X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

MGS4


Svar
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 04/03-05 22:34 
Eftersom arbejdet på MGS4 snart vil blive påbegyndt, hvad er så jeres tanker om det? Kommer det til at være til PS3 og hvor mon historien tager fat?
Så vidt jeg husker skulle Solid Snake igen være hovedpersonen.
293 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar
lkzlkzSkrevet 14/06-08 16:30, rettet 14/06-08 16:31 
Jeg er lige kommet forbi boss nr. 2 og jeg tror simpelhen ikke på at den lange cutscene herefter er realtime. For det første sker der for meget til jeg tror PS3en kan trække det og for det andet kan man ikke zoome på noget tidspunkt i denne scene. Desuden er det også første gange jeg har set en cutscene helt uden tearing.

Edit: Beano, vist den scene du referer til som afslutning på kapitel 3.
McLovin
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-08 16:40 
Jeg plejer at være enormt kritisk hvad angår tearing, og jeg har endnu ikke opdaget noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/06-08 17:26, rettet 14/06-08 17:32 
Har lige afsluttet kapitel 4 og har heller ikke set tearing overhovedet. Nogle framedrops hist og pist, men ikke tearing. Og jeg er også temmligt bitchy omkring tearing ;)

@lkz: ja det var den scene som jeg bemærkede tegn på compression i også. I andre scener har jeg ikke set det, kun det der post-filtering halløj som kan give en svag pixelerings effekt nogle steder. Så min udtalelse om "de fleste cutscenes" ovenover, er langt fra korrekt ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/06-08 20:23, rettet 14/06-08 20:25 
Konsolkongen>
Hvis der er nogen der spiller spillet med en Dual Shock 3 controller, vil jeg meget gerne vide hvad den første boss i Act 5 siger efter den er klaret :)

"VIBRATION IS BAAAAAAAAAAACK!"
og så ryster bossen helt vildt. Der er flashback billeder af Dual Shock 3 controlleren i hvid.
God humor :)
nerosnerosSkrevet 14/06-08 21:51 
Sådan en har jeg :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-08 23:10 
Sejt ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 15/06-08 00:11, rettet 15/06-08 00:12 
Hvad i alverden er det for en "Brug-og-smid-væk"-holdning, den kære Snake praktiserer?

Man kan ikke tage Playboy-magasinerne med sig, hvis man læser dem. Jeg syntes da at Hideo tidligere har vist fin interesse for miljøet. Nu får jeg jo aldrig brugt dem konstruktivt, jeg er da nødt til at se om de alle sammen er ens.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/06-08 22:10 
******Spoiler Alert!******

Gennemførte MGS4 her i morges. Kanon spil, spændende hele vejen igennem. Især act4 gjorde indtryk lige da man når heliport i Shadow Moses og den fantastiske MGS1 theme - "the best is yet to come" starter og man hører gamle codec beskeder, det gav den helt unikke følelse som der efterhånden er meget få spil der giver nu til dags :), key moment for mig helt klart.

Generelt synes jeg Kojima har formået at gøre skaden fra skandalen der hed MGS2 god igen og lukket de fleste af hullerne i plottet som MGS2 skabte.

Må dog sige jeg har et par minor issues.

For det første er det simpelthen for nemt, jeg spillede igennem på hard uden nogen problemer på noget tidspunkt, bosserne er grotesk nemme. Har dog ikke prøvet på extreeme endnu.

Hvor er "metal gear" i MGS4? Alle spil i den kronologiske serie har haft en eller anden form for "gear".

MGS3 - Shagohod
MPO - Metal Gear RAXA
MG - Metal gear TX-55
MG2: Solid snake - Metal Gear D
MGS - Metal Gear Rex
MGS2 - Metal gear Ray
MGS4 - har intet, stor skuffelse her, der manglede helt sikkert en Gear fight af en slags.

Og så synes jeg simpelthen at ideen med at Ocelot skulle have "faket" at være Liquid hele tiden er noget af det lammeste længe. Det var tilgrin i MGS2 at han fik Liquids arm i første omgang, men at han nu bare "har leget" at være Liquid er simpelthen, mildt sagt, latterligt . Jeg kan sagtens se at det hænger sammen at Ocelot vil af med the Patriots og systemet givet hans historie, men det skulle Kojima have tænkt på før han lavede det arm stunt i MGS2, at sige "jamen han legede bare Liquid" holder simpelthen bare ikke, ringeste forsøg på et plot-fix nogensinde.

Men udover det har jeg ikke de helt store beefs med spillet, og det er uden tvivl årets spil, indtil til videre i hvertfald. Spillet fangede mig med det samme, hvilket der efterhånden ikke er mange spil der gør.

Forhåbenligt vil der ikke blive bygget videre på historien nu, imo er historien slut, Snake er færdig og Raiden er en joke af en hovedperson. Hvis de vil lave flere Metal Gear spil bliver det forhåbenligt remakes af MG or MG2 frem for at bygge videre.
BeanoBeanoSkrevet 15/06-08 22:23, rettet 15/06-08 22:26 
Så er det gennemført - super spil ;)

Tog 18½ time på normal sværhedsgrad.

Der var som forventet mange cut-scenes men ikke så slemt som forventet (specielt når kvaliteten er så fantastisk) og IGN påstand om 90 min. sekvenser kan jeg ikke helt genkende.
Slutsekvensen, som er den længste, er lang men syntes 90 min. virker overdrevet (jeg har dog ikke timet den).
Codec sekvenser var der få af og var kortere end de tidligere spil.

Eneste rigtige kritikpunkt er at de sidste to kapitler ikke helt lever op til de foregående. Specielt er kapitel 5 kort, man bruger slet ikke stealth og generelt for lidt gameplay ud over bossfights der dog er sjove nok. Kapitel 4 var et fedt nostalgitrip ;)

@Azzkikr: Der er da Metal Gears i MGS4. Den fra 1'eren og Ray fra 2'eren... Man får endda lov at spille en Metal Gear kamp ;)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/06-08 22:38, rettet 15/06-08 22:39 
Beano>

@Azzkikr: Der er da Metal Gears i MGS4. Den fra 1'eren og Ray fra 2'eren... Man får endda lov at spille en Metal Gear kamp ;)

Ja det er rigtigt(endnu en kamp der desuden var alt alt for nem), men nu hentyder jeg selvfølgelig til en helt ny gear, hvilket der har været i alle de andre spil.

Synes bare det er lidt en skam at der ikke er nogen ny "gear" der skal neutraliseres, når nu det trods alt er det gennemgående tema i serien.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-08 22:38 
SPOILER

Beano>
Specielt er kapitel 5 kort, man bruger slet ikke stealth og generelt for lidt gameplay ud over bossfights der dog er sjove nok.

Hvordan fan' kom du forbi starten af Act 5 uden at bruge stealth? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/06-08 22:43, rettet 15/06-08 22:44 
Azzkikr>
Ja det er rigtigt(endnu en kamp der desuden var alt alt for nem), men nu hentyder jeg selvfølgelig til en helt ny gear, hvilket der har været i alle de andre spil.

Det er rigtigt nok. Jeg savnede bare ikke "endnu" en gear.

Men Mark II+III er vel også en slags metal gear ;)


Konsolkongen>
Hvordan fan' kom du forbi starten af Act 5 uden at bruge stealth? ;)

Railgun, baby ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-08 22:47, rettet 15/06-08 22:48 
Det er løgn :) Så du har pløkket dig igennem de uendelige Gekkos mens du er blevet beskudt af soldater og samtidig fundet tid til at åbne døren? Damn!

Beano>
Men Mark II+III er vel også en slags metal gear ;)

Og Metal Gear Raiden ;) Hvad er egentlig hans historie? Synes det var meget overfladisk fortalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/06-08 22:50 
Jeg skød to gekkos udefra (fra et hjørne med railgun) og bagefter plaffede jeg en stribe frogs. Fik så døren åbnet hurtigt. Kan være jeg bare var heldig men stealth brugte jeg slet ikke ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-08 23:05 
Damn. Jeg hang der i over en time og fik spillet gennemført kl ca. to om natten. Derefter var ending så jeg kom så først i seng efter kl. fire. Og kom derfor to timer for sent på arbejde ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
lkzlkzSkrevet 16/06-08 08:50 
** EVT SPOILER ***
Jeg brugte bedøvelsespistolen på fjenderne i starten af act. 5, den får dem til at sove and de respawner ikke. Dette giver masser af tid til at nakke en gekko med railgun hvilket giver plads og tid til at åbne døren :-)

Jeg fik gennemført spillet efter ca. 21 timers spil, det fangede mig fuldstændigt, ligesom de forrige spil. Jeg synes dog godt at der kunne have været lidt interaktion i nogen af de mere aktionpræget mellemsekvenser, f.eks. i stil med God of War hvor man skal trykke på en sekvens af knapper, istedet for man bare sad med controlleren og så på.
McLovin
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/06-08 09:33, rettet 16/06-08 09:33 
Jeg synes at det minder meget om alle de andre MGS spil. Indpakning, præsentationen og hele stemningen er som altid fremragende, men når man endelig får mulighed for at spille, virker det stadig stift og begrænset i forhold til f.eks. Splinter Cell.

Det er da et godt spil, men ligesom f.eks. Gran Turismo, er det en kæmpe, som gameplay-mæssigt har stået mere eller mindre stille de sidste mange år. Men alligevel, er det stadig rimelig god underholdning.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 16/06-08 09:38 
Så med andre ord "ok spil uden af være prangende" ?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/06-08 09:43 
Ja, præcis! :D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/06-08 18:07 
Det er da et godt spil, men ligesom f.eks. Gran Turismo, er det en kæmpe, som gameplay-mæssigt har stået mere eller mindre stille de sidste mange år. Men alligevel, er det stadig rimelig god underholdning.

Sådan er det jo med alle de store spilserier, hvor mange radikale gameplay ændringer har der fx været i Resident Evil eller Final Fantasy igennem årene? Små ændringer fra gang til gang, men grundprincipperne er og bliver de samme, samme er gældende for MGS og hvorfor ændre noget der virker perfekt?

Og med hensyn til Splinter Cell, så er det vel irrelevant hvor godt gameplayet er når historien og ideen er så uendelig intetsigende som den der har været i alle spillene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-08 18:18 
Lige netop Residente Vil er nok et ret dårligt eksempel når seriens sidste spil var så meget anderledes end de forrige ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/06-08 18:23 
Jeg synes da ændringen til realtime kamp i det seneste Final Fantasy var en rimelig voldsom ændring inden for de muligheder genren tilbyder.

Jeg er lige blevet færdig efter 17 timer 59 minutter og 58 sekunder. Jeg er tilfreds langt hen ad vejen. Dog savner jeg mere core gameplay...

SPOILER AHEAD

.. Det hele starter meget godt med en masse snigeri i de første to kapitler. Derfra tager spillet afsæt og udvikler sig til den ene special instance og boss kamp efter den anden. Dermed ikke sagt at disse ikke er gode, jeg savner bare et mere homogent gameplay - Ja! Jeg synes faktisk at variationen er for stor.

/SPOILER

Med det sagt, så synes jeg Hideo Kojima formår at samle vældigt godt op på alle løse tråde hele vejen igennem, uden at det bliver for forvirrende. Tror lige jeg skal have en gennemspilning mere, hvor jeg udnytter CQC lidt mere - det er nu gang morsomt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 16/06-08 18:46, rettet 16/06-08 18:48 
Azzkikr>
Og med hensyn til Splinter Cell, så er det vel irrelevant hvor godt gameplayet er når historien og ideen er så uendelig intetsigende som den der har været i alle spillene.

Helt enig - fatter ikke facinationen af SC serien der er blottet for sjæl, fantasi og humor. Meget overvurderet spilserie efter min smag. Også noget af en påstand at der ikke er sket noget nyt i MGS da der er kommet mange forbedringer og nye gameplay elementer i både 3'eren og 4'eren.
Hvis der kommer et nyt Metal Gear spil, kunne jeg dog godt tænke mig mere fokus på kernegameplayet og mindre på historien og cutscenes nu hvor den store historie er rundet af - trods alt stealth gameplayet der er det sjoveste IMO :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/06-08 20:58, rettet 16/06-08 20:58 
Konsolkongen>
Lige netop Residente Vil er nok et ret dårligt eksempel når seriens sidste spil var så meget anderledes end de forrige ;)

Grundprincipperne og gameplay er stadig de samme. Fixed 3rd person view og nyt våben system ændre ikke det store.

Det er på ingen måde større ændringer end hvad der er i MGS4 kontra de forrige spil, at man kan vælge imellem ren stealth eller aid rebels vs PMC's osv samt nyt våben-købe-system der imo er tyvstjålet fra RE4, men det er en anden snak.

Echelon VI>
Jeg synes da ændringen til realtime kamp i det seneste Final Fantasy var en rimelig voldsom ændring inden for de muligheder genren tilbyder.

Det er jo stadig i bund og grund det samme gamle ATB battle system der styre handlingerne i kampene.

Der er minimal nyskabelse i gameplay i de store serier efter min mening. Men nu skal skal MGS gameplay altid ses i sammenhæng med handlingen og historien. Det ville efter min mening ødelægge en stor del af spiloplevelsen hvis de begyndte at lave radikale ændringer i gameplayet til forskel fra de forrige spil.

Serien skal spilles som en lang sammenhængende historie og derfor bør gameplay følge de samme principper i hvert spil. Men det er måske kun mig (og åbenbart Kojima) der har det på den måde :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/06-08 22:07 
Spoilers/Eastereggs.

Er der nogen der har fundet nogen sjove Eastereggs?
I sekvensen hvor Naomi er ombord på flyet og sidder ved Otacons stationære Mac og arbejder lagde jeg mærke til at man kan se at Otacon optager videoklip af hendes udskæring på hans MacBook (det videofeed fra hans externe webcam under skærmene). Man kan se det med MKII når han sætter sin MacBook fra sig.

Gamle gris :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-08 22:09 
Hvis du støder dem med MK.II'en skulle du unlocke nye facecamos. Har dog ikke selv prøvet det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/06-08 22:15, rettet 16/06-08 22:16 
Yes. Man skal taze dem med R1. Der er også en masse andre ting man kan lege med rundt omkring på flyet med MKII
BeanoBeanoSkrevet 16/06-08 23:29 
Der er vist også et kamera man kan finde med Mk II på flyet ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-08 23:33 
Nå det er der man finder det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KilroyKilroySkrevet 17/06-08 13:06 
Azzkikr>
******Spoiler Alert!******
Og så synes jeg simpelthen at ideen med at Ocelot skulle have "faket" at være Liquid hele tiden er noget af det lammeste længe. Det var tilgrin i MGS2 at han fik Liquids arm i første omgang, men at han nu bare "har leget" at være Liquid er simpelthen, mildt sagt, latterligt . Jeg kan sagtens se at det hænger sammen at Ocelot vil af med the Patriots og systemet givet hans historie, men det skulle Kojima have tænkt på før han lavede det arm stunt i MGS2, at sige "jamen han legede bare Liquid" holder simpelthen bare ikke, ringeste forsøg på et plot-fix nogensinde.

Efter beskrivelsen at dømme, er der ikke noget af den oprindelige Ocelot tilbage efter den hjernevask. Ocelot TROR rent faktisk at han er Liquid og at det var på grund af armtransplantationen at han stadig lever.

I øvrigt morer jeg mig lidt over at det her er det mest problematiske aspekt ved historien, når vi nu snakker om et spil der bruger et spøgelse som primus motor for et hold af morderiske kvinder med Post-traumatisk stress syndrom:P

Jeg blev vældigt underholdt (af både gameplay og mellemsekvenser) og det er vidst alt der er nødvendigt at siges:)
Kilroy Was Here
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/06-08 16:47 
'''SPOILERS'''

Jeg forstod det sådan at selvom Ocelot var blevet hjernevasket med nano-organismer til at tro at han var Liquid, ville disse aldrig kunne styre ham hundrede procent. Han havde dog selv et ønske om at spille Liquid i form af den plan han Eva havde lagt.

Psycho Mantis var vel som sådan ikke et spøgelse. Hans personlighed, og hvad der var tilbage af hans fysiske jeg, var så vidt jeg hittede ud af, indlagt i den dragt Screaming Mantis havde på.

Med det sagt, så mener jeg også at historiens sidste del er den svageste. Jeg kan dog ikke umiddelbart se nogen anden løsning end den Hideo har spundet, hvis alt skal passe bare nogenlunde sammen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 17/06-08 16:55 
Med hensyn til Mantis, så ved jeg faktisk ikke helt hvad man skal tro. Første gan med ser B&B Corps, og Mantis ses første gang, kan man trykke på L1. Kig så langt til venstre som muligt og du vil kunne se Psycho Mantis der svæver i udkanten af billedet.
Hvis det bare er udslag af dragten, så...
Kilroy Was Here
AmbyAmbySkrevet 17/06-08 17:08 
Jeg opfatter det bestemt ikke som om det er den "orginale" Mantis, der styrer dem.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/06-08 17:30 
Echelon VI>
Jeg forstod det sådan at selvom Ocelot var blevet hjernevasket med nano-organismer til at tro at han var Liquid, ville disse aldrig kunne styre ham hundrede procent.

SPOILER:

Hvilket giver mening da han laver de der "pistol" tegn med hænderne når han til sidst er klaret. Ligsom han hele tiden gør i MGS3. Ocelot altså :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/06-08 18:27, rettet 17/06-08 19:01 
Kilroy>

Efter beskrivelsen at dømme, er der ikke noget af den oprindelige Ocelot tilbage efter den hjernevask. Ocelot TROR rent faktisk at han er Liquid og at det var på grund af armtransplantationen at han stadig lever.


****spoilers****

Selvfølgelig er der noget tilbage af den oprindelige Ocelot, at ødelægge The Patriots og systemet var udelukkende Ocelots mål. Giver heller ikke mening at han holder Snake i live i adskillige situationer hvis han var fuldt ud Liquid persona.

Nu er det jo ikke det rent faktisk ikke Liquids arm som Ocelot har længere. Grunden til at Liquid kunne delvist levede videre igennem Ocelot i MGS2 var pga Ocelot havde arvet evner som "et spirit medium" fra hans far (The Sorrow) og kunne optage personlighed og evner fra andre.

Mit problem med det hele er at Kojima "opfinder" the sorrow og hans evner som medie i MGS3 til at få det med armen i MGS2 til at give bare en smule mening, men så indser han, da han skal lave MGS4, at hov, nu giver det pludselig ikke mening at han er Liquid længere fordi han absolut intet har med plottet omkring "the patriots" at gøre.

Men det har ocelot naturligvis, så Kojima ændrer lige plottet til at Ocelot på mystisk vis har skåret Liquids arm af igen efter Big Shell og får en mekanisk arm i stedet uden nogen ved det. Og udtænker derefter den "geniale" plan at forgive han er Liquid ved hjælp af genterapi for at nare fjenden...

Liquid var dog tilsyneladende i fuld kontrol i slutningen af MGS2, hvorfor i alverden ville han lade Ocelot skærer armen af igen? Det giver ingen mening.

Men ok, jeg vil stoppe min rant her ;), synes bare Kojima burde have tænkt sig om en ekstra gang da han lavede MGS2..

Noget andet jeg heller ikke fatter er hvorfor i alverden Eva hopper ind i ilden efter liget af Big Boss, når det i virkeligheden IKKE er resterne Big Boss, men derimod af Solidus, hvilket hun godt ved da hun var med til at lappe Big Boss sammen af resterne af Solidus og Liquid... Det giver virkelig endnu mindre mening :)
BeanoBeanoSkrevet 18/06-08 10:03 
*** SPOILERS ***

.

.

.

Tror jeg skal have fundet det kamera ;)

Laughing Beauty Photoshoot:
http://www.gametrailers.com/player/35255.html

Raging Beauty Photoshoot:
http://www.gametrailers.com/player/35259.html

Screaming Beauty Photoshoot:
http://www.gametrailers.com/player/35263.html

Crying Beauty Photoshoot:
http://www.gametrailers.com/player/35257.html
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/06-08 14:46 
Laughing Octopus er super lækker.
Screaming Mantis ser væsentligt bedre ud i virkeligheden end hun gør i spillet

Modellerne der har lagt krop og ansigt til BB crew.
BeanoBeanoSkrevet 19/06-08 08:52, rettet 19/06-08 15:14 
Konami frigiver Metal Gear Solid 4 Database på PSN i dag (forhåbentligt også i EU).

Den er faktisk allerede oppe på den Japanske PS Store og er bl.a. på engelsk, men den kræver et jap. MGS4 savegame for at låse MGS4 specifikke oplysninger op. Så vi må nok vente til i aften for at bruge den fuldt ud ;)

EDIT: Lader til MGS4D ikke kommer i EU Store i denne uge ... surprise.

"Metal Gear Solid 4 Database to be released tomorrow on PSN"
HeroldHeroldSkrevet 19/06-08 22:52 
Er der nogen grund til at jeg ikke modtager/kan finde de ting jeg samler op? Petrol Bomb og Compress fx? Eller er der noget jeg er gået glip af?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-08 22:53 
Har du tilføjet dem til din item liste fra pause skærmen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 19/06-08 23:01 
Eureka! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 14/07-08 13:45 
Virkelighedens Solid Snake spottet :)

"Real-life Solid Snake discovered "
KajikaKajikaSkrevet 24/09-09 23:07 
Af mangel på bedre emne. MGS Peace Walker demoen fra TGS er blevet smidt på nettet, og kan blandt andet hentes hos IGN. Det er værd at bemærke den er på japansk.

Find den her.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
293 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig