X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spil af Halo kaliber?


Svar
IrisIrisSkrevet 02/07-05 20:11 
Jeg har besluttet mig for at støve min Xbox af, og spille på den igen. Inden det dog bliver en realitet, så skal jeg naturligvis bruge nogle spil.

Derfor søger jeg tips til Xbox spil, som er af samme kaliber som Halo og Halo 2. Det skal ikke nødvendigvis være first person shootere - som om der findes nogle af den slags på Xbox, som kan måle sig med de to Halo'er - men derimod såmænd bare spil, som kvalitets mæssigt kan hamle op med Halo'erne.

Er det utopi? Det tillader jeg mig - indtil andet er bevist - at tro.

Personligt kommer jeg fra PS2 og diverse Nintendo platforme, hvor jeg har været vant til at kunne vælge og vrage mellem mange ypperlige spil, alle af samme høje kaliber. Glæden ved Xbox'en gik li'som lidt i stykker da jeg opdagede, at ingen af platformens andre spil, overhovedet er i samme klasse som Halo'erne. Ikke nok med at de ikke er i samme klasse - de ligger niveau'er under disse to mesterlige spil.

Men stiller jeg for høje krav? Håber I kan anbefale noget Xbox stuff, som virkeligt trækker tænder ud.
I'm selling these fine leather jackets
RuneSPRuneSPSkrevet 02/07-05 20:26 
Chronicles of Riddick og Fable slår da i hvert fald Halo 1/2 med flere længder.
IrisIrisSkrevet 02/07-05 20:33 
Det er da ved den sødeste grød, at de IKKE gør.

Riddick er da skam godt og alt muligt, men ikke i samme liga som Halo'erne.

Fable er også fino, men igen - ikke i liga med Halo'erne. Ikke lige dét spil, som rev mig væk fra Zelda m.m.
I'm selling these fine leather jackets
APHAPHSkrevet 02/07-05 21:03 
Du kunne jo prøve at læse folks vurderinger af xbox spil. Det giver et godt billede af hvilke titler der er vær at kigge nærmere på.

http://www.playright.dk/vurderstats1.php?platformid=4&sort=4&start=0]Vurderinger[/LINK]" target="">Vurderinger

Iris>
Glæden ved Xbox'en gik li'som lidt i stykker da jeg opdagede, at ingen af platformens andre spil, overhovedet er i samme klasse som Halo'erne.

Det var godt nok noget af en konstatering, men heldigvis er spilsmag individuelt. For mig personligt rangere ingen af halo spillene ret højt.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
CoreCoreSkrevet 02/07-05 21:27, rettet 02/07-05 21:29 
Da jeg også er en af Halo-skeptikere herinde, så vil jeg (uden at være interreseret i at deltage i endnu en evigheds-diskussion) mene at der er MANGE spil til Xbox, der slår Halo.

Endda også en del der er hævet over almindelig PS2-standard.

Af FPS'ere mener jeg at både de to Rainbow Six-spil, Timesplitters: Future Perfect, Return To Castle Wolfenstein og Riddick er en del bedre (og langt mindre ensformigt) end Halo ;)

Udover FPS'erne tør jeg godt at sige at Crimson Skies & Oddworld: Strangers Wrath måske er af den kaliber du eftersøger.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-05 00:06, rettet 03/07-05 00:08 
Jeg er så af den mening, at der slet ikke er nogen spil af Halo kaliber ude til de nye platforme...

Men hvad med at kigge på fx IGN og søg på spil, de har givet 9+ og se, om der er noget som interesserer dig.

Var jeg lige kommet til Xbox platformen, ville jeg kigge på spil som Riddick, Ninja Gaiden, Oddworld Stranger's Wrath, Morrowind, Burnout 3, Project Gotham Racing 2, Kotor spillene, Jade Empire, Forza Motorsport, Prince of Persia SoT, Doom 3, Splinter Cell spillene, GTA spillene, Panzer Dragoon Orta osv.

Core>
(uden at være interreseret i at deltage i endnu en evigheds-diskussion)

Jeg er enig. Det har vist været diskuteret et par gange og er ikke længere værd at spilde tid på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
IrisIrisSkrevet 03/07-05 00:26 
Bede-x>
Jeg er så af den mening, at der slet ikke er nogen spil af Halo kaliber ude til de nye platforme...

Hvad har du spillet på Gamecube og PS2 på det sidste? For ikke at tale om Nintendo DS'en?

Not much, I reckon..


Var jeg lige kommet til Xbox platformen, ville jeg kigge på spil som Riddick, Ninja Gaiden, Oddworld Stranger's Wrath, Morrowind, Burnout 3, Project Gotham Racing 2, Kotor spillene, Jade Empire, Forza Motorsport, Prince of Persia SoT, Doom 3, Splinter Cell spillene, GTA spillene, Panzer Dragoon Orta osv.

Med undtagelse af Forza, KOTOR og Morrowind, så har jeg spillet disse spil - og gennemført flere af dem.

Der var bare ikke rigtigt noget...drive i dem, men spilles det skulle de - skidtet koster jo penge, og selvom man bare kan returnere det i EB, så vil man gerne ha' lidt ud af dem alligevel.
I'm selling these fine leather jackets
IrisIrisSkrevet 03/07-05 01:07 
Jeg kan berolige dig med, at Halo ikke er det største af det største.

Det er "kun" rigtigt, rigtigt godt - det meste af spillet.
I'm selling these fine leather jackets
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/07-05 01:33 
Nu er det lidt svært at give råd til en som bare siger "Halo kaliberen". Hvad er det præcist som du synes det er så fedt ved Halo? - Så kan vi måske hjælpe dig!
Er det action elementet i Halo du kan lide? Historien? Grafikken? Præsentationen? Spillets interface? Musik?

Og man spørger om, hvad der er så er bedre til GC og PS2?

Hvis du spørger mig, så er Burnout 3: Takedown et rigtig fedt spil. Jeg er normalt ikke til racing, men der er altså gang i det der.

Andre spil som jeg synes er rigtig gode er, Psychonauts og Stranger's Wrath. Begge sjove og gennemførte platform spil, med meget mere hjerne end nogen Nintendo / Sony platformer der er kommet ud i denne generation. Stærkt anbefalet herfra:)

KOTOR, synes jeg også er et rigtig godt spil. Kampsystemet er ikke for alle, og det har ingen hår på Baldurs Gate(PC spillene), men stadig en stor oplevelse for enhver Starwars fan.

Otogi 2: Immortal Warrior er også et rigtig sjovt og lidt svært, men laid back action hack'n slash spil. Stilen og dybden er forbedret meget fra det første, og musikken og grafikken minder om noget man har set fra Crouching Tiger, Hidden Dragon/Hero/House of Flying Daggers, med et twist af mørk japansk mythology.
Men prøv at find det billigt. Spillet har ikke meget replay value og det er ikke langt, men stadig rigtig godt(efter min mening).

Max Payne spillene er også korte, men personlige Action favoritter. Fantastisk historie og action og præsentation. Det første føles måske lidt edgy omkring kanterne nu, men 2eren er der stadig fut I. Begge burde kunne findes brugt til meget billige penge i EB games.

Metal Gear Solid 2: Substance, er også et spil jeg har haft meget sjov med. Det er ikke ligeså godt som MGS til PSX eller MGS3(Som er min favorit i serien), men stadig et utroligt fedt univers og spil, hvis du kan blive fanget af universet. Det er bare for realistisk og crazy sci-fi anime agtigt for nogen, men jeg elsker det. Jeg er også en sucker for alt det der Akira/Ghost in the shell halløjsa:D

Morrowind - Sindssygt underlegen I forhold til PC versionen som er blevet rigtig cool efter alle de patches de udgav og med en god PC kan det køre fantastisk. Dog er det et rigtig fedt Xbox spil alligevel.
Du skal tvinge dig igennem de første par timer, men hvis du holder i, så kan der være 200-300 timers gameplay I vente.

Hitman 2: Silent Assasin, Fable, JSRF og Panzer Dragoon Orta er også spil jeg personligt ville anbefale. Full Spectrum Warrior, er også sjovt:)
Well crucify the insincere tonight...
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-05 03:04 
Iris>
Hvad har du spillet på Gamecube og PS2 på det sidste? For ikke at tale om Nintendo DS'en?

Nu er der jo tale om smag og behag. For mig har ingen titler på de tre konsoller leveret varen i samme grad som Halo spillene. Den er ikke længere.

Jo, måske at jeg ikke mener at DS har en killer app :P

Ikke at jeg er interesseret i at diskutere det.

Der var bare ikke rigtigt noget...drive i dem, men spilles det skulle de - skidtet koster jo penge, og selvom man bare kan returnere det i EB, så vil man gerne ha' lidt ud af dem alligevel.

Så er det da muligt, at Xboxen ikke er noget for dig. Spil på andre platforme. Der er da nok at vælge imellem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
IrisIrisSkrevet 03/07-05 10:26 
Valkyrie>
Nu er det lidt svært at give råd til en som bare siger "Halo kaliberen". Hvad er det præcist som du synes det er så fedt ved Halo? - Så kan vi måske hjælpe dig!
Er det action elementet i Halo du kan lide? Historien? Grafikken? Præsentationen? Spillets interface? Musik?

Jeg kan vist bare godt li' en overlegen first person shooter :-)

Men Halo'erne har tillige den bedste kontrol af en FPS, som jeg nogensinde er stødt på til konsol. Sammen med Half-Life på PS2 - som har samme gode kontrol - så er de 3 spil de bedste konsol FPS'ere.
I'm selling these fine leather jackets
WehnerWehnerSkrevet 03/07-05 12:07, rettet 03/07-05 12:08 
Iris>
ingen af platformens andre spil, overhovedet er i samme klasse som Halo'erne. Ikke nok med at de ikke er i samme klasse - de ligger niveau'er under disse to mesterlige spil.

Det er helt korrekt, men det gør alle generationens spil fra Nintendo og Sony jo også. Der vil altid være nogen, der er et stykke foran alle de andre. I sidste generation var det Miyamotos japanske spil til N64, i denne kommer de underligt nok fra Bungie i USA. Hvem ved, måske kommer de næste generation fra Rare i England? Så har vi været hele kloden rundt.

Ghost Recon: Island Thunder er i øvrigt en temmelig undervurderet fps til Xbox, så den vil jeg anbefale dig at kigge nærmere på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 03/07-05 12:15, rettet 03/07-05 12:24 
Wehner>
Det er helt korrekt, men det gør alle generationens spil fra Nintendo og Sony jo også.

Det er vi heldigvis flere der er uenige i. Halo er skam et fint spil, men det der med, at det er det bedste i hele generationen er i mine øjne noget værre vås. Ligeledes var Nintendo 64-spillene du nævner heller ikke det allerbedste i forrige generation.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 03/07-05 12:22 
Det bliver vi to næppe enige om, men jeg er langt fra den eneste af den mening, så at kalde det noget vås er nok lige at presse den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 03/07-05 16:30 
Bede-x>
Var jeg lige kommet til Xbox platformen, ville jeg kigge på spil som Riddick, Ninja Gaiden, Oddworld Stranger's Wrath, Morrowind, Burnout 3, Project Gotham Racing 2, Kotor spillene, Jade Empire, Forza Motorsport, Prince of Persia SoT, Doom 3, Splinter Cell spillene, GTA spillene, Panzer Dragoon Orta osv.

Det er en fed liste - så forøvrigt at Gamespy havde et link på deres forside til en liste over Xboxens største titler.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig