X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Overboen larmer


Svar
JimPPJimPPSkrevet 11/02-05 23:52 
Jeg er så priviligeret at jeg bor i en ejer lejlighed, og det var også meget fint indtil for ca. 1 år siden, der flyttede overboen fra helved ind.

30 år, mit gæt er at han enten er musik lærer eller pædago. Problemmet er at han larmer - med meget høj musik også i skrivende stund, jeg har henvendt mig flere gange, men det hjælper kun midlertidigt.

I december indsendte jeg så en skriftelig klage til ejndoms administrationen, og de ville tage sig af det, men det har ikke hjulpet.

Jeg er rimeligt hysterisk mht. at man hænger en seddel op hvis man larmer, og generelt respektere hinanden... vil jeg hører højt musik smækker jeg selv ipod i ørene.

Er der nogen herinde der har lign. problem, eller har haft og fundet en løsning?

Har hørt om et lille aperat der kan "blokere" lyd, nogen her der ved hvor man kan købe sådan en fyr?

Tak for hjælpen :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
salsalSkrevet 12/02-05 00:08 
Jeg tror sgu, min underbo siger det samme. Heh. Han er i øvrigt spasser og sidder i kørestol. Men sikkert meget flink. Jeg har aldrig kigget ham i øjnene, og han savler. Men altså. Hvor slemt er det? Kan du komme med nogle konkrete eksempler? Ud over at han larmer hele tiden? Kan du ikke bare gå op til ham og sige, at du skriver speciale eller noget og bede ham om at skrue lidt ned, fordi du ikke kan koncentrere dig?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
JinkJinkSkrevet 12/02-05 00:14 
Jeg ville være flov, hvis jeg fik det at vide 2 eller flere gange.
sal>
Kan du ikke bare gå op til ham og sige, at du skriver speciale eller noget og bede ham om at skrue lidt ned, fordi du ikke kan koncentrere dig?
Må da være irriterende at skulle gøre så tit. Og kan den anden ikke respektere at det irriterer en?
dRxLdRxLSkrevet 12/02-05 00:23 
Besynderligt at du lige poster dette i dag.
Hele dagen har vores lesbiske underbo spillet ramstein på max volumen mens jeg sad og prøvede at skrive, men det var åbenbart kun opvarmingen til den abefest hun nu har gang i dernede.

I vores soveværelse kan vi høre musikken helt tydeligt som om vi havde tændt for radioen på normal lyttevolumen. Skønt!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
salsalSkrevet 12/02-05 00:24 
Nu er et speciale jo nomeret til et halvt år, så mon ikke manden hurtigt gjorde det til en vane ikke at larme så meget? Det tror jeg.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
JinkJinkSkrevet 12/02-05 00:26 
OK, det vidste jeg ikke.
jaesjaesSkrevet 12/02-05 00:44 
Haha JimPP, kan godt sætte mig ind i det, for sådan er er det jo desværre i mange ejendomme her i København.

I den ejendom jeg bor i (på Vesterbronx), kan man høre ca. halvdelen af ordene, hvis folk taler med hævede stemmer - fede samtaler, jeg har hørt gennem tiden ;)

Men det er vel bare at punke ejendomsadministrationen. Sagen kan jo være blevet syltet af en eller anden grund.
dRxLdRxLSkrevet 12/02-05 00:46, rettet 12/02-05 00:46 
Vesterbronx? Det gør os praktisk talt til naboer, hvilken gade mere præcist? Vi (Snoo og jeg) bor i Boyesgade.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 12/02-05 01:05 
Kongshøjgade. Jeg kender ikke umiddelbart Boyesgade, men kan se på Krak, at det er lige ved rundkørslen på Frederiksberg Allé, så I bor jo i et fedt kvarter, må man sige (ikke at jeg klager, er ret vild med Enghave Plads-området også).

Seventh Sun bor/boede også ved Enghave plads, nævnte Azalon i en anden sammenhæng. Så vi kan jo næsten lave vores eget Stenbrotræf 5.1 :)
SumezSumezSkrevet 12/02-05 03:41, rettet 12/02-05 03:42 
Hmm, sidder ude på Nørrebro for tiden, og vores overbo slår vist alle rekorder. Ja, jeg ved at underboer tit har det med at overdrive mht. hvor meget deres overbo larmer, men det er virkelig vildt. Jeg forstår slet ikke hvordan de bærer ad med at banke så meget i gulvet, konstant, samtidig med at de hører rigtig meget Robbie Williams, rigtig højt. Jeg tror også de har 6-7 unger, der alle sammen altid har militærstøvler på. Og et snedkerværksted og en bowlingbane.

Vi er vist for flinke med ikke at klage til dem...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 12/02-05 04:05, rettet 12/02-05 04:05 
Er også lidt irriteret over vores overbo en gang imellem. De har tvillinger som efterhånden er i den alder hvor de selv kan løbe rundt og lege. Alle lejligheder har trægulv, hvilket jo er rigtig dejligt til at sende lyden videre til underboen. Og da børn i den alder ikke kan gå stille endnu, hører jeg næsten konstant deres trasken. Eller når de leger med byggeklodser i deres stue, som er over mit soveværelse. Jeg sværger, jeg kan høre når der bare kastes en almindelig terning!
JmogJmogSkrevet 12/02-05 07:08 
Bare vent til de bliver gamle nok til at spille rollespil, hehe.

d4, d10, d20, ja mulighederne er mange :-)
JimPPJimPPSkrevet 12/02-05 10:01 
Så var jeg oppe hos ham - igen - denne gange klokken 3:00 (min kæreste arbejder i weekenden og mødte idag klokken 7:30) forklarede ham stille og roligt at nu var det nok... det virkede... i 15 minutter hurra.

Han var udover det rocker skæv, har intet imod folk der ryger lidt spass i ny og næ, men nej hvor var han dum at høre på *grrrr*

Han har ingen børn, men hans kæreste er heller ikke meget over 18 år. Så jeg er vel priviligeret på det punkt.

Så nu sidder jeg og arbejder på endnu en skriftelig klage... føler mig lidt som den hysteriske ældre dame med kosten :)

Jeg har kigget på hus sammen med kæresten de sidste par måneden... jeg er lige pludseligt blevet meget mindre kritisk :)

Men rart vide at jeg ikke er den eneste i båden :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
HankyHankySkrevet 12/02-05 10:45 
Du skal gøre ligesom min mor gjorde, da hun fik nok
af genboens høje musik.

Vores genbo kunne sådan uden videre, få en trang til at
stille sine nærmest reol-store højtalere op af vores vægge
med volumen i bund, kl.02-03 om natten. En dag fik min
mor nok efter som naboen ikke fattede en besked eller 20,
og alle vores skriftlige klager ikke blev gjordt noget ved.

Kl.02, udstyret med en knivtang, smuttede hun op på loftet,
og fandt pågældenes strømkabler, og klippede dem over.

Stilheden sejrede :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 12/02-05 11:25 
Jeg har desværre også en overbo, som tit har det med at larme. Jeg er indtil nu ikke skredet til klager.

I en perioede på lidt over en måned sad han næsten hver dag og spillede et eller andet spil - i hvert fald hver gang vi var hjemme - hvor man så kun kunne høre subwooferen i loftet. Det bliver ret belastende i længden. Min kæreste har lidt mere tålmodighed, end jeg har.

Tidligere var det hans kæreste - de er nu gået fra hinanden, hvilket er helt perfekt - der spillede meget højt. Samtidigt kunne man også høre, når de havde et af deres skænderier.

At folk også kan tillade sig at se højt og flot på interne regler, kan bringe mit pis i kog. Hvis der står, at der ikke må bores eller bankes efter kl. 19.30 på hverdage, så skal folk sgu ikke begynde at bore kl. 20.00. Nogle gange tror jeg, at nogle personer er ret dumme, hvis de tror at naboerne ikke kan høre, at de bruger en slagboremaskine :)
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 12/02-05 11:54 
sal>
Jeg tror sgu, min underbo siger det samme. Heh. Han er i øvrigt spasser og sidder i kørestol. Men sikkert meget flink. Jeg har aldrig kigget ham i øjnene, og han savler.

Der er ingen grund til at nedgøre folk...
What is the Matrix?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/02-05 16:30 
Lige nu føler jeg mig ret priviligeret. Hverken min over- eller underbo larmer. Den tidliger underbo delte til gengæld ikke min smag af musik, og han kvitterede derfor ved at ringe på min dørtelefon midt om natten, fylde mit nøglehul med lim, stjæle mine sikringer og ringe til mig om aftenen og true mig med alverdens ondskab.

Ja, det var sørgeligt at se sådan en herlig fyr flytte ud
JAAJAASkrevet 12/02-05 17:36, rettet 12/02-05 17:37 
Du overvejede ikke at skrue ned?

Jeg har selv levet under det åg at have støjende overboere. Det er ganske enkelt et rent helvede, der kan gå ret alvorligt ud over ens livskvalitet.
JimPPJimPPSkrevet 12/02-05 17:51 
Jeg ville gerne løse dette her uden at det danner grundlag for politi anmeldelser.

Snakkede med ham her idag - mødte ham på gangen - har understreget hvor alvorligt jeg mener det i fine vendinger, hvis det ikke virker... så er det lige før at limen i låsen lyder som noget jeg kunne finde på... med vedhæftet visit kort.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
SonicSonicSkrevet 12/02-05 18:05 
Vi havde samme problem med nogle underboer... 2 knægte der lige var fyldt 18, og flyttet hjemmefra... de spillede så dundrende højt tekno fra torsdag til søndag, at vores glas i skabet stod og hoppede. Vi bad dem flere gange om at tage hensyn, men ligelidt hjalp det. Til sidst ringede vi så til politiet, og det var så åbenbart det der skulle til. Der var ro lige efter, og et par måneder senere flyttede de, så det var jo perfekt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
enfenenfenSkrevet 12/02-05 19:22 
Utroligt at der skal så meget til, før nogle personer fatter, at det er alvorligt.
What is the Matrix?
SonicSonicSkrevet 13/02-05 00:36 
Ja desværre må man så sige! Der er jo ikke noget værre end at spille den sure overbo eller nabo. Men nogle folk må simpelthen føle hvis ikke de vil høre!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 13/02-05 02:09 
Jeg bor i rækkehus og det var ellers meget fredligt indtil sidste sommer, der flyttede vores naboer ind. De har to små børn som skriger heeele tiden, og hvis børnene en sjælden gang kan finde ud af at sove så sætter deres forældre sådan noget moderne techno jazz halløj på, det er bare super nedtur!
The DaneThe DaneSkrevet 13/02-05 11:47 
Lyder lidt som de forældre vil have børnene til at blive oppe hvis du kan høre deres musik gennem væggen.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MarcusMarcusSkrevet 13/02-05 12:32, rettet 13/02-05 12:33 
Ahhh jeg bor lige uden for juelsminde(en lille by) i kanten af en skov. Jeg kan næsten skrue op på max uden at mine forældre hører det når de ligger og sover. :)

Jeg må hellere nyde det så længe det varer.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/02-05 13:29, rettet 13/02-05 13:36 
JAA>
Du overvejede ikke at skrue ned?

Wow, hvis blot jeg selv havde tænkt så langt.

Min underbo var helt hysterisk omkring det, og et par af hans opkald var også forårsaget af, at han syntes at jeg trampede i gulvet når jeg gik rundt. Jeg mener ikke at jeg spillede for højt, og min nuværende underbo påstår iøvrigt at hun ikke mærker det mindste til mig

Ja, det var måske en lige spydig nok start på mit indlæg, men jeg synes ligesom at det lå i indlægget at han var lidt svær at have med at gøre :)
la0sla0sSkrevet 13/02-05 18:42, rettet 13/02-05 18:44 
Der hvor min kæreste og jeg boede før havde vi, måske ikke larmende overboere, men underlige!

De var meget mystiske, vi skulle vande for dem engang da de var på ferie, og de havde mange bøger om kristendom side om side med huset fyldt af buddhafigurer og lignende sager. Det var en herlig newage blanding. Første gang jeg så ham, stod han i underbukser (ja med gylp!) og vandede blomster. Ellers lavede han øvelser tai-chi (stavet forkert I know) i haven, hvilket var morsomt nok at se på. Ellers så spillede de sådan noget new-age relax musik superhøjt. Omtrent bare mystiske variationer af strings... eller han sang klassisk.

Kvinden havde farvedage.. altid pastel. Enten lyserød, blå, grønt osv...

Nåja og så er hun i starten af 60erne og han er vel begyndt på de 30. Hvilket var ret sjovt. Faktisk mindede han lidt ligesom Tim Robbins Ray figur i High Fidelity. De var egentlig mere underlige end irriterende.

Der hvor vi er flyttet til bor der en gruppe grønlændere ovenpå os. Når de bliver rockerstive, så spiller de guitar og synger med. Alt fra tørfisk til kim larsen. Men det var nok sommerkuller... de er ok nu.

Well... jeg fik bare lyst til at gå i anekdote-mode.

Men med virkeligt irriterende overboere er der vel kun et at gøre, og det er politiet og andre muligheder inden for lovens rammer. Mest fordi selvtægt jo måske er sjovt, men uden tvivl bare vil eskalere, og så kan man pludselig ikke rigtig gå lovens vej når man selv har lavet ballade.

Ellers så sparer man 5000kr op eller den slags og snakker med nogle rockere der har adgang til jernrør.

DET VAR SELVFØLGELIG MENT FOR SJOV!
Hvad sker der?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/02-05 21:36 
Haha :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig