X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gå hjem Pia Kjærsgaard


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 07/02-05 22:55 
hej det kan godt være men jeg kan alså ikke lige Pia Kjærs­gaard jeg syndes hun er belastende at høre på og hun har nogle mærklige menige om invander for jeg har flere venner der er invander og de er rigtig søde så ned med Pia Kjærs­gaard hun er for dum at høre på hvis hun ikke kan lige invander så skulle hun tage ud i rummet der kunne hun være i fred.
I love monster land
141 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
BaggyBaggySkrevet 08/02-05 17:59 
Uden at skulle forsvare DF så er det jo heller ikke alle i partiet der er så ekstreme som Pia K. For mig at se, er det meget individuelt, hvad politikerne mener, omend deres grundholdning afspejler sig i partiet.

Derfor vælger jeg at sætte en personlig stemme, da jeg derved, ved at det er en fornuftig person jeg prøvet at stemme ind, og ikke et helt parti med holdninger der skal bygges på mange forskellige meninger.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
HardballerHardballerSkrevet 08/02-05 18:09 
JAA>
Marcus F.M>
At du særligt nævner asiatere som slemme er endnu en slem generalisering....stemmer alle danskere på det samme parti? Er alle danskere enige, sidder alle danskere og spiser kartofler og bagtaler naboen som er fra Laos ...

Så vidt jeg kunne forstå det, så sagde Hardballer faktisk, at han ville ønske, at alle invandrere opførte sig, som asiaterne gør (formoder han mente østasiater), og i hvert fald på det punkt finder jeg det meget svært at stille mig uenig med ham. Af én eller anden årssag kan de finde ud af at integrere sig og opføre sig ordentligt, endda bemærkelsesværdigt problemfrit og uden støtte.

Yeps. Det er lige præcis hvad jeg sagde.

Det er ikke for ingenting at folk (specielt ældre) er decideret bange for dem. Min farmor låser bildøren hvis de går forbi, osv.
Det er jo ikke fordi de ser farlige ud - deres hudfarve har nok heller ikke den effekt. Man ved bare at der sker alt muligt, og det burde der ikke.

Selvfølgelig laver danskere kriminalitet, men ikke i lige så stort omfang. Og så har udlændingene fået lov til at opholde sig i danmark, fordi der er krig osv. i deres eget land. De er åbenbart totalt ligeglad med at vi har givet dem en ny livschance. Nu har de muligheden for at spille bøf med løg hver aften, og ikke gnaske markens sidste majs.
Problemet, tror jeg, er at de lukker sig inde. De byder ikke nye ting velkommen. Det gjorde asiaterne, og dem er vi jo mere end glade for.
Dem lukker vi ikke dører osv. for, for de har ikke det ry. De er da mere frygtindgydende end de mørke - de er jo ninjaer alle sammen, mand.. :D

Min pointe er bare, at hvis de kunne integrere sig, FAIR nok, hvis ikke.. byebyebye..
CoreCoreSkrevet 08/02-05 19:13 
Marcus F.M>
begrundelserne for at stemme på DF ofte er primitive og unuancerede.

Jeg får psykisk kvalme af at tænke på det land jeg lever i med så mange rascister.

Måske er det dig har helt forkert fat i begreberne. De fleste af DF's stemmer, som tilfalder udlændingepolitikken, bunder i at unge indvandrere ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Måske hørte du selv om de undersøgelser for noget tid siden der viste at 70% af voldsager der kom for en dommer i Københavns kommune, var indvandrere.

At folk stemmer ud fra de (og lignende) begrundelser, gør dem ikke til racister. Racisme er fremmedhad, og folk der har fået nok af voldelige unge indvandrere i gadebilledet, har ikke nødvendigvis noget imod fremmede.

Måske skulle du prøve at se ud over dine egne østjyske breddegrader, hvor de fleste borgere er forskånet for sådanne elementer (lige med undtagelse af Brabrand).

Jeg er vokset op på den Københavnske Vestegn, i Brøndby Strand og Taastrup, hvoraf jeg flere af årene boede i Taastrupgård, og jeg vil til hver en tid gøre alt hvad der står i min magt, for at undgå at mine egne to sønner skal være vidne, medvirkende eller ofre for de mange ting jeg har oplevet i de miljøer, og 95% af de hændelser jeg her snakker om, involverer unge indvandrere.

Jeg er ikke racist, jeg har det fint med fremmede, men jeg har et meget stort problem med unge der ikke kan opføre sig ordentligt, og da størstedelen af dem er indvandrere, så må vi jo sørge for at vi får færre af dem. Og måden at gøre det på, er at lukke færre ind. Det er selvfølgelig meget synd for alle de reelle flygtninge og folk der vitterligt har brug for en håndsrækning, at de får svært ved at komme ind i Danmark, men det er en nødvendig konsekvens som jeg har det fint med at skulle leve med.

Jeg vil især åbne mine arme, og byde et bestemt italiensk ægtepar et meget varmt velkommen til Danmark, men sidst de var her blev de hånet på det groveste af de samme danske statsborgere der stak deres søn til døde...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PapandPapandSkrevet 08/02-05 19:40 
Så røg min stemme alligevel fra V til en personlig stemme på Kristian Thulesen Dahl fra DF.

Så må jeg dermed være dømt som racist, primitiv og uoplyst? Det er jo for latterligt...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
jaesjaesSkrevet 08/02-05 19:56, rettet 08/02-05 20:01 
Interessant diskussion :)

Jeg kan også godt sætte mig ind i, at nogle stemmer på DF, selvom jeg næppe nogensinde personligt kunne finde på stemme på dem. En af mine største problemer med dem er, at de lidt for ofte fremstår som tilhængere af "Separate but equal"-politiken fra back then i USA. Segregation vil efter min mening aldrig være løsningen i et moderne, demokratisk samfund.

Desuden gør det mig harm, at de næsten altid undviger spørgsmålet om hvorvidt de gerne så Danmark frit for indvandrere og flygninge eller ej - det ligger desværre mellem linierne indimellem, at det er tilfældet. Har de en anden holdning bør den træde tydeligere frem. Med årene har de dog blødt op for den fascistiske facade (bemærk at jeg ikke kalder DF, eller deres holdninger, fascistiske), sandsynligvis pga. al den hetz der gennem tiden har været mod partiet.

En tredje årsag er, at de så godt som altid fremhæver, at det er indvandrernes opgave at integrere sig. Come on. Hvor mange muligheder og ressourcer har en nyankommet flygtning eller indvandrer lige for det? Hvis vi inviterer folk ind i landet, må vi saftsuseme gøre vores til at en tilfredsstillende integration opnås! At Louise Frevert så for ikke så længe siden udtalte, at det i de fleste tilfælde skal koste penge at lære dansk, gør mig kun mere skeptisk for rigtigheden af deres politiske ideologier.
quadquadSkrevet 08/02-05 20:01 
Ser mig helt enig i Jaes udtalelser om DF. Deres politik er ved videregående granskning ikke holdbar, udfra hvad deres stemmer ofte bliver begrundet med.
RonaldoRonaldoSkrevet 08/02-05 20:05 
Core>
...så må vi jo sørge for at vi får færre af dem. Og måden at gøre det på, er at lukke færre ind.

Det løser måske problemet? Ville alle vores problemer forsvinde hvis vi lukkede grænsen?

Jeg er selv opvokset og boende i Brøndby Strand. Det er her hvor jeg føler mig sikker. Der er mange ballademagere herude, men langt de fleste fremmede opfører sig ordentligt. Jeg mærker ingen mærkant mental forskel på fremmede ballademagere over danske. Ballademagere er ballademagere. De seneste par år har der været meget fokusering på de unge, og mange af de ældre har prøvet at hive dem ind i islam i steddet for kriminalitet. Det påvirker positivt. De unge fremmede er meget forvirret. De ved dårligt hvilke ben de skal stå på. De opfører sig pænt derhjemme hos forældrene, og slår sig løs ude i byen.

Jeg tror at hvis vi giver de fremmede mere plads kultumæssigt, så vil den den af vores befolkning blomstre.
JloweJloweSkrevet 08/02-05 20:08 
Jeg stemmer ikke DF, men jeg synes Core har ramt helt rigtigt med sit indlæg. Og jeg synes det er latterligt snæversynet at sige at folk som forholder sig kritisk til indvandrere er nazister og racister. Jeg er bange for at Mysterious/Marcus og jer andre skal slå op I jeres historiebøger og få klarlagt hvad ordet racist og nazist det indebærer. Det er desværre fakta at vi har mange kvalificerede indvandrere med stor akademisk baggrund, som spises af med taxakørsel og pizzabagning. Det ER også fakta at i store dele af Danmark begår indvandrere langt mere kriminalitet end danskere, på trods af deres antal.

Jeg savner at de såkaldte røde åbner øjnene op og ikke skriger "RACIST" hver gang en dansker udtaler sig kritisk om indvandrere. Jeg har personlig set hvordan Naser Khader bliver truet og råbt af, og de fleste af tilråbene stammer fra 2G-indvandrere. Vi spurgte et par stykker hvorfor de buuhede, og de anede intet om hans synspunkter, blot at han var "luder" for danskerne.

Vi sørger for at NaziJonny og hans kumpaner osv. holdes nede og væk fra vores børn, men hvorfor er det at hver eneste gang vi diskuterer at lukke for den der ekstreme "Hitz Buhr osv." skriges der "ytringsfrihed"? Har I hørt deres synspunkter, jeg er bestemt sikker på at jeres kærester vil være ret utilfredse med de synspunkter de har.

Vi har brug for en Pia Kjærsgaard og for en Søren Søndergaard, det sikrer at alt bliver sagt.

Mysterious/Marcus : Jeg kan ikke lade være med at krumme tæer, når du siger du bliver syg af at folk stemmer på Pia Kjærsgaard. Ud fra dine indlæg har du slet ikke sat dig ordentlig ind i politik. Og lad være med at slynge ord som racisme ud, før du egentlig ved hvad ordet egentlig betyder.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
CoreCoreSkrevet 08/02-05 20:30, rettet 08/02-05 20:31 
Ronaldo>
Det løser måske problemet? Ville alle vores problemer forsvinde hvis vi lukkede grænsen?

Jeg siger ikke at vores problemer ville forsvinde, men når situationen er som den er, så vil det automatisk resultere i færre utilpassede unge indvandrere om ti år end hvis vi bare lukker ubegrænset ind. At alle dem der kan finde ud af at begå sig så heller ikke kommer ind, det er bare ærgeligt, men det kan de takke dem der er her, og ikke kan finde ud af at begå sig for.

Vi får under ingen omstændigheder løst problemerne, hvis vi bare lader flere fremtidige problemer opstå i mellemtiden...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
salsalSkrevet 08/02-05 20:45, rettet 08/02-05 20:48 
Jeg vil gerne benytte denne lejlighed til at erklære mig selv for racist. Her på denne tragiske valgaften skal der være plads til det, synes jeg. Racisme-paragraffen er måske det mest misbrugte fænomen i Danmark. Ved I allesammen, hvad racisme virkelig er? Racisme er, når man udtrykker sig nedsættende om folk på grund af hudfarve, religion, seksualitet eller lignende.

Så når I kalder folk for bøsserøve, er I racister. Når I udtaler jer nedsættende om folks seksualitet, er det racisme. Jeg er personligt ligeglad med, hvem folk boller eller ikke boller i røven. Mit problem er, at jeg ikke kan udstå muslimer. Jeg hader islam og alt, hvad religionen står for af dogmatiske tåbe-paradokser. Jeg hader de får, der følger religionen og nægter at bryde ud af tåbeligheden. Jeg hader muslimer. Jeg hader også jøder og jødedommen, og jeg er i hvert fald ikke hverken antisemitist eller nazist. Jeg hader kristne med næsten endnu større intensitet end de andre grupper, dog. Er jeg racist? Det mener jeg jo ikke selv, jeg er, men ifølge racisme-paragraffen er jeg ærke-racistisk, fordi jeg ikke går ind for religionsfrihed.

Jeg tror, det var Nietzsche, der engang sagde: "Mod den tykhudede pande hører som retmæssigt argument den knyttede næve" - så lad os brænde kirkerne, synagogerne og moskeerne og fri vores verden fra denne massepsykotiske selvforblændelse.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
WehnerWehnerSkrevet 08/02-05 20:50, rettet 08/02-05 20:52 
Selvom du nogle gange er en tand for prætentiøs til min smag (eller nok snarere alder), så udtrykker du også fra tid til anden ting, jeg selv kunne have sagt. Dette er et af de tilfælde :)

Edit: Uden din prætentiøse (edit) Nietsche-quote selvfølgelig. Hehe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HardballerHardballerSkrevet 08/02-05 20:52 
Jaes: Nu bringer jeg igen Asiaterne på banen - de startede med samme vilkår.. Må indtømme at jeg aldrig har set en Asiater i en slåskamp, hørt om nogen af mine venners venner der har lavet et knæk osv. Det er sjældent det er andet end "de mørke" der gør det. Ikke fordi jeg kun kommer i de kredse - OVERHOVEDET ikke.. Vil ikke være sammen med dem, når de er som de er.
Har da nogen, men siger jo heller ikke det er alle der ikke kan finde ud af at integrere sig..

Ronaldo: Nu har jeg ingen anelse om hvor vildt det er derovre, men jeg ved, at her hvor jeg bor er det slemt. Det kan velsagtens have noget at gøre med at du ikke kommer i de kredse?
Ikke at jeg har noget specielt at bygge det på, men min forståelse er da, at folk herinde er gode og ærlige borgere. Ikke dem der render rundt, laver et lille bankrøveri osv. Men ok, har tit svært ved at fatte, hvor i får alle pengene fra. Til konsolspil.. :D

Men Ronaldo, hvis du ikke går sammen med "rakkerpakket" har du også temmelig svært ved at vide, hvad der sker. Langt fra alle slåskampe der bliver anmeldt, bliver hørt om, osv. Hvis du er uden for miljøet, slipper der jo mindst muligt ud.
quadquadSkrevet 08/02-05 20:56 
Glimrende Sal - jeg har endnu ikke villet bringe min forargelse over religioner, ind i lige denne diskussion. Jeg har absolut intet til overs for nogle som helst trosretninger, i og med de slet ikke indeholder grader af tolerance og forståelse - der er krævet i et multikulturelt samfund - som vi er så heldige at leve i.

Desuden, at staten endnu ikke har adskilt kirken fra staten - er en farce som vi straks må gå i oprør mod.
Blasfemiparagraffen er en hån mod mennesker i et frit og demokratisk samfund - hvor ytringsfriheden burde være individets vigtigste instans til at udtale sig.
JAAJAASkrevet 08/02-05 21:08, rettet 08/02-05 21:12 
Desværre er der nogle mennesker, der har brug for religion til at kunne klare sig igennem dette hårde liv, så at afskaffe det er nok umuligt. Der i mod kunne jeg se store fordele i at sammenlægge alle religioner i én. "Det er fint nok, at du har brug for noget at tro på, men da vi ikke orker at håndtere det bøvl, der følger med når du og andre skal dyrke jeres overtro, kan du nu kun bede til denne blå kasse. Det samme gælder alle andre troende i verden. En hvilken som helst blå kasse kan bruges, men det betyder ikke, at en blå kasse er hellig. Der ud over er der kun én regel for din nye religion - du må ikke tilføje den regler, der gælder andre end dig selv."

Dækker racismepragraffen virkelig også ting som sexualitet og religion? Det må da være en forvanskning. Racisme går vel, som det lidt antydes i ordet, på race.
WehnerWehnerSkrevet 08/02-05 22:01 
I følge Politikens Nudansk har det kun med race at gøre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 08/02-05 22:01, rettet 08/02-05 22:02 
Det var betryggende at høre. Takker for oplysningen.
CrishakeCrishakeSkrevet 08/02-05 22:05 
Han er dygtig til at holde tale.. Det må vi give ham Mogens!
MarcusMarcusSkrevet 08/02-05 22:18, rettet 08/02-05 22:18 
Enig. Det er trist som udfaldet bliver, og DF gik fremad...en dag hvor man har det dårligt med at være dansker, bl.a. også efter at have hørt Jacob Holdt's "American pictures". Jakob Holdt som er en vis mand som har utrolige mængder af erfaring med mennesker.
DKMethodDKMethodSkrevet 08/02-05 22:18 
Hardballer>
Hvis de endelig skulle herop, så skulle de tvinges i arbejde, og tvinges til at lære dansk, hvis de ikke ville det, så skulle de tilbage..

Er udmærket godt klar over det ikke er alle indvandrer der taler flydende dansk og arbejder, men regeringen og DF har altså sørget for at der er temmelig stramme regler, især for familiesammenføring som man jo har hørt så meget om... Så det er altså ikke fordi de bare får lov at komme ind i landet uden videre.
Og det er altså også meget vigtigt at tænke over indvandrer og flygtninge ikke er det samme, det virker som om det ikke er alle der helt tager højde for dette i deres indlæg...
Som et par af de overstående har jeg også meget svært ved at se hvorfor religion og seksualitet bliver blandet ind i racisme begrebet...? Og nu vi er ved religion, så er det heller ikke noget for mig, men folk skal da have lov at dyrke det hvis de vil... Der var en der nævnte at religionerne mangler tolerance og hey! det er da lige præcis det samme DF gør!
Og Hizbut tarir (aner ikke hvordan det staves) er altså også blevet retsforfulgt for at ytre deres holdninger offentligt, så aner ikke hvorfor der var en der nænvte at nazisterne ikke må sige deres mening, men Hizbut tarir gerne må....
TweelTweelSkrevet 08/02-05 22:27, rettet 08/02-05 22:32 
EDIT: Jeg kender Zobi, en midaldrene nydelig person, som godt nok ikke taler perfekt dansk, men som har gjort sit for Danmark. Jeg er sikker på at han ikke selv bliver bange for det, men jeg er ikke så sikker på hans familie.

Dette er stadiet som dansk intollerance er nået til
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
The DaneThe DaneSkrevet 08/02-05 22:33 
Lykketofts tale lugtede af dårlig taber - hvis man ser på angreb har Socialdemokraterne da vist været ligeså gode om det. Desuden lidt utroligt han ikke har kunnet indse, at de/han har opført sig som et lille barn når de siger venstre laver "deres politik" (efter det er gjort).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 08/02-05 22:40 
Jeg ville være enig i det, du siger. Problemet er bare at Lykketoft faktisk havde ret i det, han sagde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TweelTweelSkrevet 08/02-05 22:41 
Lykketoft er vel ikke rigtigt taber, han beholder vel med stor sansynlighed sit job, og den kommende regerings mulige nedskæringer rammer vel ikke Lykketoft specielt hårdt. Der hvor han taber er at hans vision for hvordan Danmark kunne gøres til et bedre sted for os alle ikke bliver gennemført. Man kan være enig eller uenig i hans ideer, men grundlæggende vil de fleste politikere gøre det så godt for os som muligt. Enkelte sidder i folketinget eller regeringen for egen vindings skyld, men det er vel de færreste.
Og for en god ordens skyld: Jeg har hverken stemt på Socialdemokratiet eller SF som Zobi stiller op for. Hvad jeg har stemt på er min personlige sag, og jeg er egentlig ikke interesseret i at "omvende" andre til "min" side.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
HankyHankySkrevet 08/02-05 22:44, rettet 08/02-05 22:45 
Havde han ikke selv sagt at han gik af sin post, og bare fortsat ville arbejde for A?

Talen var god og den pure sandhed.
En skam udfaldet blev som det blev :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
MarcusMarcusSkrevet 08/02-05 22:45, rettet 08/02-05 23:36 
Hardballer>
Hvorfor skal vi flytte? Vi_er_danskere og det er \"de\" ikke..

Endnu en generalisering. Og anden generations indvandrere er lige så meget danskere som os, og de er afhængige af deres forældre.

Og i skal flytte så i kan få jer en perfekt verden hvor det kun er hvide for så er der ingen problemer overhovedet.
Og samtidig kan vi så få et bedre styre her i DK og genvinde den tabte status.

I øvrigt siger jeg selv, at jeg ikke er racist. Jeg kan sagtens komme med racistiske bemærkninger hvis jeg ser noget i fjernsynet. Skide p**k** osv. Det betyder da ikke nødvendigvis jeg er racist?

Altså, for det første generaliserer du mht. udlændinge på mange punkter, med ord som de og lignende. Det at du er træt af dem der laver ballade er selvfølgelig klart. Udlændinge er mere i fokus og dem der laver ballade er ofte født i Danmark og er derved danskere præcist ligesom dig, så hvis de skal sendes hjem til der hvor deres forældre kommer fra, så kan de lige så godt sende mig eller dig derned hvis vi laver kriminalitet. Nej, det er selvfølgelig ikke løsningen, hvis de laver kriminalitet er det vores problem, vi har inviteret dem her op og mange af de unge er født her. Det er op til os at løse et problem og når det er vores problem skal det ikke sendes videre, det skal behandles som med andre danske børn med fokus på at de konstant er presset af rascisme fra dansk folkeparti og uvidende rascistiske bedsteforældre som du taler om. Prøv du at rende rundt konstant og være mistænkt for et eller andet, ville du være tilpas? Synes du at det ville være fair og i orden at du bliver mistænkt fordi en anden dansker(og i deres tilfælde er det mange forskellige lande der regnes under et) begår kriminalitet?

Det ville jeg jo aldrig sige til en der kunne opføre sig ordentligt, og egentlig burde jeg slet ikke at sige det, men nu er jeg bare godt træt af dem. Jeg er self. ikke træt af dem alle, men dem der laver ballade.

Det er jeg også, samme gælder danskere. Og et velfærdssamfund som venstrefløjen vil forbedre hjælper bestemt på dette i stedet for pengebesættelse og egeninteresser.

Jeg ved ikke om dit forvirrede hovede bare vil være imod, men det er nu engang min mening. Jeg siger ikke de skal smide alle ud, og lukke og slukke. Det kunne da bare være rart, med et danmark med danskere. Og så bruge penge på at hjælpe dem i deres land.
Hvis de endelig skulle herop, så skulle de tvinges i arbejde, og tvinges til at lære dansk, hvis de ikke ville det, så skulle de tilbage.. Hvis de blev tager for noget slemt, så skulle de hjem, og tyveri 3 gange, eller sådan noget, hjem..

Jeg synes først at du skal sørge for at de får en ordentlig behandling så vi ikke ligefrem ønsker at de begår kriminalitet så de smides hjem. Iøvrigt er det unfair at danskere så kan overfalde og gennembanke indvandrere men indvandrere så ikke kan forsvare sig fordi de har disse ting at holde øje med. Det er ikke ligestilling. Hvis de laver kriminalitet må vi finde problemet og løse det, en stor del er integration andre dele kunne være som danske begrundelser...socialt belastede områder hvor ghettoer typisk placeres fx.

Wehner>> Mange tak, det hjælper bestemt.

JAA>> Ok, det havde jeg vidst misforstået så.
Men jeg tror dog langt fra at østasiateres er integrerede, de er blot meget mindre i profil fordi de holder sig indelukkede og ikke ytrer sig og det håber jeg BESTEMT ikke at det er det Danmark gerne vil have af dets invandrere og flygtninge. For det er igen en rascistisk holdning der er baseret på intolerance og egoisme som siger at vi er bedre og mere værd en dem fordi vi tilfældigvis er født i landet og er hvide(som nævnt er en stor del af invandrerne og flygtningene også født her)

Baggy>> Hvis stemmen går til DF så hjælper det dem alligevel til at få flere mandater hvor Pia K står i spidsen. Det samme gælder en stemme på højrefløjen som støtter DF. Det er efter min mening begrundelse nok til at stemme på venstrefløjen.

Hardballer>
Selvfølgelig laver danskere kriminalitet, men ikke i lige så stort omfang. Og så har udlændingene fået lov til at opholde sig i danmark, fordi der er krig osv. i deres eget land. De er åbenbart totalt ligeglad med at vi har givet dem en ny livschance. Nu har de muligheden for at spille bøf med løg hver aften, og ikke gnaske markens sidste majs.
Problemet, tror jeg, er at de lukker sig inde. De byder ikke nye ting velkommen. Det gjorde asiaterne, og dem er vi jo mere end glade for.

Jeg tror ikke de er ligeglade med det vi har givet dem men nu ved jeg ikke hvor meget medbestemmelse du reelt har haft i at de er kommet ind i landet til at starte med?
men ja, det er fint at de er kommet ind, men de mange gange nævnte problemer med integration og ansøgninger om opholdstilladelse og ansøgninger om dansk statsborgerskab som tager ekstremt langt tid at behandle hjælper bestemt ikke på sagen. Jeg så et program om emnet hvor man hørte om effekten fra flygtningenes side som er dem der oplever alle disse ting vi kun læser om.
Jeg tror gerne at de vil byde nye ting velkommen men hvad tænker du på som asiatere(endnu en generalisering iøvrigt) har accepteret og tilpasset sig til? Jeg kan kun se at de er mindre i fokus bl.a. fordi de holder sig til deres chinagrillbarer etc. som jeg egentligt synes er meget ærgeligt fordi de ikke er med til at åbne vores accept overfor det fremmede.

Core>> En del af dine spørgsmål har jeg besvaret i det tidligere(i samme indlæg)

men racismen består også ganske enkelt i en generalisering hvor indvandrere(ligegyldigt hvilket land de er fra, men hovedsageligt, folk med sca. amme hudfarve som folk fra fx. tyrkiet.) mistænkes for kriminalitet. Du dømmer dem her på baggrund af deres hudfarve og ikke deres holdninger. At Hardballers farmor låser bildøren når der kommer indvandrere forbi gøres ud fra deres hudfarve og er derved en rascistisk handling. Det samme gælder som nævnt hvis du tog til Aghanistan og blev foragtet fordi en anden hvid som George Bush angreb Irak.
Hvis det ikke er rascistisk så ved jeg ikke hvad det er.

At jeg ikke oplever synderligt mange indvandre problemer(udover racisme) tror jeg ikke gør den store forskel. Jeg taler ud fra tekster og udsendelser og andre mennesker om indvandrere som er ligesom mig selv på trods af at jeg er født i Danmark. Derimod har du egne oplevelser som i mange tilfælde kan give meget subjektive unuancerede syn på emner. Se fx. på moderen hvis 2 årige søn blev dræbt i 1993 af 2 på 10 år, hun ønsker at disse to der gjorde denne grufulde handling skal henrettes, spørgsmålet er om det er en fair straf? en stor del af befolkningen bakker hende op men jeg vil klart hævde at det ville være meget barbarisk og udemokratisk at gøre og et demokratisk samfund ville ikke kunne fungere på denne måde da disse børns venner eller forældre der måske kender dem nu så vil søge hævn osv. osv.

Mere omkring det nævnte og meget lærerige show....hvis man lytter og ikke blot hører.
SumezSumezSkrevet 08/02-05 22:46 
Ang. racisme-diskussionen, er det selvfølgelig lige slemt at fordømme andre racer som andre seksualiteter.
Men at fordømme en bestemt religion, kan vist ikke falde under racisme. Der er jo alle muligt gode grunde til at have noget imod flere religioner, hvor selv dårlige erfaring og kedelige statistikker ikke kan retfærdiggøre at man bedømmer den enkelte person udelukkende ud fra personens race eller seksualitet. Fordømmelse af religion må snarere falde under ytringsfriheden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RonaldoRonaldoSkrevet 08/02-05 22:49 
Hardballer >

Jeg kender masser af mennesker herude. Jeg kender også mange negative typer. Jeg behøver ikke at "løbe" med de typer, for at vide hvad der sker. Jeg er der hver gang der er masse slåskamp på stationen. Det er selvfølgelig ikke fordi jeg personligt er involveret, men fordi jeg kender folk der kender folk.

Det undrer mig at du fokuserer så meget på de fremmede. Hvis du kender folk der kører den slags livsstil, så ved du lige så godt som mig, at det ikke kun er tyrkerne, pakistanerne eller araberne. Der er masser af danske tæskehold derude. Mentaliteten er ikke forbeholdt fremmede. Der er bare nogle individer derude, som er totalt ligeglade med det hele.
TweelTweelSkrevet 08/02-05 23:50 
Hanky>
Havde han ikke selv sagt at han gik af sin post, og bare fortsat ville arbejde for A?

Jeg mente hans job som Folketingspolitiker. Formandsposten er mig bekendt ulønnet.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
RaGeRaGeSkrevet 08/02-05 23:52, rettet 08/02-05 23:55 
Snowman>
Så er den røde klub da vidst samlet. Lad os alle sætte i en rundkreds og holde hinanden i hånden. Peace on earth og jeg ved ikke hvad. Jeres indlæg er jo til at brække sig over.

Jeg kunne ikke være mere enig med dig Snowman. Jeg stemmer personligt ikke selv på DF, men hader de folk der råber op og kalder folk for racister, hvis de gi' r deres stemme til DF (jeg væmmes).
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 09/02-05 00:10, rettet 09/02-05 00:10 
Skal man nu være rød for at være i stand til at se hvor langt ude, DF er?
I så fald er det kun endnu mere sørgeligt at de røde partier kun fik 41% af stemmer..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 09/02-05 00:10, rettet 09/02-05 00:20 
Marcus F.M>
Hmm kommentarer må skrives senere men det bliver nærmest en gentagelse af hvad jeg lige har skrevet da begrundelserne for at stemme på DF ofte er primitive og unuancerede.

Jeg får psykisk kvalme af at tænke på det land jeg lever i med så mange rascister. Måske i skulle flytte til den sydlige del af USA og støtte Bush regeringen i renselse etc.

(Ja en overdrivelse, men det er galt det her)

Det er jo ikke farven vi hader, men folk der ikke fatter at opføre sig ordentligt. Din måde at dømme folk på er faktisk latterlig og du burde hellere ta' skyklapperne af og se realiteten i øjnene. Hvordan kan det være vi hovedsagligt får folk fra muslimske lande? Jeg mener ikke islam og demokrati hører sammen, da man simpelthen ikke kan sætte religion over lovgivning og normer i et velfærdssamfund som Danmark og det har de fleste altså problemer med at forstå og der mener jeg bestemt opdragelsen (igennem islam) skaber hadet mod demokratiet og selve mennesket i vesten. Jeg vil ikke feje alle under en kam og generalisere, men tendensen er altså, at folk fra hovedsagligt muslimske lande har problemer med at opføre sig ordentligt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
salsalSkrevet 09/02-05 00:15, rettet 09/02-05 00:16 
Jeg er uenig. Til gengæld bliver jeg irriteret over 'peace on earth'-kommentaren. Faktisk bliver jeg rasende. Er man nu pludselig en tree-hugger, fordi man rent faktisk bekymrer sig om menneskers lighed og frihed? Under Vietnam-krigen havde man også et nedsættende ord om folk, som var imod krigen. Et nedsættende ord om folk, der var IMOD krigen? Hvad fanden er meningen? For mig at se, er forskellen ikke særlig stor.

At islam og demokrati ikke hører sammen er idiotisk at postulere, med mindre man da også vil indrømme, at kristendom og demokrati heller ikke hører sammen.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 09/02-05 00:21 
Religion og demokrati hører ikke sammen.
Men demokrati er også noget lort alligevel.

Og, ja, jeg er helt enig med dig, den der "peace on earth"-kommentar er både provokerende og samtidig kvalmende, fordi det lige pludselig skal fremstilles som værende "pinligt" at foretrække fred fremfor krig. Helt ærligt, det er sguda et en latterlig måde at se på venstrefløjen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 09/02-05 00:24, rettet 09/02-05 00:26 
Jeg tror bestemt mange muslimer ønsker et præstestyre herhjemme hvis det var muligt.

Kristendommen er nu til dags så moderniseret og fleksibel, at den sagtens kan kombineres med demokratiet.

Der er selvfølgelig mange muslimer der nyder vores frihed herhjemme, men desværre har mange yngre tendens til, at søge hen til deres muslimske rødder.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 09/02-05 00:30 
Hardballer>
Jaes: Nu bringer jeg igen Asiaterne på banen - de startede med samme vilkår.. Må indtømme at jeg aldrig har set en Asiater i en slåskamp, hørt om nogen af mine venners venner der har lavet et knæk osv. Det er sjældent det er andet end "de mørke" der gør det. Ikke fordi jeg kun kommer i de kredse - OVERHOVEDET ikke.. Vil ikke være sammen med dem, når de er som de er.
Har da nogen, men siger jo heller ikke det er alle der ikke kan finde ud af at integrere sig..

Jeg er ikke med. Har ovenstående noget specielt med mit indlæg at gøre?
PapandPapandSkrevet 09/02-05 00:50 
Sal og Sumez: Peace on Earth kommentaren var netop for at provokere. Akkurat som jeg bliver provokeret, når folk kalder højrefløjen racister. Begge kommentare er på samme niveau, og jeg gav blot igen af samme skuffe.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RonaldoRonaldoSkrevet 09/02-05 00:51 
RaGe >

Du kommer med mange stærke udtalelser vedrørende Islam. Hvor meget ved du konkret? Du ved garranteret lige så meget, som så mange andre der har travlt med at nedgøre det. Det vil sige ingen ting.

Kristendommen er ikke moderniseret. Det kan være at fortolkningen har ændret sig, men det første blæk kan stadig findes frem. Jesus har stor betydning for Koranen, og Kristendommen er bygget på selv samme profet. Biblen og Koranen er ikke to vidt forskellige verdener. Jeg oplever det sådan, at de unge, som laver mest ballade, er ofte dem som er mest fraværende fra deres religion.

I vores frie land (m. begrænset frihed) skal alle have samme rettigheder. Alle skal have ret til at dyrke deres religion og kultur. Demokrati er bare teori. Teoretisk set kan det kombineres med alt.
RaGeRaGeSkrevet 09/02-05 01:19, rettet 09/02-05 01:23 
Du har nok ret angående min viden omkring islam og den kan selvfølgelig tolkes på mange måder, men det ændrer ikke mange muslimers syn på demokratiske og vestlige normer.

Her sætter vi ikke religionen over lovgivningen.

Den med begrænset frihed herhjemme er jeg også enig i, da vi mere og mere udvikler os til et overvågningssamfund.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
CoreCoreSkrevet 09/02-05 08:06 
Marcus F.M>
Core>> En del af dine spørgsmål har jeg besvaret i det tidligere(i samme indlæg)

Jeg har ikke stilt nogle spørgsmål...
Marcus F.M>
Core>> At jeg ikke oplever synderligt mange indvandre problemer(udover racisme) tror jeg ikke gør den store forskel. Jeg taler ud fra tekster og udsendelser og andre mennesker om indvandrere som er ligesom mig selv på trods af at jeg er født i Danmark. Derimod har du egne oplevelser som i mange tilfælde kan give meget subjektive unuancerede syn på emner.

Så længe du snakker ud fra tekster og udsendelser, mens jeg snakker ud fra egne oplevelser, så er jeg da vist ikke den af os to der har et unuanceret syn på emnet. Og netop det at du sidder i en østjysk flække og ingen oplevelser har af samme slags, giver dig lige præcis NADA ret til at udråbe folk til at være unuanceret og uvidende...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
The DaneThe DaneSkrevet 09/02-05 09:07 
Grunden til jeg mente Lykketoft var lidt af en dårlig taber ligger mest i, at han ikke er fuldkommen realistisk med hvad han sagde - ja, der var nok nogen "angreb" (lagde selv kun mærke til det sidste fra Fogh), men de kom da vist også selv med nogen stykker på samme niveau. Det, og som sagt det med han ikke kunne se hvor barnligt socialdemokraterne havde opført sig tidligere.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 09/02-05 15:20 
Snowman>
Sal og Sumez: Peace on Earth kommentaren var netop for at provokere. Akkurat som jeg bliver provokeret, når folk kalder højrefløjen racister. Begge kommentare er på samme niveau, og jeg gav blot igen af samme skuffe.

At nogen udtaler sig dumt, er da ikke nogen grund til at udtalelse sig ligeså dumt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 09/02-05 16:34, rettet 10/02-05 07:44 
Core>>
Jo jeg har, det er blot forskellige former for viden, min er rationel hvor din er empirisk. Og hvem snakker om RET til at udtale mig....vil du også have censur indført som støtte af DF?

Og nej, jeg har ikke nogen oplevelser af den slags men er det nu en nødvendighed? Der er indvandrere her i området, jeg ser tit indvandrere og taler med indvandrere ind i mellem når jeg går forbi dem på gaden etc.
De indvandrere/flygtninge jeg har mødt som er en uendeligt lille del af dem der er i landet(ligesom ved dig) har været ganske flinke og langt mere åbne end de mange kedelige og grå danskere. "Tilføjelse" Se evt. americanpictures showet som jeg tidligere henviste til, det fortæller lidt om den lukkede adfærd de fleste danskere har sammenlignet med fx. USA. Og i showet mente han tilmed at vi danskere var langt værre racister end ku klux klan medlemmer. Fordi at klu klux klan medlemmer blot søger opmærksomhed og har mange sorte venner og fordi de hvis de havde været racistiske ikke lægger skjul på det, den danske racist er netop som dig en der mener at indvandrere er problemet og stemmer DF fordi du tror at det løser dine problemer.

Snowman>> Du udtalte dig også først så indrøm bare at det var en fejl. Ergo er
Snowman> jeg gav blot igen af samme skuffe.
forkert.
Desuden mener jeg selvfølgelig at din udtalelse er langt fra sandheden da du jo kan se her hvem der støtter venstrefløjen som er personer der ofte har markante holdninger som de gerne udtrykker klart og derfor ikke har fred fremfor alt men derimod tror at venstrefløjens løsninger på problemerne er bedre.

Og hvorfor kalder jeg højrefløjen racister? Som nævnt så er en generalisering med at sige at indvandrere laver mere kriminalitet og tale om dem som en samlet enhed konstant i stedet for at tale om enkelte personer racisme. Det er jo ikke fordi de alle sammen er medlem af en klub der prioriterer vold eller lignende de er præcist som os hvor nogen laver kriminalitet som os.

Og det er også racistisk at sige at de at frygte dem da det stadig er under 50% der overskrider loven og det er derved mere undtagelsen end det er reglen. At sende indvandrere hjem og sige at de skal hjælpes der hvor de er og samtidig ønske at ulandsbistanden skal ned er iøvrigt en latterlig dobbeltmoralsk adfærd som sikkert er et trik for at få flere stemmer.
Men hvorfor taler jeg så om hele højrefløjen som racister? Fordi alle der stemmer på et parti på højrefløjen automatisk bakker op om omkring en regering med DF som et meget vigtigt støtteparti. Og jeg mener bestemt at DF er racistiske selvom det selvfølgelig er noget de ikke siger højt selv og indrømmer da det er ulovligt. Ergo: At vælge at stemme på højrefløjen er at acceptere DF som støtteparti og ved at støtte DF som støtteparti støtter man racisme. Når man selv vælger at støtte racisme må man også acceptere at man er racistisk. Hermed ikke sagt det samme som at i er racistiske normalt. Men handlingen har et element af racisme i sig.

Iøvrigt er graden af racisme selvfølgelig langt mindre end en direkte stemme på Pia K eller bare en stemme på DF. Og det er ikke fordi det ikke er helt uforståeligt hvis man i sin opfattelse synes at venstrefløjen tager grueligt fejl at man så stemmer på højrefløjen og så accepterer den grad af racisme der følger med.

<Rettelse>
Men som nævnt er racisme kun en del af undergrunden i DF og det er nok mere en del af vælgerne der er racistiske i stedet for partiet, så jeg skulle måske kalde vælgerne snæversynede og intolerante i stedet for at de er racister/laver en racistisk handling.
JAAJAASkrevet 09/02-05 16:37 
Marcus F.M>
JAA>> Ok, det havde jeg vidst misforstået så.
Men jeg tror dog langt fra at østasiateres er integrerede, de er blot meget mindre i profil fordi de holder sig indelukkede og ikke ytrer sig og det håber jeg BESTEMT ikke at det er det Danmark gerne vil have af dets invandrere og flygtninge. For det er igen en rascistisk holdning der er baseret på intolerance og egoisme som siger at vi er bedre og mere værd en dem fordi vi tilfældigvis er født i landet og er hvide(som nævnt er en stor del af invandrerne og flygtningene også født her)

Det er slet ikke mit indtryk, at de holder sig indelukkede og ikke ytrer sig. Det er heller ikke mit indtryk, at danskere føler sig bedre end østasiater, så resten af dine udtalelser stiller jeg mig helt uforstående overfor. Det virker mere som klichéfyldte paroler end et gennemtænkt svar.
MarcusMarcusSkrevet 09/02-05 16:40 
JAA>> Ok, sådan har mine egne oplevelser bare været, og udtalelsen er samtidig baseret på et tv program omkring emnet hvor man så dem holde sig til sig selv og de omtalte problemet etc.

Det var dog en del tid siden...det kan være at det er blevet bedre siden og forholdene er anderledes andre steder nu.
HardballerHardballerSkrevet 09/02-05 17:04 
jaes>
Hardballer>
Jaes: Nu bringer jeg igen Asiaterne på banen - de startede med samme vilkår.. Må indtømme at jeg aldrig har set en Asiater i en slåskamp, hørt om nogen af mine venners venner der har lavet et knæk osv. Det er sjældent det er andet end "de mørke" der gør det. Ikke fordi jeg kun kommer i de kredse - OVERHOVEDET ikke.. Vil ikke være sammen med dem, når de er som de er.
Har da nogen, men siger jo heller ikke det er alle der ikke kan finde ud af at integrere sig..

Jeg er ikke med. Har ovenstående noget specielt med mit indlæg at gøre?

Mener du skrev noget om deres ringe mulighed for at integrere sig.. Gider ikke til at læse det hele igennem for at finde det..
CoreCoreSkrevet 10/02-05 00:35, rettet 10/02-05 00:44 
Marcus F.M>
Core>>
Og hvem snakker om RET til at udtale mig....vil du også have censur indført som støtte af DF?

Fair nok, så stryg "ret" og indsæt "virkelighedsnær begrundelse". Hvis du gerne vil have bare nogle få til at tage dine udvandede og selvglorificerende "red verdenen"-kommentarer alvorligt, duer det sgu ikke bare at sige "Jeg kalder jer alle sammen racister, uvidende, unuanceret og Bush-tilhængere, for det har jeg RET til".

Marcus F.M>
Og nej, jeg har ikke nogen oplevelser af den slags men er den slags men er det nu en nødvendighed?

Ja, i hvert fald hvis du gerne vil kunne modsige alle os der forgæves har forsøgt at få dig til at fatte, at vores foragt for terroriserende unge med indvandrerbaggrund ikke har en s**d at gøre med racisme.

Marcus F.M>
De indvandrere/flygtninge jeg har mødt som er en uendeligt lille del af dem der er i landet(ligesom ved dig) har været ganske flinke og langt mere åbne end de mange kedelige og grå danskere.

Lad mig se, du har et problem med folk der stemmer for VK-regeringen, fordi at dem mener du er racister. Det var der jo så et flertal af landets befolkning der gjorde. Du har også et problem med de kedelige grå danskere, og mange af dine tidligere udtalelser tyder på at du også har et problem med "ikke-vegetarer", censur-modstandere og det fåtal (som det forhåbentligt er) der taler for Bush.

Er det efterhånden ikke dig der udviser tegn på fordomme, racisme, og generel had til folk med selvstændig tankegang?

Og med hensyn til dit syn på at de ikke kan kaldes for udlændinge fordi at de er opvokset i Danmark, så syntes jeg at næste gang du er i en storby. Så skulle du tage fat i den første unge indvandrer med Nike træningsbukser, Schott-jakke og olie i håret, og spørge ham om hvilken nationalitet han har. Hvis du er heldig nok til at han ikke trykker din næse ind i bagenden af kraniet på dig, så kan du være sikker på at det sidste svar du får fra ham er "dansker".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 10/02-05 00:45 
Men hey! Venstre vandt, så her:

Fordi at jeg tror du trænger...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 10/02-05 00:46 
...og tør så øjnene.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
salsalSkrevet 10/02-05 02:31, rettet 10/02-05 02:32 
Uha, Core, hvor er du ghetto-smart. Nu er jeg vokset op et sted, hvis sociale fordeling ligner de værste sjællandske indvandrer-ghettoer, og personligt har jeg været ved at blive slået ihjel af flere danskere end indvandrere. Så derfor: Der er ikke noget indvandrer-problem! Overhovedet!

Er det ikke lidt den retorik, du selv bruger? Du kan tale for dig selv om dine egne oplevelser, men du kan aldrig påpege problemets størrelse ud fra dybt subjektive indtryk.

(Og for en god ordens skyld mener jeg også, vi i Danmark har et integrationsproblem, men det skyldes i høj grad, at vi har behov for konstant at udtrykke, at vi i Danmark skal have 'dansk' kultur som udgangspunkt. Men det er også fint nok. Så kan I jo sidde og gnaske i jeres spegepølse-madder og drikke jeres Faxe (Fra fad), mens vi andre bekymrer os om de ting, der betyder noget. Dansk kultur er helt ærligt ikke noget at værne om.)
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MarcusMarcusSkrevet 10/02-05 08:03, rettet 10/02-05 08:05 
Det er jo for latterligt Core, du beviser selv at man ikke kan diskutere sagligt med dig...men lidt svar alligevel:

Som nævnt, jeg har oplevelser med indvandrere, de er lige så gyldige som dine :) Hvor vil du hen med det?
Jeg sagde at det var en racistisk handling som muligvis skal trækkes tilbage men uvidende og unuancerede mht. invandrer politikken står jeg ved. Jeg sagde ikke i var Bush tilhængere heller, jeg sagde at nogle af jer måske vil passe godt ind i Bush's billede på verden og derved ville kunne passe godt ind i sydstaterne i USA da jeg netop tror de har en lignende indelukkede og snæversynede indtryk af flygtninge og indvandrere. Det er dog sorte derovre i stedet.

Og jeg kan ikke se selvgloriceringen i det hele, som de fleste andre mennesker med idealer forsøger jeg at finde ud af hvad der er rigtigt og forkert og så følger jeg selvfølgelig det jeg synes er rigtigt. Og hvis jeg synes disse ting er de rigtige så vil jeg med glæde prøve at sprede dem, i dette tilfælde accept og respekt. Iøvrigt er det jo en diskussion, målet er at finde frem til det rigtige, ergo argumenterer jeg selvfølgelig for det jeg synes er det rigtige og mod det jeg synes er forkert. Hvis modparten så har ekstremt gode argumenter så vil jeg med glæde skifte holdning, men det er ikke tilfældet.

Core >Ja, i hvert fald hvis du gerne vil kunne modsige alle os der forgæves har forsøgt at få dig til at fatte, at vores foragt for terroriserende unge med indvandrerbaggrund ikke har en s**d at gøre med racisme.

I så fald bør du også foragte danskerne, de har mindst lige så mange negative sider, hvorfor kigger du ikke på dig selv og de danske folk som du er enige med og overvejer om der måske også er noget i vejen med jer selv? Ligesom der er noget i vejen med mig på andre punkter som bliver mindre og mindre med tiden.

Core>
Lad mig se, du har et problem med folk der stemmer for VK-regeringen, fordi at dem mener du er racister.

Nej, de har støttet racismen ved at stemme på højrefløjen. Det har jeg noget imod ja.

Core >
Du har også et problem med de kedelige grå danskere, og mange af dine tidligere udtalelser tyder på at du også har et problem med "ikke-vegetarer", censur-modstandere og det fåtal (som det forhåbentligt er) der taler for Bush.

Er det efterhånden ikke dig der udviser tegn på fordomme, racisme, og generel had til folk med selvstændig tankegang?

Jeg vil gerne have et mere åbent folk ja, men et folk bliver jo aldrig perfekt alligevel så der kan altid findes ting som man gerne vil have forbedret. Og jeg var imod censur fortalere, ikke modstandere. Det er jo ikke et fåtal der taler for Bush når han blev genvalgt.

Nej, jeg foretrækker at folk har en selvstændig tankegang.

Ja, jeg accepterer ikke ikke vegetarer fordi at de er skyldige i en masse pinsel og andre torturlignende forhold som at være i et bur i et helt liv. Jeg kan sagtens uddybe det mere hvis det er....

Og med hensyn til dit syn på at de ikke kan kaldes for udlændinge fordi at de er opvokset i Danmark, så syntes jeg at næste gang du er i en storby. Så skulle du tage fat i den første unge indvandrer med Nike træningsbukser, Schott-jakke og olie i håret, og spørge ham om hvilken nationalitet han har. Hvis du er heldig nok til at han ikke trykker din næse ind i bagenden af kraniet på dig, så kan du være sikker på at det sidste svar du får fra ham er "dansker".

Du kunne jo prøve det samme med en dansker, du skal dog først klæde dig ud som en invandrer så du ved at han har fordomme overfor dig inden du tager fat i ham.
141 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig