X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MGS4


Svar
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 04/03-05 22:34 
Eftersom arbejdet på MGS4 snart vil blive påbegyndt, hvad er så jeres tanker om det? Kommer det til at være til PS3 og hvor mon historien tager fat?
Så vidt jeg husker skulle Solid Snake igen være hovedpersonen.
293 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
SlothSlothSkrevet 11/06-08 23:25 
Metal Gear Solid 1 Recap:
http://www.videogamesblogger.com/2008/05/22/metal-gear-solid-1-storyline-videos-recap-in-6-hours-or-20-minutes.htm

Metal Gear Solid 2 Recap:
http://www.videogamesblogger.com/2008/05/27/metal-gear-solid-2-storyline-videos-recap-in-7-hours-or-20-minutes.htm

Metal Gear Solid 3 Recap:
http://www.videogamesblogger.com/2008/06/05/metal-gear-solid-3-storyline-videos-recap-in-12-hours-or-20-minutes.htm
Kiss me, would you kindly?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-08 23:32 
Takker. Det kigger jeg igennem i morgen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/06-08 01:24 
Gametrailers.com har også en super Metal Gear Retrospective i 5 dele som gennemgår historien og personerne i alle MG spil :)
XiwanaXiwanaSkrevet 12/06-08 10:35, rettet 12/06-08 12:53 
Gametrailers har netop lagt en anmeldelse af spillet ud.

Edit: Mulige spoilers - Så er du advaret!

MGS4-anmeldelse - MULIGE SPOILERS!
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 12/06-08 11:06, rettet 12/06-08 11:22 
9.3..!

Jeg synes da det ser ud til, at der er FPS view med de guns der!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-08 12:37 
Jeg vil lige advare mod at se Gametrailers anmeldelsen, hvis man ikke er interesseret i spoilers af nogen art. De er små, men de er der!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
XiwanaXiwanaSkrevet 12/06-08 12:52 
Dem lagde jeg slet ikke mærke til, sorry. Der er blevet tilføjet en spoileralert til linket.
[inspirational quote here]
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-08 13:09 
Det var som sådan heller ikke en bemærkning til dig ;) Blot en lille advarsel!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/06-08 16:57, rettet 12/06-08 16:58 
Jeg har spillet det et par timer nu. Jeg syntes det er kanon fedt. Det føltes meget mere tilgængeligt end f.eks. MGS til PSX. Det er meget nemmere at styre.
Det er også godt at se at Kojimas fjollede toilethumor er tilbage
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-08 18:15 
Jeg er ikke umiddelbart nået særligt langt, men jeg har samme fornemmelse - langt om længe har Kojima forstået at løsne lidt op, så styringen ikke er unødigt kompliceret.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-08 18:31, rettet 12/06-08 18:31 
Nu er Metal Gear til PSX også to generationer siden ;) Jeg er nu 12 timer inde i det og har klaret to bosser.

Nogen der ved om man kan pause cut-scenes? Har ikke turde prøve hvis den skipper dem :)

Umildbar vurdering herfra hedder nok 8 eller 9/10.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/06-08 18:32, rettet 12/06-08 18:35 
Konsolkongen>
Nogen der ved om man kan pause cut-scenes? Har ikke turde prøve hvis den skipper dem :)

Jeps du kan rolig pause og lave en "Johnny" ;-)


Når konami kan gøre det her er der bare ingen undskyldning for andre 3. parts spil...PS3 kan sagtens gøre det lige så flot som 360'eren. Vil faktisk kalde MGS4 det flotteste next gen spil hidtil.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-08 18:56 
Jeg er fuldstændig enig. Bare sindsygt at Residente Vil 5 ser endnu vildere ud.

Et tip der ikke burde spoile noget for nogen. Hvis jeres tv mister forbindelsen til PS3en i begyndelsen af Act 4 efter briefingen så er det altså med god grund. Billedet kommer tilbage ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/06-08 19:35 
Pauser man bare på "Start" så?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-08 19:53, rettet 12/06-08 19:55 
Hvor åndsvagt er det at man endnu engang skal hente en 1.01 update til MGO før man kan spille det!? Har ikke meget lyst til at hente lortet :(

EDIT: Næ vent, nu virker HTTP download. Det går pænt stærkt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/06-08 21:16 
Konsolkongen>
Et tip der ikke burde spoile noget for nogen. Hvis jeres tv mister forbindelsen til PS3en i begyndelsen af Act 4 efter briefingen så er det altså med god grund. Billedet kommer tilbage ;)

Tak! Jeg får altid stress af sådan noget :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 12/06-08 23:18, rettet 12/06-08 23:19 
Konsolkongen>
Jeg er fuldstændig enig. Bare sindsygt at Residente Vil 5 ser endnu vildere ud.

Syntes du?

Syntes MGS4 ser betydeligt flottere ud - men jeg har så også kun set videoer fra RE5 ;)


Konsolkongen>
Et tip der ikke burde spoile noget for nogen. Hvis jeres tv mister forbindelsen til PS3en i begyndelsen af Act 4 efter briefingen så er det altså med god grund. Billedet kommer tilbage ;)

He he he... Kojima & co. er sku glade for at drille spilleren!

No Where To Hideo :D
nerosnerosSkrevet 13/06-08 09:18 
Ååårrrhhh Jeg er så misundelig på jer :-(
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 13/06-08 09:45 
Konsolkongen: Gametrailers review'et siger at man godt kan pause cutscener. ved bare ikke hvordan.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 13/06-08 09:48 
"Start" knappen ;)
IqonIqonSkrevet 13/06-08 12:03 
Var der nogen af jer, der benyttede sig af EB Games tilbud? Kampagnen lovede man ville få en gratis dvd og t-shirt med, men da jeg kom ned i butikken for at hente spillet, blev jeg fortalt at de kun havde fået tre t-shirts og dvd'er, selvom de havde ca. 25 forudbestillinger. Det er ikke fordi hverken dvd eller t-shirt er sindssygt vigtige for mig, men principielt er jeg imod sådan vildledende markedsføring. Hvem skal jeg kontakte for at anklage dem for falsk markedsføring? Jeg kan ikke finde nogle kontaktoplysninger på deres hovedkontor på hjemmesiden.

EB Games' MGS4-kampagne
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HeroldHeroldSkrevet 13/06-08 12:14 
"Limited number of preorder kits" = go fish.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
IqonIqonSkrevet 13/06-08 12:22 
Men jeg kunne jo godt få lov at forudbestille spillet? Jeg går ud fra at det var en del af preorder-kittet? Enten får man vel alle tre dele eller ingen af dem? Man kan vel heller ikke lave et tilbud på at købe f.eks. et TV + Blu-ray-afspiller for en given pris, og når man så får varen er der kun TV'et, idet tilbuddet kun gjaldt et begrænset oplag?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 13/06-08 12:32 
Men hvad sagde de nede i EB butikken?

De må da tilbyde rabat eller anden form for kompensation når de ikke kan levere den lovede vare?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-08 12:50, rettet 13/06-08 12:53 
Jeg har aldrig oplevet at vi har fået nok preorder ting i forbindelse med så store spil. Vi giver dem med til dem der henter deres spil først.

Men som Herold og skriver så står der også begrænset antal. Så jeg tror du kan brokke dig alt det du vil Iqon men jeg er bange for du ikke for noget ud af det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
IqonIqonSkrevet 13/06-08 12:58 
Beano>
Men hvad sagde de nede i EB butikken?

De må da tilbyde rabat eller anden form for kompensation når de ikke kan levere den lovede vare?

De sagde de kun havde fået et meget begrænset antal (3), men at jeg da kunne forsøge at komme ned senere og se, om de havde modtaget flere. Hvad jeg tolkede af tonen var, at chancen for det var minimal, og der ingen planer var om at butikken ville få mere. Jeg blev også mødt med et "men spillet må jo trods alt være det vigtigste", hvilket jeg jo blev nødt til at give ham ret i :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 13/06-08 13:13 
Sikke da noget crap at lukke ud, sorry!
Hvis en butik ikke kan sørge for at have t-shirts og DVD'er nok til de preorders som de tager imod, så skal de bare lade være med den slags julelege eller i det mindste tilbyde en form for kompensation.
Det kan jeg ikke tage som værende en seriøs måde at behandle kunder på bare at sige "spillet er det vigtigste" når de har brugt t-shirt og DVD som trækplaster.
SumezSumezSkrevet 13/06-08 13:23 
Konsolkongen>
Jeg har aldrig oplevet at vi har fået nok preorder ting i forbindelse med så store spil. Vi giver dem med til dem der henter deres spil først.

Hvad er så lige formålet med preorders?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 13/06-08 13:29 
At få folk til at købe så hurtigt som muligt? :S
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HeroldHeroldSkrevet 13/06-08 13:40 
Beano>
Sikke da noget crap at lukke ud, sorry!
Hvis en butik ikke kan sørge for at have t-shirts og DVD'er nok til de preorders som de tager imod, så skal de bare lade være med den slags julelege eller i det mindste tilbyde en form for kompensation.
Det kan jeg ikke tage som værende en seriøs måde at behandle kunder på bare at sige "spillet er det vigtigste" når de har brugt t-shirt og DVD som trækplaster.

Men begrænset antal er begrænset antal - selvom 3 styks nok er tættere på intet antal, egentlig. Jeg tror sjældent butikkerne har nogen råderettighed over hvor mange de får. Jeg har oplevet at de er løbet tør for preorderkits flere gange før, hvilket er ærgerligt, men sådan er det jo.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 13/06-08 13:53 
Jow jow... men stadig at tage pis på kunden. Jeg kan ihvertfald ikke tage det som seriøst selv om det sikkert er lovligt nok.
XiwanaXiwanaSkrevet 13/06-08 15:04, rettet 13/06-08 15:55 
Hvis det samlede overblik over historien i Metal Gear-spillene skulle mangle, kan Gametrailers' gennemgang af historien anbefales.

Edit: Indeholder spoilers for dem, der ikke har spillet spillene. Men det siger jo sig selv.

Gametrailers' gennemgang af MG-historien (afsnit 6 ud af 6)
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 13/06-08 15:04 
Det er vel logisk nok den der har lavet sin preorder først, der har ret til spillet først, ellers giver det jo slet ikke mening at lave en preorder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 13/06-08 16:43 
Beano>
Jow jow... men stadig at tage pis på kunden. Jeg kan ihvertfald ikke tage det som seriøst selv om det sikkert er lovligt nok.

Nu er der jo ikke meget der tyder på at forretningen vidste hvor mange T-shirts og DVD'er de ville få, så man kan vel dårligt være sure på andre end Konami. Hvis forretningen selv kunne bestemme så havde de jo haft nok til alle.
BeanoBeanoSkrevet 13/06-08 18:19 
Kart nok. Men hvis de ikke vidste det med rimelig sikkerhed mht. antal, hvorfor så begynde at tage flere bestillinger ind som man kunne levere - eller overhovedet gøre det?

Virker meget uprofessionelt. Men nok om det, jeg ville bare ikke finde mig i det hvis jeg stod i butikken og købe mit spil et andet sted eller kræve en form for kompensation.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-08 18:41, rettet 13/06-08 18:42 
Sumez>
Hvad er så lige formålet med preorders?

Ja som Tas skriver at få spillet på udgivelsesdatoen :) Men vi aner intet om hvor meget vi får af det forskellige, jeg forklarede bare hvordan vi gør med det vi får.

Men jeg synes det er noget mærkeligt noget at hidse sig op over. Man ved i forvejen at det KUN er dem der forudbestiller der kan få, og når der så oven i købet står at det er begrænset antal så er der intet at komme efter.
Hvilken kompensation havde du tænkt dig kunne være fair Beano?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 13/06-08 18:44, rettet 13/06-08 18:48 
Beano: Jeg tror det er rimelig standard.

Konami: Hej, det er Konami. Vi har det hersens spil, som vi synes I bør sælge allerede nu! I får nogle preorderkits med!

EB: Okay, sejt! Hvor mange?

Konami: En masse!

(Senere)

EB: Hej Konami. Vi har kun fået 60 af de der preorderkits I lovede os.

Konami: Det er også en masse! Lev med det! Farvel!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
IqonIqonSkrevet 13/06-08 19:29 
Konsolkongen>
Sumez>
Hvad er så lige formålet med preorders?

Ja som Tas skriver at få spillet på udgivelsesdatoen :) Men vi aner intet om hvor meget vi får af det forskellige, jeg forklarede bare hvordan vi gør med det vi får.

Men jeg synes det er noget mærkeligt noget at hidse sig op over. Man ved i forvejen at det KUN er dem der forudbestiller der kan få, og når der så oven i købet står at det er begrænset antal så er der intet at komme efter.
Hvilken kompensation havde du tænkt dig kunne være fair Beano?

Jeg forstår bare ikke måden at køre det på, så. Jeg havde selvfølgelig regnet med at når EB Games havde godtaget min preorder var det fordi de vidste de ville få nok preorder-kits til at kunne dække behovet. Jeg havde regnet med at de ville informere mig om at de ikke kunne levere dét, kampagnen lovede, men at jeg da kunne benytte mig af et andet kampagnetilbud, som lignede det andet, men hvor man kun fik spillet. Dette skulle så være grundet at jeg var kunde nummer x, der bestilte. Jeg anede slet ikke, at en sådan kampagne egentlig fandtes, men det har den jo tydeligvis gjort idet de jo havde nok spil til at dække min preorder. Jeg pegede ellers på det fine skilt de havde i butikken hvor "T-shirt" og "Exclusive DVD" er fremhævet med rød tekst blandt det sorte, men det kan jo selvfølgelig være medarbejderen har tænkt at jeg ville benytte mig af det andet tilbud...

I det mindste skulle de da så have informeret mig om at bonusen blev uddelt efter et "først-til-mølle"-princip efter hvordan det blev afhentet, og ikke efter hvordan det var blevet bestilt. Jeg forstår ikke hvad nytte det har at give mig et bevis på at jeg har lavet en pre-order, når mine bestilte varer så ikke er til rådighed når jeg kommer ned i butikken.

Jeg tror ikke jeg får noget ud af at kontakte min lokale EB Games-butik, men jeg kunne godt tænke mig et bud på hvem jeg så kunne kontakte for den mærkelige måde at køre kampagner på.

Og igen: Så forbandet vigtige er den t-shirt og dvd heller ikke for mig, men jeg er imod det principielle i at de lover ét og leverer noget andet.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 13/06-08 22:06 
Er jeg den eneste der tror de fleste cut-scenes ikke er real-time?

Sekvenserne ligner umiddelbart ikke de typiske real-time video man ser da modeller og textures ligner det som er normalt for real-time sekvenser, dvs. ikke så pænt som det kunne være i prerendered sekvenser. Jeg har bemærket tegn på video compresson nogen steder (typisk synligt på himlen) og jeg så lige afslutningen på kapitel 3 hvor der er urealistisk mange både, helikoptere, personer, osv. i sekvensen uden at frameraten hostede overhovedet.
For mig ligner det videoer der nok er lavet med "game assets" og engine men optaget som video da det ikke kunne klares realtime - lige som Uncharted.

Ikke at det gør spillet ringere eller grimmere, men lidt fusket hvis jeg har ret.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-08 22:43 
Jeg har set slowdown i flere cutscenes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/06-08 23:16 
Også her - men heller ikke alle cutscenes der er compression artifacts i, og der er dem jeg har mistanke om er fusket.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-08 23:20 
Jeg har lige set det du snakker om. Tror der er tale om et filter der ligger hen over. Du skal også huske at Snakes camo er samme farve som den var før cut-scenen begyndte. Det er pænt mange video filer der skal ligge på discen hvis der skal være en til hver kombination :)

Nå, off til Act 5 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-08 02:24 
Hvis der er nogen der spiller spillet med en Dual Shock 3 controller, vil jeg meget gerne vide hvad den første boss i Act 5 siger efter den er klaret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/06-08 07:25, rettet 14/06-08 07:35 
Konsolkongen>
Det er pænt mange video filer der skal ligge på discen hvis der skal være en til hver kombination :)


He he.. det har du selvfølgeligt helt ret i. Syntes dog stadig sekvensen ved floden (efter kapitel 3) kører alt for godt med alle de objekter og uden de små framedrops som man ser i andre sekvenser der er mere simple ;)
Jeg har godt set den lidt pixelerede/grid effekt nogle steder der ligner noget filter halløj, men der er også noget der ligner compression andre steder (bl.a. ved floden) kan bare ikke huske om Snake har sit camo intakt lige der.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/06-08 11:09 
Mit 26" Samsung ligner en drøm. Men da jeg så MGS4 på et 42" Sharp, fik spillet pludseligt store AA problemer...Selve Snake fik seriøst "kant" - Hvad skyldes dette? Jeg har ofte siddet meget tæt på et 42" med 360 spil og selvom spillene bliver grimmere, så bliver det aldrig det jaggie helvede MGS4 udviklede sig til...Er AA PS3'ens weak point?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 14/06-08 11:19, rettet 14/06-08 11:21 
Næsten ingen jaggies (ca. 99% jag-frit) hos mig i 1080p på mit 46" Bravia via HDMI... faktisk utroligt smooth og lækkert at se på :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-08 11:55 
Også her. Der må være skruet alt for højt op for skarpheden på det tv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/06-08 13:33, rettet 14/06-08 13:33 
Gamespot går amok...

10
lkzlkzSkrevet 14/06-08 13:57 
Jeg synes det er rimeligt klart at cutscenes er realtime, idet man kan trykke op på dpad og derved zoome og bruge højre analogpind til at styre kameraet når zoom bruges.
McLovin
BeanoBeanoSkrevet 14/06-08 15:44 
Det har du ret i ... det vidste jeg ikke engang man kunne, damn ;)

Det må jeg lige prøve næste gang jeg ser "problemet" - evt. indlæse et savegame så jeg kan se slutningen på kapitel 3 igen :)
293 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig