X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Slut med Xenosaga?


Svar
JAAJAASkrevet 17/01-05 17:40, rettet 17/01-05 17:40 
Soraya Saga/Kaori Tanaka har forladt serien, sikkert grundet uoverensstemmelser med Monolithsoft. Om Tetsuya Takahashi (hendes mand) bliver, er et åbent spørgsmål, men skal man dømme efter, hvad folk siger om Ep. 2, har han alligevel ikke megen indflydelse længere.

Også Kunihiko Tanaka, karakterdesigneren fra Xenogears og Xenosaga I er fjernet fra projektet og havde derfor ikke en hånd med i XSII.

Namco fortsætter vel serien, men de folk, der gjorde serien noget særligt, er nu stort set alle uden indflydelse eller helt ude af firmaet.

Meget, meget sørgeligt :/

*Soraya Saga already has quit this series. No inquiry please.
SumezSumezSkrevet 17/01-05 18:11 
Noget nyt om hvor de så går hen (Alphadream måske? :))?

Og hvad med folkene bag spil som Chrono Cross og Baten Kaitos? Jeg har ikke styr på navne, men er det nogle af de samme, og har de også forladt Monolith, eller er de der stadig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 17/01-05 18:40, rettet 18/01-05 00:33 
Musikken er ikke længere af af Yasunori Mitsuda (Trigger, Cross, Xenogears, Xenosaga I), så han må formodes også at have forladt dem.

Baten Kaitos holdet er et andet, så det er muligt, at der stadig er kvalitetsfolk tilbage i Monolith Soft, men efter dets salgstal kan man jo frygte, at de også ryger.

Jeg er ikke ekspert på Monolith, så jeg kan desværre ikke fortælle dig præcist, hvem der nu er hvor. Jeg ved bare, at Xeno serien nu ikke længere er i hænderne på de originale skabere, og det er sgu' trist.
SumezSumezSkrevet 17/01-05 18:47 
Og her troede man at man vidste hvor man havde folk (i Monolith, Brownie Brown, Mist Walker, osv.), når Square blev for stort. :\

Mitsuda har vist iøvrigt aldrig været fastansat i Monolith, har han?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 17/01-05 18:50 
Det er jeg, igen, ikke nok inde i Monolith til at svare dig på, men samarbejdet er der i hvert fald ikke længere.
IqonIqonSkrevet 17/01-05 19:13 
Men vil det sige man skal begynde at frygte, at Xenosaga Episode 2 ikke lever op til etteren?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
SephirothSephirothSkrevet 17/01-05 19:18, rettet 18/01-05 02:08 
Jeg synes, etteren var kedelig ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 17/01-05 19:30 
Iqon>
Men vil det sige man skal begynde at frygte, at Xenosaga Episode 2 ikke lever op til etteren?

Indtil videre har jeg kun hørt om ret stor skuffelse fra japanske og amerikanske Xenosaga I fans, ja. :/
JAAJAASkrevet 18/01-05 00:36 
Sumez:

As far as Monolithsoft having members from Wolfteam/Tri-ace I call bullshit on this one(But there's an explaination). It's true that most of the staff that left Square to form Monolithsoft worked on XG and CC.

Monolithsoft's president is Hirohide Sugiura. He was a producer at Square (previously at Ascii and Konami) that decided to take Takahashi's Xeno project to Namco to start a new studio (in retrospect, what a fucking bad idea) called Monolithsoft. He owns 2% of Monolithsoft, as does Takahashi. He's also the producer of all the games so far (Producer for XS Ep1, Executive Producer on Baten Kaitos and XS Ep2).

As far as the Square to Monolithsoft exodus is concerned: Kou Arai (XG art design), Yasunori Mitsuda (XG/CT/CC composer), Kunihiko Tanaka (XG char design), Junya Ishigaki (XG mech design), Yasuyuki Honne (XG/CC art director), Norihiro Takami (CC CG director) all worked on XS Ep1 along with Takahashi and his wife. Mitsuda, Tanaka and Ishigaki are all freelancers so I guess it doesn't count that they "moved" to Monolithsoft, but they definitely showed their support in Ep1. The rest are definitely Monolithsoft staff, with Kou Arai moving up to direct XS Ep2.

Baten Kaitos on the other hand was developed by Monolithsoft with asistance from Tri-Cresendo, which is Motoi Sakuraba's sound house branch-out from Tri-ace which continues to support them, kinda like how Uematsu went freelance I guess. The directors on Baten Kaitos were Hiroya Hatsushiba (Tri-ace's favorite Sound Director, he even worked on SO3) from Tri-Cresendo and Yasuyuki Honne from Monolithsoft. They managed to get Masato Kato (CT writer/CC director/writer) to write the scenerio for Baten Kaitos since he's freelance now, and Motoi Sakuraba composed hence sealing the "tri-ace flavor". It's as far as I know the ONLY game that Tri-Cresendo did actual DESIGN for instead of just sound/music directing/programming. I guess it not selling well at all either didn't help things. Seems to be a recurring theme with Monolithsoft. :(
SumezSumezSkrevet 18/01-05 10:28 
Hmm, og jeg som havde hørt rygter om at Baten Kaitos stort set var lavet af CT-holdet, og så var det bare Masato Kato. :!

Det er da en sørgelig udvikling, og det ser ud til at vi ikke skal vente os store ting af Monolith fremover.
Jeg vil nu vende bilkket mod Mist Walker, for jeg forventer store ting, her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig