X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Halo Monitors


Reply
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/02-05 16:55, rettet 15/02-05 16:55 
I sammenhæng med at skulle finde et egnet billede af den lille, flyvende computer 343 Guilty Spark som nyt ikon, kom jeg til at tænke på, hvem den lille fyr egentlig er?

Jeg skal lige have spillet Halo 1 igennem igen, før jeg kan udtale mig om, hvad jeg mener, men hvad tror i?

Guilty Spark (Halo 1) og Penitent Tangent (Halo 2) har begge navne, der har noget at gøre med skam (Guilty=skyldig, Penitent=Angrende/skamfuld), hvorfor det? Har de noget at dække over? Og hvorfor insisterer Cortana på at kalde dem begge for Monitors, når de har navne som hun er udmærket bekendt med? Ved hun mere, end hun fortæller?
Guilty Spark taler om, at flood allerede har været løs tidligere, så måske har hans navn noget at gøre med dette - måske er han den skyldige? Måske udslettede en monitor The Forerunners?
Apropos Forerunners: Tror Guilty Spark, at Master Chief er en forerunner, eller ved den lille computer godt, at der er tale om en helt anden art? Hvorfor fortæller den ikke dette?

Jeg synes ikke rigtigt Halo 2 opklarer de små monitorers rolle i Halo - udover at narre godtroende jordboere til at affyre halo. Hvad skulle de små computere få ud af det?
Det er muligt de ved mere om Flood, end de fortæller - de har jo åbenbart begge studeret Flood i årtusinder?

For at opsummere:
Spiller Guilty Spark og Penitent Tangent bare uvidende og uskyldige, eller har de en dyster bagside? Guilty Spark prøver jo på sin vis at få MC til at aktivere Halo, uden at fortælle de fulde konsekvenser, så noget kunne tyde på visse bagtanker.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 15/02-05 17:53 
Faktisk ret interessant sat op det der, gad også godt vide lidt mere om dem :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/02-05 18:58 
Måske er Bungie-aberne bare ikke i stand til at skrive en sammenhængende science fiction historie!
DarkenDarkenSkrevet 15/02-05 19:00, rettet 15/02-05 19:04 
Forerunners var vel mennesker af en eller anden art.
Udover det du har skrevet så skulle ikke kun 343 men også covenant bruge et menneske til at trigger halo, hvilket ikke kan være pga de ikke forstå teknologien, da deres udstyr er baseret på forerunner viden.

Min mening om monitors er, at de er selvbevidste, selfserving (kan ikke lige finde et lige så godt dk udtryk), og vil fyrer halo af for en god bemærkning, i 1'eren snakker 343 med sig selv om at "sidste gang" kom reclaimeren også med indvendinger men at de blev "enige" (sparky blev enig heh) om at det var den eneste udvej. Den anden monitor på den anden halo, bekræfter at halo har har kørt et utal at simulationer og en aktuel affyring. Da covenant nærmest tilbeder forerunners og kalder monitors for Oracles + det om the great journey, kunne i mine øjne tyde på at en monitor på et tidspunkt har fordrejet sandheden for at få covenant til at affyre halo.
(hvilket de åbenbart ikke kan uden hjælp fra et menneske)

Covenant ser ud til at være hvad de ligner, men det er Gravemind (var navnet vist) der mest interesser mig.. flood er godt nok ..intelligent.. eller i hvertfald snu, med Keyes osv, men Gravemind virker som om at alle flood er i forbindelse med den (at det der ævl om at være over alt osv) og ser ud til at være den der kender svarende på de fleste spørgsmål om halo og grundede bag.

EDIT:
og så var der også noget med at da Regret angreb jorden, siger Cortana noget om at det er lige som om at Covenant ikke ventede at se mennesker der, som om de ledte efter noget andet (antager på jorden)


Håber bungie gør meget ud af slutningen
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/02-05 19:43, rettet 15/02-05 19:46 
Jeg tror den ene affyring af Halo er vigtig. Hvornår var det - jeg kan ikke huske detaljerne om det - eller også får man det ikke at vide.
Men man må jo gå ud fra, at det var under denne ene affyring, at Forerunners blev udslettet? Det forvirrer så bare, at Spark fortæller MC, da de først mødes, at han er glad for, at de (Forerunners) formerede sig og overlevede - eller han hentyder måske til overlevelsen af Flood?

EDIT: Hvis der kræves et menneske for at affyre Halo, så må Forerunners jo være mennesker - eller genetisk meget lig dem. Det forklarer også, hvorfor Spark ser ud til at kunne genkende MC's skikkelse - selvom han gør nar af hans primitive armor.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GreaseballGreaseballSkrevet 16/02-05 21:02 
Darken>
og så var der også noget med at da Regret angreb jorden, siger Cortana noget om at det er lige som om at Covenant ikke ventede at se mennesker der, som om de ledte efter noget andet (antager på jorden)

Det The corvenant vil på jorden er at få fat på "The Ark" som kan aktivere alle Halo ringene. "The Ark" befinder sig åbenbart på jorden, men det virker som om Regret ikke var klar over at den planet som "The Ark" er på er Jorden.


Jeg kan huske at i Halo bog #2(The Flood) der fortæller Master Chief at nå en "normal" A.I, som Cortana, bliver for gammel så begynder de at blive lidt sære og at den lille A.I(343) efter alt den tid alene simpelhen er blevet noget små skør hvilke kan man se i Halo da den flyver rundt og småsnakker med sig selv.

Tror jeg skal havde læst bøgerne igen der får man forklaret en del, bla. andet hvordan Sgt. Johnson overlevede The Flood og kom med tilbage.
Bog #3 First Strike: "They ´passed me up´ like I was undercooked spinach at a turkey dinner."
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/12-07 11:37 
Hmm, ja, jeg er ikke meget klogere efter Halo 3... Kan nogen hjælpe?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/12-07 20:38, rettet 08/12-07 20:39 
Prøv at download den store og nye halo3 video fra marketplaces
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Login for at besvare
Username
Password
Remember me