X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Design din egen controller


Svar
ChronoChronoSkrevet 28/04-03 11:26, rettet 01/05-04 19:22 
Som en opfølger på det andet emne, og inspireret af Wagners indlæg, vil jeg nu opfordrer jer til at designe jeres egen controller.

Jeg kan begynde med at præsentere "Ultimate Chrono Pad 1":

Udgangspunktet er Gamecube-controlleren da den ligger rigtigt godt i mine hænder.

Alle knapper er fjernet. Istedet har jeg tilføjet 6 digitale knapper placeret på 2 rækker. Knappernes kvalitet er som på DS2'en. De er trykfølsomme og bløde at trykke på. Farverne er taget fra SNES'en. Øverst på controlleren, hvor Z-knappen normalt sidder, er der en L og en R knap. De er ligeledes trykfølsomme og er ret store så de er nemme at finde. Istedet for Gamecube'ens løse L og R har jeg placeret to trigger knapper magen til dem på Xbox'en. Midt på controlleren har jeg placeret SNES'ens Select og Start knapper.

Der hvor Gamecube'ens analog-stick normalt sidder har jeg placeret en digital-pad magen til den på Ascii's fighter pads. Controlleren har desuden to analog-sticks placeret som på Dual Shock 2 og i nøjagtigt samme kvalitet.

Jeg har lavet et billede af joypad'et.

Edit: Linket virker nu

Ultimate Chrono Pad 1
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KeenKeenSkrevet 28/04-03 11:44, rettet 01/05-04 20:27 
En dejlig blanding! men vil det ikke blive et problem med de 6 knapper lige ved siden ad hinanden?, man kan da nemt komme til at trykke forkert når de er så tæt?
Bare min mening :-))

Jeg har ikk' lavet en controller fordi jeg synes at XBox'ens Controller har det hele: knapperne sidder hvor de skal og i det hele en meget gennemført Controller
ComradeComradeSkrevet 28/04-03 11:56 
Den controller der er næsten perfekt!
Det måtte sog godt være en smule større.

Også dejligt at der er lidt mere plads mellem Analog pads'ne end der på DS2?

Knapperne sidder også fedt, men måske er der for mange? 4 plejer at være fint.

Men ellers en rigtig nice controller, federe end de 3 originale. :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ValkyrieValkyrieSkrevet 28/04-03 12:49 
Det skulle bare være Xbox analoger, da jeg mener de er sygt gode, men ellers er den sgu fed:)

Hvordan har du lavet den?
Well crucify the insincere tonight...
SolaegSolaegSkrevet 28/04-03 14:29 
Ja, en utrolig dejlig controller du har fået lavet dig der! Ser i hvert fald sådan ud.

Jeg ville måske, synes at den skal minde lidt mere om Xbox controlleren, da jeg finde den utrolig god. De seks knapper ligger nok også lidt tæt sammen.

Godt arbejde!
DarklynoonDarklynoonSkrevet 28/04-03 14:56 
det er en perfekt controller for mit vedkommende, (jeg ville nok foretrække de 2 analog sticks som en kopi af dem fra Gc joypadet og ikke dual shock 2 (men det er jo heldigvis en smagssag))

men især fordi det minder om mit ynglings joypad nemlig det japanske sega saturn joypad.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/04-03 14:59 
Public EnemY >
Det skulle bare være Xbox analoger, da jeg mener de er sygt gode, men ellers er den sgu fed:)

Enig.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
majjohamajjohaSkrevet 28/04-03 15:29, rettet 28/04-03 15:30 
Jeg har også været en lille smule kreativ og lavet en GBE som i kan se på billedet det hele er fra Nintendo bortset fra det nye D-pad tjek det ud

DEt er ikke lige så Prof. som Chrono's

GameBoy Expert
DarklynoonDarklynoonSkrevet 28/04-03 15:58 
hmm jeg har ikke prøvet sådan et joypad før, men jeg tror det vill kræve stor tilvending før at jeg vill synes om det.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-03 17:00, rettet 03/05-04 00:32 
Knight Keen >
En dejlig blanding! men vil det ikke blive et problem med de 6 knapper lige ved siden ad hinanden?, man kan da nemt komme til at trykke forkert når de er så tæt?

Tror jeg ikke. Knapperne sidder lige/næsten så tæt som dem på controller S, her er de bare meget større (hvilke også er en ulempe ved Controller S knapperne er sq lidt for små).

Desuden syntes jeg overhovet ikke at Controller S har en komfort der nærmer sig Gamecubens.

EDIT: Chrono hvornår kan vi købe en? ;)

EDIT IGEN: Skal siges at da jeg svarede på dette, mente Knight Keen at Controller S var gude controlleren. Hvorfor han pludselig har skiftet mening ved jeg ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ComradeComradeSkrevet 28/04-03 17:46 
Har en lille kommentar mere til Chrono's..
Den venste analog må godt bytte plads med D paddet, som det også sidder på den originale GC og Xbox controller.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KeenKeenSkrevet 28/04-03 18:13, rettet 28/04-03 18:13 
Konsolkongen >
Knight Keen >
En dejlig blanding! men vil det ikke blive et problem med de 6 knapper lige ved siden ad hinanden?, man kan da nemt komme til at trykke forkert når de er så tæt?

Tror jeg ikke. Knapperne sidder lige/næsten så tæt som dem på controller S, her er de bare meget større (hvilke også er en ulempe ved Controller S knapperne er sq lidt for små).

Desuden syntes jeg overhovet ikke at Controller S har en komfort der nærmer sig Gamecubens.

Sagde bare min mening, det har jeg vel ret til
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-03 18:23 
Ja og jeg modsiger den, er der nu noget galt i det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 28/04-03 20:05 
MSBS> Jeg vil helst ikke bytte om på d-pad'et og analogen. Det skyldes at placeringen af d-pad'et efter min mening er vigtigere end analogen. Analogen kan nemt styres med stor præcision selvom man skal bøje lidt i fingerne, det kan d-pad'et ikke.

Konsolkongen> Ja, jeg sidder selv og ønsker mig én :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
majjohamajjohaSkrevet 29/04-03 12:33 
Slet ingen der har kommentarer til mit Joypad med skærm :'(
NaieraNaieraSkrevet 29/04-03 12:37 
Det er jo bare en GBA med flere face buttons og et helt ubrugeligt d-pad...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
majjohamajjohaSkrevet 29/04-03 14:03 
Ja, jeg kan sku ikke så godt finde ud af det
ChronoChronoSkrevet 01/05-04 19:26 
Hvorfor valgte Sony ikke designet nederst til venstre?

PSone prototyper
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 01/05-04 19:33 
Jeg ville snarere mene et af de 2 på den midterste række. De der "håndtag" gør det da helt umulgt at få et fornuftigt greb om sit fighter-pad ;-)
Ikke at konsollen rigtig har haft nogle fightere, det i dag er værd at vende tilbage til, men ... =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Le RoofLe RoofSkrevet 01/05-04 20:09, rettet 01/05-04 20:11 
Havde samme tanke. Er også klart mere til den her:

http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040429/scej09.htm

Specielt D-button ser bedre ud end på alle de andre controllere (incl. den nuværende)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KeenKeenSkrevet 01/05-04 20:28, rettet 01/05-04 20:29 
det er bare lige mig den der!!!, hvorfor lavede deden ikke på den måde il at starte med?
CalleCalleSkrevet 01/05-04 21:17 
Det ku være fedt hvis der var et firma der ydede den service at man kunne få lavet sin egen controller.....

Men på den adnen side er det jo heller ikke umuligt at lave selv.
RJKRJKSkrevet 01/05-04 21:24 
Calle>
Det ku være fedt hvis der var et firma der ydede den service at man kunne få lavet sin egen controller.....

Ja. Og det ville sikkert også blive ret billigt.

...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 01/05-04 21:33 
IMO sidder de to analoge styrepinde elendigt på Playstation's controllere. Det er for mig mere end akavet, nærmest ubehageligt, at bruge de to samtidig og da slet ikke til FPS'er. Derfor er jeg mægtig glad for Xbox controlleren, lige bortset fra de sorte og hvide knapper, de er ikke helt nemme, og da slet ikke på controller-S.. Seks knapper ved siden af hinanden er derimod perfekt, minder mig om Saturn's og det finder jeg yderst praktisk.

Drømme controlleren må være en hybrid af rang. Forestil jer Controller-S med seks knapper ved siden af hinanden, en ekstra Z knap i bunden (elskede den fra N64) Styrepinden fra Gamecube og så lige et par ekstra knapper til hver "fuck" finger under paddet :P
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CalleCalleSkrevet 01/05-04 22:03 
RJK>
Calle>
Det ku være fedt hvis der var et firma der ydede den service at man kunne få lavet sin egen controller.....

Ja. Og det ville sikkert også blive ret billigt.

...


Ja jeg ved godt det må blive en dyr afære, men det kunne da stadig være fedt.
PlaykidPlaykidSkrevet 01/05-04 22:33, rettet 02/05-04 18:40 
Design din egen controller

:)

Edit: Hjemmestik;)
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 01/05-04 23:00 
Hulle>
IMO sidder de to analoge styrepinde elendigt på Playstation's controllere. Det er for mig mere end akavet, nærmest ubehageligt, at bruge de to samtidig og da slet ikke til FPS'er. Derfor er jeg mægtig glad for Xbox controlleren, lige bortset fra de sorte og hvide knapper, de er ikke helt nemme, og da slet ikke på controller-S.. Seks knapper ved siden af hinanden er derimod perfekt, minder mig om Saturn's og det finder jeg yderst praktisk.


Du taler simpelthen mit sprog!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
quaNquaNSkrevet 02/05-04 01:41, rettet 02/05-04 01:43 
nå men jeg har prøvet at designe et joypad til PS2

http://quan.users.whitehat.dk/quaNPaD.jpg

jeg håber en af producenterne af uoriginale joypads vil købe mit design og ansætte mig, joke joke :DD
ChronoChronoSkrevet 02/05-04 09:08 
dRxL>
Jeg ville snarere mene et af de 2 på den midterste række.

Men de vender jo på hovedet! Jeg tror de ville glide af hænderne på mig :/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 02/05-04 14:40 
Chrono>
MSBS> Jeg vil helst ikke bytte om på d-pad'et og analogen. Det skyldes at placeringen af d-pad'et efter min mening er vigtigere end analogen. Analogen kan nemt styres med stor præcision selvom man skal bøje lidt i fingerne, det kan d-pad'et ikke.

Men analogsticket er jo det der bliver brugt mest i moderne spil.
Hvis man skal bruge d-paddet til faktisk styring i et spil (altså til andet end f.eks lige at skifte våben), flytter man da bare hånden længere ned på paddet så fingeren er lige ud for.
D-paddet, værende som det ér, digitalt, stiller ikke store krav til finmotorik (i hvert fald ikke så store som analogen).
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 02/05-04 17:30 
Jeg forstår ikke, hvorfor folk vil have 6 knapper. 4, der sidder som på PS/SNES'en er nok for mig. To flere bliver nemt forvirrende. Det eneste pad hvor jeg ikke har haft et problem med dette er N64'ens, pga. dets C-op,ned,højre,venstre ting. Det var faktisk ret smart, selvom knapperne sad på samme måde som på Chronos pad. Og jeg synes man bør bruge noget lignende, hvis man skal have seks knapper.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/05-04 17:43 
PS2 playkid>
Hjemmestik;)

Er de så lige så "thight" som på Xbox'en? Hvis ja - Så vil jeg også have én!!!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PlaykidPlaykidSkrevet 02/05-04 18:02 
Jeg er ikke helt sikker på hver du mener med "thight".
Men jeg synes generelt de virker bedre da man ikke så let mister grebet om de f.eks. i Gitaroo man. Og så kan jeg godt lide at de virker lidt højre en standart analogerne.
Spiller nu: Halo 3
HardballerHardballerSkrevet 02/05-04 18:36 
quaN>

nå men jeg har prøvet at designe et joypad til PS2

http://quan.users.whitehat.dk/quaNPaD.jpg

jeg håber en af producenterne af uoriginale joypads vil købe mit design og ansætte mig, joke joke :DD

De analoge sidder da godt nok skidt :D Ellers fedt lavet :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig