X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Salg på nettet


Svar
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-05 19:37 
Er det lovligt at oprette en hjemmeside med salg af genbrugsvarer UDEN at være momsregistreret?
Home is where the hardware is..
Hero of TimeHero of TimeSkrevet 08/02-05 20:18 
hhhhmmm tro jeg ik der skulle være noget problem i :S :/

men er det sådan noget her du tænker på:

http://www.supermario.webbyen.dk/ ???

men snak med told og skat for en sikkerheds skyld ;)
The DaneThe DaneSkrevet 08/02-05 20:22 
Det er kun hvis du sælger over et bestemt beløb at du skal registreres.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-05 20:56 
Jeg snakker om salg af second hand tøj. Hvad lyder loftet på?
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 08/02-05 21:03 
Jeg så det faktisk tilfældigt på tv for nogle måneder siden.

Desværre kan jeg ikke huske, om grænsen er 20.000 eller 40.000. Til gengæld er jeg 95% sikker på det er et af de to tal. Holder mest til de 20.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/02-05 21:07 
Okay, det er alligevel så meget. Så jeg har altså intet at frygte, så længe jeg ikke tjener over dette beløb? Jeg tænker også på om det overhovedet er lovligt at sælge diverse brands uden tilladelse fra selvsamme.
Home is where the hardware is..
Wired NickyWired NickySkrevet 08/02-05 21:19 
Så længe du ikke omsætter (sælger) for over 20.000, så behøver du ikke at blive momsregisteret, men du skal nok heller ikke regne med at Told og Skat banker på din dør, hvis du sælger for lidt over 20K.

Men det er heller ikke dødens svært at blive momsregisteret, prøve at søge emnet på Google Groups. Momsregistrering har også sine fordele ;-)
Lunch is for wimps.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 08/02-05 23:33 
Guide...

Registreringsguiden hos Told & Skat...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
BlossomBlossomSkrevet 09/02-05 05:25, rettet 09/02-05 05:26 
Er det opkøb af tøj til videresalg ??

Eller er det salg af dit eget private tøj ??

Du må sælge for 50.000 om året uden at være momsregistreret (er jeg næsten sikker på at loftet er blevet hævet til), men hvis det er en "butik" med videresalg af indkøbte varer, skal du under alle omstændigheder betale skat af din indtjening.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/02-05 17:46 
Okay.

Har egentlig længe tænkt over noget. Hvis en person overfører penge til min konto, er det så på nogen måde muligt for vedkommende at trække dem tilbage?
Home is where the hardware is..
KeenKeenSkrevet 09/02-05 17:52, rettet 09/02-05 17:58 
ja, ved dog ikke helt hvordan,da jeg aldrig har været nød til det
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/02-05 20:45 
Det er jo ikke fedt for sælger (mig).
Home is where the hardware is..
KeenKeenSkrevet 09/02-05 21:23 
ved ikke helt hvordan men det er vist ikke helt nemt så jeg tror ikke det bliver et problem for dig...
WehnerWehnerSkrevet 09/02-05 23:22 
Jeg spurgte om det samme i min bank og fik et klokkeklart nej. Når penge er overført er de overført.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 10/02-05 00:03 
Jeg har engang fået tilbageført en overførsel. Pågældende netbank fattede ikke kommaet på et nummerisk tastatur, så da jeg ville overføre 129.75, så blev der overført kr. 12.975,-. Det blev en dyr DVD-film ;p Jeg bad banken tilbageføre pengene, og det blev de så. Efter at de var nået frem til modtager.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KeenKeenSkrevet 10/02-05 09:58 
Wehner>
Jeg spurgte om det samme i min bank og fik et klokkeklart nej. Når penge er overført er de overført.

Hvis man kan bevise at der er sket en "fejl", og man forklarer situationen til banken, burdte det kunne lade sig gøre

som f.eks. i runes tilfælde
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/02-05 11:37 
Det er bare ikke så fedt, hvis jeg sælger en vare til 3000,- og køber så har mulighed for at trække pengene tilbage.

Desuden, hvordan kan man bevise overfor told&skat, at man IKKE har solgt for mere end legalt?
Home is where the hardware is..
KeenKeenSkrevet 10/02-05 11:38, rettet 10/02-05 11:58 
Søgaard>
Det er bare ikke så fedt, hvis jeg sælger en vare til 3000,- og køber så har mulighed for at trække pengene tilbage.

Det er ikke ret nemt at få pengene igen. jeg siger bare at det kan lade sig gøre, lad være med at tro at det bare er noget man lige gør hvis man fortryder...

Så vær ikke bange :)

Søgaard>
Desuden, hvordan kan man bevise overfor told&skat, at man IKKE har solgt for mere end legalt?

Bogføring f.eks.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/02-05 18:12 
Der er jo ingen kvitering, når køber blot overfører pengene til min konto og jeg sender varen.
Home is where the hardware is..
jaesjaesSkrevet 10/02-05 22:31, rettet 10/02-05 22:33 
Jo, for du sender bare en kvittering med ud med varen og beholder en kopi til dig selv (kan være det er omvendt, så du skal sende kopien...).

Ellers kan det være, at en elektronisk kvittering i form af mail er nok - jeg er ikke inde reglerne.

Under alle omstændigheder, behøver du ikke være nervøs. Du skal bare tjekke og følge reglerne for nethandel og/eller postordrehandel, så er det ikke noget problem. Måske står der noget på www.virk.dk.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig