X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gå hjem Pia Kjærsgaard


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 07/02-05 22:55 
hej det kan godt være men jeg kan alså ikke lige Pia Kjærs­gaard jeg syndes hun er belastende at høre på og hun har nogle mærklige menige om invander for jeg har flere venner der er invander og de er rigtig søde så ned med Pia Kjærs­gaard hun er for dum at høre på hvis hun ikke kan lige invander så skulle hun tage ud i rummet der kunne hun være i fred.
I love monster land
141 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
CoreCoreSkrevet 10/02-05 08:26 
sal>
og personligt har jeg været ved at blive slået ihjel af flere danskere end indvandrere.

Enig! Der er lige så mange danskere der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Men da de jo er danskere, så er det lidt svært at forhindre at vi får flere ind af dem, og netop da vi har rigeligt problembørn selv, så behøver vi vel egentlig heller ikke flere...

sal>
men du kan aldrig påpege problemets størrelse ud fra dybt subjektive indtryk.

Jeg kan placere min stemme ud fra et subjektivt indtryk, men det gør mig stadig ikke til racist. Og sjovt nok er der jo mange der har det samme subjektive indtryk.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 10/02-05 09:20, rettet 10/02-05 09:48 
Marcus F.M>
Det er jo for latterligt Core, du beviser selv at man ikke kan diskutere sagligt med dig...men lidt svar alligevel:

Siger manden der sætter sig med armene over kors og bralrer "RACISTER!", fordi at han aldrig selv har erfaret nogle negative sider ved invandrersituationen.

Marcus F.M>
Som nævnt, jeg har oplevelser med indvandrere, de er lige så gyldige som dine :)

Måske, men det gør dem da ikke mindre subjektive.

Marcus F.M>
uvidende og unuancerede mht. invandrer politikken står jeg ved.

Når du selv stiller dig tvivlende overfor de oplevelser som mange af os har nævnt, og samtidig selv bor langt fra lignende miljøer, så er du mindst lige så uvidende, hvis ikke mere.

Marcus F.M>
jeg sagde at nogle af jer måske vil passe godt ind i Bush's billede på verden og derved ville kunne passe godt ind i sydstaterne i USA da jeg netop tror de har en lignende indelukkede og snæversynede indtryk af flygtninge og indvandrere. Det er dog sorte derovre i stedet.

Der er jo ingen der har sagt at de har et problem med indvandrere generelt. Tværtimod har alle nævnt flere specifikationer på en bestemt gruppe indvandrere.
Jeg har det helt fint med indvandrere der kan opføre sig ordentligt, uanset om de er muslimer, budhister eller marsmænd. Og jeg har STOR respekt for de få der faktisk har formået at bevare deres egen kultur samtidig med at de også har sat sig ind i den danske.

Marcus F.M>
I så fald bør du også foragte danskerne, de har mindst lige så mange negative sider

Som sagt så er det rimelig svært at forhindre at der kommer flere af dem...

Marcus F.M>
Du kunne jo prøve det samme med en dansker, du skal dog først klæde dig ud som en invandrer så du ved at han har fordomme overfor dig inden du tager fat i ham.

Jeg tror ikke at du fangede idéen med den bemærkning. Uanset hvem du er, og hvor mange fordomme folk måtte ha' så ville enhver dansker, svare "dansker" hvis du spørger ham hvilken nationalitet han har. Hvis du derimod spørger en ung smart indvandrer, så kan du bide dig selv i banditten på at han vil svare alt andet end lige "dansker".

Havde situationen i gadebilledet været anderledes, så syntes jeg også klart at vi bare kunne lukke folk ind, og hjælpe hvor vi kunne. Der er jo som nævnt også mange velfungerende indvandrere, og selvfølgelig skal de også have al den plads vi kan gi'. Men når der er så store problemer med unge indvandrere der ikke opføre sig ordentligt, så må man jo gøre noget for at de bliver reduceret til et mindre antal. Så for at undgå en forøgelse af den sidstnævnte part, så er vi også nødt til at afvise den første. Det er ærgeligt, men som sagt en konsekvens jeg snildt kan leve med.

Og JA, det er fandme subjektivt, jeg har aldrig påstået andet, og jeg har heller ikke modsat dig nedladt mig selv til at kalde dig for uvidende, unuanceret og hvad der ellers kunne falde mig ind, før nu. Og sjovt nok er der jo mange med præcis den samme subjektive mening som min.

Så at du for nyligt har set et over ti år gammelt lysbilledeshow, kan vi andre ikke rigtig bruge til noget, når ikke engang det har kunne få dig til at forstå hvad ordet "racist" betyder.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OkottaOkottaSkrevet 10/02-05 11:15 
Marcus F.M>
Ja, jeg accepterer ikke ikke vegetarer fordi at de er skyldige i en masse pinsel og andre torturlignende forhold som at være i et bur i et helt liv. Jeg kan sagtens uddybe det mere hvis det er....

Du accepterer ikke folk som IKKE er vegetarer?

Hvorfor diskuterer du så med os/dem?

Uddyb bare.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Jack_DJack_DSkrevet 10/02-05 11:39 
Marcus F.M" Hvis man stemmer på DF så accepterer man også rascisme og burde dømmes under rascisme loven. Menneskerettigheder fremfor et flertalletsdikatur!"

Sig mig, har du drukket af natpotten?
Tag lige og få styr på dine begreber inden du begynder at beskylde en masse mennesker for racisme. At sidestille at stemmer man på DF så acceptere man også racisme og burde dømmes efter den, svar jo til at stemmer men på liste Ø acceptere man også folkemord og terrorisme.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
MarcusMarcusSkrevet 10/02-05 12:14, rettet 10/02-05 12:31 
Core>> Svar senere da det lige skal overvejes....men indtil videre ser det mest ud som om det er metoden vi er uenige om og ikke målet. Jeg mener selvfølgelig også at kriminaliteten skal ned, jeg synes bare at det er vores problem da jeg er ret sikker på at vi er grunden til meget af denne kriminalitet, derfor bør indvandrerne ikke smides ud men behandles som andre kriminelle. Og den metode skal også helst forbedres til noget mere psykologisk.

Og hvorfor påstår du konstant at jeg ikke ved hvad racisme betyder? Bevis det.

Jack D>> At dømme folk under racisme loven var over stregen, efter al den info omkring DF med fremgang og lignende negative ting kunne jeg ikke helt styre mit temperament.

DF generaliserer og mener at indvandrere generelt er et problem, at generalisere og sige at indvandrere fx. er invandrere og altid være mistænksom når man møder indvandrere er racistisk fordi man baserer sin mistanke eller had på deres hudfarve som skyldes at nogle andre indvandrere laver kriminalitet. Udover det så nægter DF som tidligere nævnt at svare på om de gerne vil have alle udlændinge ud af landet, ud over disse ting er det racistisk at støtte 24 års reglen da den diskriminerer mht. at man godt må gifte sig med danskere inden 24 men ikke udlændinge, hvis man vil bo i Danmark altså. Udover disse ting bliver anden generations indvandrere også smidt ud hvis de laver kriminalitet hvilket er fuldstændigt galt, så kan man lige så godt sende danske kriminelle til antarktis hvilket er lige så forkert. Men altså, da denne lov også smider andengenerationsindvandrere ud diskriminerer den også med hensyn til folk der er født af danskere og folk der er født af udlændinge.

Hvad mener du iøvrigt med at man støtter folkemord og terrorisme ved at stemme på enhedslisten?

Okotta>> Jeg uddyber msåke senere, men mht. at diskutere med dem/jer så mener jeg at jeg ikke accepterer deres/jeres handlinger mht. at pine og slå dyr ihjel og ikke at jeg ikke respekterer dem/jer generelt. Det trækker helt klart ned i min vurdering af folk men hvis jeg ikke lytter og er åben for viden er jeg ikke bedre selv hvis jeg ønsker at folk skal være åbne og høre på mine begrundelser.
nerosnerosSkrevet 10/02-05 12:48 
Efter at have læst alle indlæg synes jeg der er nogle ganske fine og veldokomenterede udtalelser som ikke lader sig ride med på bølgen af had. Men jeg synes skam også at der virkeligt er nogle uhyggelige indlæg. Jeg kan ikke forstå alt det had!? Trist trist trist valg.
Bashful Neophyte
The DaneThe DaneSkrevet 10/02-05 12:49 
Hvordan generelisere (uden a) DF - vil gerne have konkrete eksempler - da jeg mener de "kun" har talt om dem der rent faktisk laver kriminalitet, og så at der kommer for mange ind (vi har jo faktisk haft stop for indvandring siden '70erne).

Derudover hvordan kommer der mælk fra høns?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Jack_DJack_DSkrevet 10/02-05 12:57, rettet 10/02-05 12:59 
Marcus F.M>
Jack D>> At dømme folk under racisme loven var over stregen, efter al den info omkring DF med fremgang og lignende negative ting kunne jeg ikke helt styre mit temperament.

Du lyder ikke til at være særlig gammel, måske omkring 16 -17 år, er det korrekt?

Udover det så nægter DF som tidligere nævnt at svare på om de gerne vil have alle udlændinge ud af landet, ud over disse ting er det racistisk at støtte 24 års reglen da den diskriminerer mht. at man godt må gifte sig med danskere inden 24 men ikke udlændinge, hvis man vil bo i Danmark altså.

Nu har du igen drukket af potten, inden du gør dig selv mere til grin, så slå lige ordet racisme op, du bruger ordet i flæng uden at forstå dets mening og det gør altså at dine indlæg ikke giver nogen mening. 24 års reglen rammer jo netop *alle* og dermed diskriminere den ikke og det har absolut intet med racisme at gøre!

Udover disse ting bliver anden generations indvandrere også smidt ud hvis de laver kriminalitet hvilket er fuldstændigt galt, så kan man lige så godt sende danske kriminelle til antarktis hvilket er lige så forkert. Men altså, da denne lov også smider andengenerationsindvandrere ud diskriminerer den også med hensyn til folk der er født af danskere og folk der er født af udlændinge.

Igen er du fuldstændig forkert på den. Det at ikke statsborgere risikere udvisning af landet er da ganske normal praksis verden over, så det er ikke noget som kun Danmark har fundet på. Desuden rammer den alle ikke statsborgere og ikke kun (som du meget gerne vil have os til tro)dem med en anden hudfarve.
Da man ikke så godt kan udvise egne statsborgere, kan vi desværre ikke sende kriminelle "danskere" til sydpolen, men det var ellers et godt forslag.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 10/02-05 13:01 
Nerosretro>
Jeg kan ikke forstå alt det had!? Trist trist trist valg.

Hvor ser du alt det had, kom gerne med eksempler.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
nerosnerosSkrevet 10/02-05 13:21, rettet 10/02-05 13:25 
Jeg snakker om verdenen generalt og indlæg som dette:

"Mit problem er, at jeg ikke kan udstå muslimer. Jeg hader islam og alt, hvad religionen står for af dogmatiske tåbe-paradokser".
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/02-05 14:13, rettet 10/02-05 14:13 
DF's politik er naturligvis ikke racistisk.
Jeg er ret overbevist om at der ligger racistiske motiver bag, og at de scorer ekstremt mange stemmer på den indre racist, der ligger gemt inde i mange danskere. Men samtidig, så ER der jo en al for stor andel kriminelle indvandrerunge, så det ER et relevant problem, de berører. Og det er svært ikke at være en smule racist i den sag, så de scorer de rigtig mange stemmer på.

I det hele taget fører DF meget simplistisk Bush-agtig valgkamps"politik", der taler til, ja undskyld udtrykket, småt begavede. Eller i det mindste bare folk, der ikke gider sætte sig ind i politik. "Stem med hjertet! Bevar Danmarks kultur" osv. Det er nok mest dét, jeg har i mod dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 10/02-05 15:52 
Nerosretro>
Jeg snakker om verdenen generalt og indlæg som dette:

"Mit problem er, at jeg ikke kan udstå muslimer. Jeg hader islam og alt, hvad religionen står for af dogmatiske tåbe-paradokser".

Er det helt ærligt ikke svært at gøre andet, hvis man opfatter sig selv som et bare lidt oplyst menneske med noget, der bare minder om et normalt fungerende intellekt? Læs indlægget igen, kammerat, jeg rakker også ned på jøder. Det, havde jeg egentlig regnet med, var betydeligt mere politisk ukorrekt.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
RonaldoRonaldoSkrevet 10/02-05 16:09 
I bund og grund handler denne debat egentlig om indvandrere, deres efterkom, religion og integration.

Problemerne er tilstede, fordi vi ikke forstår hinanden. Der er ingen der forsøger at gøre noget ved det. Hvad ved den danske befolkning egentlig om islam og indvandrernes kultur? Vold og dårlig accent er ikke en del af den kultur.

Alle politikerne og hele danmarks befolkning ved ikke hvad ordet "integration" betyder. De tror det er en magisk formular der får muslimere til at spise flæskesteg og danse rundt om juletræet.

in·te·gra·tion
n.
The bringing of people of different racial or ethnic groups into unrestricted and equal association, as in society or an organization.

Hvis vi bliver ved med at underkende indvandrernes kultur og deres tilstedeværelse, så vil vi aldrig opnå noget. De skal føle at Danmark er deres hjem. De fleste 2g. indvandrere vil svare et andet land end danmark, hvis man spørger dem hvor de kommer fra. Realiteten er den, at i det andet land er de blot turister.

Der er ingen undskyldning for vold og kriminalitet. Jeg tror dog ikke at tyrkere, arabere osv. er mere voldelige af natur. Jeg tror at samfundet har en stor del af skylden.
MarcusMarcusSkrevet 10/02-05 17:33, rettet 11/02-05 07:47 
Enig med Ronaldo, og Sumez kommentar mht. den indre racist og at DF ikke er racistisk på overfladen er netop det jeg også har påpeget længere henne i forløbet af denne diskussion.

Iøvrigt tror jeg også at indvandrere ikke vil svare Danmark ganske enkelt fordi at de også kan regne ud hvad man spørger til. Mange ville sikkert spørge igen hvis de sagde Danmark...så ville man måske spørge...hvad med oprindeligt etc.

Jack D>>

Den rammer jo netop ikke alle, og det kan vel godt være at det ikke lige er racistisk det skal kaldes...men diskriminerende er det, menneskerne er myndige som de er blevet som 18 årige, hvorfor skal det være fint at gifte sig med en fra DK og ikke en udlænding? Ja, det er for at bekæmpe tvangsægteskaber, men hvorfor så ikke forbyde at man gifter sig generelt inden 24 eller fjerne reglen igen? Så undgår man diskrimination, og det jeg kaldte racisme hvilket var forkert, reglen diskriminerer danskere der vil gifte sig med danskere i forhold til udlændinge, så det er alle fra andre lande end DK der her diskrimineres i DK sammenlignet med andre lande hvor der ikke er denne regel.

Og nu du igen desperat spørger efter at få slået racisme op kan jeg da lige gøre det for dig....

Her: Racisme, Teori om, at en nations raceenhed bør bevares, tro på en bestemt races overlegenhed og medfødte ret til at herske.

og ud fra det kan vi som du siger sige at det ikke har noget med racisme at gøre nej, men at det ikke er diskriminerende og egennyttigt for os selv som land er forkert.

Nej, selvfølgelig er det ikke kun folk med en anden hudfarve, det er jo logik, og da de er født i Danmark burde de være danske statsborgere. Og nej, jeg vil ikke have jer til at tro at det kun er personer med en anden hudfarve....du drager for mange konklusioner fra dine tanker uden reel opbakning. Det er udlændinge generelt.

Og fremtidigt ang. alder, så kan du klikke på en persons ikon og så gå ind og se profilen under kategorien playright, der står en brugers alder hvis den er oplyst. Men modsat dig der selv vil have mig til at tjekke ordbogen efter et ord du måske ikke selv forstår hvad betyder(siden du ikke selv forklarer det), så har jeg gjort arbejdet for dig....jeg er 20. For alder er det mest relevante i en diskussion uanset emne, for så kan man nemlig værre arrogant overfor både yngre og ældre(endnu en fordom), yngre fordi de er unge og uvidende og ældre fordi de er gammeldags og indelukkede.

Jeg vil iøvrigt stadig gerne have svar på det her spørgsmål:
Marcus F.M >
Hvad mener du iøvrigt med at man støtter folkemord og terrorisme ved at stemme på enhedslisten?
jaesjaesSkrevet 10/02-05 22:46, rettet 11/02-05 06:37 
Marcus F.M>
Ja, jeg accepterer ikke ikke vegetarer fordi at de er skyldige i en masse pinsel og andre torturlignende forhold som at være i et bur i et helt liv. Jeg kan sagtens uddybe det mere hvis det er....

Så hvis man spiser kød, men, så vidt ens pengepung tillader det, køber økologisk kød eller kød fra fritgående dyr, så er man helt galt på den?
OkottaOkottaSkrevet 10/02-05 23:56 
Sad og kiggede på Politiet's egen side, og fandt det her.

Der må være noget galt i København, for jeg er kun blevet truet med kniv i Aalborg, af en "hvid" person.

Det må sikkert være guf for alle DF elskerne, men hvis det kun sker i København, hvad så?

4 dage i københavn, identificeret fremmedkriminalitet :

røveri

Gerningsmændene ("A", "B", "C" og "D") indfandt sig,
tirsdag 080205 kl. 1851, ved bagindgangen til et
supermarked, men forsvandt kortvarigt for at vende tilbage
kl. 1903, hvor de truede personalet med en pistol og kniv.
Derefter tvang de personalet til at udlevere et kontant
pengebeløb.
Alle gerningsmænd var under røveriet maskerede og bar
handsker.

Kriminalpolitiet station Bellahøj kan kontaktes på tlf.
3810 1448 lok. 4320.


A:
Mand, anden etnisk oprindelse end dansk, 18 - 23 år, 175 -
180 cm., spinkel til almindelig af bygning.
Iført sort jakke med hætte, sorte bukser, intet om fodtøj.
Bevæbnet med en sort revolver.

B:
Mand, anden etnisk oprindelse end dansk, 18 - 23, 180 - 185
cm., spinkel til almindelig af bygning.
Iført sort jakke med hætte, sorte bukser, intet om fodtøj.
Bevæbnet med en ca. 20 cm. lang brødkniv.

C:
Mand, anden etnisk oprindelse end dansk, 18 - 23 år, 180 -
185 cm., spinkel til almindelig af bygning.
Iført hvid hættetrøje, mørke bukser, intet yderligere om
påklædning.
Bevæbnet med en ca. 20 cm. lang brødkniv.

D:
Mand, 18 - 23 år, ca. 190 cm.
Iført mørk tøj.
Kan ikke beskrives yderligere.

22:15 - Nørrebrogade - røveri

En 27-årig kvinde, som ville bringe affald ned i en
aflukket baggård, blev kontaktet af en mand ("A"), som
under trusler tvang hende til at udlevere dametaske,
indeholdende en mørkebrun læderpung, mrk. Mulberry med et
kontant pengebeløb og diverse personlige papirer.
"A" løb derefter ud af porten til Nørrebrogade 164.

Kriminalpolitiet station Bellahøj kan kontaktes på tlf.
3810 1448 lok. 4320.


A:
Mand, anden etnisk oprindelse end dansk, mellemøstlig
udseende. 17 - 19 år, ca. 185 cm., almindelig af bygning.
Iført sort jakke med hætte, mørkeblå cowboybukser og sorte
strikhandsker.

1) Lille Istedgade, København V., mandag 070205 kl. 0710,
hvor en 22-årig mand, af anden etnisk oprindelse en dansk
tog fat i ambulancepersonale, ruskede dem, svingede dem
rundt og truede dem med, at han ville slå dem ihjel.

20:33 - Nørre Voldgade - røveri

En 29-årig mand, som lørdag 050205 kl. 0400, havde befundet
sig siddende på en bænk på perronen på Nørreport station,
da han blev bedt om at aflevere sin pung. Efter at han
havde nægtet at aflevere fik han et slag i højre side af
brystkassen. Han fik endnu et slag af samme person. Da han
frygtede for sit liv, tog han sin pung op af lommen,
kastede den fra sig og løb op på gaden ved S-togs
stationen.

Kriminalpolitiet station City kan kontaktes på tlf. 3325
1448 lok. 4120.


A:
B: C: D: E: F: evt. m.fl.? Gruppens medlemmer havde været i
alderen 23 - 25 år, såvel af dansk afstamning, samt af
anden etnisk oprindelse end dansk.
Kan ikke beskrives yderligere.




Fra 5. februar 2005 kl. 7:00 til 6. februar 2005 kl. 7:00
Seneste ! En dag før ! To dage før ! Tre dage før ! Fire
dage før ! Søg i ældre døgnrapporter

20:33 - Nørre Voldgade - røveri

En 29-årig mand, som lørdag 050205 kl. 0400, havde befundet
sig siddende på en bænk på perronen på Nørreport station,
da han blev bedt om at aflevere sin pung. Efter at han
havde nægtet at aflevere fik han et slag i højre side af
brystkassen. Han fik endnu et slag af samme person. Da han
frygtede for sit liv, tog han sin pung op af lommen,
kastede den fra sig og løb op på gaden ved S-togs
stationen.

Kriminalpolitiet station City kan kontaktes på tlf. 3325
1448 lok. 4120.


A:
B: C: D: E: F: evt. m.fl.? Gruppens medlemmer havde været i
alderen 23 - 25 år, såvel af dansk afstamning, samt af
anden etnisk oprindelse end dansk.
Kan ikke beskrives yderligere.

06:58 - København - vold

Det samlede antal voldsanmeldelser, incl. vold mod
tjenestemand i funktion og vold mod vidner og deres
nærmeste, vedr. døgnet den 050205, udgør 8. Nogle af disse
er nævnt i det efterfølgende:

1) Ny Østergade, København K., fredag 040205 kl. 2000, hvor
en 30-årig kvinde, som netop havde sat sine børn af, vendte
tilbage til sin bil, en Porche Cayenne, satte sig ind og
bemærkede en mand, ca. 25 år, 190 cm, slank/muskuløs,
bredskuldret, sydlænding, sort/mørkbrunt kort. Bølget pænt
hår, brune øjne, hudfarve som på Balkan. Iført mørkt tøj.
Denne tog fat i venstre fordør med venstre hånd, trak døren
op og tog fat i kvindens venstre overarm og trak hende ud
af bilen. Derefter satte manden sig ind i bilen, bakkede og
svingede forenden af bilen ud fra fortovskanten. Kvinden
løb ud foran bilen og råbte: "Stop - Nej". Manden speedede
bilen op og fortsatte kørslen, hvorved han ramte kvindens
venstre side og hofte, herved blev hun kastet op over
bilens køler, gled ned på venstre side og havde et øjeblik
fat i bilens venstre sidespejl. Kvinden faldt derefter ned
på vejbanen i en afstand af ca. 4 m fra fortovskanten.
Manden fortsatte sin kørsel ad Chr. d IX-s Gade.
Umiddelbart efter var en ung mand kommet løbende omkring
hjørnet og råbt, at en stor sølvfarvet "4WD" var kørt
"sindssygt" over for rødt lys.

13:15 - H.C. Andersens Boulevard - røveri

En 25-årig mand, som fredag den 040205 kl. 1300, netop
havde hævet et kontant pengebeløb i Nordea bank,
Vesterbrogade og herefter var gået i retning mod sin
arbejdsplads, blev i en port "holdt op" og truet med pistol
af 2 mænd ("A" og "B").

Kriminalpolitiet station City kan kontaktes på tlf. 3325
1448 lok. 4120.


A:
Mand, anden etnisk oprindelse end dansk, arabisk udseende,
ca. 25 år, 185 cm., almindelig af bygning og smalt ansigt.
Iført ½ lang lysebrun fløjlsjakke, mørkeblå cowboybukser og
hue. Bar på en sort rygsæk.
Var i besiddelse af en stor og sort pistol.

B:
Mand, dansk afstamning, 25 år, ca. 190 cm., almindelig til
muskuløs af bygning. Mørk karsklippet hår.
Iført kort sort jakke og mørke cowboybukser.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 11/02-05 00:09 
Det er også mit indtryk at indvandrerkriminalitet primært er et problem i København og omkringliggende byer som Ishøj, Taastrup og lignende. Jeg kender dog et par stykker, der har været røvet af indvandrere i Odense, og min kæreste kan også fortælle om ubehagelige sammenstød med indvandrere i Aarhus.
Jeg har faktisk flere venner, der er blevet røvet af indvandrere, og omvendt har jeg aldrig hørt nogen snakke om at de er blevet røvet af en dansker. Men det er jo heller ikke utænkeligt at man fremhæver det mere, hvis det er "fremmede".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Jack_DJack_DSkrevet 11/02-05 15:34 
Marcus F.M>
Den rammer jo netop ikke alle, og det kan vel godt være at det ikke lige er racistisk det skal kaldes...men diskriminerende er det, menneskerne er myndige som de er blevet som 18 årige, hvorfor skal det være fint at gifte sig med en fra DK og ikke en udlænding? Ja, det er for at bekæmpe tvangsægteskaber, men hvorfor så ikke forbyde at man gifter sig generelt inden 24 eller fjerne reglen igen? Så undgår man diskrimination, og det jeg kaldte racisme hvilket var forkert, reglen diskriminerer danskere der vil gifte sig med danskere i forhold til udlændinge, så det er alle fra andre lande end DK der her diskrimineres i DK sammenlignet med andre lande hvor der ikke er denne regel.

Du blander tingene sammen, det rammer jo netop alle uanset køn, farve, religion mv. SÅ nej det er ikke diskriminerende.
Der er jo heller ikke nogen som forbyder dig at du bliver gidt med en udlænding, du kan bare ikke sikker på at vedkommende kan få opholdstilladelse i DK.

Men jvf. din argumentation er jo også diskriminerende at man skal være 18 år for at kunne stemme, køre bil, købe spiritus mv.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
psychomantispsychomantisSkrevet 11/02-05 16:54 
Jack_D>
det rammer jo netop alle uanset køn, farve, religion mv. SÅ nej det er ikke diskriminerende.

Men fordi 24-års reglen pga. juridiske omstændigheder ikke er diskriminerende betyder det ikke at folkene bag ikke ønsker det sådan. Alle bag den lov har jo netop været fremme og sige, at de er kede af at den rammer bredt. Det var netop IKKE pointen. Pointen var at ramme såkaldte "problemlande" og være, ja, diskriminerende.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/02-05 17:26, rettet 11/02-05 17:29 
Jeg synes det er yderst interessant, at alle der i denne tråd sympatiserer med DF skynder sig at nævne, at de ikke er racister og det er da rart at vide.
Alligevel undrer jeg mig, fordi flere af de fremtrædende politkere i DF tidligere har været medlem af Fremskridtspartiet, som så udpræget var racistiske.
Når man så støtter disse politikere, er man så ikke mere eller mindre naiv hvis man tror, at de ikke mener hvad de mente for 10 år siden?
Bare fordi DF kan fremvise deres indvandrerpolitik i en mere stueren indpakning, så er indholdet stadig det samme. Forskellen er måske bare, at man på denne måde får fat i en stor vælgerskare; hyklerne.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 11/02-05 17:32 
Kristensen>
Når man så støtter disse politikere, er man så ikke mere eller mindre naiv hvis man tror, at de ikke mener hvad de mente for 10 år siden?

Det virker da for Anders Fogh. :)

(og i mindre grad en hel del andre politikere, på begge fløje)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/02-05 17:45 
Ja, det kan jeg jo kun give dig ret i, og det er da i sandhed også sørgeligt.
Nu jeg hellere passe på ellers kan det jo være, at det man skriver bliver opfattet som en løgnekampagne, for at bruge et stærkt ord ;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RaGeRaGeSkrevet 11/02-05 17:47, rettet 11/02-05 17:55 
Nej lad os hellere stemme på det "ikke muslimske" radikale venstre.

Udover deres velfærdspolitik (godt nok en vigtig del), så burde de slet ikke have lov til at være medlem af folketinget. Også utroligt hvor mange billige stemmer de scorede ved at fedte for invandrerne - bare se fintællingerne fra Nørrebro. Godt vi har en VK regering der faktisk tør gøre noget ved invandreproblemet og se realiteten i øjnene. Og ja, jeg har faktisk været i konflikt med invandrere og oplevet uprovokeret vold mange gange. Hvordan kan det være andre etniske grupper har det meget lettere at integrere sig end lige dem fra muslimske lande?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/02-05 17:54 
Bare lige for selv at forsvare DF, så er de af dem der bare ikke kan lide muslimer i mine øjne ikke rascister, men intolerante, men så er man også dækket ind.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RaGeRaGeSkrevet 11/02-05 17:57, rettet 11/02-05 18:05 
Jeg har skam været i mange arabiske/muslimske lande hvor jeg har oplevet en utrolig gæstfrihed og venlighed. Der findes bestemt mange gode sider ved islam, men religionen kan ikke harmonere med et demokratisk samfund - og der har vist været utallige beviser på mine påstande verden over.

Jeg respektere andre folks religion, sålænge den værdsætter det enkelte individs selvstændighed og frihed, og det mener jeg ikke islam gør. Hvis de havde mulighed for at påtvinge os den, så ville de gøre det!

Alt det hvad jeg skriver afspejler fint mange indvandres syn omkring frihed og demokrati.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/02-05 18:04 
Det er da en fordom af dimensioner. Nu skal du da passe på, at du ikke brænder alle broer bag dig.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RaGeRaGeSkrevet 11/02-05 18:07 
Tjaaa.

Jeg har dog fuld respekt for dem der kan vise at de kan integreres og blive en del af det danske samfund.

Men desværre er det de færreste.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
salsalSkrevet 11/02-05 18:21, rettet 11/02-05 18:22 
Der er jo ingen religioner, der respekterer andre religioner. Og da slet ikke 'folks frihed' eller 'selvstændighed'. Hvad er det for noget at sige? Den eneste grund til, at kristendommen, islam og jødedommen har overlevet så længe er da, at de hævder at have patent på sandheden. Vi har endda et ord, 'hedning', som er møntet på folk, der er af en anden tro end kristendommen. Derudover ligger der immanent i religionen stærke sanktioner overfor de, der ikke tror. Man skal jo belønnes for at tilkende sig en religion. Og eftersom det primært er baseret på luftspejlinger og vrangforestillinger, opfinder man den lille klausul, at man først bliver belønnet, når man (!)dør(!). Smart! For så kan det ikke lige umiddelbart modbevises som noget sludder. Så de, der ikke tror, bliver smidt i helvede og pint i al evighed (Jeg glæder mig - trænger til lidt varme her i februar), og de, der tror, kommer op til den store skaber i himlen og lever fantastisk resten af deres ikke-liv. Er det bare mig, eller er der et mønster i selve religionen, der ikke er så fandens fokuseret på at acceptere selvstændighed, frihed og andre religioner?

Og der var vist også noget med nogle korstog? Derudover findes der vel nogle kristne aktivist-grupper, der er mindst lige så militaristiske som al-Qaeda. Men hvorfor er det nu, at folk ikke tager til mellemøsten og foretager terror? Nåja, kan det være fordi de muslimske lande lader os være i fred? Til gengæld er vores terror-grupper meget større og har meget større budgetter. Vores terror er i dén grad statsfinansieret.

George Bush er vel også kristen fundamentalist. Er det måske ikke ham, der mener, at bøsser og lesbiske ikke skal have lov at gifte sig, fordi det ikke er det, de er blevet skabt til? Hallo? Er der slet ikke nogen, der kan fortælle mig, hvad der er sket med det smukke ideal om at adskille kirke og stat?

Min pointe er, at kristendommen heller ikke kan fungere i et demokrati, da religion som udgangspunkt er over alt andet. At de danske 'kristne' så er en gruppe hyklere, der ikke konkluderer på eller tager konsekvens af deres religion, det er en helt anden diskussion.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
RaGeRaGeSkrevet 11/02-05 18:42 
Jeg vender tilbage senere i aften med et mere dybtegående indlæg, da jeg ikke har fået udtalt mig ordentligt og lidt fejlformuleret ellers interessant læsning Sal.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
MarcusMarcusSkrevet 11/02-05 20:51, rettet 11/02-05 21:02 
Rage>> Som tilføjelse så har det med at religionen er over styreformen aldrig været nogen realitet på trods af at det er nævnt som det optimale i koranen. Ergo adskiller de også religion og stat ligesom vi gør. Dog påvirker religionen klart måden hvorpå de pågældende lande bliver styrede.

Iøvrigt er det ikke kun de færreste der 'kan' integreres, de fleste kan sagtens integreres, vi er bare dårlige til det, og som Sal nævner hjælper det ikke at vi ikke er åbne og optimistiske og derudover værner om den danske kulturarv, det er som om at vi opfatter dem som nogen der bare skal opdrages til at være som os og følge strømmen. Vi vil ikke ændre os, men vi forventer i meget høj grad at de ændrer sig.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Og jeg er iøvrigt også ateist som det virker som om flere herinde er. Jeg synes også at det virker logisk at de er opfundet som måder at styre folk på, men da jeg ikke kan give noget endeligt svar og sige at de direkte tager fejl så holder jeg mig fra at angribe dem normalt. Dog virker religionerne så ekstremt usandsynlige, men samtidig er verden og vores eksistens et mysterium...man kunne jo biologisk set sige at vi blot er nogle celler der udvikler sig for at overleve, men hvorfor er disse celler opstået....og hvorfor ser de sådan ud og er opbygget sådan etc.? Det hjælper ikke at der er en gud, det forklarer ikke hvad der var før og hvorfor han skabte noget etc.....det kan selvfølgelig være en måde at forhindre sig selv i at spekulere for meget på....at opfinde en gud som nok har styr på sagerne...altså. Ansvarsfrakastelse. Der er lidelse i verden...nå ja, men sådan vil gud have det.....jeg slog naboen ihjel....sådan vil gud have det...eller der for en djævel i mig.....

Hele det religiøse og overtroiske er nok nærmere vores instinkter/under jeg/primære processer som taler og udtrykker sig via et billedsprog, som når vi drømmer fx.
For nyligt gennemgik vi fx. også Tornerose som man kunne finde en masse psykologisk i og forklare på andre måder i overført betydning etc.

På den anden side ved man aldrig om man overfortolker eller ej. Hvis man søger en mening kan man finde en mening.
RonaldoRonaldoSkrevet 12/02-05 00:04 
RaGe>
Hvis de havde mulighed for at påtvinge os den, så ville de gøre det!

Har du nogen anelse om hvor uviden du lyder? Der står højt og tydeligt i koranen, at man netop ikke må påtvinge folk islam. Tvang er negativt.

Det er nemt at hade noget vi ikke forstår.
RaGeRaGeSkrevet 12/02-05 01:06, rettet 12/02-05 01:07 
Har nu hørt at Islam skal spredes så vidt som overhovedet muligt? Om så folk har en anden opfattelse hvordan de vil videre bringe deres religion er så en anden sag.

Tror jeg læser koranen en skønne dag, men det ændrer ikke min opfattelse af, at folk generelt får banket religionen ind i hovedet fra de er helt lille. Desuden er det en dødssynd, hvis man frafalder religionen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RonaldoRonaldoSkrevet 12/02-05 04:01 
RaGe>
Desuden er det en dødssynd, hvis man frafalder religionen.

Forkert. Det er æld gammel praksis. Hvis en person frafaldt, så var hans eneste alternativ at leve med fjenden, hvilket ville gøre ham til en fjende. Igen er det i følge koranen forbudt at tvinge folk til at blive eller forblive troende.
la0sla0sSkrevet 12/02-05 14:08, rettet 12/02-05 14:10 
Tjaa jeg ved ikke om jeg skal skrive dette.

Først og fremmest ved jeg ikke om man kan bruge begrebet racistisk på Dansk Folkeparti. Der er selvfølgelig den normale brug, men alligevel at de skulle være direkte racistiske er måske overdrevet. Fremmedskræmte er nok et bedre ord... eller en tilnærmelse.

Noget af det der skræmmer mig mest er, når man hører folk sige eller skrive "det kan godt være jeg er racist så, men jeg stemmer på DF". At acceptere at man skulle være det er mystisk. At synes at det er ok at være det, forstår jeg ikke.

Iøvrigt er problemet med DF jo at de som sådan har en usammenhængende politik, og jeg vil vove den påstand at flertallet der stemmer på dem, ikke kan se det eller er ligeglade. DF er enkeltsager, fordi det vinder stemmer, men det gør på ingen måde noget samfund bedre, at ville køre på den måde. Og iøvrigt er mange andre partier "ældrepartier" DF råber bare højst, så derfor må de være det?

Så er der problematikken med tosprogede og modersmålsundervisning. Alle kloge hoveder der VED hvad de snakker om, anbefaler det fuldt. En anbefaling der ikke har noget at gøre med politisk overbevisning, men derimod har med faglig viden at gøre. Jo mere sprog til børn jo bedre bliver de til andre sprog. Giver man modersmålsundervisning bliver de bedre til dansk, det er et faktum, men det vil man ikke høre på, fordi signalet om at være imod jo er bedre.

Jeg er ikke en af dem der bare synes det er synd for indvandrer, men jeg synes debatten er fordrejet. Jeg tænker tit på, hvordan det må være altid at høre sig omtalt som et problem. Altid at blive henvist til som en kilde til problemer. Skal man integrere nytter det jo ikke på forhånd at sige at de ikke kan. Jeg tror heller ikke man gør det ved ens børn, altså hele tiden at sige du kan ikke, du vil ikke, du er ikke god nok. Det skaber flere problemer end noget godt. Ikke dermed sagt at de skal hygges om... men DF fører en offentlig omtale af indvandrere der gør mere skade for følelserne og holdninger end den skader. Den bekræfter både fordommene for de danskere med racistiske tilbøjeligheder, som den bekræfter indvandrere om at danskere ikke vil dem godt!

EDIT: jeg opdager nu at der er lidt fejl i stavningen, men jeg orker sgu ikke lige at skulle rette dem. Håber det går
Hvad sker der?
RaGeRaGeSkrevet 12/02-05 15:09, rettet 12/02-05 15:15 
Ronaldo>
RaGe>
Desuden er det en dødssynd, hvis man frafalder religionen.

Forkert. Det er æld gammel praksis. Hvis en person frafaldt, så var hans eneste alternativ at leve med fjenden, hvilket ville gøre ham til en fjende. Igen er det i følge koranen forbudt at tvinge folk til at blive eller forblive troende.

Jeg snakker generelt om nutidens forhold til religion og ikke så langt tilbage. Det fordrejer ligesom det hele. Man kan fx. ikke flygte fra Iran og vende tilbage i god tro om, at man ikke vil blive forfulgt, nej der vil skam blive smidt en dødsdom over denne person og det er nu til dags.

Det gælder faktisk i flere lande. Desuden kæmper mange muslimer for en selvstændig muslimsk stat selvom de er i undertal, da de ikke kan leve under den frie demokratiske tankegang.

Som sagt er der nogle muslimer der er frisindet og bestemt imod fx. et præstestyre, men også mange der er for det. Jeg mener også der er en del manipulation bag hele religionen og trusler. Generelt så ser muslimerne sig som noget bedre end de andre og sådan er det også med johovas vidner, da de dyrker deres religionen fuldt ud og undertrykker den enkeltes frie valg og beslutning.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
salsalSkrevet 12/02-05 15:36, rettet 12/02-05 15:40 
Selvfølgelig ser muslimer sig som bedre end alle andre. Det er jo det, religion går ud på? Din argumentation, RaGe, er bygget på gisninger og ting, som ikke holder. Jeg ved slet ikke, hvad du argumenterer for, som sådan, ud over at du tydeligvis mener, at muslimer sux mere end kristne. Eller hvad er det, du vil frem til? Og er man religiøs, hvis man ikke efterlever sin religion fuldt ud og er klar til at slå ihjel for den? Det mener jeg jo ikke. Så er man bare en hykler, som ikke er sagen værdig.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
RaGeRaGeSkrevet 12/02-05 16:00, rettet 12/02-05 16:06 
Jeg mener bare at islam ikke direkte høre hjemme i demokratiets forstand, da mange værdsætter den højere end alt andet.

En religion der bygger på kvindeundertrykkelse, "broderskab" og absolut dominans bryder jeg mig ikke om og den høre ikke hjemme og vil aldrig kunne harmonere med vores normer og frihed herhjemme.

Der findes sikkert meget godt i islam som sagt, men det hele går hovedsagligt ud på at hjælpe de muslimske troende og ikke andre, som fx. næstkærlighed i kristendommen.

Fatter ikke vi skal indstille os på at være et multikultureltsamfund, hvor stærkt troende skulle have noget at sige - det går bare ikke!

Jeg har ikke læst korannen, men udfra min personlige opfattelse, så virker islam ikke særlig frisindet og hvorfor skal vi så indstille os efter den? Tror du selv, at hvis muslimer herhjemme kom i overtal at vi kunne nyde ligeså godt af vores frihed, nej vel?..

Jeg tror mange fejlfortolker islam og derved kombinerer den med traditioner, som de så underlægger med, at det er en del af religionen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/02-05 16:07, rettet 12/02-05 16:08 
Snowman>
Så er den røde klub da vidst samlet. Lad os alle sætte i en rundkreds og holde hinanden i hånden. Peace on earth og jeg ved ikke hvad. Jeres indlæg er jo til at brække sig over.

Hahaha, da jeg havde slet ikke set den her tråd besluttede jeg mig lige for at læse den fra starten af. Godt sagt Snowman :)

Og nej, jeg tilhører ikke den udskældte højrefløj, jeg synes bare efterhånden at hver mand og hans hund har sagt sin mening om Pia K, og sjovt nok er det aldrig blevet mere interessant.
salsalSkrevet 12/02-05 16:14 
Jeg mener bare at kristendommen ikke direkte høre hjemme i demokratiets forstand, da mange værdsætter den højere end alt andet.

En religion der bygger på kvindeundertrykkelse, "broderskab" og absolut dominans bryder jeg mig ikke om og den høre ikke hjemme og vil aldrig kunne harmonere med vores normer og frihed herhjemme.

Der findes sikkert meget godt i kristendommen som sagt, men det hele går hovedsagligt ud på at hjælpe de kristne troende og ikke andre, som fx. næstkærlighed i islam.

Fatter ikke vi skal indstille os på at være et multikultureltsamfund, hvor stærkt troende skulle have noget at sige - det går bare ikke!

Jeg har ikke læst biblen, men udfra min personlige opfattelse, så virker biblen ikke særlig frisindet og hvorfor skal vi så indstille os efter den? Tror du selv, at hvis kristne herhjemme kom i overtal at vi kunne nyde ligeså godt af vores frihed, nej vel?..

Jeg tror mange fejlfortolker kristendommen og derved kombinerer den med traditioner, som de så underlægger med, at det er en del af religionen.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
RaGeRaGeSkrevet 12/02-05 16:21, rettet 12/02-05 16:34 
Du forstår stadigvæk ikke meningen. Vi er vokset fra vores religion eller har erstattet den med vestlige/demokratiske holdninger og det mener jeg ikke islam har, da de stadigvæk har en stor del af rødderne helt tilbage i den islamiske levemåde.

Det er ikke den enkelte individ jeg er ude efter. Muslimer har generelt den største tilknytning til deres religion, og den tidsperiode er vi nu for længst kommet over her i vesten.

Jeg er færdig med at diskutere her for i dag.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
MarcusMarcusSkrevet 13/02-05 12:18, rettet 13/02-05 12:47 
Islam bygger ikke på kvindeundertrykkelse. Det er blot levemåden der tit udvises i de lande. Det samme har været gældende her og det tror jeg nærmest er vores naturlige rolle ud fra andre dyrs adfærd hvor hannerne bestemmer en del pga. deres generelt overlegne fysiske styrke. Hermed ikke sagt at jeg synes at det er godt, jeg går selvfølgelig ind for ligestilling.

Og at sige at vi er vokset fra vores religion synes jeg ikke er en særlig respektfuld udtalelse. Det degraderer samtlige religiøse mennesker.

Ang. religiøsitet så har jeg i langt højere grad mere respekt for fundamentalister(både kristne, muslimer, jøder etc.) end for de danskere der er lidt religiøse når de får problemer men ellers er komplet ligeglade. De mere ekstremt religiøse anser jeg som værende stærkere fordi de udlever deres opfattelse af religion i en høj grad og følger deres tolkning af værdierne ud fra religionen.

Mange kristne i Danmark og den måde kristendommen generelt er på nu kræver stort set intet af mennesket, man kan gøre hvad man har lyst til, og hvis man kommer i himlen så er det noget gud har afgjort og ikke noget man selv har gjort sig fortjent til.

Mener du at alt vi gør her i vesten er foran muslimske lande mht. udvikling(ikke økonomisk eller teknologisk)?

Og det er da iøvrigt en ekstremt pessimistisk tagline du har. Hvis du selv følger den og den ikke blot er et citat som du synes er fedt, så er jeg sikker på at den vil hæmme din udvikling i en meget ekstrem grad.
141 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig