X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Grafikproblem med World of Warcraft


Reply
KalicolaKalicolaSkrevet 18/01-05 10:33, rettet 18/01-05 10:36 
Hej gutter.

Jeg har et problem med world of warcraft og computere, hør lige her.

Jeg har en:

2400 intel processor
1280 ddr ram
128mb geforce grafik kort

Min kæreste har en:

2600 atlon processor
1024 ddr ram
256 geforce grafik kort

Problemer er, at min computer (den svageste) kører WoW MEGET bedre end min kæreste... Vi har begge alle grafik options på max, og samme opløsning. Jeg kører med 25-30fps og hun kører med 10-13fps.
Det kan da ikke være rigtigt når hun har et dobbelt så kraftigt grafikkort. Og jeg tvivler på at det er den smule ram forskel som gør det.

Jeg ved ikke forfærdeligt meget om computer hardware, så jeg kunne godt bruge jeres hjælp her. Jeg vil gerne vide hvad det er som gør forskellen, så vi så skriftet det ud som er problemet. Og vi nægter at sætte grafik indstillingerne ned, ikke i det her spil, no way!

Kærestens grafik kort hedder daytona FX5600. Jeg har på fornemmelsen at det er et rigtigt skidt grafikkort, jeg kan ikke se hvad det ellers skulle være. Men som sagt, jeg aner det ikke.

Håber i kloge hoveder herinde kan hjælpe
For The Love Of The Game
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/01-05 10:43 
RAM er det vigtigste når det kommer til MMORPGs!

De hjælper med at "generate" de enorme mængder terrains og objeter flydende.

Ikke destro mindre så lyder det kort ikke særlig godt:/

Mit bud... selvom i måske ikke vil sætte grafikken ned så prøv lige at ændre på opløsningen til 1024:=)

Og kør altid den gode gamle... søg efter nyeste drivere på nvidia.com, og update til nyeste directx.

Tjek hvor mange programmer der køre på din kæreste programmer i baggrunden og download lige ad aware! Nongen gange kan trojan horses gøre ens computer enorm langsom:)

håber det hjalp.:P
Well crucify the insincere tonight...
KalicolaKalicolaSkrevet 18/01-05 10:45, rettet 18/01-05 12:55 
mit kort hedder : GeForce4 Ti 4200 with AGP8x

Kærestens kort hedder : daytona FX5600

Jeg har på fornemmelsen at hendes kort ikke er så godt igen som vi troede, men jeg aner det virkeligt ikke.
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 18/01-05 10:47 
vi har begge de nyeste drivere, og alle programmer i baggrunden er slukket.
For The Love Of The Game
The DaneThe DaneSkrevet 18/01-05 10:47 
Måske driveren? Den siger faktisk en del.

Jeg spiller selv en 1200, 655 ram, G4 4200 128 ram - og det kører som en drøm. Hakker kun lidt når jeg flyver (specielt når det er ind i Orgrimmar), og div. småtilfælde med frost. Kan lige undersøge hvad mine indstillinger står til når jeg kommer hjem.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KalicolaKalicolaSkrevet 18/01-05 14:34 
Jeg ved ikke hvor meget tjek i har på grafikkort... Men jeg har surfet lidt rundt på nettet for forsøgt at blive klogere på det, og fandt den her side

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/asus-v9999ge_8.html

Der har de testet forskellige grafikkort for forskellige spil. Og ud fra deres resultater, er jeg blevet rimeligt forelsket i det der GeForce 6800 GT kort. Det lader til at holde helt op i toppen på alle spillene. Og kigger man på side 2 på de statistiker kan man tydeligt se at det sparker røv på alle de andre.

Men holder de her tests? hvad med de grafikkort som ikke er med i testen hvad er det for nogle, og hvor gode er de? Der har vi så næste problem,.. Hvor godt er GeForce 6800 GT i forhold til de kort som ikke er blevet nævnt.. Der er vidst også et kort som hedder GeForce 6800 Ultra, hvad med det? er det bedre en GT kortet?

Er ved at være godt lost... Hvad mener i andre om GeForce 6800 GT og resten? Og hvad koster sådan en fætter?
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 18/01-05 14:39 
Jeg kører WoW flydende på en bærbar på 1,6Ghz med 512Mb RAM og et 64Mb GeForce Go, så du skal nok kigge på drivere, samt evt. adware eller defragmentering af jeres computere. Prøv evt, med en reinstall - det hjælper som regel også.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RaGeRaGeSkrevet 18/01-05 17:44, rettet 18/01-05 17:45 
Et Geforce 6800GT er et meget populært kort hos mange gamer, da det yder bedst ifølge prisen altså mest valuta for pengene. Det koster dog fra 2800 - 3800 kr. af nyt, så jeg synes du skulle kigge på et Geforce 6800LE, 6600GT til omkring de 1500 kr. eller et Geforce 6800 Non ultra til 2000 kr. (best buy vil jeg mene).

Det Geforce FX5600 ligger faktisk i den dårlige ende af performance skalaen og et ti 4200 yder faktisk bedre.

Håber det kunne hjælpe dig lidt..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
zAcuzAcuSkrevet 19/01-05 19:37 
Så det du siger er, hvis man skal på den billige vej, skal man købe sig et GeForce 6600GT hvis man vil køre WoW som smurt??

Jeg skal finde et nyt grafik kort nemlig, og jeg spiller kun WoW, og det skal kunne køre PERFEKT!!

Hvad gør jeg? Smider et GeForce 6600GT i, til 1500kr,-?

Hjælp mig ;)
RaGeRaGeSkrevet 19/01-05 21:11, rettet 20/01-05 17:18 
Ja eller et Geforce 6800LE :) Et radeon 9800Pro er også kanont!

Hvis du skal købe et 6600GT, så gå efter leadtek, da det simpelthen er et kanont mærke og samtidig støjsvag :) Det kan købes for 1549 kr. hos midtdata.dk
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
tastasSkrevet 20/01-05 07:33 
6600GT er nok det bedste du kan få for pengene p.t. Radeon 9800 Pro kan ikke rigtig svare sig at købe, så længe det stadig befinder sig i samme prisklasse (1500/1600) som 6600GT kortet som river den rundt.

Ellers er der mulighed for 6800le kortet, men det er nok mest aktuelt hvis du har lyst til at forsøge dig med at softmodde.

Blot husk at kort som 6600GT og i 6800 serien gerne skal have en god strømforsyning, så det er nødvendigt at tjekke at din strømforsyning er kraftig nok.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
zAcuzAcuSkrevet 20/01-05 11:37 
Mange tak begge 2!!!

Jeg betiller Gefoorce 6600GT idag!! :D

Er der ellers noget som man skal eje, før WoW køre perfect??

Jeg har 2600+ mhz, 512ddr ram...
OvermindOvermindSkrevet 20/01-05 13:32 
Jeg har Radeon 9800Pro. Det køre det fint! Ellers overvej en klods med 512 mb ekstra. Så er du klar! :)
You are not a Tanaka!!
HeroldHeroldSkrevet 20/01-05 14:10 
Ja, ekstra RAM er vigtigst. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 20/01-05 14:43, rettet 20/01-05 17:24 
zAcu:

Husk at tjekke, om det kan køre med din strømforsyning. Mange nyere kort er _meget_ strømkrævende, og jeg fandt for nylig ud af, at en del ikke kan køre med min på 250W (måske _kan_ de, men det kan give fæle ustabilitetsproblemer. Specielt hvis man har scanner, printer eller andet udstyr tilsluttet - Og måske også hvis man har en del blæsere i kabinettet, gætter jeg på) :/

Der ligger en guide på tomshardware.com.
tastasSkrevet 20/01-05 17:13 
Er det ikke omkring 15A's på 12v's linien som gerne bliver anbefalet til 6600GT kortet?

Anyway, hvis du alligevel har bestilt kortet bør du måske lige tjekke specs på din strømforsyning for at se hvor kraftig den er.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RaGeRaGeSkrevet 20/01-05 17:22 
zAcu>
Mange tak begge 2!!!

Jeg betiller Gefoorce 6600GT idag!! :D

Er der ellers noget som man skal eje, før WoW køre perfect??

Jeg har 2600+ mhz, 512ddr ram...



En ekstra ramklods på 256 eller 512 gør vidunder! Har du husket at tjekke om det er til AGP eller PCI-E. AGP er den ældre model port til grafikkort og PCI-E den nye. Hvis dit bundkort ikke understøtter PCI-E, så kan skal du have AGP udgaven.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
zAcuzAcuSkrevet 20/01-05 22:40 
Okay mange tak!
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 21/01-05 07:46 
har 700 et eller andet ram og ATI 9600 køre perfekt.. keine probleme..
By the power of Grayskull!
RaGeRaGeSkrevet 21/01-05 16:54, rettet 21/01-05 16:56 
Husk nu, at kigger efter et Leadtek kort i 6600GT serien, da de simpelthen er de bedste samt MSI, Asus og Point Of View.

Har selv leadtek og mit er støjsvagt og bliver omkring 44 grader ved idle og 65 ved load.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Login for at besvare
Username
Password
Remember me