X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

I Love Alliancen Gratis Mixtape


Svar
ZøvnigZøvnigSkrevet 08/05-05 23:49, rettet 25/05-05 01:27 
UPDATE:
Nu er forummet også kommet op og stå derinde. Skriv med gruppen selv, os andre derinde og selvfølgelig de to højtærede super pimps OG Jerry Curl og $kee$kee


Nu er det muligt at downloade Alliancens mixtape "Farvel Til Hip Hop Vol. 1

Mixtapet byder på produktioner og gæstespots af så forskellige mennesker som Sicknature, Tue Track (Malk De Koijn), DJ Noize, Chief 1 (RBC), islandske XXX Rottweiler Hundar og mange andre. Værten for herligheden er DeePee fra Rockers By Choice.

Mixtapet er en teaser-udgivelse, før Alliancens debutalbum rammer gaden senere på året. På deres debutalbum vil man bl.a. komme til at møde Jimmy Antony, Kostas, Isbjerg og Bosko, som er en vaskeægte platin-producer fra Los Angeles, Killafornia. Han har tidligere produceret for folk som Snoop Dogg, E-40, 2Pac, Bubba Sparxxx og mange andre.

Please support mine 2 homeboys. De har knoklet længe for det her og jeg er garantere for en cool musikalsk oplevelse ;)

Download Alliancens Mixtape herinde
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
SjakaleNSjakaleNSkrevet 09/05-05 12:17 
har hentet det via firefox, og åbnet rar filen, men åbenbart er der kun 2 sange + intro?
ANYTHING LESS THAN THE BEST IS A FELONY.
ZøvnigZøvnigSkrevet 09/05-05 14:24 
Lyder underligt jeg hentede den selv igår og den indeholder en intro 10 hele numre en outro og en skit.
Prøvede lige efter du havde skrevet her og den virker som den skal. Hele filen fylder 59mb og er komprimeret som rar.fil

Hygge :)
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
SjakaleNSjakaleNSkrevet 09/05-05 15:03, rettet 09/05-05 15:03 
Det funker nu. det var bare firefox som drillede ;)

det lyder som noget okay musik.
ANYTHING LESS THAN THE BEST IS A FELONY.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 09/05-05 21:27 
hvor jeg dog savner at høre patrick live over eastcost beats husker især for rigtig mange år siden en live optræden på operaen med bla et star wars inspireret beat.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
ZøvnigZøvnigSkrevet 09/05-05 23:56, rettet 09/05-05 23:57 
Det er helt klart begrænset hvor meget du vil komme til at høre af den slags. patrick er 100% West coast rapper. Alene af den grund af en del af hans familie bor i Long Beach i samme område som Snoop, Warren G med flere voksede op. Hans inspiration og hjerte ligger helt klart der.
Meeen kan da løfte sløret for der nu alligevel vil være lidt at komme efter når det endelig album lander ;) Ikke meget måske , men tror ikke du vil blive skuffet :)

Hygge


PS: De optræder i denne weekenden inde på staden ;)
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/05-05 14:47 
Nu har jeg lyttet det igennem en del gange. Jeg synes at kvaliteten af rimene svinger en smule, hvor det til gengæld er rigtig lækkert produceret stort set hele vejen igennem.

Der er dog enkelte numre der stikker ud som værende gennemført fede, specielt "IMP Boogie", "Godt Godt" og "Jamen Dog 2".

Jeg synes jeg kan huske, at jeg så Alliancen til et provinsjam for mange år siden, så det var et glædeligt genhør ;)
RonaldoRonaldoSkrevet 11/05-05 16:16 
Indholdet er fuldstændig strippet for originalitet og færdighed. Der er ikke én kreativ, personlig eller smart linie som man ikke har hørt før.

Jeg kan ikke tage det der westcoast thema seriøst. Det er voksne drenge som prøver at genleve 90'ernes Yo! MTV Raps. Hvordan tør de overhovedet at nævne amerikanske afdøde rappere? De har flere relationer til Teddy Edelmann. Det er kun bluff og blær. Hvis du som dansk "rapper" snakker om skudsikre veste, så skal du nok ikke forvente at blive taget mere seriøst end Nick og Jay. De tåbelige parodier på Nate Dogg og Snoop er bare for langt ude.

Produktionen er fed nok. Der bliver overdrevet en kende med oldschool samples.

Gå ned i din lokale pladehandler og køb The Documentary hvis du vil høre noget moderne westcoast.
MajorPMajorPSkrevet 12/05-05 14:27 
Hvis man vil høre noget ordentligt fra vestkysten af, så skal man tjekke Madlib/Quasimoto... Nuff said...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
ZøvnigZøvnigSkrevet 14/05-05 20:36 
Ronaldo>
Indholdet er fuldstændig strippet for originalitet og færdighed. Der er ikke én kreativ, personlig eller smart linie som man ikke har hørt før.

Jeg kan ikke tage det der westcoast thema seriøst. Det er voksne drenge som prøver at genleve 90'ernes Yo! MTV Raps. Hvordan tør de overhovedet at nævne amerikanske afdøde rappere? De har flere relationer til Teddy Edelmann. Det er kun bluff og blær. Hvis du som dansk "rapper" snakker om skudsikre veste, så skal du nok ikke forvente at blive taget mere seriøst end Nick og Jay. De tåbelige parodier på Nate Dogg og Snoop er bare for langt ude.

Om det er strippet for originalitet er et spørgsmål om smag. Men når folk som Malk de koijn, Bosco (US producer for blandt andet 2 pac, snoop med flere http://www.ilovealliancen.dk/images/09.jpg) , Cheif One, Deepeee (der bragte hiphop´en til DK) Noize (tidligere verden mester i Mix) Saqib (Manden bag blandt andet Outlandish) Dj Power (Mest respekteret danske dj i USA, der blandt andet give shout out på den ene Gangstarr plade)
Bakker 100% om om bandet, og ser dem som værende noget af det bedste der er sket i dansk hiphop længe, så er det nok ikke en mening du deler med så mange igen.

Er man ikke til west coast vil de sandsynligvis ikke appalere til dig. At lytte til deres version af west coast kræver man har humor, at man kan gennemskue ironi når man høre det og at man er glad for musik stærkt inspireret af funk.

Ps: der er dog meget stor forskel på den misik mæssige del af dette mixtape og det kommende album

Hygge, hygge
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
MajorPMajorPSkrevet 14/05-05 23:33 
Umiddelbart vil jeg sige at Typhoon bragte hiphop'en til Danmark - eller var kraftigt medvirkende. Derudover vil jeg mene at Noize er den mest respekterede danske dj i Amerika, bl.a. efter han vandt DMC i 96 og NMS i 94...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 18/05-05 12:45 
Madlib = Yay
Quasimoto = Buh

Nuff said ;)
MajorPMajorPSkrevet 18/05-05 14:26 
Madlib = Quasimoto

Nuff said ;-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
CoreCoreSkrevet 18/05-05 15:51 
Det ' kun F.I.P der holder i dansk hip hop >:D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SjakaleNSjakaleNSkrevet 18/05-05 23:00 
HØRT -> Core
ANYTHING LESS THAN THE BEST IS A FELONY.
MajorPMajorPSkrevet 19/05-05 00:42 
Core>
Det ' kun F.I.P der holder i dansk hip hop >:D

Ja, hvis du er en teenagetøs, er F.I.P. det eneste der holder...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
GatmanGatmanSkrevet 19/05-05 01:16 
Jeg synes mixtapet lugter lidt af metervare-undergrundshiphop. Ikke helt så skidt som som Ronaldo gør det til, men det ville helt klart klæde dem at tænke i lidt nye baner. Til gengæld synes jeg de plagiat-/parodi-skits, der optræder, er sjove nok. De er trods alt lavet med et glimt i øjet.
Produktionerne er udmærkede, men det ville nok være synd at kalde dem innovative.

(Den Alias, der er på track 7, er det "ham, der burde have fået forbud mod at komme inden for en 10 meters radius af en mikrofon"-Alias, som vi kender ham fra de landsdækkende medier?)

OT:
MajorP>
Core>
Det ' kun F.I.P der holder i dansk hip hop >:D

Ja, hvis du er en teenagetøs, er F.I.P. det eneste der holder...

Tja, joeh. Hvis man er til det selvhøjtidelige/-retfærdige, lettere fladpandede og pubertære tekstunivers, F.I.P.-gutterne lægger for dagen, så er det vel udmærket musik. Jeg springer selv over....
CoreCoreSkrevet 19/05-05 13:47 
MajorP>
Ja, hvis du er en teenagetøs, er F.I.P. det eneste der holder...

Nope, de hører 50 Cent, 2pac, Snoop, G-unit osv..du ved...West Coast ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MajorPMajorPSkrevet 20/05-05 00:14 
Core>
Nope, de hører 50 Cent, 2pac, Snoop, G-unit osv..du ved...West Coast ;)

Ja, det hører de OGSÅ...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
ZøvnigZøvnigSkrevet 20/05-05 19:42 
MajorP>
Umiddelbart vil jeg sige at Typhoon bragte hiphop'en til Danmark - eller var kraftigt medvirkende. Derudover vil jeg mene at Noize er den mest respekterede danske dj i Amerika, bl.a. efter han vandt DMC i 96 og NMS i 94...

Noize er respekteret ja Men Power er mere kendt derovre.
MEd hensyn til typhoon.. Manden er kanon flink og jeg er cool med ham. Men han har bestemt ikke bragt hiphop til Danmark. DeePee fra det gamle Rockersn By Choice kom hjem med stilen i starten af 80´erne. Der var Typhoon og mange af os andre bare nogle små knægte. Så Typhoon har gjort noget for dansk hiphop senere hen, men det var DeePee der kom hjem fra USA med Rap og Electrick Boogie. Skal man være helt korrekt var de også igang før MC Einer selvom han fik større succes og var ude på dansk på album først.
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
MajorPMajorPSkrevet 21/05-05 17:36 
Kan godt se din pointe mht. Typhoon. Intet dér :-)

Men altså. Hver gang du hører amerikanske dj's give shoutouts til danske dj's, så gives de altid til Noize og Static. Når rappere/dj's/whatever bliver spurgt hvad de kender til hiphop i Danmark, så er det næsten altid Noize, der er svaret.

Noize har udgivet The Whole Mess 1 & 2, cuttet for Smut Peddlers, osv. Power kan jeg ikke lige huske, hvad har udgivet - lige på stående fod. Må du meget gerne remse op for mig. :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
BaggyBaggySkrevet 21/05-05 21:25 
Ronaldo : Du mener seriøst ikke at du synes om det nyeste The Game album ?... Generelt er G-unit , 50 cent, hr banks og rest of the crew blevet en gang "Boogie" tosser.

I den her dur, skal vi altså have fat i det gode gamle som NWA, Snoop fra da han stadig hed doggy dogg, og lign.

Ellers består min Hip hop verden mer af : Guru og Dj premier, Jurassic 5, Dialated peoples, Krs-one.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 21/05-05 21:39 
Ronaldo: Nik og Jay hed i øvrigt Bagmændene før og lavede udemærket dansk undergrunds rap. Har sku respekt for de 2 på trods af den øjebliklige lidt tøsede white nigga stil.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
GatmanGatmanSkrevet 21/05-05 22:15 
Sikker på du ikke bare har set dig lidt sur på Game fordi han er med i Gun-it? Vi kan sagtens blive enige om at det meste man hører fra deres side er ret skidt, men The Documentary synes jeg faktisk er et hæderligt west-album. Det er ikke fornyende på nogen måder og Game må da også siges at være en af de største namedroppere lige for tiden. Men om man så vil vælge at sige han mangler kreativitet eller om han bare holder sig til traditionerne, må man vel selv bestemme.
Desuden er Documentary vist også det G-unit-relaterede album, der har høstet flest anmelderroser, hvis jeg ikke tager meget fejl? (Ok, nogle enkelte var også glade for Straight Outta Ca$hville, men det forstår jeg ikke helt selv.)
BaggyBaggySkrevet 21/05-05 23:24, rettet 21/05-05 23:29 
Synes generelt stilen er lidt kedelig og albumet før " The game is far from over" har bedre tracks omend et par går igen på documentary hvis jeg husker ret.

Nu det ikke altid anmelderne har ret og slet ikke i Hip hop sammenhæng hvor det ofte er "pop anmelderne" hvilket tydeligt ses. Kan da også huske noget Hip hoppens top 5 på boogie ( så det kun af den grund) hvor jeg alligevel slukkede da jeg så hvad der var valgt og hvad der var siet fra...

Men jeg er hip hop fanatic og ser mig altså ikke sur på nogen... Gunit crew'et er bare en omgang pop som jeg ser det.. et par enkelte ældre tracks kan gå.. men...


Kigger du på min "liste" er jeg nok også lidt mere old school anlagt.

PS: Har du lyst til mere "hip hop" snak kan du evt. adde mig på msn... Jakoblau@hotmail.com
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
MajorPMajorPSkrevet 22/05-05 13:35 
Hvorfor har du nu set dig sur på The Game? Det jeg har hørt er da glimrende. Må næsten snart åbne min vinyl og høre albummet igennem - det har jo fået god kritik næsten alle steder. 4/5 på hiphop.dk og 4/6 på Gaffa.dk - det er vel en god score?

Jeg er heller ikke vild med G-Unit - på nogen mulig måde, men du kan ikke nægte, at The Game er en dygtig herre.

P.s. Young Buck er wack...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
BaggyBaggySkrevet 22/05-05 13:53 
Hmm.. har lige svaret jeg ikke har set mig sur på nogle.. men nej the Game er ikke speciel dygtig.. han er bar en i en stor mængde af ligegyldighed. Han har ikke tilført kulturen noget nyt, men kører bare i samme gamle stil, og så med en smule hjælp af årets pop icon 50 cent.

Hvis du læser mit andet indlæg ordentligt, kan du også se at jeg f.eks. ikke giver meget for en hip hop anmeldelse i et blad som gaffa.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 22/05-05 13:55, rettet 22/05-05 14:01 
Man ser sku ikke meget hip hop fanatic hvis man bare læser populærblads anmeldelser og udelukkende køber nye dre produktioner.


Og hvad sker der lige for det her ... : www.the50centgame.com
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
MajorPMajorPSkrevet 22/05-05 14:43 
Jeg kan godt læse, hvad du har skrevet; men du ER jo pissed på The Game, det fremgår jo tydeligt...
Og hvorfor nu ikke tage Gaffa seriøst? Vil du så heller ikke mene at hiphop.dk er en side, man kan tage seriøst? For så er der da noget helt galt med dig...

Og når din hiphop-verden består af Gang Starr, KRS, Dilated og J5, så burde måske udvide din horisont? - Selvfølgelig er de dygtige, men jeg kan nævne andre, der er på samme niveau som dem - og også bedre (måske lige med undtagelse af Gang Starr).
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
BaggyBaggySkrevet 22/05-05 15:03 
Udvider konstant min horisont : de nævnte er bare fav.

Jeg ikke sur på nogle, jeg mener bare ikke der er meget hip hop over game's og generelt nyere dre produktioner, det hele handler om de dur på club'en..

Du skal være velkommen til at nævne andre jeg bør tjekke ud, da jeg altid gerne lytter til nyt.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 22/05-05 15:16, rettet 22/05-05 15:17 
Andre gode :

Mos Def / Talib Kweli ( blackstar) blødt men uden club lyden.
M.O.P .
Big L.
Outcast på de første 2 albums.
Iøvrigt Når jeg nævner Guru og Dj premier snakker vi ikke kun Gangstarr men i højere grad det de har lavet hvert for sig. Især synes jeg at Dj Premiers mixtapes med alverdens rappere er noget af det allerbedste.

Men Gangstarr ligger self. også højt på min "liste"..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
ZøvnigZøvnigSkrevet 25/05-05 01:17 
The Game ser jeg bestemt heller ikke som værende specielt fedt west coast. Det er ok, men ikke bedre end aly muligt andet main stream hiphop. Hvis man virkelig vil have West Coast der er mange, mange gange bedre end G Unit, så check Celly Cell, Yukmouth, Daz, C-Bo, Dresta, Above the Law, Knocturnal,Caffaine, W.C med flere.

East Coast der holder er også gode gamle Black Moon, Gangstarr, Nas, Ed O.G and the Bulldogs, Big Pun, M.O.P, Busta Rhymes, Lord Finesse og Meth og Redman når de rapper sammen.
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig