X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Prime 2 - fortsættelse?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 18/03-05 12:13, rettet 18/03-05 12:16 
Er Metroid Prime 2: Echoes, en direkte fortsættelse til det første Metroid Prime?

Fik aldrig gennemført det første, og er lidt tændt på 2'eren efter at ha' spillet demo'en, som følger med Resident Evil 4 bundlet.

Men hvis 2'eren er en fortsættelse, så tror jeg ikke at jeg tør gå igang med det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 18/03-05 12:23 
Jeg har ikke fået spillet 2'eren endnu (fik den for et par måneder siden :S), men jeg kan ikke forestille mig, hvad 2'eren kunne spoile omkring 1'eren.
Man får noget historie omkring Chozoernes historie, men det er ikke noget vildt. Det er bare den sædvanlige historie om rumpiraterne, der forsøger at udnytte Metroids til at udføre skumle planer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 18/03-05 17:23 
Det er det faktisk ikke. Rumpiraterne er med, men det er en lille side-historie denne gang - det handler næsten ikke om dem.

Historien handler om noget der skete i slutningen af Metroid Prime, og noget der er sket på den planet Samus er fløjet til.

Den ene side af historien giver så ikke ret meget mening hvis man ikke har spillet Metroid Prime, men den anden historie, der vel egentlig er den centrale historie i spillet, kan man sagtens få det fulde udbytte af.

Det var vist fortalt uden spoilers :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 16:27 
Jeg er blevet ret glad for MP 2, og spillede nogle timer igår.

Er det bare mig, eller er sværhedsgraden (heldigvis) lidt lavere her i, end i det første Prime? Jeg er godtnok ikke kommet så langt endnu, men har da klaret et par boss'er og fået både mine Space Jump Boots og Dark Beam + en pæn bunke missile upgrades. Dog synes jeg slet ikke boss kampene har været ligeså svære, som de første par af slagsen i det første Prime spil - hvor man fra første færd, skulle være pænt på stikkerne, specielt Fargra bossen, med sol spejlene osv.

IGN snakker om at det virkeligt er et spil for hardcore gamers, og at det virkeligt er svært osv, men det synes jeg ikke rigtigt at jeg har mærket meget til endnu. Måske har de gjort PAL udgaven lidt nemmere denne gang? Det første Prime var jo sværere i PAL, pga. at fjenderne skulle ha' flere skud osv.

Det kan selvfølgelig være at MP 2's sværhedsgrad pludselig går through the roof, lidt senere, men så kan jeg altid bitche over det til den tid :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HankyHankySkrevet 14/04-05 17:17 
Hvad skulle være svært ved det første Metroid Prime?
Synes personligt det var forholdsvist let, så det lyder da
ikke til at 2'eren så er noget for mig..

Er der nogen specielle eller bemærkelsesværdige ændringer fra 1'eren til 2'eren Gameplay-mæssigt?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JAAJAASkrevet 14/04-05 18:19, rettet 14/04-05 18:19 
Okotta>IGN snakker om at det virkeligt er et spil for hardcore gamers, og at det virkeligt er svært osv, men det synes jeg ikke rigtigt at jeg har mærket meget til endnu.

IGN kommer ofte med den slags "tøsedrengede" udtalelser om spil, hvor man skulle tro, at sammenligningsgrundlaget bestod af Pokémon og Ratchet & Clank.

Men det er måske præcis det, der er tilfældet.
ChronoChronoSkrevet 14/04-05 18:30 
IGN har efter min mening helt ret i det med sværhedsgraden. Metroid Prime 2 er mærkbart sværere end Metroid Prime.

Der kommer nogle rigtigt svære bosskampe. Det bliver selvfølgelig altid lettere hvis man bruger den rigtige strategi, men den skal man jo lige finde først.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 14/04-05 18:39 
Så forstår jeg bare ikke hvorfor jeg - indtil videre - føler, at 2'eren er lidt nemmere.

Anyway - hvis I ser en salgsannonce om et stykke tid, så ved I hvorfor :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
psychomantispsychomantisSkrevet 14/04-05 19:15 
Jeg følte også 2'eren var nemmere i starten. Men jeg synes der kommer nogle MEGET svære boss fights senere hen. Det er dog et plus at det er nemmere at finde rundt og have en mere intuitiv fornemmelse af hvor man skal hen end i det første spil.
seebergseebergSkrevet 14/04-05 19:27, rettet 14/04-05 19:28 
Boss-fights senere i spillet bliver en del længerevarende og avancerede! Fortvivl for Guds skyld ej!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Michael_Michael_Skrevet 14/04-05 20:12 
Det har egentlig overrasket mig hvor afbalanceret sværhedsgraden i begge Metroid Prime egentlig er. Jeg har intet at udsætte på dem, og føler faktisk at begge spil som et resultat heraf er perfekt pacet.
Har tidligere kun oplevet denne balance i spil hvor Miyamotos fingeraftryk var overalt.
Godt gået af Retro Studios.
SumezSumezSkrevet 14/04-05 22:16 
Jeg synes egentlig sværhedsgraden i Metroid Prime er meget rar. Det er måske lige let nok, men hvis det var mere udfordrende, ville det nok gå hen og blive frustrerende, da man skal igennem de samme områder, osv.

Har ligget inde med MP2 i meget lang tid nu, men har desværre ikke spillet det endnu pga. det med 60hz :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 14/04-05 22:19 
Sumez>
Har ligget inde med MP2 i meget lang tid nu, men har desværre ikke spillet det endnu pga. det med 60hz :S

Det er nok et tegn fra Gud, skal du se... :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig