X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor i KBH kan man købe retrospil?


Svar
nerosnerosSkrevet 07/01-05 10:49 
Er der nogle steder i København hvor man kan købe retrospil til f.eks Megadrive eller Saturn og Jaguar?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/01-05 10:51 
I så fald kunne folk godt have informeret mig om pågældende butik for nogle år siden. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 07/01-05 11:55 
Det er jeg næsten 100% sikker på der ikke er. Jeg har selv alle 3 konsoller, og har måttet søge udenlands siden 1998.

Hvis du finder et sted, må du endelig ikke holde det for dig selv;)
GreaseballGreaseballSkrevet 07/01-05 22:01 
Der ligge en butik inde omkring Nørreport, Wurtz Radio tror jeg den hedder kan ikke huske det 100%. De sælger alt mulige brugt TV og HI-FI udstyr, samt spil.
Der har jeg fundet nogen MegaDrive, MD-CD samt Saturn spil.
Jeg har et par gange fundet MegaDrive spil ude hos PowerPlay på Amager.
JAAJAASkrevet 07/01-05 22:48 
Würtz har desværre stort set intet tilbage længere, og får sjældent noget nyt ind. Lykkedes mig dog at få Christmas NiGHTS til en 50'er for en 3 år siden.
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 07/01-05 22:59 
Greaseball>
Jeg har et par gange fundet MegaDrive spil ude hos PowerPlay på Amager.

Jeg fandt en 3DO hos dem :)
Desvære er det ikke længere ejeren af powerplay(en fin fyr) som står i butikken, men en totalt uinteresseret, flabet og uvidende røv. Men de har intet mere.. Jeg fik at vide at en "samler" købte alt hvad de havde af retro for et par år siden.. Nogen her fra? 3DO'en overlevede kun fordi at han (ejeren) havde glemt at han havde den..

Ja, en gang imellem kan man faktisk finde et par sjove ting hos Wurtz..

Hvis i nogen sinde tager turen til Malmø er der en spilbutik lige ved en af sidevejene til et af de to store torve (ikke svært at finde..) som også gør sig i retro. De har et pænt udvalg af nes og mega drive, og så lidt af hvert. Sidst jeg var der så jeg en neo geo pocket color med 6 spil til 700kr.. de er ikke specielt billige.. Men hvis man er der kan man jo altid lige kigge. Deres retro står omkring kasse apparatet, bed dem om at tage det frem som står under desken..
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
nerosnerosSkrevet 09/01-05 17:11 
Tak for hjælpen. Det var da ikke så meget hva men tænkte nok ikke der var så meget aligevel. Det er sjovt som der er forskel på Tyskland og Danmark. Jeg har været i Glasgow sidste år og der var der masser af retrospil faktisk et paradis for retrofans.
Bashful Neophyte
flusweflusweSkrevet 09/01-05 17:20 
Dark Helmet>
Hvis i nogen sinde tager turen til Malmø er der en spilbutik lige ved en af sidevejene til et af de to store torve (ikke svært at finde..)

Butiken hete Powerstore. Ja, de har en del begagnat och retro. Det går bra att maila och fråga vad de har/priser.
Bra butik/trevlig och kunnig personal.

Powerstore
Wired NickyWired NickySkrevet 09/01-05 17:35 
Nerosretro>
Jeg har været i Glasgow sidste år og der var der masser af retrospil faktisk et paradis for retrofans.

Lidt OT:

Ja, jeg kan kun anbefale at folk kikker forbi kæden Gamestation hvis de skal en tur over på den anden side af vandet.

Gamestation Store Locater
Lunch is for wimps.
JAAJAASkrevet 09/01-05 18:11 
Eller CEX, som har butikker overalt derovre. Når der står en mint PC Engine i vinduet, ved man, at man har fat i den rigtige ende :D
GreaseballGreaseballSkrevet 10/01-05 11:17 
Christmas NIGHTS har jeg sku´ ledt efter længe.
nerosnerosSkrevet 10/01-05 12:34 
Jeg var engang ude på et såkaldt kræmmermarked i Odense kan dog ikke huske hvad det hed, og det er lukket ned nu til stor ærgelse for mig og sikkert end masse andre. Her var en bod med så meget retro, at man skulle tro det var løgn! Han havde næsten alt hvad man kunne ønske sig. Der var flere papkasser fyldt med retrospil af forskellig slags. Hvor alt dette befinder sig idag ved jeg ikke? Jeg er sikker på han må findes hos andre kræmmermarkeder her i DK. Men faktisk er det hos sådanne kræmmermarkeder jeg har gjort nogle fund! Sådanne markeder må da findes her i KBH?
Bashful Neophyte
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 10/01-05 12:51 
Nerosretro>
Er der nogle steder i København hvor man kan købe retrospil til f.eks Megadrive eller Saturn og Jaguar?

Nu bliver der nævnt Jaguar'en. Har den nogensinde været til salg i DK? Jeg har aldrig set den, hørt om den eller kendt nogen som havde den her i landet..
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
scavengerscavengerSkrevet 10/01-05 20:38 
Dark Helmet: Det var mig der ryddede PowerPlay's restlager af retrosager for ca. et år siden. Der er flere forskellige der står i butikken, og ikke alle er lige gode. Men det var da ærgerligt for mig han glemte 3DO'en, men heldigt for dig selvfølgelig.
Nemo me impune lacessit
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 10/01-05 21:56 
scavenger-
Når så det var dig der stak af med det hele.. Fik du fat i noget fedt?
Heldigt?... Det ved jeg sku ik.. Det var jo en 3DO, så det fedeste spil jeg fik med var virtual camera man.. lol :) http://www.classicgaming.com/3dotoday/page4/vcp3boxf.jpg

Ej, 3DO stinker.. Men en samler vil jo gerne have fat i det hele. Og det fede ved den her 3DO var at den aldrig havde været åbnet, og alt var mint in box. Selv de 2 ekstra joypads jeg fik med var i box osv.. Han sagde at han selv havde taget 3 med hjem fra en tur til Hong Kong han havde taget mange år siden.
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
nerosnerosSkrevet 11/01-05 12:47 
Jeg ved faktisk ikke om jaguaren nogen sinde har været ude i butikkerne i DK, men jeg mener da at den mand havde en på det der kræmmermarked den gang. Han kan jo være en som rejser rundt. Han var ihvertfald ikke af dansk udseende.
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 11/01-05 22:16 
Dark Helmet: Nej hvis det var det fedeste spil, så var det lidt kedeligt, men grej i mint condition er jo altid OK! Jeg kan fortælle hvad der var, så må du selv vurdere om det var fedt eller ej, jeg synes det var OK. Der var 21 spil til Sega Master System hvoraf 3 var Sega Cards og nogle dubletter; En Sega Mega Drive I konsol og 13 spil samt en Master System Converter II og en amerikansk Game Genie; 6 spil til Super Nintendo; Et spil samt en Super Pad 8 og 6 port Controller Hub til Sega Saturn; En Game Genie til Nintendo NES
Nemo me impune lacessit
Michael_Michael_Skrevet 11/01-05 22:35 
Dark Helmet>
Nu bliver der nævnt Jaguar'en. Har den nogensinde været til salg i DK? Jeg har aldrig set den, hørt om den eller kendt nogen som havde den her i landet..

Jeg købte min Jaguar + spil i en butik der hed Gameplay i Esbjerg, men jeg har på fornemmelsen den ikke eksisterer mere.
NaieraNaieraSkrevet 11/01-05 23:10 
Det gør den heller ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 12/01-05 15:29 
Nerosretro>
Jeg var engang ude på et såkaldt kræmmermarked i Odense kan dog ikke huske hvad det hed, og det er lukket ned nu til stor ærgelse for mig og sikkert end masse andre. Her var en bod med så meget retro, at man skulle tro det var løgn! Han havde næsten alt hvad man kunne ønske sig. Der var flere papkasser fyldt med retrospil af forskellig slags. Hvor alt dette befinder sig idag ved jeg ikke? Jeg er sikker på han må findes hos andre kræmmermarkeder her i DK. Men faktisk er det hos sådanne kræmmermarkeder jeg har gjort nogle fund! Sådanne markeder må da findes her i KBH?

Jeg elsker kræmmermarkeder, jeg tourede Amager(home) og kbh+omegn sidste sommer. Og ja, man kan sku gøre nogle fund, men man kan også gå rundt på et kæmpe kræmmermaked i 3 timer, og så tage hjem unden at fnde noget. DK er støvsuget, og det kan mærkes.. Men man kan til tider gøre et rigtigt fund. Sidste sommer fandt jeg f.eks en smuk vectrex med 4 komplette spil til 15kr. Vectrex er verdens lækreste retro-maskine. Home arcade! yeah :) Og 15kr.. Jeg løb afsted til bilen med den efter at jeg havde betalt :) en Vectrex i god stand med et par spil kan sku blive dyr på ebay.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4315&item=8159770250&rd=1
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
CrishakeCrishakeSkrevet 12/01-05 17:06, rettet 12/01-05 17:07 
Greaseball>
Der ligge en butik inde omkring Nørreport, Wurtz Radio tror jeg den hedder kan ikke huske det 100%. De sælger alt mulige brugt TV og HI-FI udstyr, samt spil.
Der har jeg fundet nogen MegaDrive, MD-CD samt Saturn spil.
Jeg har et par gange fundet MegaDrive spil ude hos PowerPlay på Amager.

Yea.. Købte min Sega Mega Drive 2 der her i efteråsferien.. Tror også man kan finde nogle gamle spil der..
Le RoofLe RoofSkrevet 12/01-05 18:48, rettet 12/01-05 18:53 
Palmer Eldritch>
Jeg købte min Jaguar + spil i en butik der hed Gameplay i Esbjerg, men jeg har på fornemmelsen den ikke eksisterer mere.

Hehe, Rolf (eller Lee som han hedder nu) var vidst også noget nær den eneste som havde Jaguar til salg herhjemme. Jeg købte selv Alien VS. Predator til Jaguar'en der - sammen med en masse andre ting.
Desværre blev han nød til at lukke Gameplay efter nogle år, da kundegrundlaget langsomt forsvandt til fordel for internethandel og pirateri.
Ellers en dejlig biks han havde :)

PS. Lee kan iøvrigt idag findes i EB i Fields, hvor han er butikschef (og jeg er deltidsansat).
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Michael_Michael_Skrevet 13/01-05 14:23 
Wurtz har set bedre dage mht retrokonsoller + spil.
Jeg var dernede sidste uge, og der var næsten intet.
En N64 med 7 spil, lidt ass. PS+PS2 spil, 5 DC spil og 3 SNES spil.
Herudover lidt PC spil.
Meget tamt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig