X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Controller - måde at holde på


Svar
NazQuelNazQuelSkrevet 19/06-05 17:36 
Hej

Her forleden aften, sad vi og snakkede om, hvorledes vi holdte på controller. Nogen holder åbentbart mere akavet end andre, bl.a. mig.

Hvis nogen holder på en smart måde, så del det med os andre...

Et billede fortæller mere end tusind ord, så her:

Naz psycho måde
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
ChanoziChanoziSkrevet 19/06-05 17:38 
Claw-Quelle :-)
Spiller nu: Halo: Combat Evolved, Halo 2, Battlefield 2: Modern C...
WehnerWehnerSkrevet 19/06-05 17:38, rettet 19/06-05 17:39 
Det ser altså weird, så kan du sige, hvad du vil :)

Og jeg kan stadig ikke forstå, hvordan du ordentligt når R-triggeren. Dine hænder ser godt nok ud til at være store, men alligevel. Kan vi også få et billede fra højre side, så vi kan se det i profil?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NazQuelNazQuelSkrevet 19/06-05 17:48 
Det ser ikke weird ud, det ser normalt ud..
Hvordan holder du selv??
Nå men her er et andet billede, håber det hjælper på det..

Naz

Naz psycho måde2
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
JmogJmogSkrevet 19/06-05 18:03 
NazQuel>
Det ser ikke weird ud, det ser normalt ud..

Det afhænger vel af, hvordan man definerer "normalt". Jeg kan forsikre dig om, at flertallet af alle konsolspillere holder den på den måde. De fleste har tommelfingrene på sticks og pegefingrene på triggerne.

Det er trods alt det, controlleren er designet til. Din måde er kun praktisk, hvis man har brug for at styre med højre stick samtidig med, at man trykker på ABXY-knapperne.
Zzap!Zzap!Skrevet 19/06-05 18:09, rettet 19/06-05 18:11 
Jeg synes også det ville være en god ide med et analogstick der der er beregnet til at blive betjent med to fingre. Det giver altså en del bedre præcision.
På nogle N64 spil holder jeg på samme måde, men med store triggere er det desværre blevet meget sværere.
Born to kill space
NazQuelNazQuelSkrevet 19/06-05 18:19, rettet 19/06-05 18:23 
Zzap!>
Jeg synes også det ville være en god ide med et analogstick der der er beregnet til at blive betjent med to fingre. Det giver altså en del bedre præcision.


Jeg forstår ikk, hvad du mener, med et analogstick, til to fingre?? Hvordan kan det lade sig gøre??
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
Zzap!Zzap!Skrevet 19/06-05 18:44, rettet 19/06-05 18:47 
Man kunne gøre selve "grebet" lidt højere så det ville være behagligere at holde om, i stedet for de relativt skarpe kanter, der er på de fleste sticks i dag.
For at gøre det endnu bedre kunne man placere sticksene hvor triggerne sidder nu, og dreje triggerne ca. 45 grader ned under paddet. Lidt på samme måde som "tophatten(?)" og aftrækkeren på et flysimulator stick er placeret.

Jeg troede at du brugte to fingre til at styre sticket med, men ved nærmere eftersyn kan jeg godt se at du bruger de andre fingre til knapperne.
Born to kill space
PlaykidPlaykidSkrevet 19/06-05 18:47, rettet 19/06-05 18:52 
Jeg holder faktisk på præcist samme måde med N64 controlleren, bare med venstre tommel- og pegefinger, så jeg kan godt se fornuften i det:)
Men mine fingre er vist for stive til at bruge den meteode på en Xbox controller.
Spiller nu: Halo 3
HankyHankySkrevet 19/06-05 19:07 
Jeg gør brug af samme metode, blot med PS2-controllers. Det er et must i fighters.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 19/06-05 19:10 
I Street Fighter har jeg også helt fra de gamle 16-bit dage haft højre hånd oven over controlleren, hvis man kan sige det sådan. Chun Li sparker hurtigt, når man kan aktivere hendes spark med pege- i stedet for tommelfinger :)

Men der var heller ikke nogen analog styrepind, at tage hensyn til dengang...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 19/06-05 23:40 
Jeg forstår ikke hvordan du kan trykke på ABXY knapperne uden at holde igen på controlleren med dine fingre. På en PlayStation controller kunne det måske lade sig gøre, men knapperne på en Xbox controller har det med at være genstridige. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NazQuelNazQuelSkrevet 20/06-05 12:14 
Hvis det er mig du mener, så har jeg lillefingeren i højre side, samt lillefinger og ringfinger i venstre side..

Desuden, når man bliver træt i i de fingre, så kan du lade controlleren hvile på låret eller lign.
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
Bede-xBede-xSkrevet 20/06-05 14:35 
Jeg var slet ikke klar over, at du spillede med kloen, Quelle. Cool.

Hvor underligt det end ser ud, så kan det lade sig gøre at spille godt på den måde. Team 3D's Hotshy spiller med den og han regnes for en af verdens bedste spillere.

Jeg tror kun, jeg selv har brugt kloen, når jeg spiller Super Metroid. Trælst jeg ikke har en hånd, der kan holde sådan på Duken...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NazQuelNazQuelSkrevet 20/06-05 16:29 
Kan vi ikke kalde det noget andet end kloen?? Det lyder sgu negativt.

Men så er der i det mindste en mere, der spiller på en anderledes måde.

Prøvede i går at spille som "normale folk" og puha, det var ikke et kønt syn. Man kan da ikke slå og sigte på samme tid
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
Bede-xBede-xSkrevet 20/06-05 17:13 
Nej, kloen er helt klar en fordel, hvis man har hånden til det.

Så er diskussionen om boxer eller normal ligegyldig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NazQuelNazQuelSkrevet 20/06-05 17:18 
Kloen. Kan vi ikke kalde det noget andet.
lyder som om man har en hånd, der kunne skræmme Jason Vorhees væk, hvis man spille med kloen :)

Hvordan spiller du selv bede??
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
Bede-xBede-xSkrevet 20/06-05 20:19 
Jeg er skam helt normalt anlagt, Nazquel. En tommeltot på hver analog og en pegefinger på hver trigger.

Navnet slipper du nok ikke for. Styringen er kendt som kloen og hvis du ser på dit eget billede, er det vel tydeligt nok hvorfor :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 20/06-05 21:41 
Jeg lægger testiklerne på de to analoge styrepinde og ..

Nej, jeg holder helt normalt. Jeg har aldrig forstået, hvorfor nogle folk finder det nødvendigt at gøre alt muligt underligt.

Jeg havde dog i mine yngre dage tendens til at spjætte med højre ben, når jeg spillede Decathlon.
NazQuelNazQuelSkrevet 21/06-05 00:38 
Bede-x>

Navnet slipper du nok ikke for. Styringen er kendt som kloen og hvis du ser på dit eget billede, er det vel tydeligt nok hvorfor :P

Når jeg ser på det billede, ser jeg en person, som holder yderst praktisk. Desuden, så kan jeg sigte, samtidig med at slå. (halo 2).
Synes stadig ordet kloen lyder groft. Kan vi ikke kalde det "praktisk måde at holde, for personer, der kan overskue det". Simpelt
Vampyrere er ren overtro - ligosom alfer, nisser og eskimoer
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/06-05 01:28 
'ClawQuel' eller 'NazClaw' er da også klingende ord :-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig