X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt Castlevania på DS


Svar
SumezSumezSkrevet 01/01-05 18:47 
Ja, der vandt DS så lidt grund over PSP i min bog, selvom spillet ser ud til at være bygget næsten udelukkende på genbrug fra AoS og SotN.
Det er sikkert meget "rushed", men det var alle GBA-spillene jo også, og de var jo alligevel betydeligt bedre end det efterfølgende PS2-spil efter min mening.

Forumtråd med magazine scans og en masse screenshots.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/01-05 19:09 
Er der ikke også et Castlevania på vej til PSP? Mener det plejer at være med på listerne, men jeg kan have blandet dem sammen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 01/01-05 19:20 
Det er der vist, og det skulle være noget SotN-efterfølger-halløj.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 01/01-05 19:26 
Sikker på det er ren genbrug fra GBA? Jeg synes Soma-spriten ser lidt større ud end sidste jeg kiggede på den.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/01-05 20:58 
Er jo virkelig et af de spil hvor man har brug for at have kortet på den anden skærm. Nice!
HeroldHeroldSkrevet 01/01-05 23:05 
Genbrug og genbrug - Hele Castlevania-serien har set sådan ud i de sidste mange afskygninger - hvilket passer mig fint. De har været geniale. CotM er min klare favorit.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
The DaneThe DaneSkrevet 02/01-05 00:38 
Sweeeeet - hvis ikke der var en grund til at købe DS før, så har man da én nu ;)
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
MarcusMarcusSkrevet 02/01-05 00:38 
Tjah, de minder vel generelt rimelig meget om hinanden som Mario spillene etc. Det er jo en gammel serie. Min favorit må næsten være CV III, generelt de gamle.

Men det er jo geniale nyheder, jeg følger castlevania's valg og køber de konsoller serien udkommer til, men hvis det er begge må det vente til de bliver langt billigere.

Ser fedt nok ud, og en del af de sprites kan genkendes men så længe gameplayet er fedt så er jeg tilfreds.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/01-05 02:34 
Antallet af våben og enemy souls skulle være forøget betydeligt, og den måde, man overvinder bosser på ved tryk på skærmen kan blive unik. For mig er det da tilstrækkelig grund til at virke ligeglad med eventuel genbrugte sprites m.m.

Og lyden bliver bedre! Man kan ikke forlange mere. Jo, et længere spil end Aria Of Sorrow.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 06/01-05 09:05 
Meget længere. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/01-05 09:21, rettet 28/01-05 09:28 
Nye screens oppe. Ser ud til at have en meget fin, "kold" stemning:
http://media.ds.ign.com/media/695/695639/imgs_1.html?fromint=1

Jeg finder det lidt forstyrrende at han kan forvandle sig til en valkyrie. :)

EDIT: Og video! http://media.ds.ign.com/media/695/695639/vids_1.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 28/01-05 09:43 
Jeg må sige at det ser enormt spændende ud det der. Nu har jeg så aldrig spillet Castlevania sådanne rigtigt, så jeg vil da lige høre om denne kommende titel er god at starte ud med?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 28/01-05 10:10 
Du kan godt starte med det der, men hvis du har en GBA kan du lige så godt anskaffe dig de seneste par GBA-titler. De er alle gode.

Det her ligner klart en værdig efterfølger.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/01-05 10:29 
Det er en direkte efterfølger til Aria of Sorrow, så hvis man vil starte med det nyeste, er det nok bedste at starte med AoS. Så undgår man også spoilers. :)
Vil man starte med det bedste, bør man starte med Symphony of the Night. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 28/01-05 10:34 
Takker for tipsene, jeg vil lige kigge lidt rundt, og se hvad jeg beslutter mig for :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 28/01-05 12:15, rettet 28/01-05 12:17 
Sumez>
EDIT: Og video!

Den måde man fjerner isen på virker ret gimmick-agtig. "Årh hvad, lad os da lige finde noget at bruge stylus'en til der!"
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/01-05 12:30 
Synes den er værre, med de symboler, man skal tegne for at forsegle bosserne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/01-05 12:39 
Det med isen virker lidt åndssvagt, ja. IMO unødvendigt, med mindre det bare er Touchy-feely-fyld?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/01-05 12:47 
Og hvis man skal gå samtidig, kræver det jo at man er højrehåndet. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/01-05 13:07 
Ja, der gik lige en gimmick-alarm i gang :(
ChronoChronoSkrevet 28/01-05 13:15 
Whow - det ser fedt ud! DS'en kan vist håndtere sprites bare en smule bedre end GBA'en :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 28/01-05 14:42 
Som det mindste bliver Castlevania formentligt hele maskinen værd :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/01-05 15:18 
Det ser da bestemt interessant ud. Desværre er figurerne for lavtopløst i forhold til baggrundene, efter min smag. Men det bliver da sikkert til at leve med :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/01-05 15:33 
Chrono>
Whow - det ser fedt ud! DS'en kan vist håndtere sprites bare en smule bedre end GBA'en :)

WOOW!! Sprites... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 28/01-05 15:34 
Mon ikke de har _præcis_ den samme opløsning? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/01-05 15:36 
Så sprites kan ikke have forskellige opløsning, eller?

Men noget er der "galt" :)
RJKRJKSkrevet 28/01-05 15:43 
Jo, men DS har så lav en opløsning, at man ikke kan lave noget i "højere" opløsning, end det spritesne har...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/01-05 15:51 
Ok. jeg var også 99% sikker på, jeg havde læst et par steder eller ti, at sprites kan skaleres - andet ville også være komplet ulogisk, når man har de forskellige konsollers opløsning in mente.

Nu vi taler DS. Understøtter den så en filtering-effekt (bi-linear filtering osv.)?

Jeg har læst begge dele, men det ser i det mindste ikke ud til, at være brugt i spillene endnu.
RJKRJKSkrevet 28/01-05 16:26 
jaes>
andet ville også være komplet ulogisk, når man har de forskellige konsollers opløsning in mente.

Spriteskalering er kun brugbart til "effekter". Man kan ikke bare spriteskalere noget og så bruge det i to forskellige opløsninger. Det ville se forfærdeligt ud. Sprites skal omtegnes til hver opløsning.

Nu vi taler DS. Understøtter den så en filtering-effekt (bi-linear filtering osv.)?

Metroid, Mario, Spider-Man 2 og Feel The Magic bruger det i hvert fald ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 28/01-05 17:24 
DS'en skulle have en opløsning der er mindst dobbelt så stor som den spritesne er lavet til, før sprite-skalering kan bruges bare nogenlunde effektivt (til andet end effekter)

Et godt eksempel er Zelda Four Swords Adventures på GC, hvor spritesne skaleres flydende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 28/01-05 17:35 
Ja, AOS ville nok være en god idé. Dog plejer spillene ikke have særlig meget historie så det kan sikkert fungere fint hvis du bare starter med den nye titel.

Men hvis du skal ha' det bedste så læg ud med Castlevania III til NES. :)
NaieraNaieraSkrevet 28/01-05 18:17 
Så tør han da aldrig købe et CV-spil mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 29/01-05 02:33 
Har hverken NES, PS1 eller PS2 :D Så mon ikke jeg må "nøjes" med at lægge ud med den nye titel der :)
Desuden er sprites da fede :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 19/04-05 20:13 
Lige for at hive lidt liv i tråden igen, vil jeg lige fortælle, at jeg idag har købt mig AoS til GBA'en :) Al den snak om Castlevania har gjort mig nysgerig, og jeg må bøje mig i støvet, det spil er jo virkeligt alt for fedt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Le RoofLe RoofSkrevet 19/04-05 20:34 
Fra The Magicbox:

- "Konami has also registered a new trademark Castlevania: Dawn of Sorrow on April 5, which seems to be the name of the new Nintendo DS Castlevania title."
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 20/04-05 08:26 
Alle de der "Queen of Drama" titler er ved at gå mig på nerverne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 18/05-05 11:52, rettet 18/05-05 11:57 
Nye screens:
http://www.gamesarefun.com/news.php?newsid=5004

Og kan i kende jokeren? :)
http://gaf.hiddengalaxy.net/games/ds/castlevania/07.jpg
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 18/05-05 11:55 
GameSpot har også en ny gameplay video (er i en nyhedsartikel, ikke på Movies-siden), hvor man virkelig kan se hvordan animationerne har fået et flot løft opad i forhold til GBA-spillet. Vi er henne i noget, der lignet SotN nu. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 30/05-05 21:38 
Ny supersprød trailer!

wow!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig