X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SegaCD


Svar
NaidNaidSkrevet 12/06-05 15:05 
Hej

Er der nogen der lige kan hjælpe mig med følgende. Er ved at købe en SegaCD, men sælger har ingen kabler til maskinen. Hvad skal der bruges før den virker? altså jeg har en megadrive 2 med alle kabler. Men hvad skal jeg bruge af kabler til SegaCD´en før den kommer til at virke?. Er det muligt selv af fremstille kablerne?.

Har ikke vildt meget forstand på denne maskine så hvis der er en der kan give mig et forståeligt svar så ville det være dejligt:).
RJKRJKSkrevet 12/06-05 15:16 
For det første kan du slet ikke bruge en Sega CD sammen med en MegaDrive (tror jeg). Sega CD er den amerikanske model. Den europæiske hedder Mega CD. Bemærk i øvrigt at der både er model 1 og model 2, der passer til tilsvarende MegaDrives.

Så vidt jeg husker skal du ellers ikke bruge andet end strømforsyningen (standard) til Mega CD'en. Der sættes direkte på MegaDriven via port - ingen kabler.

32X er til gengæld et problem på det punkt, da der skal bruges et specielt AV-kabel i mellem. Men det er jo ikke relevant lige her ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 12/06-05 15:36, rettet 12/06-05 15:39 
Det var megaCd model 2 jeg mente, sorry:).

Den trækker altså alt hvad den skal bruge via megadrivens print udtag nede i bunden?. Men stadig skal den have strøm seperat fra megadriven?

Har jeg forståt det rigtigt?:P
RJKRJKSkrevet 12/06-05 15:59 
Ja. Med al forbehold for, at jeg husker noget forkert ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 12/06-05 17:07 
okay jamen takker for svaret:)
Zzap!Zzap!Skrevet 12/06-05 19:09 
En lille smule OT, men er der egentlig nogen spil der understøtter både 32X og Mega CD/Sega CD?
I så fald må den konfiguration svare meget til aldrig udkomne Neptune.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 12/06-05 19:18 
Ja, der er en 3-5 stykker. Blandt andet en speciel udgave af Night Trap. Per har sikkert en komplet liste ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
seebergseebergSkrevet 12/06-05 20:16, rettet 16/06-05 19:13 
Tillader mig at bruge lidt plads ;P

Night Trap CD 32X
SegaCD
Corpse Killer CD 32X
SegaCD
Slam City with Scottie Pippen CD 32X
SegaCD
Supreme Warrior CD 32X
SegaCD
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Per SPer SSkrevet 12/06-05 22:27, rettet 12/06-05 22:49 
Du glemte Fahrenheit. Jeg har linket til en glimrende side med covershots og in-game billeder af de fleste 32X spil.

Ikke fordi der er så meget at råbe hurra for, men man kan jo altid forsøge at støve et eksemplar af DarXide (PAL) op.

32X Memorial spiloversigt
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Zzap!Zzap!Skrevet 12/06-05 23:11 
Synd at de alle er fra "FMV is teh FUTURE!!!!1" bølgen. Det havde være sjovt at se hvad de kunne få ud af Sega CD og 32Xs hardware kombineret i 2D og 3D.
2x 68000 og 2x Hitachi processorer plus ~ 5Mb RAM, havde været en ret kraftig cocktail for sin tid, i hvert fald tæt på Saturn styrke (måske *for* tæt på?) men højst sandsynligt også svær at programmere.
Born to kill space
NaidNaidSkrevet 16/06-05 18:27 
Jeg har modtaget vidunderet, men er løbet ind i et problem: Hvordan starter man den?. Mega drive 2 konsollen er modteret og der er sat RF kabel og strømforsyning i megadriven og der er sat strømforsyning til megaCD´en. Problemet er bare at megaCD ikke reagerer på noget som helst. Den lyser ikke i den der "access" lampe eller noget. Ved lige at søge på nettet er jeg nået frem til at jeg skal trykke på min C knap på mit joypad når jeg har tændt megadriven.....intet reagerer:(. Nogen der kan svare mig på hvordan man gør?
RJKRJKSkrevet 16/06-05 20:14 
Så vidt jeg husker skriver maskinen da noget Mega CD-agtigt, bare man tænder MegaDriven? Fungerer dén? Er de to enheder samlet ordentligt?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 16/06-05 20:18, rettet 16/06-05 20:44 
Prøv at rense kontakterne på begge apparater, med lidt sprit på en vatpind.
Born to kill space
NaidNaidSkrevet 18/06-05 06:22 
Havde lige maskinen med over til en bekendt der har forstand på elektronik. Han fik åbnet maskinen og fandt ud af at den var brænd sammen:(. Nå men han fik udskiftet nogle af komponenterne og så var der liv i lortet igen:). Problemet var at der heller ikke fulgte en strømforsyning med til megaCDen. Så jeg kiggede bare på hvad der stod bag på maskinen: DC 10v 1.2mA. Fint nok, så fandt jeg en adapter der kunne leve op til det. Hvad jeg åbenbart ikke havde set var at der lige over udtaget til strøm bag på maskinen stod: AC adaptor. Altså har jeg tilsyneladende sat vekselstrøm til maskinen, tiltrods for at den skulle have jævnstrøm eller os var det omvendt.

Nogen der har en megaCD og kan svare mig på hvad der står på den orginale strøm adaptor til megaCD fra sega?
RJKRJKSkrevet 18/06-05 09:10 
Jeg har faktisk heller ikke den originale strømforsyning, og bruger også en uoriginal...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 18/06-05 17:08 
Jeg har en orginal strøm adaptor til min MegaCD2. Det lader til at være den samme som SEGA bruger til deres MasterSystem.

Tekst på adaptor.
Model No.3008-18
AC Adaptor for use with
Master System II
Input: 220V~50Hz
output: 10V-0,5A

Har ikke meget forstand på den slags. Men håber det hjælper.

Lige et spørgsmål herfra. Da jeg købte MEGACD´en, for snart 10år siden, fulgter der en ekstra del med som skulle bruges hvis man havde en Mega Drive 1. Hvor meget større var MD i forhold til MD2?
NaidNaidSkrevet 18/06-05 17:54 
Greaseball: Tak for de tal. sidder bare og undrer mig over at der fra ny medfulgte en adaptor der leverede 0.5A når maskinen kun har brug for 1.2mA, det giver jo et stort overskud, som maskinen ikke bruger:).

SMD er vel ca ½ maskinlængde større end SMD2.
GreaseballGreaseballSkrevet 18/06-05 18:08 
De har vel ikke ment det var nødvendigt at lave en ny adoptor i EU, siden de bare har puttet en MS2 adaptor med. Håber du får den til at virke.

Det forklare den plastdims som gør MegaCD2 længere. En MD2 på en MegaCD1 må se rimelig mystik ud:/
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig