X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox RGB Spørgsmål


Svar
JAAJAASkrevet 13/08-05 21:32 
Jeg modtog i dag et RGB kabel til min Xbox fra Play Asia. Til min store forbandelse viser det alt i grønne nuancer. Det tyder jo umiddelbart på et defekt kabel (ja, det sidder ordentligt i), men inden jeg sender det retur og venter endnu en uge på et nyt ville jeg da lige spørge, om der er et eller andet særligt ved Xbox, der gør at man ikke kan bruge RGB, med mindre man har moddet den eller indstillet et eller andet.

Søger kun svar fra folk, der rent faktisk ved noget. Gætteriet kan jeg selv klare ;)
NaieraNaieraSkrevet 13/08-05 21:42 
Der er selvfølgelig helt normal RGB på en Xbox, selvom det ikke er det bedste RGB-signal nogensinde, men det er jo en anden sag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/08-05 21:42 
Er det RGBHV (VGA), som du snakker om? Det kan ganske rigtigt kun bruges med NTSC- eller moddede PAL maskiner, da VGA fra xboxen kun er progressive.

Sådan et kabel vil kun give et billede, hvis Xboxen er sat til at outputte progressive. Derfor giver det ikke meget mening at du snakker om et grønt billede.

Hvis du derimod snakker om RGsB, eller RGB-scart som vi kalder det i Europa, så er der selvfølgelig intet der skal gøres ved maskinen før det virker.

Lige meget hvad, så lyder det som om, du har et defekt kabel.
JmogJmogSkrevet 13/08-05 21:44 
Naiera>
Der er selvfølgelig helt normal RGB på en Xbox, selvom det ikke er det bedste RGB-signal nogensinde, men det er jo en anden sag.

Ja, Microsoft har desværre lagt nogle filtre ind over for at få billedet til at virke "flottere" på almindelige TV. Filtrene blødgører billedet og mindsker jaggies på bekostning af detaljegrad og skarphed. Filtrene bliver automatisk slået fra, når man kører progressive. Så ser billedet til gengæld knaldgodt ud.
JAAJAASkrevet 13/08-05 21:54, rettet 13/08-05 21:54 
Det er et helt almindeligt RGB SCART kabel, som så desværre er defekt. 10 dage mere med composite, suk. Takker for svarene.
NaieraNaieraSkrevet 13/08-05 21:55, rettet 13/08-05 21:58 
Hvad med bare at købe et originalt kabel i en helt normal butik og få det overstået?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 13/08-05 21:57 
Simpelthen Prisen. Der er rimelig stor forskel.
NaieraNaieraSkrevet 13/08-05 21:59 
Så er du også selv ude om at skulle vente. Der findes også uoriginale kabler i de danske butikker. Helt ned til 80,- har jeg set dem (og billigere, men det var en fejl ;).

Jeg ville dog aldrig anbefale at købe et uoriginalt til daglig brug...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 13/08-05 22:03 
Problemet er løst. Jeg pillede skidtet fra hinanden og fik det til at virke :)
NaieraNaieraSkrevet 13/08-05 22:04 
Ja, der skal ikke meget til. Mit forlængerkabel laver fra tid til anden et rødt skær på billedet. Det kan løses ved lige at daske til kablet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 13/08-05 22:53 
OT, men hvis nogen leder efter et billigt originalt RGB-kabel, så vil jeg anbefale at man tjekker sin lokale Fona-butik. Der købte jeg mit til 129,95 kr og jeg har flere gange set det til samme pris, også i andre Fona'er.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
TurricanTurricanSkrevet 14/08-05 10:08, rettet 14/08-05 10:08 
Jeg købte også mit Advanced Scart kabel i Fona(Århus) i Ryesgade(strøget, op mod banegården) til 129,-, for et par uger siden. Forinden havde jeg været i den Fona der ligger midt på strøget, og de havde det til alm. pris (små 300,-?). Bare et lille tip hvis folk i nærheden skulle ønske sig et billigt RGB kabel :-)

Undskyld hvis jeg er lidt offtopic, men der blev tidligere i tråden snakket om et filter der gjorde sig gældende med mindre at man kørte progressive. Kan man på ingen måden omgå det? Evt. noget chiphack et eller andet? Jeg købte RGB til både XBOX og PS2 på samme dag, og synes simpelthen at PS2 billedet står en tand skarpere. Helt sikkert, RGB til XBOX'en er et must, men jeg synes bare ikke at der sker helt ligeså meget som med PS2'eren. Er der nogen(ja det kan Naiera jo så) der kan nikke genkendende til det?
The Gods pause for a moment...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig