X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV


Svar
AnastacioAnastacioSkrevet 27/05-05 18:25, rettet 27/05-05 18:42 
Hey.

Kan man se om dette HDTV understøtter 720p og 1080i?
http://www.gate2prices.dk/movies/afspillere-vis.asp?Kode=A000605
Winners make it happen, Losers let it happen!
Zzap!Zzap!Skrevet 27/05-05 19:10, rettet 27/05-05 19:20 
Opløsningen ser noget suspekt ud (1024x1024). Det betyder enten at de bare skriver et eller andet, eller at de regner subpixels med (d.v.s. RGB). Skriv en mail til dem, og spørg om det er mærket med "HDready". Hvis det er, betyder det at det minimum skal kunne tage 720P.

Edit: Lad for øvrigt være med at købe plasma, køb heller LCD (længere holdbarhed, mere stabilt billede, bedre i dagslys, etc.) Og vent et års tid, til der virkelig kommer en grund til at eje en HD skærm (PS3, digitalt fjernsyn etc.).
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 27/05-05 19:23 
Zzap!>
Lad for øvrigt være med at købe plasma, køb heller LCD

Enig!

Desuden ser det ud til at TV'et ikke har nogen component input, dvs. at man er afhængig af DVI input for at anvende progressive opløsninger.
jaesjaesSkrevet 27/05-05 23:00 
Ang. de negative aspekter ved plasma-tv, er I helt sikre?

Jeg har læst et par steder, at ulemperne ved de nyere plasma-tv ikke er de helt store, og at meget af kritikken er levn fra tidligere tider.
AnastacioAnastacioSkrevet 27/05-05 23:26, rettet 27/05-05 23:30 
De negative problemer er ikke noget problem i de nye HDTVs - det eneste negative ved dem nu er, at hvis billedet står stille i mere end 10 timer brænder det sig ind i skærmen.

Men den primære grund til jeg ikke gider købe LCD er, at der åbenbaret ikke findes stører Samsung LCD skærme end 32".

Er senest faldet over en Samsung 42" plasma PS42P4A, som har 2.5 gange højere opløsning end et almindeligt plasma tv.

Prøver at kontakte forhandleren angående dette tv og så kan jeg vel eventuelt selv tage ind og kigge på det.

Jeg køber desuden først et HDTV engang til efteråret, hvis jeg har råd når XBOX360 lanceres.

btw, tak for svarene :)
Winners make it happen, Losers let it happen!
Zzap!Zzap!Skrevet 27/05-05 23:38, rettet 27/05-05 23:45 
jaes>
Ang. de negative aspekter ved plasma-tv, er I helt sikre?

Jeg har læst et par steder, at ulemperne ved de nyere plasma-tv ikke er de helt store, og at meget af kritikken er levn fra tidligere tider.

Gassen vil diffundere ud af lommerne på et eller andet tidpunkt, hvilket resulterer i jævnt faldende lystyrke igennem TVets levetid.

Billedpunkternes lysstyrke bliver stadig kontrolleret ved tænde og slukke hurtigt for dem, hvilket resulterer i temporale artefakter ved felter med lave lysstyrker.

Plasma er dyrere end LCD i højere opløsninger.

LCD baggrunds belysningen er en bedre, "jævnere" lyskilde end de mange små glødeelementer i en plasmaskærm.

Fordi LCD skærmen bruger en ikke luminent teknik til at modulere lyset, virker den også meget bedre i dagslys, fordi dagslys i princippet bare hjælper baggrunds belysningen i skærmen, mens plasmaskærmens lys bliver "overdøvet" af det indfaldende sollys.

Der er meget større risiko for burn-in end ved LCD.

game killer: Må jeg anbefale at du kigger på en projektor i stedet hvis stort billede betyder meget for dig. Det både meget billigere og efter min mening bedre end plasma.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 28/05-05 00:25 
Zzap!>
Gassen vil diffundere ud af lommerne på et eller andet tidpunkt, hvilket resulterer i jævnt faldende lystyrke igennem TVets levetid.

Det er rigtigt, men ifølge nedenstående link så er det ikke det store problem.

"From the consumer's perspective, though, the 30,000-hour figure should be comforting, since this is about how long CRTs last. Let's put all this in perspective: Assuming the average American household watches 4 to 6 hours of television per day, a plasma display will last between 13 and 20 years. If you think about it, that's quite a bit of bang for your buck."
http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatv/plasmatv-lifespan.html

Fordi LCD skærmen bruger en ikke luminent teknik til at modulere lyset, virker den også meget bedre i dagslys, fordi dagslys i princippet bare hjælper baggrunds belysningen i skærmen, mens plasmaskærmens lys bliver "overdøvet" af det indfaldende sollys.

Det skal nok passe, men plasma-fjernsyn har så som regel bedre "view-angle", så det er jo smag og behag.

Der er meget større risiko for burn-in end ved LCD.

Det er rigtigt, men med lidt tilvænning, lærer man vel at tage sine forholdsregler.

Og som jeg har forstået det, så skalerer plasma-tv pænere end LCD-tv, når vi taler om konsolspil i de traditionelle opløsninger (PAL og NTSC).
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/05-05 00:45 
jaes>
Det er rigtigt, men ifølge nedenstående link så er det ikke det store problem.

Nemlig, synes også at folk gør et lidt stort nummer ud af det. Det er jo ikke første generations plasma vi har at gøre med længere. Det er trods alt nogle år sidan plasma'en kom på markedet, og mon ik de har formået at forbedre nogle ting ;-)


game killer>
Kan man se om dette HDTV understøtter 720p og 1080i?

Hvis du tjekker ind på Samsungs side ( http://www.samsung.com/se/products/tv/plasmatv/ps_42p4a.asp ) kan du se at tv'et kan lidt af hvert.
Citat:
Högupplöst 42" Widescreen plasma TV. Upplösningen är på 1024x1024 och denna TV har allt man kan önska sig. DNIe bildförbättring ger skarp bild, bild-bild med 2 tuner. Många anslutningsmöjligheter med 3 scart, 2 komponent, 2 AV, DVI och PC-ingång.

Så fik da i hvert fald slået fast, at der ér component indgang. Endvidere står der i manualen:
- The “COMPONENT 1” connectors are
used for equipment with a DVD output.
(480i/480p/576i/576p/720p/1080i)

- The “COMPONENT 2” connectors are
used for DTV receiver.
(480i/480p/576i/576p/720p/1080i)

Det kan også ses at DVI/PC indgangen understøtter diverse formater. Så jeg vil mene at du ikke burde ha nogle problemer med at køre HD :-)
Mht. den lidt spøjse opløsning, så er det ikke unormalt, og højst sandsyneligt ikke noget problem. Der sidder selvfølgelig en scaler i apparatet som tilpasser signalet til skærmen. Og til den pris kan man godt gå ud fra at det er i ordentlig kvalitet. Og hvor mange skærme ser vi lige med de helt korrekte HD-opløsninger? (720/1080) ... nemlig ja, kun få, de fleste har 768 eller 1024 linjer.

Men nu vi er ved emnet, så tjek lige denne tråd også http://www.playright.dk/forumemne.php?id=16652&subid=191766
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
MrCaseMrCaseSkrevet 28/05-05 08:44 
Normalt er jeg meget stor fortaler for plasma, hvis man vil ha' et stort tv.

Det eneste, som også nævnt ovenfor, er at de ikke køre nogle af standard opløsningerne som native... hvilket jo er lidt mærkeligt.

Der er ikke meget ræson i at køre 1024*1024. Man har så rigeligt linier horizontalt (nedad) med faktisk for lidt til at vise 720p vertikalt (henad).

Jeg ved ikke helt hvad man skal mene om det, for jeg har ikke prøvet en HD kilde på et hi-res plasma, men umiddelbart ville jeg mene at i EU er det bedste valg et tv der passer til 720p. Dvs 720*1280 eller 768*1366...
Man kan jo også få LCD-skærme op i 37" idag der er til at betale. Og de ser reeeeet fornuftigt ud (læs: verdensklasse)
Have you considered sucking less?
AnastacioAnastacioSkrevet 28/05-05 13:55 
Dvs. hvis plasma skærmen har 1024x1024 så kan man ikke køre 720p eller 1080i normalt?

Tilgengæld er jeg ikke bekymret for burn-in, dette sker kun hvis billedet står stiller i 10+ timer.

Et andet problem er, at jeg gerne vil have et HDTV på 42" fra SamSung, dette kan LCD skærme ikke give mig og med projektorer skal man vidst have en bar hvid baggrund ik'?
Winners make it happen, Losers let it happen!
BeanoBeanoSkrevet 28/05-05 14:34 
game killer>
...og med projektorer skal man vidst have en bar hvid baggrund ik'?

Jow, hvidt eller gråt - men det køber man jo et lærred til ;)
AnastacioAnastacioSkrevet 28/05-05 14:41 
Okay, ikke lige min stil. Tror jeg skal se billeder af det for at overbevises.

Men, hvor kan man finde 37" LCD HDTV skærme fra enten SamSung eller Sony? Har ikke kunnet finde en på gate2prices.

LCD skærme kan da godt hænges op på væggen ik?
Winners make it happen, Losers let it happen!
JmogJmogSkrevet 28/05-05 15:11, rettet 28/05-05 15:16 
game killer>
Okay, ikke lige min stil. Tror jeg skal se billeder af det for at overbevises.

Jamen, værsgod da:
http://playright.dk/samlerbilleder.php?id=103

"Storskærmstv" er simpelthen alt for små til prisen. Ja, de er mere praktiske i og med at du kan tænde dem i fem minutter og så slukke dem igen. De er også ret ligeglade med lysforholdene i rummet de står.

Alt det glemmer man dog komplet, når først man oplever en projektor. Størrelse slår faktisk alt.

For omkring 12.000 kan du få en native HD-projektor med 1280*720 opløsning med component, VGA og HDMI-indgang. Et billede på 120 tommer vil se kanongodt ud. Har man nogle venner forbi er det altså også ret fedt at kunne spille Halo 2 i 4-player splitscreen med over 28" til hver spiller.
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-05 17:10, rettet 28/05-05 17:11 
jaes>
Zzap!>
Gassen vil diffundere ud af lommerne på et eller andet tidspunkt, hvilket resulterer i jævnt faldende lystyrke igennem TVets levetid.

Det er rigtigt, men ifølge nedenstående link så er det ikke det store problem.

Billedrørs skærmes lysstyrke daler også i løbet af levetiden, men det bliver i høj grad opvejet af at kontrasten på et billedrør er bedre og at elektron strålen, ganske langsomt, skærer skyggemaskens spalter/huller større.
Med en plasmaskærm kan man alt afhængigt af omstændighederne opleve et fald på hen mod 50% halvdelen af skærmens levetid igennem. Man kan så skrue op for lysstyrken, men med den effekt at noget af den dynamiske skala ryger.

Fordi LCD skærmen bruger en ikke luminent teknik til at modulere lyset, virker den også meget bedre i dagslys, fordi dagslys i princippet bare hjælper baggrunds belysningen i skærmen, mens plasmaskærmens lys bliver "overdøvet" af det indfaldende sollys.

Det skal nok passe, men plasma-fjernsyn har så som regel bedre "view-angle", så det er jo smag og behag.

Problemet med ”view angle” er stort set en saga blot på nyere skærme.

Der er meget større risiko for burn-in end ved LCD.

Det er rigtigt, men med lidt tilvænning, lærer man vel at tage sine forholdsregler.

Jeg ved ikke rigtig hvor sjovt det er, at skulle passe på hele tiden…

Og som jeg har forstået det, så skalerer plasma-tv pænere end LCD-tv, når vi taler om konsolspil i de traditionelle opløsninger (PAL og NTSC).

Det er bare et spørgsmål om en ordentlig scaler I fjernsynet. LCD skærme har skarpere pixels, det kan måske være det der giver en mere tydelig effekt hvis scaleren er dårlig.

game killer>
Tilgengæld er jeg ikke bekymret for burn-in, dette sker kun hvis billedet står stiller i 10+ timer.

Svjv. gælder det også hvis du bare tit viser den samme grafik på samme sted på skærmen, d.v.s. grafik som logoer fra tv-stationer og tællere i spil.
Born to kill space
3of193of19Skrevet 28/05-05 17:38 
Jmog>

For omkring 12.000 kan du få en native HD-projektor med 1280*720 opløsning med component, VGA og HDMI-indgang.

Eller mindre :)

http://www.geizhals.at/deutschland/a115860.html
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=140660
jaesjaesSkrevet 28/05-05 18:19, rettet 28/05-05 18:20 
Zzap!>
Med en plasmaskærm kan man alt afhængigt af omstændighederne opleve et fald på hen mod 50% halvdelen af skærmens levetid igennem. Man kan så skrue op for lysstyrken, men med den effekt at noget af den dynamiske skala ryger.

Hvis det passer, hvad der står i den artikel, jeg linkede til, så går der 13-20 år før man når halveringspunktet, og det er vel nærmest kun B&O's billedrørs tv, som holder i 20 år alligevel :)
AnastacioAnastacioSkrevet 28/05-05 20:48 
Måske et forholdsvist dumt spørgsmål, men jeg er uvidende på projekter området. Kan man se film og tv også på en projektor?

Men, hvis plasma/lcd falder efter 13-20 år er det vel fint nok. Jeg er dog stadig ikke bekymret for burn-in.
Winners make it happen, Losers let it happen!
MrCaseMrCaseSkrevet 28/05-05 21:08 
Projectorer er fede!!!

Ja, man kan sagtens se film og tv på dem.
Det der er med det er at der ikke er nogen indbygget tv-tuner. Dvs. du skal bruge en video eller dvd-recorder eller harddisk-recorder eller lignende til at skifte kanaler med...

Men så kan man også godt. :)

Det man skal overveje med projektorer er at de kræver lidt hensyntagen. Hvis man køber sig et godt gråt lærrede, så behøver man faktisk ikke mørklægge specielt meget, men der kan altså ikke stå fuld sol ind i stuen...
Have you considered sucking less?
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-05 21:44 
game killer>
Jeg er dog stadig ikke bekymret for burn-in.

Hvis du har tænkt dig at spille videospil på skærmen i noget omfang så skulle du være bekymret.
Born to kill space
AmbyAmbySkrevet 28/05-05 22:04, rettet 28/05-05 22:24 
Vi har et par LCD touchskærme ude på arbejde det stort set står på det samme billede 24/7. Det har de gjort i godt 1 år nu uden burn-in.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AnastacioAnastacioSkrevet 28/05-05 22:45 
"Hvis du har tænkt dig at spille videospil på skærmen i noget omfang så skulle du være bekymret."
Man skal blot lade være med at spille på det i de første 100-200 timers brug, derefter skulle det ikke skade at spille på det.

Jeg har dog ikke den store plads til en projektor - ingen plads til projektoren bag sofaen.

Så helder stadig mest til plasma, men hvor køber man da lærrede (hvid baggrund) til projektoren?

BTW, det HDTV jeg skal købe, skal primært bruges til XBOX360, film og tv.
Winners make it happen, Losers let it happen!
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-05 22:45, rettet 28/05-05 22:47 
Dark-Light>
Vi har et par LCD touchskærme ude på arbejde det stort set står på det samme billede 24/7. Det har de gjort i godt 1 år nu uden burn-in.

Nu taler vi også PLASMA burn in!
Born to kill space
AnastacioAnastacioSkrevet 28/05-05 22:48 
"Nu taler vi også PLASMA burn in!"
Forstår det ikke helt?

Siger du, at når man har ladet plasma skærmen køre i 100-200 timer kan man godt bruge det til at spille? Det er i hvert fald det jeg mener.
Winners make it happen, Losers let it happen!
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-05 22:57, rettet 28/05-05 22:58 
game killer>
Man skal blot lade være med at spille på det i de første 100-200 timers brug, derefter skulle det ikke skade at spille på det.

Hvor har du hørt/læst det? Det lyder meget lidt sandsyneligt.

Jeg har dog ikke den store plads til en projektor - ingen plads til projektoren bag sofaen.

Mange projektorer kan fint hænges fra loftet. Det tror jeg ikke er mere besværligt end at hænge en tung plasma skærm op på væggen.
Min projektor kræver 3-4 meter for at få et billede af fornuftig størrelse. Så dit rum skal være meget lille for at projektion ikke er godt.

Så helder stadig mest til plasma, men hvor køber man da lærrede (hvid baggrund) til projektoren?

Du kan nøjes med købe noget projektions maling, det er billigere og lige så godt som et lærred, og fylder intet.
Born to kill space
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-05 23:01 
game killer>
"Nu taler vi også PLASMA burn in!"
Forstår det ikke helt?

Siger du, at når man har ladet plasma skærmen køre i 100-200 timer kan man godt bruge det til at spille? Det er i hvert fald det jeg mener.
Nej du nåede sikkert ikke at se min rettelse, det var Dark-Light jeg skrev til. :)
Born to kill space
AnastacioAnastacioSkrevet 28/05-05 23:04, rettet 28/05-05 23:05 
"Hvor har du hørt/læst det? Det lyder meget lidt sandsyneligt."
De har en stor guide med HDTV eksperter inde på gamespot, en poster skrev det et sted i denne tråd:
http://forums.gamespot.com/gamespot/show_messages.php?board=909102864&topic=20959301&page=0

"Du kan nøjes med købe noget projektions maling, det er billigere og lige så godt som et lærred, og fylder intet."
Jeg er ikke meget for at male på væggen blot til brug som skærm. Hvis det er det, der menes med det^^
Winners make it happen, Losers let it happen!
Zzap!Zzap!Skrevet 28/05-05 23:15 
game killer>Jeg er ikke meget for at male på væggen blot til brug som skærm. Hvis det er det, der menes med det^^

Blot?! I mine øjne er en skærm du skal bruge mange timer foran ikke en lille ting, den kan sagtens indgå som en ligeværdig del af resten af indretningen.
Hvis du har hvide vægge i forvejen tror jeg forøvrigt heller ikke at en malet firkant kommer til at stikke ud. Alternativt kan du bare projektere på en ganske almindelig hvid væg, hvis den er nogenlunde jævn, men projektions maling giver lige de sidste få procents lysstyrke og renhed i billedet.
Born to kill space
AmbyAmbySkrevet 28/05-05 23:56 
Zzap!>
Dark-Light>
Vi har et par LCD touchskærme ude på arbejde det stort set står på det samme billede 24/7. Det har de gjort i godt 1 år nu uden burn-in.

Nu taler vi også PLASMA burn in!

Okay. Rart at vide, eftersom den originale post var lcd/plasma.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 29/05-05 02:35 
game killer>
Jeg har dog ikke den store plads til en projektor - ingen plads til projektoren bag sofaen.

Står sofaen ikke op ad en væg?

men hvor køber man da lærrede (hvid baggrund) til projektoren?

Farvehandlere er et glimrende sted hvis du vil have noget der er glimrende og meget billigere end i hjemmebioforretninger. De kan lave et rullegardin af et materiale der er egnet til projektorer. Jeg fik selv lavet et rigtig godt et via min lokale Sadolin for 1700 kroner. Den eneste grund til at jeg ikke længere har det (Koluda købte det), er at det var for lille til min nye lejlighed.
NaieraNaieraSkrevet 03/06-05 11:08, rettet 03/06-05 11:08 
Panasonic skrev noget om plasma og problemer for et halvt års tid siden. Det er vist nok relevant for et par ting skrevet i tråden her.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 04/06-05 12:05 
Kan nogen svare mig på om jeg om dette understøtter HDTV formatet (opløsningen ser jo god nok ud):

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=126821
Vote Ficus!
BeanoBeanoSkrevet 04/06-05 13:53 
Aldi sælger et 32" Medion LCD TV på onsdag... de nærmere specs kendes ikke, men lyder umiddelbart som en god deal og værd at checke ud.

http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_23/OFF01.HTM
MrCaseMrCaseSkrevet 04/06-05 16:08 
HDTV formattet...

...det er ikke rigtig noget. Det er en serie af opløsninger som man ligger billedet.

De fleste fjernsyn der er tilgængelige kan vise op til 720p (dvs. en opløsning på kildematerialet på 1280*720). Dette er en HDTV opløsning og nok den fremtidens tv ender med at blive på i Danmark.

Dvs. en hver skærm der har den opløsning eller højere er 'HDTV-forberedt' som de ynder at sige.
Der er meget meget få ting, der kan købes for penge, der kan spise 1080i (som så vidt jeg kan se kræver en opløsning på 1920*1080)... Desuden er interlaced opløsninger noget pjat!
Have you considered sucking less?
JmogJmogSkrevet 04/06-05 19:15 
MrCase>
Der er meget meget få ting, der kan købes for penge, der kan spise 1080i (som så vidt jeg kan se kræver en opløsning på 1920*1080)... Desuden er interlaced opløsninger noget pjat!

Faktisk er det langt nemmere at finde HDTV med native 1080i end 720p i USA. De fleste af dem (men underligt nok ikke alle) skalerer så 720p til 1080i. Man kan endda finde TV i Wall Mart til en 3-4000 kroner, der kan klare 1080i uden problemer.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/06-05 21:19 
Kan nogen svare mig på om folk lærer at undersøge ting selv inden de skynder sig at spørge andre?

Omen>
I produktbladet ( http://www.thomson-europe.dk/images/TNE/pdfcontent/tv/ps/en_27lb120s4.pdf ) står der "HD-compliant", så svaret må være ja.
(det står også under "Producentens beskrivelse" på den side du selv linker til.)


MrCase>
De fleste fjernsyn der er tilgængelige kan vise op til 720p (dvs. en opløsning på kildematerialet på 1280*720). ...
Dvs. en hver skærm der har den opløsning eller højere er 'HDTV-forberedt' som de ynder at sige.

Der er nu stadig mange (4:3) LCD-tv der ikke er udstyret med HD-input, som bare skalerer det alm signal op på en skærm som principelt sagtens kan tage HD, dét er noget pjat!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
OmenOmenSkrevet 05/06-05 11:24 
Sry, det havde jeg ikke lige set.

Men tak for hjælpen :)

Nogle herinde der har erfaring med Thomson fjernsyn?
Vote Ficus!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/06-05 11:33 
Jeg har et Thomson 20" LCD TV. Desværre kun med en opløsning på 800 x 600, så jeg må nok investere i et nyt når nex-gen konsollerne kommer, og jeg kan få udbetalt min børneopsparing.

Men for at svare på dit spørgsmål, så er jeg meget tilfreds med TVet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
MrCaseMrCaseSkrevet 05/06-05 12:31 
Azalon>
Fair spil. Den kommentar var måske lige rigeligt bred. Det giver jo også god mening at 4:3 fjernsyn ikke kan klare 16:9 opløsninger på en fornuftig måde..

Jmog>
Og det er derfor europa er sådan et skod-marked når det kommer til tv lige nu. Vi er håbløst bagefter...
Men jeg vil nu stadig holde på at interlaced er noget pjank... derimod 1080p... det ville være interessant :)
Have you considered sucking less?
RaGeRaGeSkrevet 05/06-05 14:07, rettet 05/06-05 14:08 
nogen der kan fortælle mig, om det LCD tv Aldi har på tilbud her på onsdag er pengene værd?

Jeg står nemlig og skal have mig et nyt tv og kan se det er et HDTV.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 05/06-05 20:26, rettet 05/06-05 20:26 
Specifikationerne er fine, men de skriver intet om component, hvilket jeg nok ville sikre mig var der inden et køb.

Medion er jo et "billigmærke", så hør dem lige ad i forretningen, om du kan bytte det selvom indpakningen er åbnet, hvis du er utilfreds med billedkvaliteten. Det kan du sikkert, men spørg alligevel. Du kan aldrig udlede billedkvalitet af specs.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig