X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

TV-Tuner ting


Svar
GoMeZGoMeZSkrevet 07/03-05 17:36, rettet 07/03-05 23:10 
Hej, da jeg ikke rigtgt ser fjernsyn syntes jeg at det er en dum ide at betale licens, så derfor havde jeg tænkt mig at afskaffe TV'et og derved licensen.
Men så kommer problemet at jeg spiller en del Gamecube og PS2, så er der nogen der kender, eller har erfaringer med, nogle TV-Tunere til en almindelig computerskærm?
Mine krav er at den skal være ekstern altså at den skal kunne fungere uden at PC'en er tændt.

(EDIT) Ja åbenbart en vga-box ting, da tuneren er særdeles unødvendig.
Hvis du mangler en Gmail invitation så send en pm
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/03-05 17:42 
Rent faktisk skal du også betale licens for en tv-tuner. Så vidt jeg husker kvalificerer selv en VHS-video med tuner til licens, selv uden tv :(

Mener jeg...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 07/03-05 17:52, rettet 07/03-05 18:24 
Ja, det er tuneren du betaler licens for. Men hvis du ikke ser fjernsyn, hvad skal du så med en tuner?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 07/03-05 17:56 
Mon ikke manden i virkeligheden mener, at han skal bruge en vga-box-thingy til at tilslutte sine konsoller til monitoren med?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 07/03-05 18:24 
Joeh, og så hjælper jeg ham ved at sige: Hvorfor ikke pille tuneren ud af fjernsynet i stedet? Så skulle alle problemer være løst.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MåsseMåsseSkrevet 07/03-05 18:44 
hvorfor ikke lade være med at betale licens :O)
Jeg har købt to Xboxe i håb om at få ligeså meget power som en ps2
GoMeZGoMeZSkrevet 07/03-05 22:56, rettet 07/03-05 23:00 
Jo det er egentligt bare en vga-box ting, det er et utroligt ringe fjernsyn der kostede 1000 kr, syntes ikke jeg har lyst til at betale for at få fjernet tuneren på det.

Men så hvilken vga-box ting til rimelige penge er værd at købe?
Hvis du mangler en Gmail invitation så send en pm
HankyHankySkrevet 07/03-05 22:59 
Gav jeg dig allerede et forslag til inde på Mobildebat.dk...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GoMeZGoMeZSkrevet 07/03-05 23:09 
Tror du postede i den forkerte tråd ;)
Hvis du mangler en Gmail invitation så send en pm
HankyHankySkrevet 08/03-05 09:10 
Nej, der var bare et indlæg på mobildebat.dk som lignede
dit 99,99% til forveksling. Troede du var samme person :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GoMeZGoMeZSkrevet 08/03-05 11:24 
Det er helt i orden ;)
Er der nogle der har erfaringer med skillz vga-box fra gamebits?
Hvordan bliver billedkvaliteten egentligt med en vga-box?

Skillz vga-box
Hvis du mangler en Gmail invitation så send en pm
JmogJmogSkrevet 08/03-05 13:11, rettet 08/03-05 14:30 
Til PS2 og Gamecube er mulighederne ikke særligt gode med VGA box. De eneste der er gode er dem som tager et progressive componoent-signal ud af PS2'en og laver det om til progressive VGA. De dårlige tager et composite signal og scalerer/linedoubler det til progressive component - resultatet er noget møg.

Selv hvis du får fat i en af de gode, så vil du kun få et billede på din monitor i de spil der understøtter progressive. På Gamecube gælder det circa 2/3 af alle NTSC-spil eller PAL-spil på en NTSC-maskine via Freeloader. På PS2 gælder det omkring halvdelen af alle NTSC-spil og under 5 PAL-spil.

Den eneste løsning, der vil give dig et godt billede i samtlige af dine PS2/Gamecube-spil - uanset om de understøtter progressive eller ej - er en linedoubler med componentindgang. Sådan en (Iscan Pro) løber op i omkring 200-300 dollars på Ebay, hvilket lyder af mange penge, men det er altså sådan prisniveauet er.

På den positive side kan du slutte næsten hvad som helst til den: Video, enhver konsol med minimum composite, DVD-afspiller etc.

Den fra Gamebits hører til i skodkategorien. Beskrivelsen er endda fejlagtig, for det ses tydeligt på billederne at den ikke har component-indgang.

Nu spurgte du om hvordan kvaliteten bliver med en VGA box. En linedoubler eller en VGA box der understøtter progressive component (og spil der gør det) vil give et billede der ser rigtig godt ud. Flotte farver, høj skarphed og detaljegrad.

De eneste konsoller, der pt. har ordentlige VGA boxe, er Dreamcast og Xbox. Dreamcasten er den eneste der laver "ren" VGA, mens dem til Xbox er gode i kraft af, at stort set alle spillene understøtter progressive. Man skal dog køre dashboardet i NTSC før den kan bruges.
JmogJmogSkrevet 09/03-05 01:32 
Avs, det er hvad der sker når man bliver grebet af det man selv sidder og skriver. Kom lige til at købe en linedoubler. Får den om en uges tid. Fortæller selvfølgelig hvordan den er i kombination med de konsoller jeg har.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig