ikke helt. Celler kan sagtens mutere, uden at være "farlige kræftceller". En mere direkte samlet definition af kræft er "celler, som deler sig hastigt og/eller ukontrollabelt".


Kur for AIDS? (must read)

*Adamantium skeleton and claws not included

Sig mig min gode mand - Har jeg fundet en hypokonder ven herinde? Lægebøger som godnat læsning? :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/08-05 20:43 
Haha, det er jo en del af mit fag... så helt godnat er det ikke.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig