X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ibara - Nyt spil fra Cave


Svar
NaieraNaieraSkrevet 19/02-05 14:38 
Det blev annonceret for snart et stykke tid siden, men det er ikke blevet nævnt her, så i anledningen af den første video af spillet, får det lige sin egen tråd.

Det skulle være lavet af Raizing-folk, hvilket kendere vist godt kan se på videoen, på trods af den lave kvalitet.

Og med hensyn til samarbejdet med Arika, skulle det vist definitivt være slut. Det vil sige, at der skal et andet firma ind over, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at se konverteringer af Mushihime-sama, Ibara og de lidt ældre spil som Ketsui og Pro-Gear.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 17/02-06 19:48 
Modtog nedenstående fra Play-Asia i dag:


Cave's PS2 shooter Ibara & Limited Edition Soundtrack shipping in a few days


Developed by the makers of such popular shoot'em up franchises as Do Don Pachi Daioujou DV, Espgaluda and Mushihimesama comes another excellent masterpiece, once again ported to PlayStation2™ by Taito.

Ibara is set during the industrial revolution in the 19th century in the Northern European country called "Edelweiss". At a time when steam machinery is very advanced, the small country is subject to sudden violent attacks. The person behind it all is the head of the "Royal Mechanical Artificial Limb Research Laboratory", Dr. Teresa Rose. Dr. Rose leads her five daughters to destroy utterly many towns and cities with highly advance weaponry. In order to stop them, as a member of the Royal Special Forces, you have to pilot a secretly developed "armed plane" and fight for the safety of your country.

The home console port contains various arrangements compared to the Arcade original. The following five menus have been prepared for the PlayStation2™ port of this shooter:

ARCADE
This mode has been ported straight from the arcade. 2-player participation is possible during each level. Six stages are prepared to be battled through. Two different main weapons can be equipped, along with seven kinds of options.

ARRANGE
This is an arranged game mode especially designed for the PlayStation2™ port with the following arrangements:

A power shot can be carried out when the shot button is not used for some time. The plane speed can be adjusted freely.
Option weapons can be changed in real time.
Formation change of an option can also be changed arbitrarily.
Rank gauge of difficulty is displayed during play.
No 2-player participation during play and continues will have to start from the beginning of a level.
PRACTICE
In this mode, you can select every stage and boss individually to improve your skills:

Select from stage/boss start point
Rank gauge of difficulty is displayed during play.
No 2-player participation during play and continues will have to start from the beginning of a level.

RANKING
Review your rank & scores.

GALLERY
Contains illustrations and more

Developed by Cave and ported by Taito, Ibara is officially to be released on February 23rd. First preorders are guaranteed to be shipped out at Play-Asia.com 2 days in advance, on February 21st. If you haven't done so yet, make sure to preorder now at US$ 64.90 only.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 17/02-06 21:47, rettet 17/02-06 21:47 
Der var et andet emne der ville være lidt bedre at lave dit indlæg i ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 17/02-06 23:25, rettet 17/02-06 23:25 
Her sad jeg lige og var så stolt over at jeg ikke bare havde oprettet et helt nyt emne til mit indlæg... Ak og suk. :-)

Du skal være velkommen til at flytte det.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 05/06-17 23:36 
Jaaah, så klikkede Ibara endelig for mig :D

Efter at have afsvoret det i flere år på baggrund af obskure selvmords-regler, "uintuitive" skudmønste og usynlige angreb og fjender der gemmer sig under debris, tog jeg alligevel springet, og har lært mig selv at holde af det.

Fuck det er SJOVT at spille Ibara, og jeg kan ikke engang klare fjerde bane endnu. Ikke mindst er det bare fedt for en gangs skyld at spille et Cave-spil som ikke er ligesom alle de andre Cave-spil, men stadig har den samme fantastisk gennemførte produktionsværdi.

Det er da værd at genoplive en 10+ år gammel tråd for.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/06-17 23:45 
:)

Jeg kom aldrig ind i Ibara så meget som de Cave-shmups jeg spillede mest, men det var da sjovt nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 06/06-17 12:57, rettet 06/06-17 12:58 
Det er for tidligt at sige noget vedvarende nu, men lige pt. har jeg det faktisk sjovere med Ibara end jeg nogensinde har haft det med Futari eller Espgaluda, som ellers plejer at være mine yndlingstitler i Cave-folden. Det tog bare væsentlig længere at komme ind i det. Der er et konstant kaos og virvar af tilfældigheder der gør hver enkelt run til sit eget og hele tiden kræver at du forholder dig til hvad der sker, modsat det traditionelle Ikeda-spil som i større grad læner sig op ad en indlæring af de bedste mønstre og scoring-strategier.

Den største udfordring er at lære at genkende forskellige angreb, især flammerne er næsten umulige at se første gang man støder på dem, men det kommer altsammen med tiden. I det mindste er det ikke ligeså forvirrende at overskue som Garegga ;)

Hvad bliver det næste, at jeg kan holde ud at spille Pink Sweets?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 06/06-17 15:41 
Dét er i hvert fald sjovt :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 07/06-17 20:46 
Sumez er du klar over det med at man på PCB'et kan åbne en rimelig vanvittig menu op i spillet som giver dig lov til at pille ved en masse ting? Har set det på youtube engang for nogle år siden. Mener det er den helt almindelige udgave som der var tale om?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/06-17 23:44 
Yeah, det er fedt! Man kan få en masse debug-info jeg ikke ved hvad jeg kan bruge til, men det er kanon at man kan se rank mens man spiller, så man kan vænne sig til hvordan den fungerer. Man kan også vælge at spille en valgfri bane for at træne det.
Men det jeg bruger allermest, er at trykke de to start-knapper samtidig for at genstarte :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/06-17 07:55 
Ah ja det er det med Ranken der er ret fedt! Musikken i spillet er fantastisk!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/06-17 08:22 
Yeah! Samme musiker som Ridge Racer, Tetris the Grand Master, 999 og Dragon Spirit - han er pænt versatil :D
Jeg elsker den der lange intro på første bane, og så bare bombaaa bombaaaaa bombaaaa bombaaa! Den bane er et kunstværk. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/06-17 09:05 
Fuldstændig :D Har han også lavet Dragon Saber?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/06-17 09:13, rettet 08/06-17 09:32 
Jep! Jeg tror i den grad Cave havde Dragon Saber i baghovedet da de bad ham om at lave musikken til Ibara :) Fuldstændig samme stil.

edit: Glemte lige Under Defeat. Det er også Shinji Hosoe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/06-17 09:19, rettet 08/06-17 09:20 
Så giver det hele jo lidt mere mening! :-) Er også meget glad for mit Dragon Saber PCB som har remix versioner af Dragon Spirit musikken på også.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig