X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken sang?


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/03-05 22:51, rettet 21/03-05 22:51 
"There's a boy I know
He's the one I dreamed of
Looked into my eyes
Take me to the clouds above"

Jeg leder efter titlen på denne sang. Der er for nyligt kommet en dance-version med elementer fra selvsamme sang, men det er IKKE den version jeg søger. Nogen der kan hjælpe?
Home is where the hardware is..
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/03-05 22:53 
Jeg ved at der er andre der har svaret (SeventhSun formentlig), men så vidt jeg ved er det Whitney Houston som har lavet/sunget originalen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 21/03-05 22:54 
Lyder umiddelbart som "How will I know" med Whitney Houston.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/03-05 23:00 
Ja, det bekræftes også her:

Fra about.com:
"This has to be one of the best mash ups ever to go legit. LMC vs. U2 takes elements from two 80’s classic songs and combines them into one for the ultimate dance track. It takes some of the vocal snippet samples from Whitney Houston’s “How Will I know” and lays it behind the very chill sounding beat of U2’s “With or Without You”. Rachel McFarlane does a terrific job in handling Whitney Houston’s vocals that it’s very hard to tell that it’s really not Whitney Houston. The remixes are a really fun batch to play with. If you’re a trance fan check out remixes by Lee S, Flip & Fill with the Audiolush Remix being the best of the bunch. For the house tip you have the Mash Up Kids Remix that almost acts like a dub or instrumental as it takes a while to get into the vocal and gives you more of the U2 beat. There is also the Extended Mix and Radio edit which are pretty much one in the same. Both very laid back but yet full of energy. This is a perfect track for radio and is also becoming a staple in the Mixshows while it seems the Audiolush Remix is taking the clubs by storm. This definitely looks to be one of the Summer Anthems of 2004.

~ Joey Rivaldo"

http://dancemusic.about.com/cs/reviews/fr/LMCU2TakeRev.htm
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SolaegSolaegSkrevet 21/03-05 23:13 
Hvorfor søger du ikke bare på Google?

...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 22/03-05 00:14, rettet 22/03-05 00:14 
Hvorfor tager du ikke bare en slapper? :)
Home is where the hardware is..
SolaegSolaegSkrevet 22/03-05 02:46 
Jeg skal nok holde dig i ørene :-)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/03-05 18:36 
Den forstod jeg så ingenting af, men tak for hjælpen guys :)
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 19/02-07 18:26 
Jeg hørte en sang i morges omkring 07.40 i radioen, men der var en del larm, så jeg hørte kun, at der var tale om en britisk sangerinde. Kanalen var vist P3 el. P4, men kan også have været ANR eller Guld FM.

Har desværre også fået det meste af teksten ud ad hovedet igen, men det lød grangiveligt som om hun sang "So fire" konstant. Lidt googlen frem og tilbage giver en sang af netop det navn med Amanda Perez, men det er ikke den.

Help me Obiwan Kenobi....
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 20/02-07 20:03 
Nerina Pallit - Sophia (radio edit).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 20/02-07 20:08 
Hehe, "So fire" ~ Sophia :)

Det er næsten ligesom da man var lille og ikke kunne engelsk, og alle engelsksprogede sange blev gengivet som lyde.
WehnerWehnerSkrevet 20/02-07 20:35 
Hehe...

...men desværre, min forfængelighed byder mig at poste dette uddrag fra teksten:

--> Nerina Pallot
Sophia, Sophia, I'm burning, I'm burning.
It's a fire, it's a fire, I cannot put out,

Det kan anbefales lige at lytte til nummeret på hendes space: http://www.myspace.com/nerinapallot

På Sophia lyder hun som en blanding af Suzanne Vega, Joni Mitchell og Edie Brickell i stedet for Avril Lavigne (som på Everybody's Gone to War).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 20/02-07 21:28, rettet 20/02-07 21:29 
Wehner>
...men desværre, min forfængelighed byder mig at poste dette uddrag fra teksten

Nu skulle det heller ikke opfattes som kritik - en bilradio er jo normalt ikke den bedste lydkilde, så det kan være svært at høre tingene korrekt. Det gav mig bare nogle sjove associationer til barndommens vrøvleengelsk.

EDIT: Ok, måske var det ikke en bilradio, ved ikke hvor jeg fik det fra, men larm giver samme resultat...
SlothSlothSkrevet 20/02-07 21:30 
Det minder mig om de glade Amiga-dage, hvor bold og italics etc. blev styret med koder, kaldet "Escape codes"...

Metallica udgav i de år "Det Sorte Album", og i Sad but true synger Hetfield:

Do
Do my work
Do my dirty work, scapegoat

Der gik LANG tid hvor jeg troede han sang "Escape Codes" ;o)
Kiss me, would you kindly?
WehnerWehnerSkrevet 20/02-07 21:31 
Jeg er helt med - da jeg fandt playlisten på dr's hjemmeside var det første, jeg tænkte også, hvordan jeg dog kunne have hørt Sophia som So Fire :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SlothSlothSkrevet 21/02-07 01:26, rettet 21/02-07 01:26 
Jeg gør det stadig tit - jeg kan voldlytte en sang til døde, og tro at jeg kan teksten udenad, og så checker jeg et lyrics site og hele sangen får en ny mening ;)

En af de værste jeg lige kan huske er, at jeg fik "god damn ye, merry gentlemen" til at blive "goddammit, merry christmas" *suk*

Da jeg så læste den rigtige tekst, kunne jeg med det samme høre, at jeg var helt galt på den, og nu kan jeg ikke høre det som andet end det, der rent faktisk bliver sunget.
Kiss me, would you kindly?
WehnerWehnerSkrevet 23/10-07 22:09, rettet 23/10-07 22:38 
Ok, nu skal vi lege noget lidt sværere en "hvilken sang", nemlig "i hvilken anden sang er guitarriffet i denne samplet":

http://www.youtube.com/watch?v=EkAY0iS4TVk

Det er en temmelig klam Luther Vandross sag med sublimt understated basspil fra Marcus Miller - derfor jeg har lyttet til den. Men jeg kan simpelthen ikke huske præcis hvor, jeg har hørt de "wak-wak" guitarmarkeringer fra starten af sangen samplet.

Det foresvæver mig dog, at det er noget Sugar Hill om end det i så fald må have været noget af det sidste? Nogen bud? Wiki kan ikke hjælpe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 23/10-07 22:32 
Hmm! Jeg har altid været helt vild med det beat i starten. Jeg er ret sikker på der ikke er noget Sugar Hill. Men jeg troede til gengæld The Spinners måske var nummeret "I'll be around". Men nej ikke helt! Jeg tror vi skal tilbage i den tid ihvertfald, men jeg er sgu blank..Jeg tænker så det knager!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 23/10-07 22:36 
Jeg tror det har været brugt i en tv-serie - kan det være derfor? Jeg synes også det minder mig om et Michael Jackson-nummer, men jeg kan ikke lige sætte finger på hvilket.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 23/10-07 22:38 
Jeg er måske villig til at købe den med tv-serien, men har ikke sjælefred, før jeg ved hvilken :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 23/10-07 22:48, rettet 23/10-07 22:48 
Jeg tror sgu det er et Chic nummer, men kan ikke lige hitte ud af hvilket. De bruger en meget genkendelig wak wak lyd ;-)

Måske?
Bashful Neophyte
HellefiskHellefiskSkrevet 23/10-07 22:50 
Hvad med denne klassiker? http://www.youtube.com/watch?v=3c7dONn9cNo
Lyder da lidt ens..
HeroldHeroldSkrevet 23/10-07 22:57 
Oh! DR brugte den vist som en jingle på et af deres programmer i sin tid - kan det have været sportslørdag?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 23/10-07 23:01 
Sportslørdag var det ikke George Duke!
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 23/10-07 23:03, rettet 23/10-07 23:04 
Jeg tror ikke det er Lionel "I ain't been black since the Commodores", men keep 'em coming :)

Jeg tror mere og mere på noget tv.

Og ja, Chic lyder også lidt i den retning, men tror nu ikke, det er dem. Chic er fede :p

Edit: Det er visse George Duke ting også!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/10-07 23:04 
Wehner>
Jeg er måske villig til at købe den med tv-serien, men har ikke sjælefred, før jeg ved hvilken :)

Kunne det være at Luther Vandross har skrevet jingle/sound track til en tv-serie? Det er jo ikke ualmindeligt at de "genbruger" deres favorit strofer. Kig på IMDB?

Luther Vandross
HeroldHeroldSkrevet 23/10-07 23:05, rettet 23/10-07 23:06 
Neros: De brugte i hvert fald hans Reach Out - men jeg husker også Never Too Much brugt som jingle på DR eller på en af DRs radiostationer tilbage i 80'erne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/10-07 23:09 
Der er også en rapper der har samlet det, men kan ikke huske hvem:=( Måske AZ eller Nas?
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 23/10-07 23:27 
Herold>
Neros: De brugte i hvert fald hans Reach Out - men jeg husker også Never Too Much brugt som jingle på DR eller på en af DRs radiostationer tilbage i 80'erne.

Ja det er rigtig. Reach Out it was. Tror måske også du kan have ret i at det er blevet brugt i noget lignene eller serie.

Uha..! Det er en svær en Wehner.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 24/10-07 02:06 
Sikker på, at det overhovedet er et sample?

Jeg har også hørt det riff før, men jeg tror, det er fra selve LV-sangen. Men det er en svær en, det lyder jo som noget, der blev spillet på samlebånd i den periode :)

Jeg fandt da ud af, at LV-sangen starter næsten identisk med The Crusaders' Street Life ^^ (men guitaren er ikke magen til, så det er ikke fra den).
Alf81Alf81Skrevet 24/10-07 02:12, rettet 24/10-07 02:21 
Kan ikke lade være med at tænke på Herbie Hancock. Chameleon? Eller måske er jeg bare røget på et sidespor, pga al den snak om gamle DR jingles :)
Ting om dét og pis.
WehnerWehnerSkrevet 24/10-07 09:21 
jaes>
Sikker på, at det overhovedet er et sample?

Jeg har også hørt det riff før, men jeg tror, det er fra selve LV-sangen.

Jeg tror at Vandross-sangen er originalen og at det så er samplet et-eller-andet sted, men jeg kan jo tage fejl.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 24/10-07 11:21 
Ah ok, jeg troede du mente, at starten i LV-sangen er et sample.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/10-07 12:43 
Will Smith havde omkring '93 et mindre hit med "Can't Wait To Be With You" som samplede "Never Too Much".
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ElgenElgenSkrevet 24/10-07 18:37 
Hvor er du ond Lasse; nu har jeg også fået den hjernen, og jeg er som dig også helt sikker på at jeg har hørt det der riff i en anden sammenhæng (og hørt det tit, faktisk).

Jeg har en ide om at det måske kunne være noget hen ad i stil med Sade; det ikke hende, men noget i samme genre.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/10-07 19:38, rettet 24/10-07 19:38 
Nu har jeg også fået originalen på hjernen. Det er nu heller ikke så svært, eftersom jeg har hørt den syvtusinde gange i forbindelse med at spille Vice City :D
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 26/10-07 09:23 
SeventhSun>
Will Smith havde omkring '93 et mindre hit med "Can't Wait To Be With You" som samplede "Never Too Much".

Nej det var Fresh Prince :)

Men efter at have hørt den tror jeg helt sikkert, det er noget fra den version, de har brugt til at tv-spot engang - måske endnu på MTV eller VH1. Takker :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig