X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zelda: The wind waker


Svar
StriferStriferSkrevet 30/04-03 11:39 
Hvad syntes i om dette spil?
Personligt syntes jeg det er fedt!!!
XBL Gamertag: ZeNtiX
131 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/05-03 13:51 
Rites >
Er der nogen du har gjort mere uret i tidernes løb end mig? :p


Hmmm... med fare for at male mig selv op i et hjørne... hælder jeg mest mod et "nej"
SephirothSephirothSkrevet 04/05-03 20:26 
Hvor langt er I kommet? Ingen spoilers, tak! Er selv lige kommet til The Tover of Gods...

Og er der nogen måde, man kan se, hvor lang tid man har spillet? Sådan noget, er sq meget rart at vide =)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
APHAPHSkrevet 04/05-03 20:48 
jeg er kun kommet til Great Sea, men jeg har også kun spillet spillet fredag
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/05-03 21:17 
Er kommet til Forsaken Fortress for anden gang...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/05-03 22:03 
Jeg er i gang med The Wind Temple.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
seebergseebergSkrevet 04/05-03 22:40 
Seventh Sun -->

Også her :D
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
RaGeRaGeSkrevet 05/05-03 00:00, rettet 05/05-03 00:08 
Farer vildt rundt på havet og kan ikke finde mit næste stoppested :( Selvom jeg gør brug af min GBA linkmuligheder (tingle) så aner jeg simpelthen ikke hvor jeg skal hen og prøver mig frem nu. Ved i hvert fald, at jeg har klaret 2 dungeons indtil videre og mangler et eller andet udstyr (løfte en stor sten på en ø). Desværre, så har jeg ikk specielt meget tid til Zelda p.g.a mit arbejde - det er fandme surt, fordi Zelda The Wind Waker er et genialt spil og nyder hvert et minut sammen med det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 05/05-03 07:10, rettet 05/05-03 09:39 
Er på den ø hvor Deku Træet er....
Sælg mig en Xbox =)
RitesRitesSkrevet 05/05-03 07:18 
Jeg har den mega lækre Piggyback guidebog, så kommer sgu nok ikke til at sidde fast :)

Når jeg er igennem, skal den lige klares 100% med guidebogen ;)
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 05/05-03 10:42 
Efter en heftig weekend har jeg været i stand til at smutte forbi de gamle og hente min eksemplar af spillet og fået set lidt på det. Så her er mit første indblik af spillet.

Grafisk: Cell shadingen er ikke så flot som jeg havde troet, men effekter som ild og støv er rigtig fede, og lyseffekterne er mere imponerende end jeg turde håbe på.
Selve det at spillet bruger cell shading synes jeg, mod også min egen forventning, ikke giver et indblik af et "børnespil". Til gengæld er selve den grafiske stil, altså "tegnestilen", der hovedsageligt er genbrug fra Zelda 64, ikke helt min kop te og, ja, en anelse "barnlig". Især NPC'erne bryder jeg mig ikke så meget om. Jeg vil meget hellere mindes om A Link to the Past end Ocarina of Time.

Om ikke andet virker spillet fuldt ud som en meget værdig efterfølger til Zelda 64, der ikke har nogen planer om at skuffe. Jeg er ikke nået så langt endnu, men indtil videre får jeg opfattelsen af en stor og omfattende verden. Jeg kan rigtig godt lide elementet med at kæmpe hav man kan sejle frit rundt på. Minder om Skies of Arcadia, men med mere frihed. Her var jeg skuffet over Z64, der gav mig opfattelsen af en meget lille, indskrumpet verden delt op i ganske få enkelte blokke. I TWW er der masser af øer og hemmeligheder at udforske. Det kan jeg rigtig godt lide.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/05-03 11:31 
SeventhSun >
Jeg er i gang med The Wind Temple.

I'm right behind ya!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
majjohamajjohaSkrevet 05/05-03 12:31 
Ja, det er rigtigt fedt jeg havde ikke regnet med at man kunne komme ud til så mange
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/05-03 13:00 
Rites >
Når jeg er igennem, skal den lige klares 100% med guidebogen ;)

Jeg var ude hos en kammerat i går som kører på anden omgang for at få 100% (kan kun lade sig gøre i anden omgang hvis Nintendo galleriet skal fuldføres), det er SYGT mand!, det er jo latterligt hvor mange timer man skal bruge for at få 100%, specielt efter at han kørte det igennem i sidste uge, men der er åbenbart nogle som ikke kan få nok.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/05-03 14:03 
Sumez - Kunne ikke have sagt det bedre selv. På nær:

Minder om Skies of Arcadia, men med mere frihed. Her var jeg skuffet over Z64, der gav mig opfattelsen af en meget lille, indskrumpet verden delt op i ganske få enkelte blokke.

Jeg blev personligt blæst væk af OoT's størrelse og frihed. Wind Waker er det næste evolutionerende skridt.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 05/05-03 14:07 
Ok, men der er jeg jo også uenig med de fleste herinde. Z64 skuffede mig stærkt med at være så begrænset, som jeg opfatter det. Jeg finder både Zelda 3 og 4 meget mere omfattende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/05-03 14:17 
Hvordan skal man vide at man har fået 100% ??
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 05/05-03 14:27 
Jeg vil tro at man skal klare og finde (og sikkert mere til):

-Alle hjerter
-fyldt alt ud i inventory
-kende alle sangene
-Nintendo gallery (JESUS CHRIST!)
-Alle maps til skatte (og så finde dem)
-have mødt alle fairies + diverse upgrades
-og? (udover at det er sindsygt)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 18:45 
Seriøst dette spil er for vildt!

MM var jo bare et "sitequest"..

TWW er jo FORTSÆTTELSEN! Genialt..
Home is where the hardware is..
fuzionfuzionSkrevet 05/05-03 20:02 
Fik også en Ltd. Edition raget til mig d. 2/5, så det' kÆwl! Det eneste der irriterer mig i spillet er når man skal snige sig forbi vagter forklædt som tønde...det tager en h*lvedes tid!!...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 20:35 
Åhh come on! Det er da fedt!

Btw.. Rimlig lame at man skal forudbestille når man kan gå ned og købe limited edition i Merlin :(
Home is where the hardware is..
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 05/05-03 20:38 
hvad kostede det i Merlin?
Sælg mig en Xbox =)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 20:40, rettet 05/05-03 20:40 
Ved det ikke, fik det at vide af en ven..
Home is where the hardware is..
NaieraNaieraSkrevet 05/05-03 20:51 
LE var også den eneste version jeg så da jeg var ude at kigge efter RGB kabel til GC'en her i fredags. Alle (eller begge?) butikker der førte GC, havde LE versionen til salg til den sædvanlige pris.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 20:54 
Lame!
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 05/05-03 20:57 
Det er meget simpelt. Den første forsendelse butikkerne får er LE. Og i Danmark er det altså bare ikke ligesom i USA hvor hele første forsendelse bliver revet væk i forudbestillinger.
Det er jo det samme med guldkassetterne til de tidligere Zelda spil, de var heller ikke vildt svære at opdrive, og er stadig temmelig nemme at få fat på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/05-03 21:39 
Har I prøvet, at ødelægge jeres Deku leaf? Det skete for mig, men jeg savede ikke. Hvad sker der hvis man kommer til at save?

Er det så bare væk?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 21:57, rettet 05/05-03 21:57 
Hvorfor hedder det egentlig Zelda? Hun er vel ikke engang med!

EDIT: No spoilers!
Home is where the hardware is..
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/05-03 22:16 
Born2Play >
Har I prøvet, at ødelægge jeres Deku leaf?

Hvordan ødelægge?
Jeg går ud fra at du mener, når der kun er stængler tilbage, og altså ikke noget blad som sådan.
Det er ikke noget problem. Du skal bare ha fyldt dit magic meter op igen [den grønne bar under hjerterne]
Hvis du fælder græsset rundt omkring vil du ofte få sådan nogle små brune flasker/krukker - de giver dig magic.

Søgaard >

Bare rolig ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 22:18 
SeventhSun >
Søgaard >

Bare rolig ;-)

Det var nu til spørgsmålet om hvorfor det hedder Zelda?!
Home is where the hardware is..
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/05-03 22:24 
Takker!

Søgaard - Jeg er ikke selv ret langt. Men hvis du bruger din fantasi lidt.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/05-03 22:27 
Min fantasi sucks pt..

Nå Zelda er bare 112 år gammel :)
Home is where the hardware is..
CronossCronossSkrevet 05/05-03 23:20 
Meget kan lade sig gøre i Zelda universet.
F.eks. er Link da blevet lidt yngre, og alt er måske ikke helt hvad det ser ud til ;)

Jeg er personligt kommet til det irriterende stykke med itemcollection, og kan ikke tage mig sammen til at spille videre. Så nu spiller jeg da bare lige Ocarina of Time igennem igen på min lækre bonusdisc :D
NaieraNaieraSkrevet 06/05-03 00:03 
Jamen, det er jo ikke Link man spiller som i WW!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 06/05-03 00:14 
I hvert fald en ny Link i forhold til de forgående Zelda spil.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 06/05-03 00:16, rettet 06/05-03 10:44 
Han hedder da, så vidt jeg har forstået, da overhovedet ikke Link!? Hvordan kan I overhovedet diskutere ham som en yngre Link, hvis I rent faktisk har spillet den første time af spillet? Det fremgår tydeligt at det "bare er en tilfældig dreng" hvis bittesøster bliver kidnappet....
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 06/05-03 00:32, rettet 06/05-03 00:41 
Dunno, bag på æsken står det bare.
"Legend has it that whenever evil has appeared, a hero named Link has arisen to defeat it".

Læste også shiggy omtale ham som selvsamme.

la0s redegjorde vist for de forskellige karaktere i de forskellige Zelda spil i en anden tråd, hvis der er nogle som vil se nærmere på det.

***EDIT

Jeg fandt lige link til den anden tråd.

Der har Born2play også quotet et citat fra Zeldauniverse af Shiggy.
Det kan måske bringe lidt lys på sagen.
;)

Tryk her
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 06/05-03 00:49, rettet 06/05-03 00:52 
Ja, jeg skulle ellers lige til at forklare det for folk igen. Tak til tas for at minde mig om at jeg allerede har gjort det en gang før ;)

Og jo, Naiera, ham i TWW hedder også "Link" (så meget som de andre gør, det har jo altid være indsæt-dit-navn-her)
Hvis du ligger mærke til det, har navnet Link aldrig været nævnt i nogen af spillene (men i titlen, på spilæsken, osv.)
Så vidt jeg kan se, men jeg har ikke spillet så lang endnu, ligger TWW et sted mellem Z64(OOT) og Z3(LttP).
Til gengæld er Ganon altid den samme ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/05-03 09:15 
http://www.nintendofire.com/channels/all/editorials/zelda-timeline.phtml

Fortæller historien om Link og Hyrule i detaljer, med detaljer om hvornår de forskellige spil foregår.

Wind Waker er dog ikke nævnt.
Til gengæld har jeg spillet det ret længe, og jeg vil mene/påstå at Wind Waker så absolut er det der ligger sidst i tidslinien.
Men det bliver forklaret ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dpldplSkrevet 06/05-03 09:37 
Så nu har jeg fået spillet en smule zelda. Det er bare sindsyg godt spil :P.

er i gang med at samle sagaer. (lidt efter "BIP")


Man skal faktisk et stykke ind i spillet for at finde ud af, hvordan zelda og Link(måske ikke ham) passer ind i historien.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 06/05-03 10:20 
Sumez >
Og jo, Naiera, ham i TWW hedder også "Link" (så meget som de andre gør, det har jo altid være indsæt-dit-navn-her)

Det jeg egentlig protesterede imod, var det at folk kaldte ham en yngre udgave af Link, da det kunne forståes som om at TWW så var et spil der foregik før OOT, som det jo TYDELIGT bliver forklaret at det ikke er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 06/05-03 10:31 
Ahh ok, så misforstod jeg dig - sorry.

Udtalt officielt skulle WW da vist foregå efter OOT. 100 år har vist været nævnt.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 06/05-03 10:44 
Som jo også bliver forklaret meget detaljeret i spillets indledning...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 06/05-03 10:46 
SeventhSun >
Til gengæld har jeg spillet det ret længe, og jeg vil mene/påstå at Wind Waker så absolut er det der ligger sidst i tidslinien.

Det ville forklare hvor Kakariko Village og resten af Hyrule var blevet af. Men helten nævnt i introen kan kun være ham fra OOT, da det nævnes at han rejser i tiden. Der står at han bringer lyset tilbage til den gyldne verden, hvilket jeg egentlig først troede blev gjort i LttP.
Dette viser dog også at der sker noget mellem OOT og LttP.
Men det skal nok blive opklaret i løbet af spillet.
Ingen spoilers! ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/05-03 10:48, rettet 06/05-03 10:49 
tas >
Udtalt officielt skulle WW da vist foregå efter OOT. 100 år har vist været nævnt.

At det foregår efter er der vist ingen tvivl om. Spørgsmålet er hvornår det foregår i forhold til de andre spil.
OOT er jo starten på legenden, hvor Ganondorf først får fat i triforcen og tager magten i det gyldne land. I TWW har han forlængst taget skikkelse som Ganon.

Tror bare jeg skal glemme denne diskussion før nogen kommer og spoiler det hele.. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/05-03 11:21 
Ja det er også jævnt irriterende at se dig "spekulere" højt, og drage de forkerte konklussioner ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 06/05-03 11:23 
Hmpf. Jeg tror lige jeg gennemfører spillet i dag, så tales vi ved igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JoachimMAJoachimMASkrevet 06/05-03 16:44 
En mand fra Planetgamecube, har lavet en rigtig god udredning af hvornår spillene er placeret ifht. hinanden:

http://www.planetgamecube.com/forums/messageview.cfm?catid=23&threadid=2640&STARTPAGE=1
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
SideshowSideshowSkrevet 06/05-03 16:55 
Sumez >
tas >
Udtalt officielt skulle WW da vist foregå efter OOT. 100 år har vist været nævnt.

At det foregår efter er der vist ingen tvivl om. Spørgsmålet er hvornår det foregår i forhold til de andre spil.
OOT er jo starten på legenden, hvor Ganondorf først får fat i triforcen og tager magten i det gyldne land. I TWW har han forlængst taget skikkelse som Ganon.

Hvis TWW foregår LAANG tid efter. Hvordan kan det så være at Link er blevet yngre!? Bliver elvere (Hylians) 100 år?

Min egen holdning er, at TWW ikke kan tages seriøst i tidslinen over legenden. Hele udseendet vi har diskuteret 1000 gange før, bærer heller ikke præg af en sammenhæng i legenden.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
NaieraNaieraSkrevet 06/05-03 16:57 
Som vi lige har slået fast, er Link bare et navn alle helte i Zelda spil får, ligemeget om det er ham fra OOT eller TWW vi snakker om.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SideshowSideshowSkrevet 06/05-03 16:59 
Den køber jeg ikke.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
131 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig