X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SID til MP3 konvertering


Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 19/06-05 16:24 
Er der nogen der kender et program der kan konvertere SID filer (C64 lyd) og/eller MOD (Amiga lyd) til MP3 eller OGG?
Born to kill space
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/06-05 16:59 
Du kan finde et plugin til Winamp.

http://www.winamp.com

Desværre har jeg haft svært ved at lege med det og få noget brugbart ud af det, fordi nogle numre loop'er, og så skal man enten fade ud eller... gøre noget, som jeg ikke er tilpas meget inde i lydredigering for at komme uden om.

Du kan også bruge SIDplay.

http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/5147/sidplay/

Det kan gemme, men samme problem (og muligvis format-ændring) gælder. Og så ser jeg lige, at der er udkommet et SIDplay 2... det må jeg hellere få prøvet.

sidplay2.sourceforge.net/
Zzap!Zzap!Skrevet 19/06-05 17:38, rettet 19/06-05 17:46 
Ha ha! Jeg har brugt SIDPlay i lang tid og jeg har aldrig lagt mærke til at det kan gemme WAV. filer. Tak!

Edit: af en eller anden grund konverterer den kun ca. 30 sekunder af nummeret og i markant dårligere kvalitet end SIDplay afspiller. :(
Born to kill space
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/06-05 23:26 
Du kan også bruge et plugin til winamp, og så sætte winamp til filewriter / disk writer som output. Og har du et godt mp3 codec på din computer, kan du lave mp3 direkte på den måde :-)

Har lige testet det med en .spc (SNES) fil, og det fungerede fint.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 19/06-05 23:30, rettet 19/06-05 23:31 
Alt hvad man kan afspille i Winamp (dvs. stort set alt) kan gemmes som wav eller mp3 via det disk writer plugin, der så vidt jeg husker følger med programmet. :)

Edit: Nåja, det var så hvad Azalon lige skrev, jeg må have læst forkert. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/06-05 23:45 
Zzap!>
Edit: af en eller anden grund konverterer den kun ca. 30 sekunder af nummeret og i markant dårligere kvalitet end SIDplay afspiller. :(

I SIDplay: Gå ind i Settings --> WAV

Dér kan du ændre hvor lang tid WAV'en skal optage. Default er 30 sekunder, men det kan du så sætte op på 3-4 minutter, alt efter hvor langt nummeret er. Det med kvaliteten ved jeg dog ikke noget om (i samme menu kan du ændre på mono/stereo og noget bitrate) så måske skal du bare bruge Winamp-metoden.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig