X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Giv mig så de screenshots! For fanden!


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/04-05 13:10 
Ja, undskyld men jeg bliver så harm. Jeg har næsten hver dag brug for nye screenshots til blandt andet anmeldelser, men især til produkterne i Shoppen. Og i højere og højere grad er det eneste man bliver tilbudt shots fra mellem-sekvenser og intro-film. EA startede tendensen for flere år siden med aldrig at frigive billeder af selve game playet i deres sports-spil, men det har sgu bredt sig og af... Se hele indlægget
82 emne(r).
« < 1 2

Svar
RJKRJKSkrevet 15/04-05 14:07, rettet 15/04-05 14:09 
Okotta>
en høj opløsning som samtidigt får billederne til at se anti-aliased ud

Det er ikke et spørgsmål om at de "ser" anti-aliasede ud. De er anti-aliasede.

Det billede - i en lavere opløsning osv - vil ikke være et problem for PS2'en.

Det er jo så bare teoretiske påstande mod hinanden. Jeg udfordrer dig hermed til at finde blot ét PS2-spil, der har tilsvarende belysning ingame. Så kan vi snakke om det derfra.

Jeg går ud fra at du med "lavere opløsning osv." mener "meget lavere opløsning og uden noget som helst anti-aliasing"?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 15/04-05 14:10, rettet 15/04-05 14:11 
Det billede jeg henviser til, er stadig det første billede som Palle linkede til i stor størrelse; Ikke de efterfølgende med det flotte lys.

Kig lige på det ene billede igen; Udover den høje opløsning, så er der altså ikke noget i det billede, som PS2'en ikke ville kunne køre.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 15/04-05 14:47, rettet 15/04-05 14:48 
Det her fører ingen som helst vegne, og jeg stopper hermed min diskussion med dig. Endnu engang. Det er utroligt, at man kan blive ved med at sige det samme, og du bliver blot ved med at ignorere det. Du efterlader kun de to muligheder, at du enten ikke er i stand til at forstå, hvad jeg helt tydeligt skriver og demonstrerer, eller at du simpelthen bevidst og hårdnakket benægter det til dommedag, for at undgå at indrømme, at du ikke ved, hvad du snakker om. Uanset hvad er det umuligt at føre en diskussion på det grundlag. Det er skræmmende så tit, at diskussioner med dig er nødt til at ende på denne måde. Det eneste du opnår er at udstille dig selv og tvinge mig til at opføre mig på måder, som jeg ikke ønsker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 15/04-05 14:55 
LOL.

Du bliver ved, for du vil stadig gerne snakke om de andre billeder, men hvad er formålet med det? Der er ALLE alligevel enige. Har du ikke snart forstået det?

Men formaster man sig til at være uenig med dig i noget andet, så får man standard svada'en fra dig.

Men det må du selv om; Spis en kiks - gør hvad du vil. Hva' rager det mig.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HankyHankySkrevet 15/04-05 15:05, rettet 15/04-05 15:10 
Ja, undskyld jeg blander mig endnu engang i diskutionen, men du er utrolig Okotta.

Han har jo netop også nævnt det første billede som Palle linker til utallige gange, så hvorfor bliver du ved med at sige han kun snakker om de senere postede billeder?

Og nej, der er stadig de lyseffekter på dét billede, som ikke kan lade sig gøre på en PS2. Jeg holder på at en PS2 ikke kan vise dette.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 15/04-05 15:06 
Jeg vil også mene at selvom det ikke er lige så oppiftet som de andre billeder, så har bitnissen stadig været inde over det med sin magiske tryllestav.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 15/04-05 15:21, rettet 15/04-05 15:23 
For the record er de to Def Jam-billeder selvfølgelig fra samme sæt. De har allesammen samme look, og er tydeligvis lavet på samme måde. Se fx billederne fra Gamereactors anmeldelse.

Omend det da så kunne være meget sjovt at få Okotta til at pege ud, hvilke billeder af hele sættet der er "ægte" og hvilke der ikke er...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 15/04-05 17:51 
Hanky>
Og nej, der er stadig de lyseffekter på dét billede, som ikke kan lade sig gøre på en PS2.

Det er noget vrøvl.

Der er nærmest ingen deciderede lyseffekter på dét billede. Flere af de andre billeder derimod - de har fået lys tilsat.

Tag iøvrigt et kig på baggrunden; Den er ikke særlig detaljeret. Bilerne bagved - ditto. I det hele taget er der ikke særligt mange pæne textures i det billede, overhovedet. Det ser godt ud, pga. den høje opløsning og anti-aliasingen.

Og for lige at slå fast, så er jeg enig i at ALLE billederne er blevet piftet op - nogen mere end andre.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 15/04-05 18:08 
Godt. Så mangler vi bare Palle?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 15/04-05 18:39, rettet 15/04-05 18:58 
Der er klart fusket med high poly figurer og AA, men "det frække lys" kunne sagtens være lavet på PS2 eller de andre konsoller, det er bare et pass med environment mapping, hvor lysvektoren er sat til altid at vende bort fra kameraet og så har framen derefter fået en gang bilinear.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 15/04-05 18:47 
Vi snakker jo ikke om hvorvidt en konsol kan presses til at rendere et specielt billede. Det kan den selvfølgelig godt; det er bare et spørgsmål om tid. Vi snakker om hvorvidt det ville være sådan i et spil, hvormed det kan kvalificere som et ingame screenshot.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 15/04-05 18:50 
Hvis det er så let så burde mange spil da gøre det - det ser jo rigtig fedt ud.

Jeg har ikke spillet Fight For NY, men i originalen var der ikke noget "frækt lys". Spillet så dog godt ud alligevel.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 15/04-05 18:55, rettet 15/04-05 18:58 
Det ser da meget sprødt ud på et screenshot eller to, men hele tiden? Det tror jeg ikke.
Der er masser af eksempler på spil der kører med evironment mapping i store mængder, Jak spillene feks. Så det er ikke fordi det ikke kan lade sig gøre, det er nok mere det at det ville blive "billigt" at se på hele tiden.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 15/04-05 19:00, rettet 15/04-05 19:00 
Jeg mener bare stadig, at når man i de nuværende spil ser lys ramme på kanten af en figur, så er det aldrig i nærheden af at se så godt ud, som det gør på disse figurer. Det er aldrig så afrundet, goraud-shade-agtigt. Skyldes det måske, at disse "screens" bruger figurer med vildt mange polygoner?

(ja, jeg indrømmer jo blankt, at jeg ikke ved ret meget om det tekniske her, men jeg ved at jeg aldrig har set lignende ingame)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 15/04-05 19:25, rettet 15/04-05 19:39 
Lige lidt nitpicking. Gouraudshading ville aldrig (edit: "aldrig" er en overdrivelse, med tilstrækkeligt mange polygoner kan alt lade sig gøre) kunne give den effekt vi taler om. Gouraudshading er netop relativt kantet og kunstig at se på, i hvert fald med den mængde polygoner der er brugt her. Se følgende link for en visualisering:
http://www-2.cs.cmu.edu/~ph/nyit/facet_gouraud_phong.jpeg

Hovederne er i rækkefølgen: Lambert, Gouraud og Phong/lightmap.

"Skyldes det måske, at disse "screens" bruger figurer med vildt mange polygoner?"

Det der gør lyset afrundet/blødt at se på er bilinear filtreringen.
Det er nok mere fordi der faktisk ikke er særligt mange spil der foregår i et miljø med mange små lokale lys, som lyser ind fra siden. De fleste nøjes med "uendeligt" lys fra oven.
Born to kill space
TweelTweelSkrevet 15/04-05 19:26 
Ok, ang. anti-aliasing, så er det da netop en teknik der skulle gøre det muligt at få billeder til at se mindre pixelerede/kantede ud, uden at sætte opløsningen op, ikke? Altså, hvis man sætter opløsningen op men bevarer størrelsen på billedet kan man få det til at se "mere" anti-aliased ud, uden dog at bruge teknikken. Som jeg husker det er anti-aliasing en teknik hvor man vægter farven på linier alt efter hvor stor en del der går ind over de forskellige pixels på linien, hvilket "afrunder" looket - men hvis man sætter opløsningen op afrunder man jo automatisk da der er flere pixels, og dermed højere detalje på hvilke pixels der skal have hvilken farve. Eller er jeg helt ved siden af?
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RJKRJKSkrevet 15/04-05 19:37 
Tweel>
en teknik der skulle gøre det muligt at få billeder til at se mindre pixelerede/kantede ud, uden at sætte opløsningen op, ikke?

Jo.

Altså, hvis man sætter opløsningen op men bevarer størrelsen på billedet kan man få det til at se "mere" anti-aliased ud, uden dog at bruge teknikken.

Ja, det kan man vel godt sige, selvom det er den omvendte tankegang.

Hvis du tænker på min tidligere kommentar til Okotta, så ændrer det dog ikke på, at det af Palle-linkede billede, både er i høj opløsning og anti-aliased (altså rigtigt anti-aliased) på samme tid.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 15/04-05 19:45, rettet 15/04-05 19:46 
Zzap!>
Det der gør lyset afrundet/blødt at se på er bilinear filtreringen.

Det forstår jeg ikke, men det er nok heller ikke meningen, at jeg skal forstå alting ;)

Men uanset hvad er pointen jo den samme. At spillet ikke ser sådan ud, og at alle disse lys er kunstigt placeret for at netop dette ene billede skal se bedre ud, end spillet reelt gør. Selv hvis man kunne lave det i praksis, ville det se dumt ud i bevægelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 15/04-05 19:56, rettet 15/04-05 19:57 
De fleste AA teknikker der bliver brugt i forbruger hardware er faktisk alle "bare" variationer over ideen med at rendere i højere opløsning. Den højere opløsning bliver så bare målrettet mod de steder hvor det giver størst effekt, d.v.s. konturer og partikler, hvorimod teksturer ikke røres da de jo allerede er "antialiseret" med bilinear.
"Rigtig" antialisering ville gå analytisk til værks og "se" på de geometriske former og derudfra bedømme hvor meget og i hvilken retning de skulle filtreres.
Born to kill space
TweelTweelSkrevet 15/04-05 20:00 
Jeg er ikke i tvivl om at der er stor forskel på de der billeder og hvad man rent faktisk ser på sit TV. Diskusionen med Okotta virker på mig lidt underlig, jeg er efterhånden ikke engang sikker på hvilke billeder der refereres til, hvilke forskelle der er på dem, og hvad der egentlig argumenteres for/imod. Det er ren teknisk interesse, hvordan ser man om et billede er anti-aliased, eller bare i høj opløsning, uden at zoome ind?
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
Zzap!Zzap!Skrevet 15/04-05 20:12 
RJK>Det forstår jeg ikke, men det er nok heller ikke meningen, at jeg skal forstå alting ;)

Det er faktisk en meget simpel effekt. Det er bare en rund spotlight texture, der i en seperat frame (eller i alpha kanalen), bliver sat til at følge geometrien i modellen. Derefter får skærmen en gang blur og effektern bliver blended oven på resten af scenen.
Born to kill space
Zzap!Zzap!Skrevet 15/04-05 20:14 
Tweel>Det er ren teknisk interesse, hvordan ser man om et billede er anti-aliased, eller bare i høj opløsning, uden at zoome ind?
Hvis antialiseringen er perfekt kan det ikke lade sig gøre.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 15/04-05 20:19 
Det kommer godt nok an på opløsning af den skærm, man ser billedet på ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 15/04-05 20:24, rettet 15/04-05 20:25 
Zzap!>
Det er faktisk en meget simpel effekt.

Så det du snakker om er bare en helt masse "lys-teksturer" der er plantet på kanten af figurerne? Det har jo så ikke ret meget med "rigtig" belysning at gøre?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 15/04-05 20:25, rettet 15/04-05 20:25 
RJK>
Det kommer godt nok an på opløsning af den skærm, man ser billedet på ;)

Hvis det er et svar til mig så, nej.
AA og højere opløsning + nedskalering, er bare to måder til samme mål. Den ene bruger fillrate, mens den anden bruger båndbredde og eller plads på chippen.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 15/04-05 20:28 
Tweel>
jeg er efterhånden ikke engang sikker på hvilke billeder der refereres til

Bare lige for at få det på plads. Det billede som Palle oprindeligt linkede til var også med "frækt lys", men da det ikke var blevet skaleret ned endnu var det lidt sværere at se. Dem du kan se her i tråden er skaleret ned, men ellers er de lavet på samme måde.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/04-05 20:28 
Zzap!>
AA og højere opløsning + nedskalering, er bare to måder til samme mål.

Helt enig, men nu var det jo ikke det, som Tweel spurgte om/du svarede på. I hvert fald ikke som jeg forstod det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 15/04-05 20:33 
RJK>
Så det du snakker om er bare en helt masse "lys-teksturer" der er plantet på kanten af figurerne? Det har jo så ikke ret meget med "rigtig" belysning at gøre?

Ikke en hel masse, en enkelt der er deformeret af den geometri den er mappet til.
Det er mere "rigtig" belysning end Lambert eller Gouraud, det er faktisk en temmelig god tilnærmelse til Phong shading.
I det her tilfælde er det sat op som cellshadingen i Zelda WW, bare med blur/bloom og diffus kant på texturen.
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 22/04-05 07:59 
Det ser ud til at Palle har taget hævn og forringet kvaliteten af EA's billeder betydeligt:
http://www.gamesector.dk/nyhed.asp?ID=3134&PlatformtypeID=100

De samme på IGN:
http://media.ds.ign.com/media/742/742544/imgs_1.html?fromint=1

Med vilje? :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/04-05 10:18, rettet 22/04-05 10:19 
Nej, det er det såmænd ikke... De screenshots jeg modtog, så ud som dem på sitet... Hvorfor skulle jeg gøre screenshotsne grimmere?

Jeg piller aldrig ved screenshots udseende, jeg skalerer dem højest hvis de er alt for store (som i tilfældet med Fight for NY)...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 22/10-05 14:27 
Mht. det "frække lys" så er EA åbenbart kørt igennem med dette i deres spil ingame. Der er lidt af det i SSX On Tour og det er helt ekstremt (som på deres screenshots) i Marvel Nemesis. Det ser ikke nær så godt og "rundt" ud som på nævnte screenshots, men derhen af. Når man har set det i fem minutter, så fremstår det dog totalt kikset. Netop fordi belysningen altid falder ens på figurerne, og altså intet har at gøre med den "rigtige" belysning i omgivelserne. Man kan fx zoome ind på hovedpersonen i Marvel Nemesis, og rotere kameraet rundt om denne, hvormed man kan se hvordan "lyset" konstant flytter med rundt i forhold til kameraet. Man kan vel argumentere for at det er et kunstnerisk valg i et urealistisk miljø, men jeg synes nu det hurtigt virker trættende, og håber at næste generation har kraft til at en mere korrekt belysning kan se godt ud, så vi ikke får disse "tricks".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 14/11-05 00:09, rettet 14/11-05 00:10 
Nu har jeg ikke læst emnet igennem siden sidst det var oppe, men ville lige pege fingre af Gamespot. Er usandsynligt træt af at de poster billeder af spil til DS, hvilke tydeligvis ikke er billeder af spillet til den givne platform.

http://www.gamespot.com/ds/action/tak3/screenindex.html

Endnu et eksempel.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
82 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig