X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til forstærker


Svar
HardballerHardballerSkrevet 01/07-05 19:59 
Hey der..
Har lige fået skaffet nogle dejlige højttalere, for ingen penge. Sidder så med en meget dårlig forstærker, med sprunget udgange, og ved ikke hvad.
Vil jo gerne ave noget ud af mine højttalere, så hvad kan i anbefale?

Jeg har nogle 500 watts powerhøjttalere, af mærket Koda.. Modelnavn AV9502F..
Min forstærker er en Koda AV-1399, og har været ok, bare ikke mere :)

Ved ikke med pris, men den skal kunne spille godt :) Et must er muligheden for at regulere bassen..
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-05 20:57, rettet 01/07-05 21:04 
Er du sikker på, at forstærkeren er helt død?
Der plejer som regel i sådan en fætter at sidde nogle sikringer, som ryger før selve Amp´en. Det kunne jo være, at de bare skal skiftes(hvis man er heldig) :-)

Jeg kender ikke rigtig mærket Koda, så jeg skal ikke kunne sige, hvilken type forstærker der ville passe godt til dine højttalere.

Du ved ikke om impedansen(modstanden) på dem er 4, 6, eller 8 ohm (eller måske noget helt andet)?

Jeg kunne også godt bruge driftseffekten/følsomheden i dB, men det er nok for meget at forlange.
AV Intelligent Terminal
HardballerHardballerSkrevet 02/07-05 14:46 
Ja, det er sgu meget at forlange :D
Har ik ligefrem forstand på forstærkere, så er helt død på området..

Om der er gået en sikring, kan jeg ikke sige, men ved at den nærmest "klikker" når jeg har skruet højt op.. Så slår den fra, og kommer igen lidt efter.. Det er dog kun i perioder..

Det med sikringerne vil jeg da egenlig lige tjekke :)
KoludaKoludaSkrevet 02/07-05 15:16 
Der er så automatsikringer i forstærkeren, du hører klikker.
De er sikkert defekte, ellers er dine højtalere / delefiltere....
HardballerHardballerSkrevet 02/07-05 19:21 
Det er nok ikke mine højttalere, da jeg har 2 andre sæt hvor den gør det samme.. Så nok min forstærker :)

Men som sagt, hvad kan i anbefale af forstærkere? Og evt PM mig hvis i har en til salg =)
TLTLSkrevet 04/07-05 02:01 
Jeg har en JVC-forstærker du måske kunne være interesseret i :-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HardballerHardballerSkrevet 04/07-05 14:48, rettet 04/07-05 14:48 
Du må gerne smide en PM :)

Har også fået tilbudt:
Sony Str-DE485E ( http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B0000647UZ/testberichtea-21/302-2908577-1061612 )

Er det noget værd, kan de spille mine højttalere op? =)
HardballerHardballerSkrevet 09/07-05 09:56 
*BOINK*
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/07-05 19:58 
Tjahh... alle forstærkere kan i teorien få et par højttalere til at spille øredøvende højt, men det er mere et spørgsmål om, hvor godt det lyder ;-)

De 5x 80 Watt skulle være rigeligt til de fleste personers behov, men hvis jeg skal give dig et rigtig godt råd, må det nok være, at du bare skal blæse et fedt hul i, hvad andre anbefaler dig af forstærkere(eller receivere).

Det er lidt ligesom med kvinder, mad, musik og ting i den dur. Det er et spørgsmål om smag!

Lyt til en masse forskellige forstærkere(dine venners grej, det, som de har stående i butikkerne, osv. osv.), mens de spiller noget af dit yndlingsmusik ved dit yndlingslydtryk, og køb så det eksemplar, der giver dig gåsehud på den fede måde.
AV Intelligent Terminal
HardballerHardballerSkrevet 09/07-05 20:21 
Hehe :D

Tvivler på jeg må gå ned i Fona og fyre op for en masse god techno :D

Men jeg prøver lige dit råd, inden jeg beslutter mig for noget :) Tak darh..
MrCaseMrCaseSkrevet 10/07-05 18:56 
Uh ha da, den Sony forstærker ville jeg ikke anbefale dig.

Jeg har haft 875eren tidligere, og der var godt nok ikke meget lyd i den. Udetaljeret og u-dynamisk.

Nu er jeg jo lidt farvet, men jeg ville anbefale en Denon AVR-1705 til 2.499,- eller en AVR-2105 til 3.499,- fra Hi-Fi Klubben.
(Og i Hi-Fi Klubben kan man sagtens gå ned og fyre op for en god gang techno! Og tag endelig dine højttalere med så vi kan teste på dem!)

Nu ved jeg ikke hvad du kunne få den Sony for, men de ovennævnte forstærkere kan jeg stå fuldt og fast indenfor.
Have you considered sucking less?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig