X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo-filmen


Svar
amigaforeveramigaforeverSkrevet 06/02-05 14:59, rettet 06/02-05 15:03 
Screenwriter til Halo-filmen er fundet. Mon filmen bliver ligeså god som spillet?

Halofilm
76 emne(r).
1 2 > »

Svar
amigaforeveramigaforeverSkrevet 06/02-05 14:59, rettet 06/02-05 15:03 
Screenwriter til Halo-filmen er fundet. Mon filmen bliver ligeså god som spillet?

Halofilm
NaieraNaieraSkrevet 06/02-05 15:02 
Jeg tror grise flyver før Halo-filmen bliver noget nær så god som spillene.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 06/02-05 15:17, rettet 06/02-05 15:35 
Hvis James Cameron eller Ridley Scott instruerede.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
John DoeJohn DoeSkrevet 06/02-05 16:38 
Naiera>
Jeg tror grise flyver før Halo-filmen bliver noget nær så god som spillene.


Grise flyver da!
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
DarkenDarkenSkrevet 06/02-05 16:44 
Alex Garland (28 Days Later, The Beach)
'nough said =(
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CoreCoreSkrevet 06/02-05 16:51 
Med Garland på manus, så er der da rimelige odds for at det bliver Danny Boyle i instruktørstolen, så helt galt kan det da ikke gå.

Problemet er nok nærmere at lave et manus over Halos historie (eller mangel på samme), som vil tage sig godt ud i en film...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OkottaOkottaSkrevet 06/02-05 17:01 
Core>
Med Garland på manus, så er der da rimelige odds for at det bliver Danny Boyle i instruktørstolen, så helt galt kan det da ikke gå.

Med Danny Boyle kan det desværre gå meget galt; Han har lavet én god film (Trainspotting), og resten har været....knapt så godt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RuneSPRuneSPSkrevet 06/02-05 17:18 
28 Days later var nu ok IMO... ikke videre fantastisk, men "fair nok"...
jaesjaesSkrevet 06/02-05 17:45, rettet 06/02-05 18:08 
I betragning af, at flere af Danny Boyles film har opnået over 7.0 på IMDB, synes jeg I er temmelig subjektive, når I afskriver ham som uværdig til jobbet :)

Jeg har ikke set 28 Days Later, men fx Shallow Grave er ret fed (og klam!), og så synes jeg trods alt, at The Beach er bedre end så meget af det sædvanlige HW-crap, vi må lægge øjne til. Ikke på nogen måde en fantastisk film, men I vil måske hellere have Uwe the Poo til at styre showet? ;)

EDIT: Sooo sorry, det var vist kun Okotta, der brokkede sig over Danny Boyle. Det var nok Darkens kommentar om Alex Garland, der fik mig til at tro, at han også havde set sig ond på Danny Boyle :)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 06/02-05 18:12 
En oplagt instruktør til dette projekt ville da være Uwe Boll ;) Han har da god erfaring med "spil til film"-produktioner. Så er der da dømt makværk...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
OkottaOkottaSkrevet 06/02-05 18:49 
Danny Boyle er ikke action-film instruktør - længere er den ikke.

En Halo filmatisering ville kræve stort anlagte actionscener, masser af flotte eksplosioner, effekter i spandevis, osv osv, og det har Boyle ikke ligefrem beskæftiget sig med, i sin karriere.

En sådan filmatisering ville iøvrigt hverken Cameron og/eller Scott sikkert være interesseret i. Man giver ikke en spil-filmatisering til to af de mest visionære sci-fi instruktører i verden - helt ærligt, hvor kikset er det.

Og hvad mon der ville ske hvis nogen pludseligt krævede, at Master Chief skulle ta' hjelmen af? Mon det samme ikke ville ske, som dengang Judge Dredd tog hjelmen af, og Sylvester Stallone var indenunder = Fansene brød sig meget lidt om det.

Måske man bare skulle sætte Uwe Boll på opgaven; Så er det ihvertfald så godt som garanteret, at der ikke kommer en fortsættelse, og så kan man istedet gå og mindes Halo for det det er = To gode videospil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 06/02-05 19:06 
Okotta>
længere er den ikke.

Det er den åbenbart, siden du før skrev, at han kun har lavet én god film - det er to vidt forskellige konklusioner :)

Det sagt, så tror jeg heller ikke, at det bliver ham, der får opgaven. En mere erfaren action-instruktør er mere oplagt.
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/02-05 19:29, rettet 06/02-05 19:31 
Ville det ikke bare være bedre hvis den var animeret?

1)bruge de originale stemmer

2)Bare tanken om de effekter, kulisser etc der skulle bruges for at være tro mod halos massive urban action etc, ville være sindssygt. Et så stort dedikeret budget tror jeg ikke de ville bruge i en feature film.

Jeg tror det virkelig kunne blive godt hvis de lavede det i en Animatrix "The second Renasance(sp?)" stil!?


EDIT: Jeg syntes at 28 days later var fed. Okay, måske ikke "Romero day of the dead trilogy fed" Men da stadig cool nok. Slutningen var dog bare lidt underlig.

Jeg syntes at den films zombier var meget mere skræmmende end det crap du finder i andre zombie film.

"WAHH" et walking corpse. "Hjælp mig" en eller anden nekrofil.. hjælp mig.
Well crucify the insincere tonight...
DarkenDarkenSkrevet 06/02-05 21:23 
Jeg tænkte på historien af 28days, selve visualizeringen var der som sådan ikke noget galt med, synes bare storien var bare endnu en i rækken af zombie film

Sådan som jeg ser på det, ønsker jeg en WOW film eller slet ingen.. .jeg glædede mig sindsygt til AvP og det var bare skuffende, selv hvis jeg prøver at se den film som standalone, ville den stadig ikke nå over "ok" niveauet og dette ønsker jeg ikke sker for halo... det er ikke et kønt syn når en voksen mand græder højlydt i en biografsal.

Og da der lige blev kommenteret Uwe, såååå... bloodrayne.... når de ikke engang kan få traileren til at virke fed, så forventer jeg ikke rigtigt noget fra selvefilmen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 06/02-05 23:18 
Darken>
Alex Garland (28 Days Later, The Beach)
'nough said =(

Ikke for at beskytte Alex...

men Nutidens største Bfilms forfatter, med film som Badtaste, meet the Freakels.
instrueret nu også Lord of the ring...
så der er vel et spinkelt håb..

men nu har Bungie også sagt (eller ønsket) at det skulle være Ritley Scott som skulle være instruktør hvis der nogen sinde skulle laves en Halo film...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SumezSumezSkrevet 07/02-05 01:28 
Har du nogensinde set Meet the Feebles og Braindead? De er lavet på et lavt budget, men de er faktisk ret velgjorte. De er jo netop lavet med henblik på at være morsomme. Peter Jackson er bestemt ikke en instruktør på B-filmsniveau, uanset om man tæller LotR med eller ej.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 07/02-05 03:05 
Ritley Scott <--- DET kunne være sååå nice.... så bare et ordenligt script så ville den være hjemme! =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 07/02-05 15:16 
Sumez>
Har du nogensinde set Meet the Feebles og Braindead?

ja også i den grad... de er herre skægge.. ;-)
--
Hentyder bare til denne gamle nyhed:
http://filmforce.ign.com/articles/567/567654p1.html
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KilroyKilroySkrevet 07/02-05 15:51 
Er jeg virkelig den eneste der synes at Braindead var en utrolig pinlig oplevelse? Jeg kunne sagtens se at den var lavet med henblik på at være sjov, men den var ikke sjov.

Anywhoo, jeg håber at hvis Halo bliver filmatiseret, så undlader de at "afhjelme" Chief. På den måde kunne de sagtens få Chief til spillene til at lægge stemme til film-Chiefen. Samtidig undgår man at fans forestilling af Chief ødelægges. Således som jeg har forestillet mig Chief (Og som jeg har tolket bøgerne) så er Chief "hvid". Men andre kan jo forestille sig Chief som en sort mand, og alene det kunne sagtens ødelægge filmen for folk...

Men hvis nogen virkelig går i gang med filmen, så går jeg den i møde med åbent sind. Og hvis den er elendig, så kan vi jo sagtens afskrive den, som alle fans gør hvis film ikke lever op til deres forventninger:P
Kilroy Was Here
RuneSPRuneSPSkrevet 07/02-05 17:12 
Der skal simpelthen være mystik over ham, hvis de tog hjelmen af ham ville det stort set ødelægge alt :)

Ligesom hvis at de lavede en Zelda film hvor Link begyndte at snakke - det ville slet ikke holde.
FrederikkellerFrederikkellerSkrevet 07/02-05 18:22 
Hvad med Uwe Boll?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 07/02-05 21:48 
he.. gad vide hvordan en Halo film ville være hvis det var Peter Aalbeck Jensen og Lars von trier som stod for filmen hehe
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KalicolaKalicolaSkrevet 08/02-05 09:50 
Halo filmen bliver noget L... præcis ligesom metroid filmen, he-man filmen, dungeon siege filmen.. arhh suk.. hvornår lærer de det?
For The Love Of The Game
RuneSPRuneSPSkrevet 08/02-05 15:51 
De har da bestemt alle sammen potentiale til at blive rigtigt gode - det er bare ikke rigtig lykkedes at lave en rigtig veludført spil >> film. (med undtagelse af Alone in the Dark - eller hva :D?)
WehnerWehnerSkrevet 08/02-05 16:00 
Darknon>
Halo filmen bliver noget L... præcis ligesom metroid filmen, he-man filmen, dungeon siege filmen.. arhh suk.. hvornår lærer de det?

Street Fighter animeen er glimrende. Så det _kan_ altså lade sig gøre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 23/08-05 21:04 
Så er der masser af officielt nyt om Halo-filmen. Det lader til, at Bungie tager projektet seriøst.

Ting som disse sætter mine forhåbninger i vejret:

Joseph Staten, Bungie.net
Finance the script yourselves," Peter urged, "Hire a writer, have him write something you love, then bring it to Hollywood with a simple message: ‘This is the movie we want to make. Who wants to make it with us?'"

It was a ballsy plan – just the sort of plan we like...

Omvendt siger fornuften mig, at filmen bliver craptastic, men artiklen lyder så lovende, som det nu kan lade sig gøre...

Go Bungie
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ValkyrieValkyrieSkrevet 23/08-05 21:31 
Dear god. Hvis dette her flopper vil det skade Halo seriøst:'(

RUN FOR THE HILLS!
Well crucify the insincere tonight...
Michael_Michael_Skrevet 23/08-05 22:34 
Men gjort rigtigt vil den åbne helt nye døre for Halo-franchisen.
Alex Garland er faktisk ganske habil, og ved hvordan man fortæller en historie. Han er først og fremmest forfatter og dernæst manuskriptforfatter.
Joseph Staten ved jo hvad det drejer sig om, så det ser da ikke helt skidt ud.
Nu mangler filmen så bare en instruktør som Michael Bay;)
KilroyKilroySkrevet 25/08-05 11:58 
Lad det være sagt med det samme, jeg sad og grinede sindsygt mens jeg læste den smøre fra Bungie.
Så længe filmen har en god historie, troværdige personer og gode effekter, så bliver filmen god. Apropos alle disse krav, er der nogen der vil købe et Eiffel tårn? Kun lidt brugt c;)
Kilroy Was Here
WehnerWehnerSkrevet 01/09-05 14:46 
Pludselig faldt det mig ind, at Ubisoft burde lave en Ghost Recon-film med Steven Seagal i hovedrollen. Det ville være perfekt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
lightyear dklightyear dkSkrevet 01/09-05 19:26 
eller forestil dig en ninja gaiden film med jet-li eller en anden psycho ninja skuespiller :) Og et budget som nasa.
are you CHICKEN?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/09-05 20:49 
Wehner>
Pludselig faldt det mig ind, at Ubisoft burde lave en Ghost Recon-film med Steven Seagal i hovedrollen. Det ville være perfekt.

LOL!

Med manus af Goyer! Goyer er den store action konge. Does it come in black?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 17/09-05 11:30 
Crap big time...

Uwe Boll har fået jobbet:-( Satans da også.. Han ødelægger jo alt.

Death of Halo.
Well crucify the insincere tonight...
KilroyKilroySkrevet 17/09-05 11:41 
Ja, for vi ved alle at IMDB ubetinget fortæller sandheden...
Jeg er 100% på at Bungie og co. aldrig vil få fat i Uwe 'Nightmare' Boll til at lave deres film.
Kilroy Was Here
GreaseballGreaseballSkrevet 18/09-05 16:23, rettet 18/09-05 16:23 
Som det er blevet nævnt i en anden tråd så er det ikke Uwe Boll der er instruktør på HALO filmen. :)

Tag det roligt
WehnerWehnerSkrevet 04/10-05 20:23, rettet 04/10-05 20:23 
Som nævnt, så er det nu officielt, at Peter Jackson er executive producer på Halo-filmen. Så langt så godt, men det jeg bed mest mærke i er dette:

Bungie.net
we’re also getting the combined talent of the mighty men and women of WETA in the bargain. From fabricating Covenant weapons to building life-sized Forerunner structures to accomplishing shot after shot of complex live-action/CG integration

Det betyder jo, at det i hvert fald næppe bliver det CGI-helvede, man kunne frygte. Meget gode nyheder.

Link...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ckruseckruseSkrevet 05/10-05 23:23 
Det er selvfølgelig godt at have et hold som WETA ombord, selvom ILM nok havde været mit valg til genren med deres erfaringer fra Star Wars.
DarkenDarkenSkrevet 06/10-05 03:58, rettet 06/10-05 04:04 
oooohh nice! Hvad kan man sige? Der er ihvertfald ikke nogen undskyldning hvis filmen flopper (hvilket jeg selvF ikke håber =P ) Valget af WETA har helt sikkert noget med tidligere arbejdserfarring (Peter Jackson har ihvertfald)

...

offtopic
http://www.wetaworkshop.co.nz/projects/filmography/film/neon_genesis
Andre end mig der har misset dette?? (tja hvad kan jeg sige jeg opsøger ikke ligefrem den slags oplysninger =)
Den er godt nok on hold, men mere end rygter er det da.

Kiggede lige kort rundt:
http://eva.trivialbeing.net/index.php

Alt for enig i dette punkt i deres FAQ:
"9. Will it be dumbed-down?
i.e. made less intelligent and more blatantly obvious for a larger audience
Probably. Sadly."

Kommer det nogensinde så langt, er jeg ret sikker på det flopper, så er jeg ligeglad om den så havde samme budget som en af stjernekrigs filmene... for jeg tror ikke man ustraffet kan give frie hænder med et projekt som dette.

edit:
bare så ingen behøver at hakke mig ned, så fandt jeg det selv:
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=7542&subid=95697#95697

Dark-Light>
Så kan I jo passende ser frem til live-action filmen der er på vej.
Jeg kan ikke få hænderne langt nok op.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 02/11-05 22:09 
Frankie har været på rundtur hos WETA. Mest løs snak for fanboys af enten Halo eller LotR.

Og jeg er jo begge dele!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/08-06 17:55 
Lidt nyt om filmen - denne gang med navngiven instruktør.

Neill Blomkamp's "Alive in Joburg" er ganske fornøjelig, så det giver da lidt ro i sjælen.

Blomkamp who?
WehnerWehnerSkrevet 10/08-06 19:08 
Dog ikke noget på hverken IMDb eller bungie.net endnu.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ckruseckruseSkrevet 11/08-06 07:41 
Spændende valg. Jeg håber bare han kan klare så stor en produktion som Halo bliver, men der kan Jackson vel holde ham i ørene ;-)
nerosnerosSkrevet 11/08-06 10:12, rettet 11/08-06 11:14 
Der skal bare en rigtig god instruktør på og det skal være en af de helt store denne gang, ellers tror jeg ikke på projektet. Selvom det skulle gå hen at blive sådan, er det ikke engang sikkert, at de kan klare så stor en opgave som det åbentbart er, at omformulere et computerspil til film. Vi har jo set det gang på gang.
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-06 10:01, rettet 21/08-06 10:02 
Jeg synes ikke, at det her lyder særlig positivt:

"Master Chiefs panser-rumdragt bliver ikke den samme i "Halo"-filmen som i spillene. Det fortæller filmens instruktør, Neill Blomkamp."

"Adspurgt om Master Chief vil afsløre sit ansigt i den kommende film, siger Neill Blomkamp blot: "Vi må vente og se."

Master Chief ændres
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 21/08-06 10:14 
Bede-x>
"Master Chiefs panser-rumdragt bliver ikke den samme i "Halo"-filmen som i spillene. Det fortæller filmens instruktør, Neill Blomkamp."

Det er af praktiske årsager. Dragten i spillet er svær at overføre til en "rigtig" dragt, mht. bevægelse, så de har måtte hugge en hæl og klippe en tå nogle steder. Det forklarede de også i det originale interview, mener jeg.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/08-06 12:46, rettet 21/08-06 12:50 
Fra interviewet: "Jeg bestræber mig på at ændre Master Chief mindst muligt, for der er nogle ting i 'Halo'-universet, som er hellige - og den kategori hører kan klart til i."

Jeg ville ikke bekymre mig. Det lyder jo til at han har forstået, at hvis han piller for meget, får han (og hans film) tæsk af et hobetal Halo-freaks. Så længe han holder sig til kosmetiske ændringer for at få designet til at virke gør det (vel?) ikke noget.

Men mht. at vise Chief-ansigt burde han melde klart ud: "No f.... way!" Jeg kan stadig høre ekko fra ramaskrigene over Stallones fjæs som Judge Dredd. At vise ansigt går jo også 100% imod "helligdommen". De kan lave alle de billeder af Mohammed de vil, men MASTER CHIEF? Så er der dømt jihad af apokalyptiske dimensioner.
nerosnerosSkrevet 21/08-06 13:02 
Neill Blomkamp! hmmm... Jeg har ingem tilføjelser andet end, at han har en inorm svær opgave og han har bare at lade være med at vise MASTER CHIEF ansigt.
Bashful Neophyte
KilroyKilroySkrevet 21/08-06 13:32 
Hyakotake>
Så længe han holder sig til kosmetiske ændringer for at få designet til at virke gør det (vel?) ikke noget.

Hvis man skal tolke efter hvordan Transformers fans reagerede på Optimus Primes flamme-bemaling og anderledes (mere realistisk) design, så tror jeg at selv kosmetiske ændringer får visse personers urinblære til at minde om en trykkoger.
Jeg vil egentlig ikke have noget imod at man så Chiefs ansigt, så længe det er trofast mod kanon, dvs. en kaukasisk mand med rødbrunt hår. Et lidt Kurt Russel-agtigt udseende vil jeg bestemt ikke kimse af;)
Kilroy Was Here
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-06 13:35 
Er han ikke lyshåret i bøgerne eller husker jeg forkert?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 21/08-06 13:39 
Kurt Russel med sit oblikatoriske slik action hår...NEJ TAK.
Så hellere Chuck Norris :))). Helt ærligt vi skal bare ikke se hans ansigt.
Bashful Neophyte
76 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig