X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Scanbox gør det igen


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 22/03-05 00:17, rettet 22/03-05 20:51 
Mand hvor er jeg træt af SF-film...
For nogen dage siden fik jeg SkyCaptain and the World of Tomorrow i fødselsdagsgave. Glæde mig til at se den for kun at finde ud af at det var endnu en af SF-films "underlige" udgivelser. En af dem hvor man ingen mulighed har for at slå teksterne fra. Ikke nok med det, de har bare smækket de danske tekster oven på de faste engelske tekster.

SF-film gjorde det samme nummer med Blade og Scary Movie til det danske marked.

Fatter ikke at det kan være så svært ligger en no-subtitels option ind på DVD´en?

Der er nogen af os som godt vil se film uden tekster. Nå men tak til LaserDisken for at havde den amerikanske udgave i butikken.

Nå men nu vil jeg varme DVD´en op og se filmen":/

RETTELSE TIL TEKSTEN: Det er Scanbox jeg er efter ikke SF-Film. Beklager fejlen. Jeg var overtræt der jeg skrev indlægget.
Blade og ScaryMovie er ikke udgivet af SF-film eller Scanbox. Dog kan man ikke slå teksten fra i nogen af dem.
RJKRJKSkrevet 22/03-05 01:04 
Er det ikke Scanbox der udgiver Sky Captain herhjemme...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 22/03-05 02:06 
Det plejer i hvert fald at være Scanbox, der ikke kan finde ud af softsubs.
RJKRJKSkrevet 22/03-05 02:09 
SF har vel generelt stået for de bedste danske DVD-udgivelser (omend det mest skyldes New Line), så det er vel lidt synd at hænge netop dem ud... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
D.B.M.D.B.M.Skrevet 22/03-05 03:14, rettet 22/03-05 03:15 
Det er Scanbox der har udgivet Sky Captain And The World Of Tomorrow her i DK og jeg kunne aldrig finde på at give fuld pris for en af deres udgivelser. Tror rent faktisk ikke at jeg har en eneste Scanbox udgivelse i min ellers ret så omfattende DVD samling. Kvalitetsmæssigt er de simpelthen for ringe!

Blade og Scary Movie er heller ikke udgivet af hverken SF-Film eller Scanbox. Blade er udgivet af Metronome og Scary Movie er udgivet af Nordisk Film.

SF-Film mener jeg nu også plejer at sende nogle ret gode DVD'er på gaden. Som nogen af de første i verden fik vi jo f.eks. Black Hawk Down med DTS lydspor og af andre gode SF-Film udgivelser kan jeg da nævne Freddy vs. Jason og Austin Powers: Goldmember, begge med DTS 6.1 lydspor, flot billede og en del ekstramateriale.
GreaseballGreaseballSkrevet 22/03-05 20:43, rettet 22/03-05 22:26 
Min fejl, det var også Scanbox jeg ville være efter og ikke SF-film. SF-film udgiver faktisk gode DVD'er på det danske marked. Med undtagelse af Blade 2 som har nogen problemer med tekst menuerne.

Jeg må havde være meget træt der jeg skrev det indlæg... det var faktisk også en rimelig hård dag, især da Merlin nægtede at tage filmen retur. "Den skal være plomberet" Ja det kan godt være, men hvad nu hvis de bare har udleveret den uden til en som skal bruge den til gave?

Fik set den amerikanske version. Nå nu den har nogen gode animerede menuer hvorfor skal den danske så nøjes med en kedelig menu ala de billige DVD'er?

-Tak til RJK for lige at rette overskiften. Vil ikke hakke på et firma som ikke gjort noget.-
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/03-05 05:44 
Scanbox udgiver møgfilm på møg-dvd'er. Jeg hader den slags ligegyldighed.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/03-05 22:08 
Meget enig, DeluxScan! Jeg vil endda gå så langt, som at mene, at filmrettighedsholderne burde have fuld eller delvis kontrol med, hvilke smålusede videobiks-firmaer, der udgiver deres film. Det er en form for bondefangeri at sælge den slags crap-dvd'er.

Hvis jeg havde lavet en film, ville jeg mindst have en specifik kontrakt med det firma, som skulle udgive min film på dvd, om hvilken minimumskvalitet, der kunne forventes.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/03-05 00:14, rettet 24/03-05 00:16 
Nu vil jeg ikke sidde og være scanbox's forsvarer, for jeg er langt hen ad vejen enige med jer.
Men, Scanbox har førhen udgivet virkelige skod-udgivelser. Det er dog blevet _meget_ bedre med tiden. Førhen var det ofte altid 1-disc versioner med for lav bitrate, alm 2 kanal. pcm-track (selvom der står 5.1 DD på cover) og blah(tilføj selv diverse fejl her). Men efter at mange folk igennem lang tid har klaget direkte til scanbox, er de begyndt at komme med bedre udgivelser, f.eks. er netop "Sky Captain ..." en 2-disc med DTS track.
Endvidere er scanbox et af de få firmaer der laver DTS-ES tracks i 1536kbps i stedet for de sædvanlige 768kbps, hvilket jeg personligt synes er en ret positiv ting.

Mht til danske undertekster der ikke kan fjernes, så har det noget at gøre med den pris scanbox får filmen til, for at de ikke kan videresælge den til andre reg2/pal lande.
Grunden til at jeg kender lidt til det, er at min kollega er én af dem der jævnligt har brokket sig over skod-udgivelser. Og han er stadig jævnligt i tlf-kontakt med den ansvarlige for dvd-udgivelserne.


Men apropo SF-film. Nok laver de nogle ganske gode udgivelser, men fuck hvor jeg hader deres logo og tilhørende kendingsmelodi, det ligner satme noget fra en elendig B-film med et budget mindre end hvad en pose haribo kan fås for.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig