X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

sprog hjælp


Svar
DKMethodDKMethodSkrevet 30/12-04 16:30 
Jeg har fået en bærbar pc i julegave, men da den er fra tyskland er det hele på tysk (windows, internet explorer, osv.). Tastaturet har jeg stillet til dansk æøå, men jeg har besvær med resten. Er det muligt at sætte windows og alt det andet til dansk el. engelsk? kan man evt. gøre det via danske opdateringer af programmerne?
Det er Windows XP.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/12-04 17:40 
Fra Windows XP Hjælp (Hilfe :-)

Sådan skiftes sprog eller tastatur på proceslinjen

- Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.
- Klik på Detaljer under Sprogtjenester og sprog under fanen Sprog.
- Klik på Værktøjslinjen Sprog under Indstillinger.
- Marker afkrydsningsfeltet Vis yderligere ikoner for værktøjslinjen Sprog på proceslinjen i dialogboksen Indstillinger for værktøjslinjen Sprog.
- Klik på OK tre gange.
- Klik på sprogikonet eller tastaturikonet på proceslinjen for at få vist en menu.
- Klik på et sprog eller tastatur.



Sådan ændres sproget i menuer og dialogbokse

- Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.
- Klik på det ønskede sprog under Sprog brugt i menuer og dialogbokse under fanen Sprog.

Bemærk!

- Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Internationale og sproglige indstillinger, hvis du vil åbne Internationale og sproglige indstillinger.
- Denne indstilling findes kun i Windows Multilingual User Interface Pack. Hvis du er interesseret i dette produkt, skal du kontakte Microsoft Danmark for at få yderligere oplysninger.



Så skal du bare "oversætte" den danske vejledning til tysk.
DKMethodDKMethodSkrevet 30/12-04 18:58 
Jeg har fuldt vejledningen så godt jeg kunne og så vidt jeg kan se står alle tingene du har nævnt på dansk, men det er stadig kun tastaturet der er dansk...
crying outcrying outSkrevet 30/12-04 20:33 
Du kan ikke ændre fra tysk til dansk windows - men... hvis det er en OEM er der mange gange, hvor man ved opstart har muligheden for at vælge mellem (i dit tilfælde) tysk og engelsk.

Har du ik' en "genoprettelsescd" ??
Jusqu'a ici tout va bien....
DKMethodDKMethodSkrevet 03/01-05 20:21 
Jo, men det duede ikke med den... Det ser dog ud til jeg har fundet en løsning på problemet.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig